Tag: RAR

  • Maşinile din Marea Britanie, neînmatriculabile în România

    Maşinile din Marea Britanie, neînmatriculabile în România

    Mașinile cu volan pe dreapta,
    provenite din Marea Britanie, nu mai
    pot fi înmatriculate în România, în contextul Brexit. Decizia e deja în vigoare
    din prima zi a acestui an. Potrivit unui comunicat emis de Registrul Auto Român
    (RAR), pentru autovehiculele cu volan pe partea dreaptă şi care sunt deja
    înmatriculate în România nu există nicio altă prevedere legislativă care să oblige
    la modificarea poziţiei postului de conducere pe partea stângă.


    Potrivit reglementărilor din România, volanul trebuie să fie situat pe
    partea stângă. Sunt exceptate autovehiculele speciale utilizate în serviciile
    publice comunitare (curăţenie stradală), precum şi autovehiculele care au fost
    înmatriculate ultima dată într-un alt stat membru al UE şi care nu au suferit
    modificări în raport cu configuraţia de înmatriculare iniţială.


    Legislaţia impune obligativitatea, pentru maşinile cu volan pe dreapta, a înlocuirii
    farurilor originale cu unele care emit un fascicul luminos asimetric, orientat
    spre partea dreaptă a drumului. RAR menţionează că, dacă un autovehicul
    înmatriculat în România cu volanul pe partea dreaptă se prezintă de la 1
    ianuarie 2021 încolo la inspecţie după ce i-au fost aduse modificări
    constructive, acesta va putea fi reomologat doar dacă şi postul de conducere a
    fost mutat pe partea stângă.


    Registrul Auto Român evidenţiază faptul că acţionează doar în cadrul legal
    disponibil în acest moment, fără a aplica măsuri care nu respectă prevederile
    interne sau ale UE în domeniu. Legislaţia din România transpune legislaţia UE,
    care nu permite introducerea de interdicţii de natură tehnică referitoare la
    autovehiculele echipate cu volan pe partea dreaptă. Comisia Europeană consideră
    că introducerea interdicţiei de înmatriculare a unor astfel de autovehicule
    constituie o barieră pentru libera circulaţie a mărfurilor, fiind o măsură
    disproporţionată în raport cu obiectivul public de asigurare a siguranţei
    rutiere şi protecţiei sănătăţii şi vieţii cetăţenilor UE. În virtutea acestui fapt,
    autovehiculele aduse din Malta şi Cipru, state membre UE, în România, pot fi
    înmatriculate.


    În consecinţă, RAR subliniază că introducerea unei restricţii privind
    autovehiculele cu volan pe partea dreaptă înmatriculate nu poate fi avută în
    vedere, deoarece ar duce la introducerea unei proceduri de
    infringement din partea Comisiei Europene pe un subiect pe care
    Curtea de Justiţie a UE s-a pronunţat deja în defavoarea statelor membre care
    aveau astfel de restricţii.

  • Reguli privind anvelopele de iarnă

    Reguli privind anvelopele de iarnă

    Codul Rutier interzice
    circulaţia autovehiculelor pe drumurile publice acoperite cu zăpadă, gheaţă sau
    polei, fără ca acestea să fie dotate cu anvelope de iarnă. De menționat
    că șoferii nu sunt neapărat obligați să aibă mașinile echipate cu anvelope
    de iarnă începând cu data de 1 noiembrie, ci doar dacă aleg să conducă pe
    drumurile publice cu probleme. Soferii prinși fără anvelope de iarnă
    riscă să rămână fără certificat de înmatriculare și să plătească amenzi între 1305 și
    2.900 de lei (278 – 617 euro). Mai amintim ca șoferii pot plăti jumătate din amenda primită, în termen de
    15 zile. În cazul reținerii certificatului de înmatriculare,
    polițiștii eliberează o dovadă înlocuitoare, fără drept de circulație.
    Asta înseamnă că mașina nu va putea circula în trafic. Talonul se
    va restitui în baza dovezii că mașina este echipată corespunzător
    cu anvelope de iarnă. În plus, un alt motiv pentru care anvelopele
    de iarnă sunt importante este și acela că, în caz de
    accident, anumite companii de asigurări aleg să nu plătesacă despăgubiri
    pentru mașinile neechipate cu cauciucuri de iarnă.


