Tag: promovare

  • Promovarea produselor românești prin Schemele de calitate ale UE

    Promovarea produselor românești prin Schemele de calitate ale UE

    Strategia în domeniul biodiversității și strategia
    De la fermă la consumator ocupă un rol central în Pactul verde european și
    pledează pentru un echilibru nou și mai bun între natură, sistemele alimentare
    și biodiversitate, pentru a proteja sănătatea și bunăstarea populației și, în
    același timp, pentru a spori competitivitatea și reziliența Uniunii Europene.

    Pentru
    ca sectorul alimentar să poată să-și atingă potențialul de dezvoltare, este
    nevoie de o colaborare a tuturor părților implicate în vederea adoptării unei
    Strategii de țară cu privire la schemele de calitate ale Uniunii Europene pentru
    produsele agroalimentare.

    În prezent, Ministerul Agriculturii a început construirea unei astfel de strategii
    naționale, iar dialogul cu părţile
    interesate este în plină desfăşurare.

    Cu: Decebal Pădure – Asociaţia pentru
    Promovarea Alimentului Românesc, Gabriela Gârboan – Direcţia de Industrie
    Alimentară din Ministerul Agriculturii şi Liliana Ciobanu – Asociaţia
    Organismelor de Control din Agricultura Ecologică


  • Promovarea și marketingul produselor agroalimentare

    Promovarea și marketingul produselor agroalimentare

    În urma implementării programelor puse la dispoziție de UE de țări care au reușit să adopte o legislație favorabilă producătorilor lor, prin care distribuția, marketingul și promovarea la export sau pentru comerțul intracomunitar al produselor este susținută financiar din bugetul european și național, alimentele ajung la raft la prețuri foarte mici. Astfel, prețurile pot fi considerate ,,de dumping de țările unde produsele ajung la comercializare, în realitate acestea fiind prețuri corecte ca rezultat al aplicării corecte a regulamentelor europene.

    (Ștefan Pădure, președinte – Asociația pentru promovarea alimentului românesc, Paula Vas, producător)


  • Bani europeni pentru programe de informare şi promovare

    Bani europeni pentru programe de informare şi promovare

    Organizaţiile profesionale şi interprofesionale din sectorul
    agroalimentar au la dispoziţie, în acest an, 179,1 milioane euro pentru
    derularea programelor de informare şi promovare ale produselor agricole, suma reprezentând
    cofinanţare din partea Uniunii Europene.


    Scopul finanţării este, pe de o
    parte, de a creşte numărul de activităţi destinate ţărilor terţe, în
    care există cel mai mare potenţial de dezvoltare, iar pe de altă parte de a
    informa consumatorii de pe piaţa internă cu privire la standardele ridicate
    ale produselor din Uniunea Europeană, respectiv diferitele sisteme şi etichete
    ale Uniunii Europene privind calitatea.


    Care sunt acţiunile de informare şi
    promovare care pot fi derulate, cine sunt beneficiarii eligibili şi cum se pot
    depune cererile de finanţare aflăm de la Elena Tatomir, director Direcţia
    Politici şi Strategii din cadrul Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării
    Rurale: Campanii de
    promovare pe piaţa europeană, pe piaţa internă, cât şi campanii de promovare în
    terţe ţări. Pot fi referitoare la produsele în cauză, participare la
    evenimente, târguri, expoziţii de importanţă naţională sau europeană, în care
    sunt subliniate caracterele specifice metodelor de producţie, asigurând de
    asemenea trasabilitatea produselor pe care le promovează, autenticitatea lor,
    prezentarea etichetării acestor produse pentru a mări încrederea consumatorilor
    şi aceştia a căpăta încredere în ceea ce priveşte gustul, diversificarea
    acestor produse şi tradiţia fabricării acestor produse specifice europene.
    Programele de promovare nu sunt o noutate pentru sectorul agricol românesc. Noi
    avem în România o serie de scheme de calitate naţională. De asmenea, avem şi
    scheme de caliate europeană. Eligibili pentru accesarea acestor programe de
    promovare sunt organizaţiile profesionale şi interprofesionale reprezentative
    de la nivel naţional. Termenul limită de depunere este 12 aprilie 2018, ora
    17.00. Aceste programe se depun online, prin sistemul electronic destinat
    participanţilor, sistem care este creat de Comisia Europeană. Agenţia care se
    ocupă se numeşte CHAFEA, e agenţia executivă pentru consumatori, sănătate şi
    alimente. Ea primeşte, evaluează, selectează, acordă granturile respective,
    lansează şi încheie procedurile de achiziţii publice pentru programele
    respective.


  • Capitala Culturală Europeană 2021

    Capitala Culturală Europeană 2021

    Timişoara
    este oraşul românesc desemnat pentru a deveni Capitală
    Culturală Europeană în 2021. Anunţul a fost făcut de Steve Green, şeful
    Juriului internaţional de experţi delegat de UE. În selecţia Finală pentru
    titlul de Capitală Europeană a Culturii în 2021 au mai ajuns, în afara
    Timişoarei, oraşele Baia Mare, Bucureşti şi Cluj-Napoca. În conferinţa de presă
    susţinută cu ocazia anunţului oraşului câştigător, ministrul culturii, Corina
    Şuteu, a afirmat că este onorant ca pentru a doua oară, un oraş din România să
    primească titulatura de Capitală Culturală Europeană. De asemenea, că în urma
    experienţei Sibiu-Capitală Culturală Europeană 2007- am avut posibilitatea de a
    înţelege ce şansă -vorbind din punct de vedere cultural, social, dar şi
    economic- aduce un asemenea titlu.

