Tag: promovare Romania

  • România, recomandată de Prinţul Charles

    România, recomandată de Prinţul Charles

    Prinţul
    Charles de Wales îi îndeamnă pe români să îşi petreacă vacanţele în România şi
    să descopere ‘bogăţiile de necrezut’ ale acesteia.


    Într-un film de aproximativ
    5 minute, prezentat, marţi, la reşedinţa sa din localitatea Valea Zălanului, acesta caracterizează România drept o țară ‘admirabilă’ şi
    ‘uimitoare’ ca diversitate. Filmul a fost realizat de jurnalistul britanic
    Charlie Ottley, producătorul seriei de documentare Wild Carpathia, cu scopul de a sprijini industria turismului din
    România.


    Prinţul Charles amintește că a venit pentru prima dată aici în urmă cu
    20 de ani, iar, de atunci, țara ocupă un loc deosebit în inima sa. El mai arată
    că România este foarte diversă, enumerând Delta Dunării, cea mai mare şi mai
    sălbatică zonă umedă a Europei, pădurile, izvoarele şi mănăstirile Bucovinei,
    Moldovei şi Maramureşului, colinele Munților Apuseni sau întinderile nelocuite
    ale Județului Harghita, colecţiile nepreţuite din muzeele Bucureştiului sau
    frumuseţea sălbatică a defileului Porţile de Fier de pe Dunăre, castelele,
    munţii şi satele săseşti ale Transilvaniei sau văile retrase ale Banatului şi
    Crişanei. O atât de bogată diversitate naturală şi culturală reunite sub
    acelaşi drapel e remarcabilă şi e una dintre caracteristicile care fac din
    România acest colţ deosebit al Europei, conchide Prințul Charles.


    Alteţa Sa îi
    îndeamnă pe români să-şi descopere ţara şi să fie mândri de natura, fauna
    sălbatică, gastronomia, tradiţiile şi cultura lor. El mai arată că, din cauza
    primei pandemii majore din istoria contemporană, oamenii trăiesc acum momente
    de profundă schimbare, de incertitudine și de teamă, iar multe țări și-au
    închis granițele.


    Prințul Charles deplânge și efectul devastator al acestei
    situaţii asupra sectorului turistic, a hotelurilor și restaurantelor unde
    lucreză milioane de oameni. Însă, spune membrul familiei regale britanice,
    timpul petrecut acasă oferă, la rândul său, nenumărate ocazii minunate de a
    explora şi de a descoperi.


    Acum e momentul ideal să ne redescoperim
    rădăcinile şi să refacem legătura cu moştenirea noastră. Sunt convins că
    românii care vor face astfel vor găsi nenumărate motive să se bucure şi să fie
    mândri de ţara lor
    , mai subliniază Charles de Wales. El regretă faptul
    că, din cauza pandemiei de coronavirus, anul acesta nu a putut călători în
    România, unde vine relativ frecvent.


    Alteța Sa amintește și faptul că
    domnitorul român din Secolul XV, Vlad Țepeș, se numără printre strămoşii săi,
    ceea ce ar putea explica faptul că în România se simte parțial acasă.
    Realizatorul filmului, Charlie Ottley, care spunea că iubeşte România mai mult
    decât orice ţară din lume, a întărit acest mesaj, făcând şi el un apel către
    români să îşi petreacă vacanţele în ţară, să cheltuiască banii aici şi nu în
    străinătate, pentru că în acest fel vor susţine turismul intern.


  • Bárbara Caren din Brazilia

    Bárbara Caren din Brazilia

    Bună, mă numesc Bárbara Caren, ascultaţi Radio
    România Internaţional, vin din Brazilia, din oraşul Ouricuri, statul Pernambuco.


    Între 2010 şi 2015, Bárbara Caren
    a studiat publicitate în Brazilia, la Universitatea Tiradentes din
    Aracaju. Ajungea în România în urmă cu un an.