    Anvelopele iarnă trebuie să aibă pe laterale literele M
    şi S, sub forma: M+S, M.S. sau M&S, simboluri certificate de Registrul Auto
    Român. Pe lângă acestea, mai sunt şi anvelope all-season sau
    mixte, însă nu sunt recunoscute drept anvelope de
    iarnă. Anvelopele all seasons pot fi acceptate dacă
    au marcajul specific anvelopelor de iarnă (M+S,
    M.S., MS sau M&S). Menționăm că
    centrele specializate în vânzarea anvelopelor asigură şi montajul
    acestora, de cele mai multe ori, gratuit. În plus, clientul are
    posibilitatea să beneficieze de garanţia produselor. Autovehiculele de
    transport marfă cu o masă totală maximă autorizată mai mare de 3,5 tone şi autovehiculele de transport persoane cu mai mult de nouă locuri pe scaune,
    inclusiv cel al conducatorului auto, trebuie să fie echipate cu anvelope de
    iarnă pe roţile axei/axelor de tracţiune sau să aibă montate pe aceste roţi
    lanţuri sau alte echipamente antiderapante omologate.



    Prețul anvelopelor noi variază în funcție de dimensiuni. La cele cu
    dimensiunile 185/65/R15 preţul variază de la 170 la 300 de lei per
    bucată (36 – 63,8 euro), în timp ce pentru un pneu cu dimensiunile 205/50/R16
    se plătește între 190 și 700 de lei per bucată (40 – 150
    de euro).

  • VW-Skandal: Wie sind rumänische Käufer betroffen?

    VW-Skandal: Wie sind rumänische Käufer betroffen?

    Die Europäische Union erwartet den Ausgang der Ermittlungen der Mitgliedsstaaten im Skandal um die mit einer versteckten Software ausgestatteten Dieselmotoren von Volkswagen. Der deutsche Großkonzern hatte eingestanden, dass mit der Software die Abgaswerte bei Tests manipuliert wurden. In Rumänien sind derzeit 105.000 gebrauchte und neue Kraftfahrzeuge der VW-Gruppe zugelassen, die davon betroffen sein könnten. Dabei handelt es sich um die Marken Volkswagen, Skoda, Audi und Seat.



    Man verfüge allerdings noch nicht über konkrete Daten bezüglich der Fahrzeuge, bei denen die Software für die Abgas-Manipulation tatsächlich zum Einsatz kommt – das erklärte der Leiter der Abteilung für Abgasmessungen und Technische Beratung der Rumänischen Kfz-Aufsicht RAR, Serban Dobre. Präzise Informationen würden seitens der deutschen Prüforganisation erwartet, so Dobre.



    «Die Prüforganisation aus Deutschland wird die genaue Anzahl der betroffenen Kraftfahrzeuge kennen und sicherlich wird es auch eine Datenbank geben, auf die wir Zugriff bekommen werden, um herauszufinden, welche von den Fahrzeugen bei uns zugelassen sind und vom Hersteller zurückgerufen werden müssen



    Zunächst wird Volkswagen einen Maßnahmenplan für die Behebung der Probleme vorlegen müssen, anschließend sollen die Eigentümer der Fahrzeuge in die Werkstatt zurückgerufen werden. Rumäniens Transportminister Iulian Matache erläutert die einzelnen Schritte:



    «Nach der Übersendung des verbindlichen Zeit- und Maßnahmenplans wird die Kfz-Aufsicht RAR der Volkswagen-Vertretung in Rumänien alle Daten zukommen lassen, bezüglich der gebrauchten zugelassenen Fahrzeuge, die zeitgleich mit den Neuwagen in die VW-Werkstätten landesweit zurückgerufen werden müssen. Und außerdem wird der RAR die plangemäße Umsetzung der Reparaturmaßnahmen überwachen.»



    Die Eigentümer der zurückgerufenen Fahrzeuge müssen weder für die Kosten der Reparatur noch für Differenzbeträge bei der Neuberechnung der Umweltgebühr aufkommen. Die Umweltfondsverwaltung will den Hersteller allerdings für die Falschangaben zu den Abgaswerten auf Schadenersatz verklagen, erklärte Umweltministerin Graţiela Gavrilescu.



