Tag: propulsoarele ecoboost

  • Evoluţia industriei auto româneşti

    Evoluţia industriei auto româneşti

    Industria auto din România se află de ani buni pe un trend
    ascendent, după preluarea companiei Automobile Dacia de la Mioveni de
    grupul francez Renault şi investiţia
    americanilor de la Ford în uzina de
    la Craiova. Dacă în 2014 cifra de afaceri a acestui sector a fost de
    circa 18 miliarde de euro, în 2015 a depăşit 20 de miliarde, pentru ca în 2016
    să atingă 22 de miliarde de euro.În prezent 13 la sută
    din Produsul Intern Brut al României este asigurat de acest domeniu, care generează aproape un sfert
    din exportul ţării.În jurul celor două
    platforme industriale din ţară, dar şi în câteva mari oraşe din România s-au dezvoltat şi companiile din industria
    conexă, care furnizează echipamente şi altor constructori auto din întreaga
    lume. Motoarele, cutiile de viteze şi alte subansamble fabricate la Mioveni
    sunt expediate la mai multe uzine ale grupului Renault-Nissan echipând
    automobile produse de aceştia.

    La fel se întâmplă şi cu propulsoarele ecoboost
    de la Craiova, care ajung până în Brazilia şi China. Gabriel Sicoe,
    preşedintele Adunarii Generale a Asociaţiei Constructorilor de Automobile din
    România, confirmă trendul bun pe care se află această industrie.
    Exportul se ridică la 13 miliarde de euro,
    ceea ce înseamnă un sfert din exportul naţional. Piaţa vehiculelor noi din
    România, piaţa locală a reînceput creşterea. Avem trei ani de creştere, cu o
    medie de 19%. Rămâne în continuare, totuşi, aproape de trei ori mai mică decât
    cea dinainte de criză.

    Marea problemă pentru piaţa autohtonă rămâne însă
    importul de automobile uzate, pentru care statul român nu are niciun beneficiu,
    nici financiar şi nici din punct de vedere ecologic. În schimb, pentru o maşină
    nouă produsă în România, statul încasează la buget 3.500 de euro. Din nou, Gabriel
    Sicoe: Anul trecut se înmatriculau în
    România trei maşini de ocazie din import la o maşină nouă, înmatriculată. După
    eliminarea timbrului de mediu din luna februarie, raportul s-a dublat. Impactul
    este dezastruos pentru vânzările de maşini noi în România. Urmează ca în partea
    a doua a anului să propunem ceva pe linia fiscalizării maşinilor de ocazie din
    import, care vin pe persoană fizică şi statul român nu beneficiază de nimic şi
    pe linia reglementărilor tehnice.

    În ciuda acestor probleme, marile
    companii continuă să investească în România. Michelin a anunţat investiţii de peste 33 de milioane de euro la
    fabrica de anvelope din Zalău, iar japonezii de la Calsonic vor începe anul viitor
    construcţia unei noi fabrici de componente auto, undeva lângă Ploieşti, cu o producţie destinată atât pieţei interne, cât şi
    exportului.