Tag: rezident Marea Britanie

  • Peste 600.000 de români au primit statutul de rezident sau statutul de rezident temporar

    Peste 600.000 de români au primit statutul de rezident sau statutul de rezident temporar

    Peste 600.000 de români au primit statutul de rezident sau statutul de rezident temporar în Regatul Unit al Marii Britanii şi Irlandei de Nord, calitate ce le permite ca şi după încheierea perioadei de tranziţie de după retragerea acestei ţări din Uniunea Europeană să beneficieze de aceleaşi drepturi ca şi până acum, informează Agerpres.

    Ambasada României la Londra reaminteşte cetățenilor români stabiliți în UK că până la 31 decembrie 2020 (inclusiv) pot aplica pentru noul statut de rezident EUSS oricând în perioada de grație (1 ianuarie – 30 iunie 2021), dar nu mai târziu de data limită.

    Conform datelor oferite AGERPRES de Ambasada României la Londra în baza ultimei raportări publicate de către Guvernul britanic la 26 noiembrie 2020 arată că de la demararea programului EU Settlement Scheme şi până la data de 30 septembrie 2020 au fost înregistrate 670.600 aplicaţii ale cetăţenilor români în vederea obţinerii statutului de rezident pe teritoriul Regatului Unit.

    *639.750 de solicitări au primit răspuns până la 30 septembrie 2020.

    *218.390 au primit confirmarea statutului de rezident (settled status)

    *398.830 au primit statutul de rezident temporar (pre-settled status).

    *4.340 de aplicaţii au fost refuzate pe motive care ţin de neîndeplinirea criteriilor de eligibilitate

    *4.180 au fost retrase sau au fost considerate nule.

    Raportul autorităţilor britanice nu oferă detalii privind numărul de aplicaţii pe naţionalităţi care au fost refuzate pe motive care ţin de neîndeplinirea criteriilor de criminalitate/infracţionalitate (suitability), oferind doar sub formă statistică informaţia că 1% din refuzurile totale au avut la baza istoricul infracţional al aplicantului, precizează sursa citată.

    Cetăţenii români, asemenea tuturor celorlalţi cetăţeni din statele membre ale Uniunii Europene care s-au înregistrat ca rezidenţi pe teritoriul Regatului Unit în baza procedurii EU Settlement Scheme, vor continua să beneficieze de aceleaşi drepturi ca şi până acum.

    Articolul complet poate fi citit aici

    Referitor la regimul de vize și condițiile de călătorie pentru cetățenii români în Regatul Unit al Marii Britanii și Irlandei de Nord, începând cu data de 1 ianuarie 2021, Ministerul Afacerilor Externe face următoarele precizări:

    Conform noilor reglementări anunțate de Regatul Unit al Marii Britanii și Irlandei de Nord, începând cu 1 ianuarie 2021, cetățenii români vor putea intra pe teritoriul Regatului Unit pentru șederi de scurtă durată (ex. în scop turistic, în vizită etc.) pentru o perioadă de până la 6 luni într-un an, fără a avea nevoie de o viză de intrare. Cu toate acestea, cetățenii români care doresc să muncească în cele 6 luni trebuie să obțină, în prealabil, o viză de intrare.

    Până la data de 30 septembrie 2021 inclusiv, intrarea pe teritoriul Regatului Unit al Marii Britanii și Irlandei de Nord se va putea realiza în baza pașaportului sau a cărții de identitate românești valabile, iar ulterior acestei date se va putea călători doar pe baza pașaportului valabil (pașaport simplu electronic, pașaport simplu temporar).

    Cetățenii români care intră sub incidența Programului EU Settlement Scheme vor putea să călătorească în Regatul Unit folosind documentele naționale de identitate până la data de 31 decembrie 2025.

