Tag: Regio

  • Facilităţi la călătoria cu trenul

    Facilităţi la călătoria cu trenul

    Este disponibilă noua versiune a aplicaţiei mobile a operatorului feroviar
    naţional CFR Călător, iar una dintre noutăţi este achiziţionarea mai facilă a
    biletelor pe ruta Gara de Nord – Aeroportul Internaţional «Henri Coandă» şi
    retur. Aplicaţia permite salvarea datelor călătorilor şi oferă opţiunea
    Click4pay. Noua versiune poate fi instalată prin accesarea site-ului CFR
    Călători sau prin intermediul magazinului Google Play, fiind disponibilă pentru
    dispozitivele cu Android (minim Android 5.1). CFR Călători operează 60 de
    trenuri pe ruta Bucureşti Nord – Aeroportul «Henri Coandă» şi retur, iar orarul
    trenurilor acoperă aproape întreaga zi, asigurând transportul atât pentru
    traficul de călători ocazional, cât şi pentru cel de navetă.


    CFR Călători şi una dintre principalele comerciale bănci din România au implementat
    plata contactless a biletului pentru trenurile pe relaţia Bucureşti Nord -
    Aeroportul Henri Coandă. Pentru început, proiectul-pilot cuprinde doar
    această rută, unde călătorii au la dispoziţie terminale contactless pentru
    plata biletului de călătorie prin orice tip de dispozitiv de plată: card,
    telefon sau ceas inteligent. Dispozitivele permit în acest moment
    achiziţionarea a două tipuri de bilete: pentru adulţi şi copii, respectiv
    bilete pentru categoriile de clienţi la care nu este necesară
    verificarea/reţinerea unor documente suplimentare. Tariful unei călătorii pe
    ruta Bucureşti Nord – Aeroport este de 4 lei (circa 0,80 euro) pentru un adult
    şi 2 lei (circa 0,40 euro) pentru un copil (cu vârsta între 5-10 ani, călătoria
    fiind gratuită pentru cei sub 5 ani).


    În altă ordine de idei, CFR Călători asigură legături directe cu staţiunile
    de la Marea Neagră până pe 15 septembrie, deşi programul estival «Trenurile
    Soarelui 2021» se încheie pe 5/6 septembrie, a anunţat compania. Pentru ca
    pasagerii să se poată bucura din plin de ultimele zile călduroase, CFR Călători
    asigură până pe 15 septembrie continuitatea călătoriei până la Mangalia (în
    sudul Litoralului românesc), prin menţinerea unor legături cu trenuri directe
    din Bucureşti Nord, Iaşi şi Suceava (în partea de est a ţării) sau prin
    asigurarea legăturii din Bucureşti Nord la trenuri dinspre Baia Mare, Beclean
    pe Someş, Sighetu Marmaţiei, Bistriţa Nord, Cluj-Napoca, Braşov, Arad, Craiova
    (nordul, vestul şi sudul României). Astfel, până 15 septembrie 2021, vor avea
    circulaţia prelungită până la Mangalia mai multe trenuri, fără ca pasagerii să
    fie nevoiţi să coboare în staţia Constanţa şi să schimbe garnitura.


    După 15 septembrie, legătura cu Constanţa se va menţine atât cu trenuri
    directe din Braşov, Iaşi/Suceava, cât şi prin trenurile cu schimbare în
    Bucureşti Nord dinspre marile oraşe din ţară. Conexiunea dintre Bucureşti şi
    Constanţa va fi asigurată zilnic de 18 trenuri, din care 14 InterRegio (câte 7
    pe sens) şi 4 Regio (câte două pe sens).



  • Prin Regio – Programul Operațional Regional sunt disponibile noi oportunități de finanțare

    Prin Regio – Programul Operațional Regional sunt disponibile noi oportunități de finanțare

    Este vorba de lansarea unui nou apel de proiecte pentru Promovarea spiritului antreprenorial, în special prin facilitarea exploatării economice a ideilor noi și prin încurajarea creării de noi întreprinderi, inclusiv prin incubatoare de afaceri. Regiunea Vest dispune de o alocare financiară de peste 10 milioane de euro în cadrul acestui apel de proiecte.

    Georgiana Radac, șeful Direcției de Evaluare, Suport și Implementare POR a spus că valoarea minimă eligibilă a unui proiect este 25.000 de euro, iar valoarea maximă a ajutorului în regim de minimis ce poate fi acordat unei întreprinderi unice este de 200.000 euro. Finanțarea nerambursabilă solicitată poate reprezenta cel mult 90% din valoarea eligibilă a proiectului.