    Am venit prima oară în 2018,
    am stat aici trei luni în vacanţă pentru că iubitul meu locuia deja aici. Am
    descoperit Bucureştiul, am călătorit la Sinaia, m-am plimbat mult prin
    Capitală, prin Centrul Vechi, prin Parcul Herăstrău, Parcul Carol, Parcul Tei.
    De prima dată mi-a plăcut mult aici siguranţa, în Brazilia acest lucru e foarte
    diferit. Îmi plac mult parcurile de aici, iar Bucureştiul e un oraş foarte
    frumos. Oamenii din România sunt puţin diferiţi de cei din Brazilia, e normal,
    e o altă cultură, sunt şi oameni buni, şi oameni mai puţin buni, ca peste tot.





    În vara lui 2019, Bárbara Caren a încheiat anul pregătitor
    pentru învăţarea limbii române la Academia de Studii Economice din Bucureşti.


    Limba română e foarte grea, eu
    am încă dificultăţi cu verbul, dar e în regulă, am reuşit să o învăţ cât de
    cât. Îmi amintesc că am învăţat despre istoria României, despre perioada
    comunistă, doamna profesoară ne-a explicat-o, a fost marcant pentru mine să aflu
    despre această perioadă.


    În timpul liber, Bárbara Caren urmăreşte
    filme pe internet, se plimbă prin Bucureşti şi prin ţară. Are şi un canal de Youtube
    unde promovează România.


  • Strategii de promovare pentru România

    Strategii de promovare pentru România

    Mare admirator al Transilvaniei româneşti, Prinţul Charles al Marii Britanii s-a remarcat constant în promovarea acestei regiuni din centrul României, unde apreciază “relaţia unică dintre om şi mediul înconjurător” şi despre ai cărei locuitori spune că sunt animaţi de un anumit sentiment al apartenenţei”. Prinţul britanic a achiziţionat în zonă, de-a lungul timpului, mai multe case tradiţionale, este implicat într-o campanie care încearcă să salveze de la distrugere pădurile din Transilvania — unele dintre acestea fiind între ultimele din Europa neatinse de om, este ataşat de produsele tradiţionale ale locului şi a avut un rol determinant în documentarul Wild Carpathia”, difuzat de postul britanic Travel Channel.



    Un documentar benefic României – ţară căreia nu i-ar strica mai multă promovare, conform percepţiei generale. “Online-ul şi social media au devenit canalele principale pentru a atrage turişti în cele mai de succes destinaţii din lumea întreagă. În 2018, deşi s-a înregistrat o creştere a numărului de turişti străini în termeni procentuali, promovarea României ca destinaţie turistică este una deficitară”, susţine Tudor Maxim, fondatorul #ExperienceBucharest – cel mai mare proiect de promovare independentă a României, alături de #ExperienceRomania. El atrage atenţia asupra importanţei clipurilor de promovare, asupra necesităţii actualizării continue a site-ului naţional oficial de promovare pentru care ar fi binevenită, de altfel, şi folosirea altor limbi în afară de cea română. Pe scurt, oficial nu existăm ca imagine internaţională, iar numărul turiştilor străini din România înregistrează printre cele mai mici valori din toată Europa”, spune Tudor Maxim.



    La începutul lunii, evenimentul #ExperienceBucharest a reunit peste 300 de invitaţi internaţionali, bloggeri, jurnalişti, vloggeri şi specialişti pe Twitter şi Instagram care au creat campaniilor conţinut de calitate, au promovat Bucureştiul şi diverse regiuni şi au obţinut expunere pentru România în valoare de zeci de milioane de euro. Tururi şi experienţe alternative au fost organizate cu acest prilej, precum Povestea Bucureştiului”, în care participanţii au putut descoperi mai bine de 500 de ani de istorie, Patrimoniul Cultural rrom”, despre tema sensibilă a discriminării rrome, Turul alternativ”, gândit pentru a deschide apetitul pentru artă urbană, sau Turul comunist”, prezentând peste 40 de ani de istorie care au format statul român contemporan.



