Tag: promovarea produselor agroalimentare

  • Bani europeni pentru promovarea produselor agroalimentare

    Bani europeni pentru promovarea produselor agroalimentare

    Fermierii europeni au la dispoziţie în acest an
    200,9 milioane de euro de la Comisia Europeană pentru promovarea produselor
    agroalimentare, inclusiv în interiorul Uniunii Europene. Cei mai mulţi bani,
    respectiv 118 milioane de euro, sunt prevăzuţi, însă, pentru campanii de
    promovare pe pieţele din afara Uniunii Europene cu un potenţial mare de
    creştere, precum Canada, China, Japonia, Coreea de Sud, Mexic şi SUA.


    Campaniile
    selectate ar urma să crească competitivitatea şi consumul de produse
    agroalimentare din Uniune, să le majoreze vizibilitatea şi cota de piaţă în
    ţările ţintă, spune eurodeputatul Daniel Buda:


    Sunt foarte multe sectoare care pot să acceseze
    aceste resurse financiare. Este foarte important să se ştie că există o
    aplicaţie pe site-ul Comisiei Europene unde asociaţiile pot să facă acest
    lucru. Pieţele vizate sunt în principal cele din afara UE, dar şi cele din
    interiorul UE. Este foarte important ca asociaţiile de producători, fermieri să
    acceseze aceste resurse financiare astfel încât să poată să vorbească despre
    calitatea produselor pe care le au în fermele lor. Fermierii din UE vin şi pun
    pe piaţă produse cu înaltă valoare biologică, cu înaltă valoare nutritivă
    comparativ cu orice alt produs care este adus din afara UE. Şi de aceea îi
    îndemn să facă această campanie de publicitate pentru produsele lor, cu atât
    mai mult cu cât avem la orizont un tratat ce a fost semnat cu ţările din
    Mercosur.


    Un tratat care, spun eu, este foarte periculos pentru fermierii din
    UE, dar care este un tratat periculos şi pentru consumatorii din UE. Aceasta
    deoarece produsele care vin din aceste state sunt produse care nu pot să fie
    neapărat verificate din punct de vedere calitativ, sunt ţări care utilizează în
    momentul de faţă peste 150 de pesticide care sunt interzise în UE. De aceea,
    iată că această campanie de promovare a produselor este absolut necesară şi, în
    acelaşi timp, venim cu un suport financiar consistent din partea UE în acest
    sens. Evident că discutăm de nişte criterii care trebuie respectate, pentru că
    produsele care sunt puse pe piaţă trebuie să aibă anumite standarde de
    calitate.


    Dar tocmai despre asta este vorba – noi vrem să promovăm calitatea
    produselor. Câtă vreme se discută despre calitatea unui produs sigur că el
    trebuie să respecte anumite standarde, dar nu sunt standarde care să nu fie
    apropiabile fermierilor, ei oricum le respectă din toate punctele de vedere.
    Este important să se vorbească despre aceste produse care sunt din interiroul
    UE, despre calitatea lor, astfel încât consumatorul să fie conştient că atunci
    când consumă un produs din UE are o garanţie de calitate în plus comparativ cu
    orice alt produs din afara UE.


    Reputaţia
    Europei pentru produsele agroalimentare nu are rival la nivel mondial, UE nu
    este din întâmplare cel mai mare exportator mondial de astfel de produse, a
    subliniat şi comisarul european pentru Agricultură, Phil Hogan. Printre
    sectoarele eligibile se numără lactatele, brânzeturile, uleiurile alimentare,
    uleiul de măsline şi vinurile.


  • Un plus de 12,5 milioane euro de la Comisia Europeană pentru promovarea produselor agroalimentare

    Un plus de 12,5 milioane euro de la Comisia Europeană pentru promovarea produselor agroalimentare

    Seminarul INFO DAY – Acțiuni de informare și promovare a produselor agricole și alimentare, organizat de MADR în colaborare cu reprezentanți ai Agenției Executive pentru Consumatori, Sănătate, Agricultură și Alimente (CHAFEA) din cadrul Comisiei Europene, a fost dedicat lansării programului de promovare pentru anul 2019 a produselor agroalimentare europene sub sloganul Enjoy, it’s from Europe, finanțat din fonduri europene.

    Programul se adresează organizațiilor profesionale și interprofesionale, grupurilor și organizațiilor de producători, precum și celor din sectorul agroalimentar, care au ca obiect de activitate acțiuni de promovare. Programele simple pot fi depuse de una sau mai multe organizații din aceeași țară a Uniunii Europene, iar programele multinaționale provin de la cel puțin două organizații naționale din cel puțin două state membre sau din organizații europene.

    În cadrul evenimentului au fost prezentate principalele prevederi ale acestui program de finanțare – politica UE privind promovarea, programul de lucru și cererile de propuneri pentru anul 2019. Astfel, au fost detaliate prioritățile tematice, bugetele alocate, entitățile și produsele eligibile, piețele care vor fi țintite și procedura de transmitere a propunerilor de proiecte.

    Pentru anul 2019, bugetul destinat promovării produselor agricole pe piața internă și în țările terțe a crescut față de anul 2018 cu 12,5 milioane euro, accentul punându-se pe promovarea schemelor de calitate ale UE, etichetarea produselor bio și metodele de producție.

    Ştefan Pădure, presedintele Asociatiei pentru promovarea alimentului românesc, ne-a spus: Când Regulamentul 1144 s-a finalizat în 2014, s-a făcut o grilă și până în anul 2020 vom ajunge la un buget de 200 de milioane de euro. Aceasta a fost o consecință a creșterii bugetelor pe care le au și alte state terțe, în special bugetul american pentru promovare în afara Statelor Unite.

    Data limită de depunere a proiectelor este jumătatea lunii aprilie 2019. Persoanele interesate să obțină acest sprijin pot afla mai multe detalii de pe site-ul www.madr.ro, secţiunea Agricultura – Promovare produse agroalimentare.