Tag: reparatii

  • Transporturile agabaritice sunt interzise pe podul Giurgiu-Ruse

    Transporturile agabaritice sunt interzise pe podul Giurgiu-Ruse

    Pe timpul desfășurării lucrărilor de reparație capitală la Podul Dunării I Giurgiu-Ruse, reluate la data de 8 ianuarie 2025, este permisă circulația autocamioanelor cu lățimea maximă de 2,55 metri și masă totală de până la 60 de tone. Astfel, transporturile agabaritice (care depășesc dimensiunea și tonajul specificat) nu vor putea trece podul, informează Ministerul Afacerilor Externe (MAE) de la Bucureşti.

    Segmentul rutier supus reparației actuale, situat pe partea bulgară a podului, limitează gabaritul camioanelor care pot traversa prin prezența delimitatoarelor de sensuri din beton armat.

    Şoferilor care tranzitează Podul Dunării I Giurgiu – Ruse le este recomandat să respecte parametrii de admisibilitate a autocamioanelor și restricția de viteză impusă la 20km/h pentru toate categoriile de autovehicule.

    Românii pot solicita asistență consulară la numerele de telefon ale Ambasadei României la Sofia: +35929712858 și +35929733510. În cazuri urgente, poate fi apelat telefonul de urgență al misiunii diplomatice a României la Sofia: +359879440758.

    MAE recomandă consultarea paginilor de Internet: http://sofia.mae.ro, https://ec.europa.eu/consularprotection/content/travel-advice_ro, www.meteoalarm.org și www.mae.ro.

  • Restricţia de tonaj pe DN1 Ploieşti – Braşov a fost ridicată, pe perioada închiderii circulaţiei pe Valea Oltului

    Restricţia de tonaj pe DN1 Ploieşti – Braşov a fost ridicată, pe perioada închiderii circulaţiei pe Valea Oltului

    Restricţia de circulaţie pentru vehiculele rutiere cu masa totală maximă autorizată mai mare sau egală cu 7,5 tone, pe sectorul de drum DN1 Ploieşti – Braşov, a fost ridicată temporar în contextul închiderii circulaţiei pe Valea Oltului, informează Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).

    ” S-a luat decizia ridicării temporare, în perioada 8 iulie – 9 august 2024, a restricţiei de circulaţie pentru vehiculele rutiere cu masa totală maximă autorizată mai mare sau egală cu 7,5 tone, altele decât cele destinate exclusiv transportului de persoane, pe sectorul de drum DN1, Ploieşti (intersecţie DN1 cu DJ236) – Braşov (intersecţie DN1 cu DN1A) în zilele de marţi – joi, in intervalul orar 6:00 – 22:00″, se arată în comunicatul CNAIR.

    Circulaţia rutieră pe Valea Oltului v-a fi închisă începând din 8 iulie, timp de o lună, pe timpul zilei, pentru lucrări la autostrada Sibiu – Piteşti, a anunţat Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor şi Infrastructurii.

    CNAIR a dat vineri mai multe rute ocolitoare pe unde va fi redirecţionat traficul pe perioada închiderii circulaţiei pe DN7 Valea Oltului, pe sectorul cuprins între km 242+600 şi km 250+000. Astfel, variantele propuse pentru autovehiculele cu Masa Totală Maxim Autorizată (MTMA) mai mare de 7,5 tone, aflate în tranzit, sunt următoarele: pentru relaţia Bucureşti – Veştem (Sibiu) şi retur, pe traseul Bucureşti – Ploieşti – DN1A – Braşov – DN 1 – Veştem – intersecţie cu DN 7; pentru relaţia Piteşti – Braşov şi retur, pe traseul Piteşti – DN73 – A3 – Râşnov – Braşov; pentru relaţia Bucureşti – A1 Simeria (precum şi zonele de vest, centru şi nord ale ţării) şi retur, pe traseul Bucureşti – A1 – Piteşti – DN7 – Râmnicu Vâlcea – DN67 – Târgu Jiu – DN66 – Simeria – Nod Rutier Simeria A1.