    Corina Şuteu: Glumind,
    cred că unul din motivele pentru care consider atât de importantă această
    titulatură, de Capitală Culturală Europeană, este faptul că în felul acesta
    avem dovadă că un ministru al culturii îşi poate proba eficienţa. Fac parte din
    aceia care n-au uitat că din iniţiativa ministrului grec al culturii, Melina
    Mercouri, şi a omologului ei francez, Jacques Lang, doi
    dintre cei mai vizionari miniştri ai culturii, au fost puse bazele în 1985,
    acestui concept, de Capitală Culturală Europeană. Şi mai cred că statul poate
    fi un arhitect pentru cultură, că libertatea creaţiei este eticheta de care
    statele europene beneficiază. De asemenea, mai cred că astăzi, în acest context
    global, Capitalele Culturale Europene ne ajută să ne conştientizăm apartenţa la
    Europa. Mă gândesc şi la oraşele care vor împărţi titulatura de Capitală
    Culturală Europeană cu România, oraşe din ţările candidate la UE (Serbia şi
    Muntenegru), şi din Grecia (unde au candidat 14 oraşe), toate acestea mă
    fac să cred că, până la urmă, cultura dă un sens apartenenţei la Europa.
    Cultura este răspunsul la întebarea ce ne face să simţim că suntem europeni.


    Titlul de
    Capitală Europeană a Culturii este atribuit unui oraş din Uniunea Europeană,
    din ţări candidate sau pre-candidate, pe durata unui an. Până în 2019, 60 de
    oraşe vor fi deţinut titlul de Capitală Europeană a Culturii. Programul este
    considerat a fi iniţiativa culturală emblematică a Uniunii Europene. Începând
    din 1985, Uniunea Europeană desemnează unul sau două oraşe, din ţări candidate
    sau pre-candidate, drept Capitală Europeană a Culturii. Se aşteaptă ca oraşele
    alese să prezinte, timp de un an, un program cultural inovator şi susţinut care
    să accentueze bogăţia, diversitatea şi similarităţile culturii europene în faţa
    unui public internaţional.


    Karel Bartak,
    şeful departamentului de Cultură din cadrul Comisiei Europene, a subliniat
    importanţa titulaturii de Capitală Culturală Europeană: A
    devenit unul dintre cele mai prestigioase evenimente internaţionale din
    domeniul cultural. Cred că în acest moment de provocare pentru Europa este
    ideal să ne întoarcem la valorile autentice europene şi cred că acest concept,
    de CCE, ne poate ajuta foarte mult în acest demers. Acest concept reprezintă şi
    o oportunitate de a-i apropia pe europeni, de a-i face să descopere fantastica
    diversitate culturală, de a ne apropia de o istorie comună, de valori comune.
    Este vorba de promovarea dialogului şi accentuarea sentimenteului de
    apartenenţă la valorile comunitare. Este o perioadă de transformare, în care
    unele dintre valori sunt chestionate, altele s-au pierdut, este o perioadă în
    care asistăm la accente de populism în multe state europene. Cred că una din
    soluţii este să aducem Europa aproape de oameni. Cultura este
    miezul din care s-a clădit Europa. Valorile culturale ne apropie
    între noi. Şi să nu uităm, sectoarele creative culturale au rezistat crizei
    economice


    Oraşul
    desemnat câştigator, Timişoara, va primi din partea UE şi un premiu de 1,5
    milioane de euro. Ne imaginăm o călătorie extraordinară de
    la singurătate la apartenenţă, de la lumină, prin întuneric şi înapoi,
    parcurgând trei teorii ce abordează provocările cu care se confruntă Europa
    astăzi: oameni, locuri şi conexiuni. Timişoara e locul potrivit pentru
    iniţirea unui demers cultural puternic şi sistematic, cu scopul de a readuce
    speranţa în comunităţile europene tulburate. Ne axăm pe public, pe oameni,
    cetaţeni, voci – neauzite, dar nu pierdute. Avem o poveste de spus – aceea a
    unui oraş cosmopolit, a unui oras care a rezistat şi apoi s-a reinventat, la
    hotarele Europei Centrale si de Sud-Est.

