Tag: rambursare

  • Consolidarea drepturilor pasagerilor în UE

    Consolidarea drepturilor pasagerilor în UE

    La Regulamentul privind aplicarea drepturilor pasagerilor, Comisia a dorit să găsească un echilibru între protecția acestora și obligațiile transportatorilor și administratorilor de infrastructură, alături de corectarea unor deficiențe în respectarea drepturilor celor care călătoresc.

    În modificările propuse, Comisia a avut în vedere instrumente mai bune pentru respectarea drepturilor pasagerilor, o gestionare mai eficientă a reclamațiilor, iar în cazul biletelor de avion rezervate prin intermediari – reglementarea dreptului la rambursarea costului integral al biletului atunci când zborul nu este efectuat conform planului.

    După examinarea propunerilor Comisiei, Consiliul a adăugat definiţia „câinelui de asistență recunoscut” care nu exista înainte, a simplificat procedura de obţinere a rambursărilor și compensațiilor şi a eliminat dispozițiile referitoare la monitorizarea conformității și la cooperarea dintre statele membre și Comisie. Consiliul a clarificat totodată şi procedurile de rambursare a costului integral al biletelor de avion rezervate prin intermediari.

    Propus de asemenea de Comisie, Regulamentul privind drepturile pasagerilor care efectuează călătorii multimodale urmărește să completeze normele deja existente, asigurându-se că pasagerii se bucură de un nivel similar de protecție atunci când comută între diferitele moduri de transport în timpul unei călătorii. Aici Comisia doreşte interzicerea discriminării între călători în ceea ce privește condițiile de transport și furnizarea biletelor, obligația de a furniza pasagerilor informații accesibile și în timp util, protecţia drepturilor călătorilor în cazul unei conexiuni pierdute, asistența pentru persoanele cu dizabilități și a celor cu mobilitate redusă.

    Consiliul doreşte ca transportatorii care operează transporturile multimodale să încheie între ei un acord. A simplificat procedura de depunere a cererilor de rambursare și compensare. Iar pentru a garanta calitatea înaltă a serviciilor pentru persoanele cu dizabilități sau cu mobilitate redusă, a fost introdusă obligația transportatorilor și a managerilor de terminale de a stabili standarde de calitate privind informațiile și cerințele de acces.

    În urma adoptării mandatelor de negociere ale Consiliului, viitoarea președinție a Uniunii va avea posibilitatea de a iniția discuții cu Parlamentul European în vederea unor posibile acorduri în primă lectură privind ambele dosare.

  • Blue Air transferă zborurile de pe aeroportul din Bacău la Suceava, în perioada 15 aug – 30 sept

    Blue Air transferă zborurile de pe aeroportul din Bacău la Suceava, în perioada 15 aug – 30 sept

    Compania Blue Air va transfera pe aeroportul de la Suceava, în perioada 15 august – 30 septembrie, zborurile programate pe aeroportul din Bacău, în urma închiderii temporare a acestui aeroport, informează operatorul aerian într-un comunicat, informează Agerpres.

    În urma deciziei Administraţiei Aeroportului Internaţional Bacău, referitoare la închiderea temporară a aeroportului în perioada 15 august – 30 septembrie 2020 pentru efectuarea de lucrări de modernizare, Blue Air este nevoită să transfere zborurile planificate către aeroporturile din regiune. (…) În perioada 15 august – 30 septembrie 2020, zborurile planificate pe Aeroportul Bacău vor fi transferate pe Aeroportul Internaţional Suceava, pasagerii beneficiind de transfer gratuit cu autocarul’, conform comunicatului Blue Air.

    Orarele de zbor şi indicativele curselor transferate din Bacău la Suceava rămân neschimbate pentru majoritatea zborurilor, menţionează Blue Air. Directorul general al Blue Air, Oana Petrescu, a explicat că închiderea aeroportului din Bacău afectează 39 de zboruri pe săptămână.

    ‘Închiderea temporară a Aeroportului Internaţional Bacău afectează un număr de 39 de zboruri pe săptămână, iar Blue Air a luat toate măsurile pentru a minimiza disconfortul creat pasagerilor săi în această perioadă. Am reuşit să menţinem operaţional orarul de zbor planificat şi să transferăm temporar cursele afectate pe Aeroportul din Suceava, asigurând trasferul gratuit cu autocarul între Aeroporturile din Bacău şi Suceava. Sperăm că impactul asupra experienţei de călătorie a pasagerilor noştri să fie minim, şi vom utiliza această perioadă pentru a înţelege mai bine dacă există sau nu cerere de zboruri Blue Air din Moldova de Nord’, a comentat directorul general al Blue Air.

    Pasagerii care decid să nu mai călătorească în contextul respectivelor modificări pot solicita rambursarea sumei aferente rezervarii în portofelul electronic individual Blue Air, sau solicitarea rambursării integrale a sumei aferente rezervarii în numerar către modalitatea de plata folosită la achiziționarea biletului.

    Pentru procesarea solicitărilor de rambursare, pasagerii ale căror rezervări au fost create prin intermediul Blue Air (Serviciul Clienți sau direct pe site www.flyblueair.com) se pot adresa direct Blue Air la adresa de e-mail zbor.anulat@blueair.aero. Datorită volumului mare de incidente din ultima perioadă cauzate ca urmare a pandemiei COVID, rambursarea în numerar poate dura mai mult de 10 săptămâni.

    În ceea ce privește pasagerii ale căror rezervări au fost create prin intermediul unei agenții de turism, aceștia sunt rugați să se adreseze direct agentului de turism, întrucât Blue Air nu are toate detaliile necesare pentru a soluționa aceste cereri.

    Sursa: Agerpres