    Totodată, pentru această relaţie sunt propuse şi următoarele variante alternative: Bucureşti – A1 – Piteşti – DN65 – DEx12 – Craiova – DN6 – Filiaşi – DN66 – Târgu Jiu – DN66 – Simeria – Nod Rutier Simeria A1; Bucureşti – A1 – Piteşti – DN65 – DEx12 – Craiova – DN6 – Dr. Tr. Severin – DN6 – Lugoj – A6 – Nod Rutier Lugoj A1; Bucureşti – DN6 – Alexandria – DN6 – Craiova – DN6 – Filiaşi – DN66 – Târgu Jiu – DN66 – Simeria – Nod Rutier Simeria A1; Bucureşti – DN6 – Alexandria – DN6 – Craiova – DN6 – Dr. Tr. Severin – DN6 – Lugoj – A6 – Nod Rutier Lugoj A1

    Potrivit CNAIR, circulaţia vehiculelor rutiere între Râmnicu Vâlcea şi punctul de lucru de la km 242 + 600, precum şi între Sibiu/Boiţa şi punctul de lucru de la km 250+000, se va desfăşura pe DN7 conform reglementărilor legale în vigoare. Astfel, pentru autovehiculele cu MTMA mai mică de 7,5 tone pot fi utilizate ca variante de ocolire drumurile naţionale şi judeţene din proximitatea sectorului închis circulaţiei pe DN7. De asemenea, în intervalele orare 7:30 – 8:00 şi 16:30 -17:00, executantul lucrărilor va ridica temporar măsura de închidere a traficului, pentru a permite tranzitarea sectorului de drum de către riveranii care lucrează în localităţile din proximitatea acestuia. Trecerea autovehiculelor se va realiza sub supravegherea constructorului, astfel încât să fie eliminat riscul apariţiei oricărui eveniment care să pună în pericol integritatea participanţilor la trafic sau a personalului implicat în desfăşurarea lucrărilor.

  • Republica Bulgaria – Restricții de circulație la Podul Prieteniei Giurgiu-Ruse

    Republica Bulgaria – Restricții de circulație la Podul Prieteniei Giurgiu-Ruse

    Activitățile de reparație sunt prevăzute să dureze până la data de 15 iunie 2024. Acestea se vor efectua pe timpul zilei, pe segmente rutiere scurte și vor implica organizarea și reglementarea temporară a circulației rutiere pe pod, traficul desfășurându-se pe o singură bandă cu regim asigurat de accesibilitate și de semnalizare prin indicatoare rutiere și personal de dirijare.

    MAE le recomandă cetățenilor români să conducă preventiv, cu viteză adecvată, să respecte strict semnalizarea rutieră temporară montată și indicațiile/semnalele organelor de control aflate la fața locului și să ia în considerare posibilitatea măririi timpilor de așteptare la trecerea podului.

    În acest context,MAE  subliniază importanța informării corecte a șoferilor români și achiziționării în timp util a vignetelor electronice pentru folosirea infrastructurii rutiere publice din Bulgaria, înainte de a intra pe teritoriul bulgar, în conformitate cu legislația în vigoare.

    Autoritățile bulgare recomandă ca vinieta electronică să fie achiziționată online prin intermediul website-ului www.bgtoll.bg, cu versiune în limba română: https://www.bgtoll.bg/ro/rovinieta-electronica, sau de la terminalele specifice montate în incinta punctelor de frontieră. În cazul turiștilor români care aleg să revină în țară, prin PCTF Ruse, recomandăm să pregătească în prealabil suma exactă pentru taxa de pod, și anume 2 euro sau 4 leva, ori să efectueze plata cu cardul bancar, în acest mod putând fi scurtați considerabil timpii de așteptare la procesarea și eliberarea documentelor justificative tip chitanțe, facturi, bonuri fiscale.

    Conform MAE, cetățenii români pot folosi pentru intrarea în România și celelalte puncte de trecere a frontierei situate la granița cu Bulgaria: precum PCTF Vidin – Calafat, PCTF PCTF Kardam- PCTF Negru Vodă, PCTF Silistra – Ostrov Călărași, PCTF Dobromir – Krushari și PCTF Kainardzha – Lipnița (aceste două puncte funcționează cu orar 08:00-20:00 și doar pentru autovehicule cu masa totală admisă de până la 3,5t), PCTF Nikopol – Turnu Măgurele (feribot) (www.feribot-eurobac.ro), PCTF Svishtov – Zimnicea (feribot) (www.ferry.bg) și PCTF Oryahovo – Bechet (feribot) (www.ferryboat.bg) și PCTF Aydemir (Silistra) – Chiciu (Călărași) (feribot) (www.spikaferry.com).