    Sunt doar câteva rânduri din dosarul
    cu care Timişoara s-a prezentat în faţa Europei, susţinându-şi atuurile, dar
    fără să încerce să ascundă problemele pe care însă consideră că le-ar putea
    netezi printr-un eveniment istoric, care aduce împreună oameni, conştiinţe,
    energii, un eveniment care uneşte locuri si destine. Uneori, marile schimbări
    încep la colţ de strada. În 1884, Timişoara a fost primul oraş din Europa
    continentală cu iluminare stradală electrică. În 1989 scânteile Revoluţiei
    împotriva regimului Ceauşescu s-au aprins pe străzile Timişoarei. Pornind de la
    puternica metaforă a luminii dorim să exportăm valorile în care credem, în alte
    oraşe din Europa, pentru a stimula o atitudine deschisă, vizionară, în rândul
    cetăţenilor. Sloganul campaniei este esenţa mesajului nostru: Luminează oraşul
    prin tine!
    , a scris echipa Asociaţiei Capitală Culturală Europeană.



  • ”Brâncuşi e al meu”- campanie pentru „Cuminţenia pământului”

    ”Brâncuşi e al meu”- campanie pentru „Cuminţenia pământului”

    Brâncuşi e al meu – astfel se numeşte
    campania de susţinere a subscripţiei naţionale pentru achiziţia operei lui
    Constantin Brâncuşi, Cuminţenia Pământului, lansată oficial, joi, de Guvernul României şi
    Ministerul Culturii.

    Aflată, în prezent, în proprietatea moştenitorilor
    arhitectului Gheorghe Romaşcu, cel care a cumpărat-o de la Constantin Brâncuşi
    în 1911, opera de arta este
    ultima pe care statul român o mai poate recupera, pentru a o putea face
    accesibilă publicului larg şi iubitorilor de artă, după ce mai multe lucrari
    ale artistului au fost achiziţionate, în ultimii ani, de proprietari privaţi.

    Campania pentru cumpărarea Cuminţeniei Pământului urmăreşte să atragă
    contribuţiile românilor interesaţi de recuperarea patrimoniului naţional. Aşadar,
    este necesară strângerea sumei de şase milioane de euro până pe data de 30
    septembrie, care se vor adăuga la cele cinci milioane de euro alocate deja de
    Guvern. Astfel, prin intermediul
    celui mai mare retailer online, românii pot cumpăra, virtual, Cuminţenia
    Pământului, donând în conturile companiei pentru achiziţia operei lui
    Constantin Brâncuşi. Acesta este unul
    dintre cele mai importante proiecte naţionale menite să întărească
    solidaritatea dintre stat şi societate, scopul său fiind recuperarea unei componente
    a identităţii culturale autohtone, precizează Guvernul, într-un comunicat.
    Viziunile, viaţa şi valorile ne despart zi de zi, însă în momentele cheie se
    vede coeziunea unei naţiuni. Asta s-a văzut şi în cazul subscripţiei naţionale
    pentru ridicarea Ateneului Român, acum 130 de ani,
    a afirmat premierul Dacian
    Cioloş, care a lansat românilor o chemare la asumarea valorilor la nivel
    individual. Vreau ca Brâncuşi să ne adune, nu să ne dezbine, a mai spus
    premierul, în sprijinul campaniei pentru achizitionarea Cuminţeniei
    Pamantului.

    Personalităţi publice au anunţat, deja, că susţin această
    iniţiativă şi apar în spotul de promovare, care va fi difuzat de astăzi.
    Printre ele se numără fosta gimnastă Nadia Comăneci, tenismanul Ilie Năstase,
    ambasadorul Franţei, Francois Saint-Paul.

    Aşadar, soarta Cuminţeniei
    Pământului, expusă, acum, la Muzeul
    Naţional Cotroceni, este în mâinile românilor. Lucrarea realizată în 1907,
    marchează, alături de opere precum Sărutul sau Rugăciunea, cea mai
    apreciată perioada de creatie a artistului. Acesta spunea despre operă: Cuminţenia
    Pământului… A fost încercarea mea de a da de fundul oceanului cu degetul
    arătător. Căci mi-a fost prea mare spaima când i-am ridicat vălul… Femeia nu
    trebuie niciodată dezvăluită… Isis trebuie să rămână acoperită sub cel puţin
    unul din cele şapte văluri ale frumuseţii sale, cel al misterului – care îi
    ofera preţuirea şi nemurirea. Cuminţenia Pământului a fost, pentru mine, ceea
    ce este cu mult mai adânc femeia – dincolo de psihologia dumneavoastră.

  • Dan Stoenescu s-a întâlnit cu  ambasadorul Republicii Irlanda în România, Derek Feely

    Dan Stoenescu s-a întâlnit cu ambasadorul Republicii Irlanda în România, Derek Feely

    Ministrul delegat pentru relațiile cu românii de pretutindeni, Dan Stoenescu, l-a primit joi, 28 aprilie 2016, pe ambasadorul Republicii Irlanda în România, Derek Feely.

    Ministrul delegat a reiterat susținerea statului român pentru diversificarea interacțiunii interculturale dintre comunitatea românilor care trăiesc în Irlanda și societatea irlandeză, reamintind contribuția pozitivă a comunității românești la viața socială, culturală și economică din țara de reședință. De asemenea, a subliniat rolul diasporei ca mijloc eficient de consolidare a imaginii şi statutului României în context internaţional, arătând că buna integrare a membrilor comunităţii româneşti din Irlanda contribuie la o mai mare valorificare în interes comun a diversităţii culturale. În context, a exprimat aprecierea pentru sprijinul acordat de autoritățile de la Dublin în implementarea programului de limbă, cultură şi civilizaţie românească (LCCR) în cadrul şcolilor publice din Irlanda, arătând că educaţia este una dintre cele mai eficiente modalităţi de păstrare a identităţii culturale şi lingvistice în rândul românilor din afara graniţelor.