    «Die Eigentümer dieser Modelle haben gutgläubig einen Kaufvertrag abgeschlossen. Solange man also für eine Marke bezahlt hat und ein Auto mit Euro 5-Standard wollte, würde ich es nicht für normal halten, dass die jeweilige Person eine neue Umweltgebühr bezahlen muss. Selbstverständlich wird der rumänische Staat, durch die Verwaltung des Umweltfonds gegen den Hersteller oder die Volkswagen-Vertretung in Rumänien vorgehen



    Die Behörden in Rumänien hatten zuvor die Zulassungsverfahren für 300 VW-Modelle mit Euro 5 Standard, die bei den Händlern auf Lager waren, vorübergehend gestoppt. Außerdem drohen den Händlern Strafverfahren wegen unlauterer und irreführender Handelspraktiken. Die Bußgelder liegen zwischen 5000-25.000 Euro.

  • România şi scandalul Volkswagen

    România şi scandalul Volkswagen

    Uniunea Europeană aşteaptă
    rezultatele investigaţiilor pe care statele membre le vor face în cazul
    autoturismelor cu motoare diesel pe care grupul german Volkswagen a recunoscut
    că le-a trucat printr-un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare.

    Pentru moment, în România se ştie că autorităţile au
    eliberat cărţi de identitate pentru 105
    mii de autovehicule ale grupului Volkswagen- noi sau la mâna a
    doua, purtând marca Volkswagen, Skoda,
    Audi şi Seat. Potrivit şefului Departamentului Poluare şi Consultanţă Tehnică din
    cadrul Registrului Auto Român, Şerban Dobre, nu există, însă, date concrete
    privind numărul de autovehicule al căror soft permite manipularea testelor de
    emisii. Informaţii precise sunt aşteptate din partea Autorităţii de omologare
    germane. Şerban Dobre: Autoritatea
    din Germania va cunoaşte numărul complet al vehiculelor implicate şi sigur că
    va exista o bază de date pe care am putea s-o accesăm şi să vedem care dintre
    vehiculele respective sunt în ţară la noi şi care trebuie să fie rechemate în
    service-urile producătorilor.

    Proprietarii vor fi
    rechemaţi în service după ce Volkswagen va transmite un plan de măsuri pentru
    remedierea problemelor. Ministrul transporturilor, Iulian Matache, a detaliat
    paşii care vor fi urmaţi: După primirea calendarului şi
    a planului de măsuri, Registrul Auto Român va comunica reprezentantului din România
    al grupului Volkswagen toate datele pentru autovehiculele înmatriculate cu
    statut de autovehicul utilizat pentru a fi rechemate alături de cele noi la reţeaua
    de service din România grupului Volkswagen. De asemenea, RAR va urmări
    implementarea corespunzătoare a calendarului de remediere.

    Proprietarii maşinilor care vor fi
    rechemate în service nu vor suporta costurile intervenţiei şi nici diferenţe
    ale taxei de mediu, dar Administraţia Fondului pentru Mediu va cere daune
    producătorului pentru că a comunicat valori false de poluare. Ministrul Mediului, Graţiela Gavrilescu: Fiecare dintre cei care au cumpărat astfel de maşini a fost
    de bună-credinţă. Deci atât timp cât a plătit o marcă şi a dorit să-şi achiziţioneze
    o maşină Euro 5 nu consider că este normal ca persoana respectivă să fie din
    nou plătitoare a unei noi taxe de mediu. Bineînţeles că statul român, prin
    Administraţia Fondului de Mediu, o să se îndrepte, împotriva producătorului sau
    reprezentantului Volkswagen România.

    O altă măsură a autorităţilor din
    România a fost oprirea temporară de la înmatriculare a 300 de automobile
    Volkswagen Euro 5 aflate pe stoc la reprezentanţe. De asemenea, dealerii auto
    ar putea fi acuzaţi de practici comerciale incorecte şi dezinformarea clienţilor,
    iar amenda este cuprinsă între 20 de mii şi 100 de mii de lei (echivalentul a 5
    mii până la 25 mii de euro).