    Cetățenii români care doresc să se deplaseze pe teritoriul Regatului Unit pentru o durată mai mare de șase luni (pentru activități de muncă, pentru studii etc.) au nevoie, începând cu data de 1 ianuarie 2021, de viză din partea autorităților britanice. Autoritățile britanice au prevăzut două modalități pentru obținerea vizei, astfel:

    Cetățenii români posesori ai unui pașaport simplu electronic pot obține viza online, prin accesarea paginii de internet (https://www.gov.uk/browse/visas-immigration). În cadrul acestui portal, solicitanții au la dispoziție un ghid conținând procedura detaliată de obținere a vizei.

    Persoanele care posedă un pașaport biometric vor putea completa cererea, inclusiv confirmarea identității, utilizând o aplicație pentru telefoane inteligente (tip smartphone). MAE subliniază că solicitările pentru obținerea vizei nu se pot depune în baza cărții de identitate.

    Cetățenii români care nu dețin pașaport simplu electronic și aplică în baza unui pașaport simplu temporar trebuie să depună documentația personal la centrul regional pentru vize din România – Bucharest Visa Application Centre, DBH-Group Serviced office, adresa: București, sector 1, strada Buzești nr. 50-52, et.2 Business Center. Pentru depunerea documentației, este necesară programarea prealabilă online, prin accesarea paginii de internet https://pos.tlscontact.com/bbu_en.

    Autoritățile britanice au operaționalizat deja procedurile pentru primirea de solicitări de viză în următoarele scopuri: studii, activități de muncă (muncitori calificați, lucrători înalt calificați în anumite domenii/Global Talent, personal medical și asistenți), afaceri (inovare, desfășurarea de afaceri tip start-up). Solicitanții de viză vor avea de plătit o taxă de viză.

    Lista taxelor este disponibilă la: https://www.gov.uk/government/publications/visa-regulations-revised-table/fees-5-october.

    Cu referire la lucrătorii sezonieri, MAE precizează că autoritățile britanice nu au furnizat până la acest moment date cu privire la procedurile aplicabile acestei categorii, urmând ca acestea să fie puse la dispoziție ulterior.

    Pentru orice persoană care are mențiuni înscrise în cazierul judiciar, precum și cele cărora le-a fost refuzată, în trecut, intrarea pe teritoriul Regatului Unit, autoritățile britanice recomandă depunerea unei cereri pentru obținerea vizei și pentru deplasările de scurtă durată (sub 6 luni), potrivit datelor comunicate prin intermediul portalului https://www.gov.uk/browse/visas-immigration.

    MAE precizează că aceste noi condiții sunt rezultatul deciziei autorităților britanice, care, de la data de 1 ianuarie 2021, vor implementa un nou sistem de imigrație bazat pe puncte (point-based immigration system – PBS).

    Sursa Agerpres

  • Jurnal românesc – 07.10.2020

    Jurnal românesc – 07.10.2020

    Dintr-un total de 3.721.960 de înscrieri, 609.060 au fost
    depuse de cetăţeni români, urmaţi de italieni cu 372.380. Clasamentul este
    condus de polonezi, cu 718.620 de solicitări. Reprezentantul EY România Iulian
    Pasniciuc a declarat că obţinerea statutului de settled sau pre-settled nu presupune
    acordarea unei vize sau a unui permis de şedere, ci reprezintă doar o
    înregistrare electronică în datele Ministerului de Interne britanic, dar că,
    ulterior datei de 1 ianuarie 2021 cetăţenii europeni din Regat vor fi
    condiţionaţi să facă dovada statutului atât autorităţilor cât şi atunci când
    închiriază o proprietate, deschid un cont bancar sau doresc să se angajeze.
    Termenul limită până la care românii se pot înscrie pentru obţinerea statutului
    de rezident în Marea Britanie este 30 iunie 2021, iar condiţia pentru a-l primi
    este ca aplicantul să se afle în Regatul Unit înainte de 31 decembrie 2020,
    care este sfârşitul perioadei de tranziţie post-Brexit. Informaţii referitoare
    la procedura de înregistrare sunt disponibile pe site-urile gov.uk, mae.ro/brexit
    şi londra.mae.ro. Totodată, Ambasada României în Marea Britanie a înfiinţat
    linia telefonică 0750 388 29 92 și adresa de e-mail londra.brexit@mae.ro.




