Tag: reuniune consulara

  • UPDATE Reuniune regională consulară la Beirut

    UPDATE Reuniune regională consulară la Beirut

    UPDATE: Delegația Ministerului Afacerilor de Externe condusă de secretarul de stat pentru afaceri strategice și bilaterale în spațiul euroatlantic, George Ciamba, a avut o întâlnire la sediul Ministerului Afacerilor Externe și Emigrațiilor din Liban cu Secretarul general Charbel Wehbe (adjunctul ministrului afacerilor externe și emigrațiilor).

    Partea libaneză a subliniat dificultățile pe care le întâmpină Libanul ca urmare a conflictelor regionale și a prezenței pe teritoriul său a unui număr foarte mare de refugiați, în special sirieni. Secretarul general a reafirmat dorința de dezvoltare a dialogului bilateral cu partea română în domenii diverse, în special economic.

    Secretarul de stat George Ciamba a subliniat rolul Libanului în stoparea fenomenului migraționist către Europa precum și în ceea ce privește stabilitatea zonală. Demnitarul roman a ținut o prelegere pentru tinerii diplomați libanezi cărora le-a prezentat actualele provocări ale NATO și a răspuns unor întrebări ale acestora.


    Reprezentanții Ministerului Afacerilor Externe au avut întâlniri cu membrii comunității românești din Republica Libaneză, precum și cu diplomații cu atribuții consulare acreditați pe teritoriul acestui stat.

    La data de 13 mai 2017, au fost prezentate demersurile de modernizare și informatizare a rețelei consulare române, prin implementarea Sistemului Informatic Consular E-Cons, lansat public sub deviza Consulatul, mai aproape de casa ta, împreună cu toate subsistemele componente (E-Viza, E-Pass, SNIV, Centrul de Contact și Suport al Cetățenilor Români din Străinătate – modulele de Call-Center și Mail-Center), precum și a Sistemului Informatic pentru Managementul Integrat al Serviciilor pentru Cetățeni.

    În acest context, reprezentanţii delegaţiei au accentuat importanța informării corecte și în timp real a cetățenilor români care beneficiază de noile platforme pentru servicii consulare, încurajându-i totodată pe membrii comunității prezenți la reuniune să valorifice avantajele acestor sisteme şi să disemineze informațiile primite.

    Reprezentanţii MAE au amintit de utilitatea accesării serviciilor de atenționare prin sms – Un SMS îți salvează viața, a aplicației pentru telefoane inteligente Călătorește în siguranță, dar și a informațiilor cu privire la situații de risc la care pot fi expuși cetățenii români în străinătate.

    Întâlnirea s-a încheiat cu o sesiune de întrebări și răspunsuri legate de activitatea Departamentului Consular, prilej cu care membrii comunității românești din Republica Libaneză au purtat un dialog deschis și aplicat cu reprezentanții MAE, atât despre serviciile consulare puse la dispoziția cetățenilor români, cât și despre alte teme de interes pentru românii din străinătate.

    Informații suplimentare:

    Campania Dialog pe teme consulare se află la a treia ediție, fiind lansată în anul 2015. În luna februarie 2017 campania a debutat la Lisabona și a continuat în prima jumătate a anului în scopul prezentării beneficiilor sistemului de servicii consulare E-Cons. Această campanie are rolul de a explica direct cetățenilor români întreaga gamă de servicii consulare modernizate și informatizate care le stau la dispoziție, astfel încât platforma E-Cons să fie utilizată cât mai eficient.

    Sursa: Comunicat MAE

    ———————

    În cadrul campaniei Dialog pe teme consulare – 2017, care se desfăşoară la Beirut, în perioada 11 – 13 mai 2017, a fost organizată o reuniune regională consulară, la care participă reprezentanții misiunilor diplomatice și oficiilor consulare din Republica Libaneză, Qatar, Republica Belarus, Republica Turcia, Republica Arabă Egipt, Federația Rusă, Republica Tunisiană, Republica Algeriană, Regatul Maroc, Republica Irak, Regatul Hașemit al Iordaniei, Republica Arabă Siriană, Ucraina, Republica Moldova, Arabia Saudită, Emiratele Arabe Unite și Kuwait.



