Tag: rata de promovare

  • Bacalaureat 2016

    Bacalaureat 2016

    Calificată de specialişti drept un indicator elocvent pentru
    starea generală de sănătate a învăţământului românesc, sesiunea de vară a
    examenului de Bacalaureat a fost promovată de 66,7% dintre candidaţi, potrivit
    datelor preliminare anunţate de ministerul Educaţiei. Rezultatele finale, ce
    vor fi anunţate sâmbătă, după soluţionarea contestaţiilor, ar modifica
    nesemnificativ bilanţul general.

    Departe de a fi uniformă, harta rezultatelor
    relevă disparităţi majore între judeţe. Campion e Clujul, unde rata
    de promovare a fost de 83,32%, iar judeţele cu rezultatele cele mai slabe sunt
    Giurgiu, Teleorman şi Ilfov, toate din sud. Şi anul acesta au existat unităţi
    de învăţământ la care toţi candidaţii au picat Bacalaureatul, precum Liceul
    Tehnologic Halânga, din Mehedinţi, unde niciunul dintre elevii
    înscrişi nu a obţinut notă de trecere.

    În Bucureşti, 68,5% dintre candidaţi au
    luat examenul, iar la nivel naţional rata
    de promovare este cu doar 0,3% mai mare decât cea din aceeaşi sesiune a anului
    trecut.

    Pentru noul ministru de resort în Guvernul tehnocrat de la Bucureşti,
    Mircea Dumitru, bilanţul nu e defel satisfăcător. Abia învestit, Dumitru a
    anunţat că va lansa din toamnă o dezbatere pe tema reorganizării sistemului de
    învăţământ, în special a celui liceal.

    Într-un interviu pentru Radio România,
    ministrul a precizat că schimbările se vor face doar după ce toţi factorii
    implicaţi, adică profesori, părinţi şi elevi, se vor pune de acord. Mircea
    Dumitru: Nu poţi să iei nişte note foarte bune la un
    examen atât de dificil cum este Bacalaureatul, dacă nu te pregăteşti pentru examenul
    acesta pe o perioadă mai lungă de timp în mod sistematic. Liceul, şcoala
    românească în general, trebuie să-şi schimbe stilul acesta de lucru, de
    predare, de formare, de educare a tinerilor. Probabil că trebuie să gândim în
    ansamblu, să fie o dezbatere reală, o dezbatere naţională la care să participe
    şcoala, profesorii, elevii, factorii de decize din inspectorate, părinţii,
    reprezentanţii sindicatelor, deci este vorba de educarea copiilor acestei
    naţiuni şi trebuie să fie într-un fel sau altul coagulat un punct de vedere al
    tuturor celor care sunt interesaţi şi implicaţi în educaţie.

    Primele
    reacţii ale comentatorilor sunt mai degrabă sceptice. Fiindcă, în România
    post-comunistă, în afara sistemului sanitar, n-a existat domeniu de activitate
    supus mai multor reforme eşuate decât Educaţia. Înregimentaţi politic sau
    independenţi, de dreapta sau de stânga, din interiorul sistemului sau din
    afară, aproape toţi miniştrii au încercat să schimbe regulile. Şi, după toate aceste
    transformări care n-au produs, an după an, decât confuzie printre elevi şi
    profesori, chiar unul dintre foştii titulari ai portofoliului, actualul senator
    Liviu Pop, numeşte Bacalaureatul un etern eşec.