    Informații suplimentare pot fi accesate astfel: cu privire la starea actuală a drumurilor – pe aplicația gratuită LIMA www.lima.api.bg, de pe pagina de internet a Agenției “Infrastructura Rutieră” – www.api.bg și la numărul de telefon 070013020, accesibil în regim non-stop; cu privire la situația zborurilor pe aeroportul Sofia – www.sofia-airport.eu; cu privire la starea vremii – pe site-ul www.weather.bg; cu privire la regimul vamal, la intrarea în Bulgaria dinspre Turcia, pe site-ul www.mae.ro/travel-conditions/3677 (Condiții de călătorie în Bulgaria, titlul Reglementări vamale) și pe site-ul Agenției „Vămi” din Bulgaria – www.customs.bg; cu privire la e-vigneta și sistemul e-TOLL – pe site-ul www.bgtoll.bg; cu privire la situația circulației prin punctele de trecere a frontierei bulgare – pe site-ul www.mvr.bg.

    Cetățenii români pot solicita asistență consulară la numerele de telefon ale Ambasadei României la Sofia: +35929712858 și +35929733510, apelurile fiind redirecționate către Centrul de Contact și Suport al Cetățenilor Români din Străinătate (CCSCRS) și preluate de către operatorii Call Center în regim de permanență. De asemenea, cetățenii români care se confruntă cu o situație dificilă, specială, cu caracter de urgență au la dispoziție telefonul de permanență al misiunii diplomatice a României în Republica Bulgaria: +359879440758.

    Ministerul Afacerile Externe recomandă consultarea paginilor web http://sofia.mae.rohttps://ec.europa.eu/consularprotection/content/travel-advice_rowww.meteoalarm.orgwww.mae.ro și reamintește faptul că cetățenii români care călătoresc în străinătate au la dispoziție aplicația “Călătorește în siguranță” (http://mae.ro/app_cs), care oferă informații și sfaturi de călătorie.

  • Unități școlare din Jimbolia, renovate cu ajutorul fondurilor europene

    Unități școlare din Jimbolia, renovate cu ajutorul fondurilor europene

    Trei
    unități școlare din orașul Jimbolia vor fi renovate și vor primi săli de sport ori
    spații de desfășurare a cursurilor. Primarul Adrian Postelnicu:


    Avem pe POR, Programul Operațional
    Regional, pe axa 10, școli, pentru școala de pe George Enescu, cu clasele I -
    IV, construm o sală de sport. Proiectul este de peste 200 de mii de euro. De
    asemenea, pentru școala de pe strada Lorena, construire corp nou, la fel,
    undeva la 300, peste 300 de mii de euro. Se construiește, practic, un corp nou
    de clădire și se și dotează, pentru clasele I- IV pentru aproximativ 200 de
    copii după care avem , tot pe axa 10, pe POR, reabilitare, dotare și extindere
    clădire liceu, în centrul orașului, investiție de aproximativ 12 milioane de
    lei, bani pe fonduri europene.


    Primăria Jimbolia va repara din fonduri europene și cantina
    socială precum și mai multe trotuare din oraș.


    Pe POR, pe axa 13, avem în reabilitare,dotare
    cantină socială și aproximativ 2 km de trotuare perimetral acestei clădiri. De
    curând am dat ordinul de începere pentru reabilitarea pentru aproape 2 km de
    trotuare în orașul Jimbolia pe calea Mărășești.


    Prin două proiecte transfrontaliere, locuitorii orașului vor
    beneficia de locuri de parcare în zona gării și de microbuze electrice pentru
    transportul în comun spune edilul Adrian Postelnicu.


    Avem pe fonduri europene
    transfrontaliere, parteneriatul cu Kikinda, orașul din Serbia cu care suntem
    înfrățiți, o lucrare care în maxim o lună se finalizează: reabilitarea străzii
    Calea Mărășeșeti care se intersectează cu DN 59 C. Aici, aproximativ 1 km de
    șosea se reabilitează și, în zona gării, la blocurile din fața gării, se
    redeschide traficul rutier, plus locuri de parcare în acea zonă și reabilitarea
    spațiilor verzi din zonă. În partenerat cu Morahalom, localitatea din Ungaria
    cu care suntem înfrățiți, de asemenea, implementăm în Jimbolia un sistem de
    transport public în comun, electric. Prin accest proiect în valare de aproximativ
    800 de mii de euro achiziționăm două mmicrobuze electrice, renovăm și extindem
    stațiile în interiorul localității, 18 stații, și înființarea acestui serviciu
    de către primăria orașuli Jimbolia.


