Tag: RegioExpres

  • CFR Călători a modificat rangul unor trenuri InterRegio

    CFR Călători a modificat rangul unor trenuri InterRegio

    Operatorul naţional de stat CFR Călători a modificat, din 1 februarie 2021,
    rangul a 25 de trenuri InterRegio. Acestea au devenit RegioExpres, iar orarele
    și stațiile de sosiri/plecări nu au fost modificate. Operatorul spune că a luat
    această decizie pentru creșterea gradului de accesibilitate la călătoria cu
    trenul.


    Trenurile care au devenit RegioExpres sunt: Craiova -
    București și retur, Sibiu – Craiova și retur, Sibiu – Caracal și
    retur, Baia Mare – Cluj Napoca și retur, Bucureşti – Brașov – Sibiu (dar doar pe segmentul Brașov – Sibiu și retur), Sibiu – Timișoara și retur, Târgoviște – Titu și retur.


    Trebuie să știți că, din 2011, trenurile din România fuseseră împărțite pe
    trei categorii, Regio, InterRegio şi InterCity, iar această modificare a fost
    făcută pentru armonizarea cu practica mai multor companii feroviare europene. Ulterior,
    din 2015, CFR Călători include în ofertă doar trenuri Regio și InterRegio. Trenurile InterCity au fost retrogradate la statutul de
    trenuri IR din cauza imposibilității companiei de a asigura viteza minimă de
    deplasare, de 60 km/h.


    Regio sunt fostele trenuri personale, care opresc, de regulă, în toate
    stațiile și haltele de pe parcurs. InterRegio (IR) sunt fostele trenuri rapid
    și accelerat, care aveau anterior standarde similare de viteză, stații în care
    opresc și confort; trenurile IR opresc în stațiile mari și mijlocii de pe
    parcurs. Prețul este o medie între cele ale fostelor rapide și accelerate.


    Trenurile Regio sunt cele mai folosite trenuri de către CFR Călători. Ele
    fac legătura dintre un oraș și comunele apropiate sau între două orașe
    învecinate. Trenurile Regio au cea mai mică viteză medie, au cele mai slabe
    condiții, dar și tarife mult mai reduse față de celelalte tipuri și ranguri de
    tren. Există, totuși, și trenuri Regio care circulă pe distanțe medii și chiar
    mari.


    Trenurile InterRegio circulă, de obicei, pe distanțe lungi și medii și
    opresc numai în orașe, dar sunt folosite și pentru distanțe foarte mari. Chiar
    și pe distanțe lungi trenurile InterRegio opresc de obicei în gările din
    fiecare oraș. De asemenea IR-urile circulă și în trafic internațional.


    La trenurile InterRegio sunt folosite garnituri moderne și au o viteză
    medie mai mare. Garniturile trenurilor InterRegio sunt compuse numai din
    vagoane de tip salon, clasa I sau a II-a. Pentru distanțe lungi sunt
    disponibile vagoanele cușetă, de dormit și restaurant. Prețul biletelor este
    mai ridicat. Trenurile InterRegio necesită rezervare de locuri.