Tag: Ridesharing

  • Regulating alternative taxi services

    Regulating alternative taxi services

    A draft government emergency
    ordinance on regulating ridesharing activities in Romania has been put up for
    public debates. After talks that lasted for several days, representatives of
    alternative transport companies announced that on Thursday they reached an
    agreement with government representatives concerning the emergency ordinance
    draft on field applications in Romania.








    The new regulations will assure
    equal authorization conditions between alternative transportation applications
    and taxi companies. Under the document, application owners will have to obtain permits
    from the Communication Ministry, while partner drivers will have to comply with
    technical and legal requirements similar to those of taxi drivers.








    The permit becomes valid after the
    operator has paid an authorization fee of 50,000 RON to the field ministry. The
    operator will also have to obtain a permit for alternative transport from the
    territorial agency of the Romanian Road Transport Authority in their residing
    county or city.








    Alternative transport permits are issued
    for a period of 3 years after the alternative transport operator has paid a fee
    of 300 Ron. The vehicles involved in this alternative transport activity must
    meet several conditions also. They must have 5 seats at the most and the
    periodical vehicle inspection (ITP) done every six months. These vehicles must
    also meet the technical norms required by road traffic safety and environmental
    protection. Drivers of these vehicles must be
    ready to produce a copy of the alternative transportation permit and the
    vehicles accepted by the digital platform must bear on their windshield a badge
    with the vehicle’s registration number and the platform’s name.








    The document also stipulates that
    drivers unable to produce a copy of the permit will be subject to fines. Hundreds
    of thousands of people have signed a petition for the emergency regulation of
    ridesharing services in Romania. According to them the absence of these regulations
    have caused thousand of drivers to lose their incomes while 2.5 million users
    are either unable to find a vehicle or must pay extra prices for this service.








    This emergency ordinance draft has
    been issued after alternative transport companies called on the government to
    regulate these services in order to be able to function properly in the future.
    Taxi companies in Romania, which have so far attracted a lot of heat for the
    poor services they offer, are blaming the ridesharing companies for functioning
    illegally.






    (translated by bill)

  • Reglementarea activităţii de taximetrie alternativă

    Reglementarea activităţii de taximetrie alternativă

    Proiectul de
    Ordonanţă de urgenţă a Guvernului privind reglementarea activităţii de
    ridesharing în România a fost pus în dezbatere publică. După mai multe zile de
    discuţii, reprezentanţii companiilor de transport alternativ au anunţat că au
    ajuns, joi, la un acord cu reprezentanţii Guvernului în ceea ce priveşte
    proiectul de Ordonanţă de urgenţă dedicat aplicaţiilor de profil din România.
    Noile reglementări vor asigura condiţii egale de autorizare între aplicaţiile
    de transport alternativ şi companiile de taxi.

    Potrivit textului, deţinătorii aplicaţiilor
    vor fi obligaţi să obţină autorizaţie de la Ministerul Comunicaţiilor, iar
    şoferii parteneri vor respecta cerinţele tehnice şi juridice similare cu cele
    ale taximetriştilor. Autorizaţia
    devine valabilă după plata de către operator a unui tarif de autorizare de
    50.000 de lei către ministerul de resort. Totodată, operatorul va trebui să
    obţină şi o autorizaţie pentru transportul alternativ de la agenţia teritorială
    a Autorităţii Rutiere Române (ARR) din judeţul sau municipiul Bucureşti, unde
    îşi are sediul sau domiciliul după caz. Autorizaţia de transport alternativ se
    eliberează pentru o perioadă de 3 ani, după plata de către operatorul de
    transport alternativ a unui tarif de 300 de lei. Autoturismele cu care se
    efectuează transport alternativ trebuie să îndeplinească mai multe condiţii: să
    aibă maxim 5 locuri; să aibă inspecţia tehnică periodică (ITP) realizată la
    fiecare 6 luni; la momentul cursei trebuie să corespundă normelor tehnice
    privind siguranţa circulaţiei rutiere, protecţia mediului şi utilizarea conform
    destinaţiei; să deţină copia conformă a autorizaţiei pentru transportul
    alternativ.

    De asemenea, în trafic, autoturismele acceptate pe platforma
    digitală vor avea afişate pe parbriz, un ecuson, numărul de înmatriculare al
    autoturismului şi denumirea platformei. Documentul mai precizează că şoferii
    care nu vor avea autorizaţie vor fi sancţionaţi cu amendă. În România, sute de mii de oameni au semnat o
    petiţie pentru reglementarea de urgenţă a serviciilor de ridesharing. Potrivit
    acestora, efectele lipsei de reglementare s-au regăsit în faptul că mii de
    şoferi nu mai au venituri, iar 2,5 milioane de utilizatori fie nu pot găsi o
    maşină, fie trebuie să plătească costuri şi de trei ori mai mari. Acest
    proiect de ordonanţă de urgenţă a apărut după ce companiile de transport
    alternativ au cerut reglementarea serviciilor lor pentru a putea funcţiona în
    continuare. De partea lor, companiile de taximetrie din România, criticate
    constant pentru slaba calitate a serviciilor, acuză firmele de ridesharing că
    funcţionează ilegal.