    România este departe de a utiliza adevăratul său potenţial în sectorul turistic, spun reprezentanţii industriei hoteliere din România. Potrivit acestora, atât preluarea de către România a preşedinţiei Consiliului Uniunii Europene, în ianuarie 2019, cât şi pregătirea pentru Campionatul European de Fotbal din 2020 ar putea fi de bun augur pentru turismul românesc.



    Este necesară o strategie la nivel unitar între toţi factorii implicaţi – consideră Călin Ile, preşedintele Federaţiei Industriei Hoteliere din România: Până pe 31 ianuarie avem în obiectiv să definitivăm strategia de promovare a destinaţiei Bucureşti ca destinaţie România. Dorim să punem toţi actorii la aceeaşi masă şi nu să aruncăm resursele printr-o strategie făcută de minister, una separată de primărie, una separată de federaţie. Credem că vom reuşi, deşi e extrem de târziu, vom reuşi să facem nu aş spune o strategie, ci un plan de acţiune. Pe perioada preşedinţiei aşteptăm circa 25 de mii de delegaţi din ţările membre, iar pe perioada Campionatului European circa 120 de mii de turişti vor veni la cele 4 meciuri. Vrem să le furnizăm o experienţă pozitivă acestor turişti, vrem să angajăm cât mai mult populaţia locală să aibă un sentiment de mândrie că aparţine unui oraş organizator al unor astfel de evenimente şi, cel mai important, vrem să valorificăm moştenirea, acel legacy care se păstrează după un astfel de eveniment, astfel încât impactul să se întindă pe 3, 4, 5 ani după.”



    Ministerul Turismului va promova România prin două clipuri publicitare, editare de broşuri în 5 limbi internaţionale, dar va susţine şi organizarea de concerte la summitul din mai 2019 de la Sibiu (centru). Nu doar turismul are, însă, nevoie de mai multă promovare. România are nevoie de o strategie coerentă pentru promovarea produselor tradiţionale, afirmă preşedintele Federaţiei Naţionale Pro Agro, Emil Dumitru. Invitat la Radio România cu prilejul Zilei produselor agroalimentare româneşti, acesta a explicat că există în plan înfiinţarea unei agenţii pentru promovarea produselor de calitate.



    Emil Dumitru: O astfel de agenţie va ajuta foarte mult producătorul român să poată să aibă o etichetare corespunzătoare, să poată să aibă toate specificaţiile tehnice foarte bine puse la punct şi credem noi că România care va fi a cincea forţă agricolă a UE odată cu ieşirea Marii Britanii, va fi un jucător important în piaţa agroalimentară din Europa.” Pentru un proiect de ţară în domeniu pledează şi producătorii de vinuri din România, care amintesc cât de premiate internaţional sunt produsele lor, dar cât de puţin promovate.

  • Europarlamentarul Claudia Ţapardel iniţiază cea de-a patra ediţie a campaniei “Vacanță în România”

    Europarlamentarul Claudia Ţapardel iniţiază cea de-a patra ediţie a campaniei “Vacanță în România”


    Europarlamentarul
    Claudia Țapardel
    , membru în Comisia de Transport și Turism a Parlamentului
    European, anunţă debutul unei noi ediţii a campaniei Vacanță în România. Inițiativa a
    fost lansată încă de la începutul mandatului său de europarlamentar, bucurându-se de un real succes la nivel
    naţional şi european. Eurodeputatul PSD continuă tradiţia de promovare a brandului turistic românesc cu
    sprijinul turiştilor care își petrec concediul sau vacanța în diverse regiuni
    ale României.



    Eurodeputatul îi invită pe turiştii din România să transmită fotografiile lor din vacanţă pentru a
    le promova pe pagina sa oficială de Facebook
    . Fotografiile trimise de
    turiştii români și străini în cadrul campaniei Vacanță în România vor fi utilizate pentru a promova ţara
    noastră ca destinaţie turistică în
    Europa şi pentru a demonstra că România deţine un potenţial
    turistic extraordinar.




    Campania Vacanță în România
    este un proiect de promovare, oamenii călătoreasc peste tot în lume, descopera
    destinaţii noi, dar şi România este o destinaţie foarte atractivă
    atât pentru turiștii români, cât și pentru cei străini.