    Specialiștii Agenției pentru Dezvoltare Regională Vest au organizat în ultimele două săptămâni, seminarii de informare privind condițiiile de accesare a fondurilor europene pentru microîntreprinderi în Arad, Deva, Reșița și Timișoara. Din păcate, la primul apel, judeţul Caraş-Severin a fost codaş la depunerea de proiecte.

    Pentru cei care nu au putut participa la seminarii, materialele distribuite cu această ocazie pot fi consultate și online, pe site-ul ADR Vest. De asemenea, tot în sprijinul potențialilor solicitanți, Agenţia va mai organiza un seminar de informare online în perioada următoare.

    Le recomand tuturor să citească Ghidul solicitantului cu mare atenție, pentru că acolo sunt detaliate informațiile privind condițiile în care pot fi accesate aceste finanțări, și să apeleze cu încredere la helpdesk-ul nostru, pentru că noi ne dorim să avem cât mai multe proiecte bune și ca aceste proiecte să fie implementate apoi cu succes în Regiunea Vest. Asta înseamnă că suntem aici ca să îi ajutăm pe toți cei care doresc finanțare prin POR. Avem peste 10 milioane de euro la dispoziție, așteptăm proiecte de calitate și ne dorim cât mai multe afaceri prospere în regiunea noastră, a punctat directorul general al Agenției pentru Dezvoltare Regională Vest, Sorin Maxim.


  • Proiect REGIO pentru Universitatea din Tg. Mureş

    Proiect REGIO pentru Universitatea din Tg. Mureş

    O universitate de prestigiu din Regiunea Centru primește fonduri nerambursabile pentru îmbunătățirea condițiilor profesionale de studiu.

    Peste 6 milioane de euro fonduri nerambursabile au fost alocate Universității de Medicină, Farmacie, Științe și Tehnologie din Târgu Mureș, pentru reabilitarea și modernizarea clădirii principale. Rectorul Universității, profesor doctor Leonard Azamfirei, alături de directorul general al ADR Centru, Simion Crețu, au semnat contractul de finanțare care asigură fondurile necesare pentru modernizarea și îmbunătățirea condițiilor de studiu a celor peste 8.500 de studenți.

    Fondurile nerambursabile necesare pentru realizarea proiectelor sunt alocate din bugetul Regiunii Centru al POR 2014-2020. Proiectul va asigura condițiile necesare pentru o pregătire profesională de calitate în domeniul medicinii și relevantă pentru nevoile pieței muncii în domenii precum: sănătate și produse farmaceutice, sectorul fitofarmaceutic și biotehnologii. Concret, vor fi modernizate spațiile educaționale și se va eficientiza energetic clădirea universității de medicină din Tg.Mureș, spune Nicolae Mărginean, șef Serviciu Relații Publice în cadrul ADR Centru.

    Practic prin acest proiect a cărui valoare totală este de aproape 50 de milioane de lei. Se vor finanța investiții de reabilitare a clădirii principale a Universității și dotări în spațiile de învățământ universitar și postuniversitar, astfel încât specificul de medicină să se poată desfășura în condiții moderne.

    Până în 31 octombrie 2021, data estimată pentru finalizarea proiectului, se vor realiza lucrări de reabilitare, modernizare și echipare a clădirii, pe o suprafață de 16.192 mp, respectiv demisol, trei etaje și pod.

    Universitatea târgumureșeană are o tradiție de peste 70 de ani în domeniul învățământului medico-farmaceutic. Finanțarea este cu atât mai binevenită cu cât clădirea principală a Universității a fost construită între anii 1906-1907 și în prezent starea actuală a încăperilor (laboratoare, săli de curs, sală festivă, birouri, vestiare, etc.) nu mai corespunde desfășurării în condiții normale a activităților didactice.În plus, numărul sălilor de curs și al laboratoarelor este mult subdimensionat față de numărul de utilizatori.


  • Absorbţie zero la fonduri europene

    Absorbţie zero la fonduri europene

    Accesarea fondurilor europene s-a dovedit, după aderarea României la Uniunea Europeană, în 2007, mult mai complicată decât şi-ar fi putut imagina cineva. Dezinteresul, hăţişul birocratic sau deturnarea de bani comunitari au fost tot atâtea impedimente în realizarea unor proiecte locale şi regionale de dezvoltare benefice românilor. Pentru ei, modelul spaniol sau portughez de folosire cu succes a fondurilor puse la dispoziţie de Uniune este, încă, cvasi-utopic.