    Departamentul
    pentru Românii de Pretutindeni a deschis a doua etapă de depunere de proiecte
    dedicate domeniului Educație în vederea obţinerii de finanţare nerambursabilă.
    Instituţia a transmis că banii acordaţi în această sesiune sunt destinaţi
    dotării școlilor de limba română din diaspora și din comunitățile istorice.
    Proiectele se adresează asociațiilor, fundațiilor și organizațiilor care
    organizează școli sau cursuri de limba română și care doresc să se doteze cu
    echipamente IT. Plafonul maxim acordat este de 10.000 lei pentru fiecare școală
    sau sediu unde se desfășoară cursurile. Data limită de depunere a cererilor de
    finanțare și a documentelor este 11 octombrie. Cererea de finanțare și
    documentaţia se transmit electronic la adresa proiecte@dprp.gov.ro. Detalii
    privind întocmirea dosarului de finanțare, actele necesare precum şi Ghidul de
    finanțare 2020 se găsesc pe site-ul www.dprp.gov.ro.


    Ministerul de
    Externe transmite că la punctul de trecere a frontierei Kapitan Andreevo, aflat
    la graniţa dintre Bulgaria şi Turcia, există riscul formării de coloane mari de
    autocare în perioada octombrie – decembrie. MAE atenţionează că timpii de
    aşteptare pot atinge 24 de ore şi le recomandă românilor să se informeze din
    timp, să aibă asigurate resurse de apă şi alimente şi să respecte cu stricteţe
    indicaţiile şi măsurile adoptate de autorităţile bulgare. De asemenea,
    Bucureştiul îi sfătuieşte pe conaţionalii care tranzitează vama menţionată la
    bordul autocarelor să se informeze cu privire la regimul vamal aplicat
    frontierei externe a Uniunii Europene şi la limitele legale privind cantitatea
    de mărfuri sau produse permisă a fi introdusă în spaţiul vamal european.
    Informaţii cu privire la regimul vamal se găsesc pe site-ul mae.ro, la
    secţiunea Condiţii de călătorie în Bulgaria, şi pe site-ul autorităţii vamale
    bulgare customs.bg. Românii pot solicita asistenţă consulară la numerele de
    telefon ale Ambasadei României la Sofia: +35 929 71 28 58 şi +35 929 73 35 10.
    Pentru situaţii de urgenţă există linia telefonică specială a misiunii
    diplomatice +35 987 944 07 58.




    16 scriitoare
    româno-americane și româno-canadiene sunt promovate printr-o serie de
    evenimente virtuale organizate de reprezentanța Institutului Cultural Român la
    New York. Proiectul Voci feminine românești în America de Nord se
    desfășoară în perioada 6 octombrie – 24 noiembrie și pune în evidență vocile
    feminine ale literaturii româno-americane. Noua serie cuprinde o suită de
    premiere realizate sub forma unor materiale video înregistrate de fiecare
    scriitoare, materiale ce conțin o lectură în limba engleză de aproximativ 10
    minute și care oferă un răspuns personal, autentic marilor transformări care se
    petrec în SUA și în lume. Videoclipurile sunt difuzate periodic, în fiecare
    marți. Seria a fost deschisă de Cristina Bejan şi Alta Ifland şi va continua pe
    13 octombrie cu Mihaela Moscaliuc şi Domnica Rădulescu. Urmează Carmen Bugan şi
    Alina Cumpan pe 20 octombrie, Claudia Serea şi Diana Manole pe 27 octombrie,
    Clara Burghelea şi Roxana Cazan pe 3 noiembrie, Anca Mizumschi şi Adela
    Sinclair pe 10 noiembrie şi Alina Ștefănescu şi Lucia Cherciu pe 17 noiembrie.
    Proiectul se va încheia pe 24 noiembrie cu intervenţia Andreei Scridon şi
    Amandei O’Connor. După transmiterea pe toate platformele online ale
    organizatorului, videolecturile pot fi accesate pe site-ul rciusa.info.