    Pe lista reparațiilor ce urmează a mai fi făcute în acest
    an, se găsește proiectul de reabilitare a Teatrului de Vară din oraș. Amfiteatrul,
    care a fost abandonat de aproximativ 20 de ani, va putea primi peste 300 de
    spectatori și va fi inaugurat în toamna acestui an.


  • Finanţare europeană pentru reabilitarea unui spital din Iaşi

    Finanţare europeană pentru reabilitarea unui spital din Iaşi

    Nu puține sunt știrile, informațiile care vorbesc despre spitalele din
    România ce necesită investiții pentru a putea fi oferite pacienților servicii
    medicale de calitate. Dincolo de pregătirea medicilor, este vorba despre
    modernizarea clădirilor, desșre dotarea cu aparatură specifică, iar acestea își
    pot găsi răspuns prin accesarea fondurilor europene. Administrațiile publice
    locale au posibilitatea să folosească milioane de euro pentru a înnoi
    instituțiile medicale, iar un astfel de reper este din regiunea nord est, de la
    Iași, mai exact.



    Merită a fi adăugat în introducere și faptul că, în cele ce urmează,
    facem referire la cea mai mare unitate medicală din zona Moldovei, destinată
    tratării copiilor. Așadar, informații de la domana Eliza Chirica, purtător de
    cuvânt în cadrul Consiliului Județan Iași, date despre un contract semnat
    recent: Este vorba despre proiectul care
    vizează reabilitarea și modernizarea Spitalului Clinic de Urgență pentru Copii
    Sfânta Maria. Este un proiect depus prin Programul Operațional Regional, a
    cărui valoare este de 27 de milioane de euro. Contribuția Consiliului Județean
    este în acest caz de aproximativ 4 milioane de euro. Trebuie să ținem cont de
    faptul că Spitalul Sfânta Maria este singura unitate medicală multidisciplinară
    care asigură servicii unice pentru segmentul de vârstă 0 – 18 ani în întreaga
    Moldovă.


    Aproape 5 ani pentru implementarea acestui proiect. De ce atât de mult?


    Deoarece clădirea va fi refăcută
    în totalitate. Se vor realiza lucrări de izolare termică a fațadei, de
    înlocuire a tâmplăriei, izolarea termică a planșeului. Va fi instalat un sistem
    de panouri solare, ca o formă alternativă de producere a agentului termic
    necesar obținerii apei calde de consum. Vor fi înlocuite lifturile, deci
    reparații capitale din toate punctele de vedere.


    Pe lângă acest proiect, spuneam în introducere, putem face vorbire și
    despre extinderea facilităților.


    Tot în ceea ce privește Spitalul
    Sfânta Maria, Consiliul Județean Iași mai are în vedere două proiecte. Se
    intenționează extinderea și dotarea Unității de Urgențe; valoarea proiectului
    este de 1,5 milioane de euro. Acest
    proiect va fi depus tot pe Programul Operațional Regional și, totodată, pe un
    program transfrontalier, Consiliul Județan va dota cu aparatură
    performantă Secția de Cardiologie din
    cadrul Spitalui Clinic de Urgență Sfânta Maria.


  • Repair Café

    Repair Café

    În ziua de
    astazi, pare mai comod să cumperi un obiect nou decât să-l repari pe cel vechi.
    Însă respectul faţă de obiectele pe care le-am cumpărat şi le-am utilizat o
    vreme este şi respect faţă de oamenii care le-au construit şi, în plus, faţă de
    mediul înconjurător. Repair Café a început la Cluj, ca proiect pilot menit să
    testeze reacţia publicului, la un alt fel de reciclare. A funcţionat atunci
    câteva săptămâni, iar apoi a crescut.