    Sesiunea de lucru este condusă de secretarul de stat, George Ciamba și de secretarul general, Cosmin Dinescu. În cadrul acesteia au loc discuții pe probleme specifice activității consulare, gestionarea situațiilor deosebite ce au ca efect activarea Celulei de Criză a MAE care lucrează în regim de permanență, precum și utilizarea sistemelor informatice, componente ale platformei integrate E-Cons.



    În cadrul reuniunii, diplomații cu atribuții consulare vor analiza rezultatele obținute la un an de la implementarea și operaționalizarea ultimei componente a E-Cons, Sistemul Informatic pentru Managementul Integrat al Serviciilor pentru Cetățeni (SIMISC). Totodată, discuțiile vor viza aspecte legate de metodele de promovare a portalului Extern al SIMISC și de valorificarea instrumentelor de comunicare în relația cu cetățenii români, fiind exprimate concluzii după primul an de operare a SIMISC.



    Dialogul cu reprezentanții consulari este un demers util pentru impunerea de practici unitare la nivel consular, iar uniformizarea serviciilor specifice la nivelul întregii rețele consulare a Ministerului Afacerilor Externe este una dintre preocupările aflate permanent în atenția Departamentului Consular, având ca obiectiv adaptarea acesteia la exigenţele şi standardele europene în domeniu.

  • Reuniune regională consulară la Roma

    În cadrul campaniei Dialog cu Diaspora pe teme consulare”- 2017, eveniment care a continuat la Roma, în perioada 9 – 11 martie 2017, a fost organizată și reuniunea regională consulară, la care au participat reprezentanții a 27 de misiuni diplomatice și oficii consulare din Italia, Spania, Republica Federală Germania, Grecia, Portugalia, Republica Cipru, Bulgaria, Republica Serbia, Croația şi Slovenia.



    Sesiunea de lucru condusă de secretarul general Cosmin Dinescu și directorul general al Departamentului Consular, Bogdan Stănescu, desfășurată pe parcursul a două zile, a cuprins paneluri de discuții pe probleme specifice din practica de natură consulară, gestionarea situațiilor deosebite de natură a activa Celula de Criză a MAE și utilizarea sistemelor informatice, componente ale platformei integrate E-Cons.



    De asemenea, diplomații cu atribuții consulare au analizat rezultatele obținute la un an de la implementarea și operaționalizarea ultimei componente a E-Cons, Sistemul Informatic pentru Managementul Integrat al Serviciilor pentru Cetățeni (SIMISC). Au fost discutate aspecte legate de metodele de promovare a portalului Extern al SIMISC și de utilizarea mediului on-line în relația cu cetățenii români.



    Sesiunea de lucru s-a încheiat cu vizita secției consulare a Ambasadei României la Roma, una dintre cele mai moderne locații din rețeaua consulară a României, inaugurată în iunie 2015 și care oferă servicii consulare la cel mai înalt nivel.


    Seria întâlnirilor Dialog cu Diaspora pe teme consulare” va continua anul acesta în locații unde comunitățile românești din străinătate sunt numeroase.



    Informații suplimentare:



    Platforma E-Cons” integrează mai multe sisteme informatice specifice domeniului consular, iar prin operaționalizarea celor mai complexe componente, SIMISC, activitatea consulară se aliniază standardelor tehnologice ale secolului XXI. Astfel, cetățenii români plecați în străinătate vor avea acces la numeroase servicii consulare on-line, indiferent de spațiul geografic unde se află.


    Platforma E-Cons” reunește următoarele componente:



    – Portalul pentru facilitarea solicitării vizelor – E-Viza


    – Centrul de Contact și Suport al Cetățenilor Români din Străinătate — CCSCRS


    Sistemul Informatic pentru Managementul Integrat al Serviciilor pentru Cetățeni


    – Sistemul National de Informații privind Vizele — SNIV


    – Sistemul Informatic Integrat de Management al Documentelor de Călătorie — E-Pass