    În aprilie, la numai câteva luni de la învestire, ministrul Aura Răducu al Fondurilor Europene din Guvernul tehnocrat de la Bucureşti a demisionat la solicitarea primului-ministru, nemulţumit de obiectivele acesteia pe termen scurt. A fost înlocuită de Cristian Ghinea care includea pe agenda sa, ca urgenţe, închiderea în condiţii optime a Programelor operaţionale pe 2007-2013 şi lansarea apelurilor pentru noua perioadă de programare 2014-2020.



    Marţi, autorităţile au primit un duş rece din partea comisarului european pentru Politică Regională, Corina Creţu, care s-a declarat îngrijorată de startul lent în implementarea proiectelor aferente actualului exerciţiu bugetar. Deşi ştie că Bucureştiul depune eforturi susţinute, dna Creţu atrage atenţia că, pentru perioada 2014-2020, România are o rată de absorbţie de 0% a fondurilor europene! Politica regională beneficiază de cea mai mare parte din bugetul Uniunii — peste 351 de miliarde de euro — fiind principalul instrument de investiţii.



    De altfel, UE a finanţat, de-a lungul anilor, zeci de mii de proiecte cu beneficii vizibile atât la nivelul statelor membre, cât şi al Uniunii în ansamblu. În plus, tot în actuala perioadă de programare, mai mult de 100 de miliarde de euro sunt destinaţi dezvoltării urbane, pentru prima dată 15 miliarde de euro urmând să fie gestionaţi direct de către oraşele europene.



    România primeşte a treia alocare ca mărime, după Polonia şi Italia, pentru dezvoltare urbană durabilă, iar Guvernul a hotărât ca 20% din totalul fondurilor europene alocate să fie administrate direct de către aleşii locali din 39 de oraşe-reşedinţă de judeţ. Pentru a ajuta oraşele din România să profite din plin de oportunitatea ce li se oferă, comisarul Corina Creţu a anunţat că, împreună cu DG Regio (n.r. Direcţia Generală Politică Regională şi Urbană a Comisiei Europene), va organiza la Bucureşti, la începutul lunii octombrie, un eveniment special dedicat promovării tuturor oportunităţilor.



    La eveniment vor fi invitaţi atât primarii celor 39 de oraşe din România, cât şi cei ai altor capitale europene. Între timp, Ministerul român al Fondurilor Europene a lansat în dezbatere publică un nou ghid de accesare a fondurilor europene destinat comunităţilor din zone urbane marginalizate cu o populaţie de peste 20.000 de locuitori.

  • Informaţii de la CFR Călători

    Informaţii de la CFR Călători

    Compania
    de transport feroviar CFR Călători informează că, de curând, a intrat în
    vigoare programul estival de transport Trenurile Soarelui 2016, care va fi
    valabil până la 13 septembrie. Aşadar, timp de trei luni, turiştii vor putea
    călători spre litoral cu cele peste 40 de trenuri care vor asigura legături din
    toata ţara către staţiunile de la Marea Neagră, dar şi spre Delta Dunării. Pentru noi, sezonul estival este o oportunitate.
    Încercăm să răspundem nevoii de mobilitate a cât mai multor oameni şi dorinţelor
    acestora de a călători la standarde de calitate din ce în ce mai bune. Prin
    programul estival Trenurile Soarelui conectăm toate zonele ţării cu
    destinaţiile turistice de vară şi sperăm să le aducem românilor vacanţa cât mai
    aproape
    , a declarat Iosif Szentes, directorul general al CFR Călători.

    Spre
    exemplu, pentru turiştii din Braşov, legătura cu destinaţia Constanţa
    şi retur va fi asigurată cu trei trenuri directe, iar pentru cei din Sighetu
    Marmaţiei legătura cu litoralul se va realiza direct prin grupa de
    vagoane de la trenul Satu Mare-Mangalia. Pentru a facilita accesul turiştilor
    către Delta Dunării, un tren direct InterRegio va circula suplimentar pe ruta
    Bucureşti Nord – Tulcea Oraş şi retur. Preţul întreg pentru o călătorie Bucureşti
    – Constanţa, fără reduceri, este de 33 de lei şi 40 de bani (7,4 euro) la tren
    Regio şi de 60 de lei (13,3 euro) la tren InterRegio. Un bilet dus-întors are
    10% reducere din tariful de transport şi costă la clasa a 2-a 60 de lei şi 90
    de bani (13,5 euro) la tren Regio şi 108 lei şi 80 de bani (24 de euro) la tren
    InterRegio.