    Dan Sânpetreanu
    este unul dintre oamenii din spatele proiectului Repair Café din Cluj. Este
    pasionat de mecanică, de reparatul obiectelor de tot felul şi crede că fiecare
    dintre noi poate lupta pentru schimbarea mentalităţii oamenilor în privinţa a
    ceea ce considerăm deşeu, menire pe care a căutat să o ducă la îndeplinire încă
    dinaintea înfiinţării atelierelor Repair Café: Am reuşit să adunăm o
    grămadă de experienţe şi de învăţături de la oameni din România dar şi din
    străinătate, am învăţat că este nevoie să ne reorientăm circuitele economice
    înspre circularitate locală, în teritoriu şi în timp, în aşa fel încât
    resursele pe care le avem să le refolosim de cât mai multe ori. Din cauza
    aceasta am fondat asociaţia. Am început să dezvoltăm proiecte concrete care au
    de-a face în primul rând cu utilizarea resurselor în timp. Este un concept care
    se numeşte 5 R şi porneşte de la a reduce consumul la strictul necesar,
    reutilizează ceea ce ai cumpărat, repară ceea ce s-a stricat, dacă nu mai poţi
    repara, dă-i altă funcţie, refuncţionalizează şi abia după aceea trimite la reciclat.


    Proiectul
    Repair Café funcţionează deja din decembrie anul trecut, dar iniţiatorii lui
    vor să-l permanentizeze şi să-l folosească drept exemplu pentru ca oamenii să
    înveţe să colecteze selectiv, să înveţe că deşeurile nu sunt gunoaie, ci sunt
    resurse valoroase pe care cei de la Repair Café le pun la locul potrivit, ne-a
    spus interlocutorul nostru şi a adăugat: Am văzut oameni care păreau
    să capete o înţelegere mai bună a valorii lucrurilor pe care le tratează de
    obicei ca deşeu, drept gunoi. Am avut situaţii în care oamenii spuneau: Am vrut
    să arunc un capac de plastic pe care nu-l mai folosesc şi după discuţia cu tine
    m-am gândit într-adevăr dacă locul lui este la gunoi sau ar putea fi trimis
    undeva să fie refolosit înainte să ajungă la gunoi.


    Micile
    reparaţii aduc mari schimbări sau Să le arunci? Nici vorbă! sunt câteva
    dintre motto-urile meşterilor clujeni, iar Dan Sânpetreanu ne-a spus că
    participanţii la proiect lucrează din dorinţa de a exista cât mai puţine
    deşeuri, pentru că de fapt nu există deşeuri, e doar o interpretare
    consumeristă a vieţii: Cred că e momentul să încetăm să tratăm
    resursele ca pe nişte materiale dispensabile.
    Cred că noi avem acum o carenţă culturală de peste 20 de ani. În Repair
    Café-ul de la Cluj, primii participanţi, primii oameni care au venit să-şi
    repare aparate la noi în acest sistem de economia darului, adică fără plată, au
    fost oameni din generaţia a doua şi a treia, oameni care au trăit într-o
    perioadă în care era penurie de materiale şi de aparate, oameni care înţeleg
    valoarea acestor resurse şi care şi le doresc reparate. Generaţia foarte tânără este din nou foarte interesată, însă există
    o pauză generaţională, de oameni care par să adopte foarte tare cultura
    consumului, de tipul nu-i nicio problemă, cumpărăm altul.


    Ideea pe care
    atelierele Repair Café vor să o transmită este că deşeul este de fapt un lucru
    bun, într-un loc nepotrivit: Noile generaţii vin din urmă şi constată că
    resursele sunt limitate, că avem probleme cu încălzirea globală, că avem
    probleme cu poluarea, că avem probleme cu gropile de gunoi şi caută soluţii. Nu
    sunt soluţii perfecte, nu avem o soluţie pentru toată ţara, însă avem proiecte
    mici care converg şi încearcă să creeze o platformă, o idee generală pentru societatea
    românească. Lipseşte la nivel formal o categorie foarte importantă: ceilalţi 4
    R. Ce se întâmplă de la cumpărare până când ajunge la reciclare. Cum poate fi
    maximizat efectul acestor produse în societate, înainte să ajungă la reciclat,
    pentru că reciclarea în esenţă este un alt consum de energie, pentru
    reproducţia aceluiaşi obiect care mai putea fi folosit înainte.



    Lecţia Repair Café ne arată şi costurile sociale
    ale acestei atitudini consumeriste. Astfel, oameni care ar şti să repare, nu
    mai au de lucru, iar oamenii care nu au de lucru sau care nu câştigă suficient
    de mulţi bani, nu-şi permit un obiect nou. Consecinţele, spun iniţiatorii
    proiectului Repair Cafe, nu sunt deloc de neglijat.