    Dialogul s-a axat şi pe modelele existente privind bunele practici şi experiențe în materie de strategii pentru diaspora, dedicate valorificării comunităților din afara granițelor. Ministrul delegat a arătat că acţiunea Guvernului României se îndreaptă către stabilirea unui parteneriat consolidat cu membrii comunităţii româneşti din afara graniţelor în beneficiul ambelor părţi. Totodată, a exprimat interesul privind politicile publice destinate irlandezilor din afara graniţelor, inclusiv sub aspectul contribuţiei pe care diaspora irlandeză o are la promovarea Irlandei şi la viaţa economică a acestei ţări. În acest sens, ambasadorul irlandez a arătat că guvernele statelor trebuie să utilizeze expertiza acumulată de membrii diasporei.

    În încheiere, cei doi oficiali au reiterat necesitatea valorificării oportunităților oferite de promovarea multiculturalităţii, reafirmând interesul comun pentru un dialog permanent pe teme legate de diaspora, ca vector de dezvoltare.

  • Mioriţa în acţiune

    Mioriţa în acţiune

    Moştenirea
    culturală nu e scrisă în piatră, ci în experienţele pe care oamenii le
    împărtăşesc este deviza sub care asociaţia Mioriţa (Mioritics)
    organizează o serie de acţiuni de protejarea şi promovarea patrimoniului
    cultural şi natural, dezvoltarea ecoturismului şi turismului cultural din
    România.


    O asociaţie care are deja un parcurs
    de peste zece ani, după cum ne-a spus Mihai
    Dragomir, preşedintele Asociaţiei Mioritics: De când am
    plecat la drum pe această cale, ne-am propus să promovăm România, să promovăm
    locurile mai puţin cunoscute. Ne gândeam atunci în special la evenimentele care
    se petrec în zone rurale. Este o asociaţie care a crescut natural, şi în
    prezent avem activităţi în special în zona Transilvaniei, podişul
    Hârtibaciului. Dacă în prima perioadă 2004-2007 au fost proiecte sezoniere, de
    vară, începând cu anul 2008, am intrat într-un parteneriat cu biroul regional
    UNESCO din Veneţia, care ne-a sprijinit financiar pentru primele proiecte cu
    adevărat importante. Şi aici aş aminti reţeaua de centre de informare pentru
    patrimoniu, pe care le-am deschis în perioada 2008-2010, la Sighişoara, Sibiu,
    Râşnov şi Agnita; activităţi cu copiii în satele cu biserici fortificate, din
    sudul Transilvaniei şi evenimente culturale de mici dimensiuni, în aceste sate,
    tocmai pentru a aduce trafic de turişti. Apoi lucrurile au evoluat şi încet,
    încet, am dezvoltat parteneriate locale mai importante, cum e cel cu primăria
    Râşnov,din care a rezultat un număr de evenimente culturale pe care le
    organizăm împreună cu autorităţile locale. E vorba de festivalul de film
    istoric, cel mai important eveniment. Este vorba de Festivalul de reconstruire
    istorică, care de anul trecut are şi un alt rezultat frumos, într-un proiect
    finanţat pe fonduri norvegiene am reuşit să creăm un grup de reconstrucţie
    istorică la Râşnov. Mai avem Festivalul Joc Mania, dedicat copiilor şi
    Festivalul În numele trandafirului.



    Interlocutorul
    nostru ne-a mai spus că Festivalul de film istoric este cel mai important
    eveniment pe care îl organizează, care va ajunge anul viitor la ediţia a 8-a.
    Deşi pare un eveniment de nişă, Mihai Dragomir ne-a precizat:
    Este mai mult decât un festival, este un produs cultural complex. Timp de zece
    zile avem proiecţii de film, sunt aproape 50 de proiecţii de film, peste 10
    concerte. Este o şcoală de vară care a devenit foarte importantă în ultimii 3
    ani, în care reunim studenţi din România şi studenţi din Republica Moldova,
    avem un parteneriat cu Institutul pentru memoria exilului românesc şi cu
    Institutul cultural român. La această şcoală de vară vin studenţi, istorici,
    ambasadori, cât şi martori oculari ai unor momente istorice. De asemenea, în
    cadrul Festivalului avem expoziţii şi un târg de carte.