    La cumpărarea de bilete cu o anticipaţie de peste 21 de zile
    reducerea este de 25% din tariful de transport şi biletul la clasa a 2-a costă
    46 lei (10,2 euro) la tren InterRegio şi 26 de lei şi 5 bani (5,8 euro) la tren
    Regio. De asemenea, CFR Călători a introdus în circulaţie Trenurile
    Tineretului, pentru elevi şi studenţi, biletele fiind tarifate ca pentru un
    tren Regio, iar pentru o călătorie la aceste trenuri pe ruta Bucureşti -
    Constanţa, biletul este de 18 lei şi 65 de bani (4,1 euro).

    În cadrul
    programului Trenurile Soarelui, există şi aşa-numitele Trenuri Litoral care
    circulă fără opriri intermediare, între Bucureşti Nord şi Constanţa, şi ajung
    la destinaţie în aproximativ două ore. Durata călătoriei cu celelalte trenuri
    InterRegio, pe aceeaşi rută, este în medie de aproximativ 2 ore şi 20 minute.
    Toate trenurile InterRegio sunt dotate cu instalaţii de climatizare şi prize,
    iar Trenurile Litoral, de viteză sporită pe ruta Bucureşti – Constanţa şi
    retur, au în compunere şi vagon bar. De asemenea, de la Bucureşti Nord la
    Constanţa şi retur, trenurile InterRegio 1585 si InterRegio 1586 dispun de
    Wi-Fi gratuit. Cu oferta Minigrup de două până la 5 persoane, reducerile
    acordate sunt de până la 25%, şi chiar de până la 30% la cumpărarea online a
    biletelor de tren, pentru că achiziţionarea de bilete prin Internet beneficiază
    de o reducere de 5%.

  • Informaţii de la CFR Călători

    Informaţii de la CFR Călători

    După cum informează compania de căi ferate CFR Călători, în România preţurile biletelor de tren vor creşte diferenţiat de la 1 septembrie, cu până la 10%. Măsura a luat în calcul evoluţia inflaţiei şi majorarea din ultimii doi ani a unor costuri ale CFR Călători, cu combustibili, energie sau piese. Pentru rutele scurte, parcurse de trenurile Regio, creşterea va fi operată prin rotunjirea tarifului la 50 de bani sau la leu, prin majorări cu valori cuprinse între 10 bani şi 50 bani, în vreme ce pentru rutele lungi, la trenurile InterRegio, scumpirea va fi de până la 10%. Astfel, în cazul trenurilor Regio, la clasa a II-a, preţul unui bilet pe ruta Bucureşti – Ploieşti (60 km), Timişoara – Arad (57 km) şi Satu Mare – Baia Mare (60 km) va creşte de la 7,3 lei la 7,5 lei. La trenurile InterRegio, preţul plătit pentru un bilet la clasa a II-a va fi majorat pe rutele Bucureşti – Braşov (166 km) şi Bucureşti – Constanţa (225 km) de la 47 lei la 50,5 lei (de la 10,6 euro la 11,4 euro), respectiv de la 58,2 lei la 62 de lei (de la 13,1 la 14 euro). În cazul unei călătorii Bucureşti – Iaşi (405 km), un bilet va costa 94,5 lei (21,3 euro), de la 85,7 lei în prezent (19,3 euro).



    Facilităţile de călătorie acordate în prezent se vor aplica şi după majorare, precizează compania CFR Călători. Astfel, persoanele ce călătoresc în grupuri mici, de două până la cinci persoane, pot obţine reduceri între 10 şi 25 la sută, în toate zilele săptămânii, mai puţin vinerea şi duminica. De asemenea, cartea “VSD”, valabilă, aşadar, în zilele sfârşitului de săptămână, conferă reduceri între 25 şi 60 la sută. Compania oferă reduceri în zilele de vineri până duminică inclusiv între 31% şi 56% la trenurile InterRegio care circulă pe Valea Prahovei, pe rute între Sinaia – Braşov şi retur. Totodată, biletul dus-întors pe căile ferate române conferă o reducere de 10 la sută. Elevii şi studenţii beneficiază de reduceri de 50 la sută din tariful unei călătorii, iar copiii în vârstă de până la 5 ani beneficiază de gratuitate la transportul pe căile ferate. CFR Călători a mai anunţat că acordă o reducere de 5% pentru cumpărarea on-line a biletelor de tren.