    Un alt
    eveniment care a devenit tradiţie şi a ajuns la ediţia a 7-a este Festivalul de reconstruire istorică, care are
    loc în al treilea weekend din august. Şi pentru că despre reconstituire
    istorică am mai vorbit la RRI, l-am întrebat pe Mihai Dragomir ce aduc nou în
    festival: La fiecare ediţie încercăm să reunim grupuri cu
    tematici istorice diverse. Festivalul ilustrează diferite perioade. În fiecare
    an încercăm să aducem o altă tematică, dar grupul creat la Râşnov anul trecut
    şi anul acesta, Living Rosenau, are ca perioade de
    reconstituire sec. XIII şi XVII. Sunt două perioade importante pentru cetatea
    Râşnov, iar acest grup este mai puţin războinic, noi la Râşnov am încercat să
    punem accent pe viaţa cotidiană şi pe reconstituirea meşteşugurilor din această
    zonă, pentru că Râşnovul nu s-a lăudat cu prea multe cuceriri sau atacuri, ci a
    trăit prin meşteşugarii şi comercianţii de acolo. În vară, am avut
    invitaţi 43 de vikingi, care timp de 4 zile au trăit în cetatea Râşnov şi a
    fost un exemplu de cum se face reconstituirea istorică şi cum ar trebui
    organizat un eveniment de reconstruire istorică. Împreună cu aceşti vikingi am
    reuşit să facem un ghid pentru organizatorii de festivaluri, pe care acum îl
    promovăm.



    Am mai aflat şi despre un proiect
    pilot pentru România, pe care cei de la Mioritics l-au pus în practică cu un
    partener din Germania: este vorba despre un proiect de educaţie pentru
    dezvoltare durabilă, prin care copiii participanţi învaţă de exemplu despre
    mere, pornind de la sucul proaspăt stors şi gustat, trecând prin degustarea
    unor alte sucuri de măr din magazin cu preţuri diferite şi prin analiza
    legăturii dintre calitate şi preţul produsului.


    Şi pentru că recent, asociaţia Mioritics a câştigat cu un proiect de
    promovare al sudului Transilvaniei locul al doilea la consursul european de
    desemnare a destinaţiilor turistice de excelenţă (EDEN), Mihai Dragomir ne-a
    prezentat cum vor continua acest proiect: De la 1 ianuarie o
    să începem un alt proiect, prin care vom realiza marcajele unor trasee de
    drumeţie şi de biciclete, în sudul Transilvaniei, deci zona cuprinsă între
    Sibiu-Făgăraş şi Rupea, o reţea de peste 250 km, care se află în continuarea
    unei alte reţele, care se află în nordul acestei destinaţii, care atinge
    aproape 350 km. Prin acest proiect vom închide o buclă, astfel încât destinaţia
    noastră va fi foarte interesantă pentru cei care vor să vină şi să practice un
    turism lent.



    Asociaţia Mioritics îşi continuă
    proiectele, aşa că rămânem cu ochii pe zona Transilvaniei, unde se desfăşoară
    multe evenimente atractive.

  • Un nou concurs la RRI, destinaţia Gorj “Contemporan cu Brâncuşi: Constantin Antonovici”

    Ne îndreptăm astăzi
    către partea de sud-vest a României, în judeţul Gorj. Zona de munte, din partea
    de nord a judeţului, este destinaţia perfectă a oricărui împătimit pentru
    turismul de aventură sau a fotografilor care vor să surprindă peisaje
    spectaculoase. În cazul în care nu doriţi să vă aventuraţi la înălţime, puteţi
    practica turismul cultural. Constantin Brâncuşi, sculptor considerat părinte al
    artei moderne, s-a născut în localitatea Hobiţa, din judeţul Gorj, iar în
    apropiere, la Târgu Jiu, puteţi vizita un ansamblul sculptural unic, în aer
    liber. Sejurul în judeţul Gorj se poate completa şi cu o vizită la mănăstirile
    ortodoxe, ridicate cu secole în urmă.


    Doru
    Strâmbulescu, managerul Centrului de Cercetare, Documentare
    şi Promovare Constantin Brâncuşi, din Târgu Jiu, trece în revistă toate
    aspectele care fac din judeţul Gorj destinaţia ideală de vacanţă, indiferent de
    anotimp: Gorjul, în special Gorjul de sub munte, oferă o serie
    întreagă de variante şi posibilităţi turistice: turism cultural, monahal, de
    aventură. Există o serie întreagă de obiective care pot fi vizitate, începând
    cu municipiul Târgu Jiu, unde se află capodopera creaţiei brâncuşiene:
    ansamblul brâncuşian. Un turist care vine în Gorj poate vizita mănăstirile de
    sub munte, începând cu Mănăstirea Lainici, Mănăstirea Tismana, Mănăstirea
    Polovragi, Mănăstirea Crasna. Avem un lanţ de mănăstiri
    foarte frumoase şi foarte vechi, care păstrează încă tradiţia monahală şi
    tradiţia ortodoxă. De asemenea, pot să viziteze o serie întreagă de monumente
    ale naturii: Peştera Polovragi, Peştera Muierilor de la
    Baia de Fier, Cheile Galbenului, Cheile Sohodolului. Transalpina, totodată,
    este în Gorj şi este cel mai înalt şi mai spectaculos drum, ce traveresază
    Parângul.



    Un alt avantaj pe care îl
    avem în zonă este că, spre deosebire de zonele intens promovate ale României,
    aici, indiferent când ne-am programa vizita, nu vom întâmpina probleme la
    cazare. În Târgu Jiu există o serie întreagă de hoteluri, de
    pensiuni, de mai mică sau mai mare capacitate. Aceste pensiuni şi hoteluri sunt
    pentru toate buzunarele. Există hoteluri de patru stele, de trei stele şi diferite
    pensiuni în oraş şi în zona apropiată oraşului, în aşa fel încât oricine ajunge
    la noi să găsească un loc plăcut de cazare.


    Centrul Brâncuşi deţine un
    centru de informare turistică, unde se află şi un magazin de prezentare,
    continuă Doru Strâmbulescu, managerul Centrului de Cercetare, Documentare şi
    Promovare Constantin Brâncuşi. Turiştii români şi străini pot
    găsi o serie întreagă de materiale de prezentare în ceea ce priveşte ansamblul
    brâncuşian. În cadrul acestui centru, avem o Carte de Onoare a oraşului, în
    care atât turiştii români cât şi cei străini îşi scriu impresiile, iar acestea
    sunt foarte favorabile. Avem un oraş curat, cochet, la poalele muntelui.
    Ansamblul brâncuşian este în grija primăriei Târgu Jiu şi în administrarea
    Centrului Brâncuşi şi se află sub monitorizarea noastră permanentă. Ca atare,
    vă spun că toţi turiştii care ajung la Târgu Jiu pleacă cu impresii foarte
    plăcute de aici.





    În anii ’30 Constantin Brâncuşi era un artist ajuns la maturitate, foarte cunoscut
    nu numai în Europa, ci şi în America. Practic, din anii ’20 ai secolului trecut, el a început să vândă
    foarte bine lucrări dincolo de ocean. Avea foarte multe expoziţii personale şi
    de grup în SUA. A fost foarte bine promovat în galeriile de artă, iar cota lui
    ca artist a crescut foarte mult. Avea însă o neîmplinire. Nu reuşise să lase
    ceva deosebit ţării sale, fiindcă plecase de tânăr din ţară, la 28 de ani,
    pentru a se desăvârşi ca artist la Paris. Propunerea pe care Liga Naţională a
    Femeilor Gorjene i-a făcut-o, de a ridica un monument la Târgu Jiu, dedicat
    eroilor gorjeni, căzuţi în Primul Război Mondial, în luptele de la Jiu, a fost
    primită cu bucurie de către genialul sculptor. Adina Andriţoiu, consilier în
    cadrul Centrului de Cercetare, Documentare şi Promovare Constantin Brâncuşi,
    despre ansamblul arhitectural în aer liber din din Târgu Jiu. Acest
    ansamblu este foarte bine cunoscut, însă e foarte important ca oamenii să vină
    şi să vadă pe viu toate piesele care îl compun. Ele au fost gândite de către
    Constantin Brâncuşi într-o înşiruire anume cu o specificaţie anume.
    Contemplarea lor şi parcurgerea întregului traseu într-o anumită ordine, de la
    Masa Tăcerii, pe sub Poarta Sărutului, pe lângă Biserica Sfinţii Apostoli şi
    apoi terminând la Coloana fără de sfârşit
    poate să dea privitorului dimensiunea exactă a geniului lui Constantin
    Brâncuşi. În anii 1937-1938, atunci când el a fost gândit de către Brâncuşi,
    oraşul era mai puţin populat, mai puţin extins, însă amplasarea acestui
    ansamblu monumental pornind de pe malul Jiului, până la colina pe care se
    înalţă Coloana Nesfârşirii sau Coloana fără sfârşit, a însemnat parctic
    trasarea unei axe de-a lungul căreia s-a dezvoltat ulterior oraşul şi care,
    practic, uneşte două puncte esenţiale ale centrului oraşului.



    Vizitatorii vin din toate colţurile lumii, spune
    Adina Andriţoiu, consilier în cadrul Centrului de Cercetare, Documentare şi
    Promovare Constantin Brâncuşi. Chiar anul trecut, câştigătorul
    concursului Contemporan cu Brâncuşi, organizat de RRI, a fost din Franţa. El
    s-a arătat extrem de bucuros. Era pentru prima oară în România. A fost
    entuziasmat de ceea ce a putut vedea aici. Sigur, i-am fost şi ghizi la
    obiectivele turistice cele mai importante ale Gorjului. A fost şi pe
    Transalpina, la mănăstirile din Gorj. Am avut ocazia să stau de vorbă şi cu doi
    australieni. Fiind membri ai unei filarmonici, veniseră la Bucureşti, unde au
    avut concert şi au venit special la Târgu Jiu, ca să vadă operele lui Brâncuşi.
    Auziseră, ştiau foarte multe, dar voiau neapărat să le vadă pe viu. Astfel de
    exemple pot continua. Vin şi grupuri organizate, dar vin şi familii sau
    persoane singure, care caută să cunoască această parte a României, despre care
    poate că au citit sau au aflat chiar din emisiunile dvs. şi pe care vor să o
    vadă pe viu.



    Vă reamintim că,
    răspunzând corect întrebărilor noastre de concurs, veţi avea şansa de a fi
    chiar dvs. câştigătorul unui sejur în judeţul Gorj.



  • Europa noastră  – 06.09.2014

    Europa noastră – 06.09.2014

    Promovarea produselor agricole, acordul de asociere cu Republica Moldova și competițiile pentru tineri – pe agenda europeană săptămâna aceasta.




  • Bacalaureat 2014

    Bacalaureat 2014

    În România, aproape 60% dintre absolvenţii de clasa a XII-a au promovat Bacalaureatul în prima sesiune (iunie-iulie), o rată cu 3% mai mare faţă de cea de anul trecut. Ministrul de resort, Remus Pricopie, i-a felicitat pe elevii care au promovat examenul şi i-a încurajat pe cei care nu s-au pregătit suficient să-şi păstreze încrederea în forţele proprii şi să înveţe pentru următoarele sesiuni. Din totalul celor aproximativ 161 de mii de absolvenţi înscrişi, s-au prezentat la examene peste 150 de mii.



    Dintre cei promovaţi, peste 25.000 au obţinut medii pe segmentul 8-8,99. 62 de elevi din toată ţara au reuşit să obţină nota 10 la toate probele de Bacalaureat comparativ cu 2013, când 122 de candidaţi s-au putut lăuda cu acest rezultat. Lista completă a elevilor de nota 10 nu conţine nici un absolvent din Bucureşti, deşi capitala se laudă cu cele mai bune licee după mediile de admitere. Ca în fiecare an, au fost semnalate şi nereguli.



    Un inspector şcolar din Arad (vest), acuzat că ar fi primit bani pentru a-i ajuta pe unii candidaţi să promoveze bacalaureatul, a fost arestat la domiciliu pentru 30 de zile. În afara acestui caz izolat, depistat de procurori chiar înainte de începerea examenului, probele s-au desfăşurat fără mari incidente. Unii elevi, care au încercat să copieze prin diverse metode, au fost eliminaţi din examen şi nu vor mai putea susţine bacul două sesiuni. Potrivit profesorilor, subiectele au fost destul de dificile şi complexe, iar notele sunt unele medii. Urmează depunerea contestaţiilor, iar rezultatele finale vor fi făcute publice în 11 iulie.



    Pe de altă parte, deşi guvernanţii consideră cu lucrurile merg bine în domeniul educaţiei, preşedintele Traian Băsescu nu este mulţumit. El a cerut Avocatului Poporului să sesizeze Curtea Constituţională în legătură cu ordonanţa de urgenţă care prevede instituirea unor măsuri în domeniul educaţiei şi cercetării ştiinţifice.



    Într-o scrisoare adresată lui Victor Ciorbea, şeful statului susţine că prin aplicarea actului normativ au fost adoptate o serie de modificări legislative cu un puternic impact negativ, atât în sfera învăţământului preuniversitar cât şi a celui universitar. Printre acestea sunt menţionate posibilitatea organizării unei sesiuni de bacalaureat speciale, programele de studii universitare, de doctorat şi la forma de învăţământ cu frecvenţă redusă sau reglementarea iniţiativei înfiinţării unei instituţii de învăţământ superior particular de către persoane fizice.



    Totodată, Traian Băsescu consideră că a fost încălcat regimul constituţional privitor la emiterea ordonanţelor de urgenţă, fiind nesocotite în acelaşi timp dreptul la învăţătură şi la proprietate privată. În context, el a amintit că ordonanţele pot fi adoptate numai în situaţii extraordinare şi ele nu pot afecta regimul instituţiilor fundamentale ale statului, drepturile, libertăţile şi îndatoririle prevăzute de constituţie.

  • Cooperarea Europa – China

    Se anunţă investitii noi şi importante în Europa. Bucureştiul a fost gazda unei reuniuni a şefilor de guvern din China şi Europa Centrală şi de Est, care au adoptat documentul “Bucureşti – linii directoare”. Acesta se referă la consolidarea cooperării în domeniile de interes comun, cu accent pe promovarea investiţiilor, a cooperării economice şi comerciale. Iar anul ce vine a fost declarat cel al promovării investiţiilor în relaţia Europa Centrală şi de Est-China.



    Premierul român Victor Ponta, a afirmat că această parte a Europei este cea mai dinamică din punct de vedere economic, cu potenţial semnificativ de dezvoltare în multiple domenii, iar Beijingul are nevoie de prieteni politici pe termen lung şi de încredere şi de parteneri comerciali la nivel mondial. Victor Ponta a mai spus că aşa numitul ghid de acţiune prevede: Continuarea organizării anuale atât a forumurilor economice cât şi a reuniunilor la nivel de şefi de guverne, constituirea unei asociaţii pentru promovarea cooperării în domeniul agricol, consolidarea cooperării în materie de investiţii în infrastructură şi conectivitate, reţele de transport feroviar. Liniile pe care le-am convenit oferă repere pe care dorim să le urmăm în acţiuni concrete, sectoriale şi individualizate pentru fiecare economie naţională.



    Iar cooperarea nu se va opri aici. Stiinţa, tehnologia, inovaţia, promovarea schimburilor culturale vor fi alte repere ale colaborarii dintre China şi statele din Europa Centrală şi de Est.



    Premierii prezenţi la Bucureşti au discutat şi măsuri concrete privind facilitarea liberei circulaţii şi încurajarea turismului între China şi ţările est si central europene.



    Toate aceste planuri necesită bani, iar premierul chinez Li Keqiang este de părere că poate fi valorificată, cu succes, o linie specială de credit de 10 miliarde de dolari, deschisă de China, în liniile trasate de regulamentele Uniunii Europene. Încurajăm din ce în ce mai multe firme să folosească această linie de credit specială şi, de asemenea, încurajăm instituţiile noastre financiare să înfiinţeze birouri şi sucursale în cealaltă zonă, toate acestea având potenţialul de a crea o Europă prosperă, o Uniune Europeană puternică şi un euro puternic” a spus, la Bucureşti, premierul chinez.



    Potrivit acestuia, estimările iniţiale sugerează că, între 2013 şi 2020, China va importa bunuri în valoare de 3.000 de miliarde doar din Europa, iar investiţia de afaceri şi numărul de turişti chinezi către Europa vor creşte semnificativ.



    China este pregătită să coopereze cu ţările din regiune, a punctat Li Keqiang, pentru a crea condiţiile necesare pentru accesul la piaţă, vizele rezidenţiale şi permisele de muncă.

  • Jurnal românesc – 08.11.2013

    Jurnal românesc – 08.11.2013

    România va avea, din 2014, o campanie de promovare outdoor în valoare de peste 5 milioane de euro, în ţări de pe tot mapamondul. Printre ele se numără Statele Unite, Germania, Austria, Franţa, Marea Britanie, Spania, Italia, Israel, Turcia sau Rep. Moldova. Potrivit autorităţilor de la Bucureşti, în baza unei analize detaliate a fiecărei pieţe, va fi promovat turismul cultural, turismul în natură şi ecoturismul. Campania se va derula în următorii doi ani, iar panourile publicitare vor fi amplasate în aeroporturi, pe autostrăzi sau în staţiile de metrou. În Spania, reclamele vor fi făcute şi pe autobuze, iar în Marea Britanie, România va fi promovată chiar pe celebrele taxiuri londoneze, dar şi pe anumite clădiri.



    Universitatea din Alicante (Spania), în colaborare cu Institutul Limbii Române din Bucureşti, organizează sesiunea 2013 a examenelor oficiale de atestare a cunoştinţelor de limba română. Acestea se adresează atât cetăţenilor străini, cât şi cetăţenilor români. Potrivit MAE, în urma examenelor, Ministerul Educaţiei Naţionale de la Bucureşti eliberează diplome oficiale, recunoscute atât pe teritoriul României, cât şi în afara graniţelor ţării. Înscrierile se fac la Centrul Superior de Limbi Străine (CSI) din cadrul Universităţii din Alicante până pe data de 30 noiembrie. Examenele vor avea loc în ziua de 14 decembrie 2013. Peste 1 milion de români trăiesc în Spania, acestia reprezentand cea mai numeroasa comunitate de straini din Peninsula Iberica.




    România are un nou Consulat Onorific în Liechtenstein, la Vaduz. Prezent la inaugurare, ministrul român de Externe, Titus Corlăţean, a evidenţiat rolul acestei institutii în intensificarea schimburilor comerciale şi în promovarea firmelor şi produselor româneşti în micul principat alpin, cu o suprafata de 160 km patrati si 37 de mii de locuitori. Oficialul roman a discutat cu omologul sau din Liechtenstein, Aurelia Frick, căreia i-a mulţumit pentru fondurile acordate României în cadrul Mecanismului Financiar al Spaţiului Economic European pentru perioada 2009-2014. Obiectivele generale ale Mecanismului Financiar sunt reducerea diferenţelor economice şi sociale în Spaţiul Economic European şi întărirea relaţiilor bilaterale dintre statele donatoare şi beneficiare.




    Comitetul pentru ocuparea forţei de muncă şi afaceri sociale din Parlamentul European şi-a anunţat susţinerea pentru libera circulaţie a muncitorilor în UE. Un proiect de directivă al raportorului creştin-democrat slovac Edith Bauer cere o mai bună respectare a normelor în domeniu şi propune mai multe măsuri menite să-i ajute pe cetăţenii europeni care doresc să lucreze într-un alt stat membru. Printre acestea se numără furnizarea de mijloace adecvate de atac la nivel naţional, în cazul în care sunt supuşi discriminării, şi înfiinţarea de puncte de contact şi informare. Documentul aduce, de asemenea, clarificări în aplicarea normelor legate de condiţiile de muncă, în special în ceea ce priveşte remunerarea şi concedierea, accesul la avantaje sociale şi fiscale, dar şi la formare profesională, locuinţe şi educaţie pentru copii. Comisia Europeana a precizat că, în 2012, 6,6 milioane de cetăţeni ai Uniunii au locuit şi lucrat într-un alt stat membru, acestia reprezentând peste 3% din numărul total de muncitori ai Uniunii. Conform datelor oficiale, peste 2 milioane de români lucrează sau sunt stabiliţi peste hotare, mai ales în Italia, Spania, Germania, Franţa şi Marea Britanie.