Tag: Romanian Business Leaders

  • Cu Emil Munteanu despre proiectul RoBoost

    Cu Emil Munteanu despre proiectul RoBoost

    Proiectul RoBoost face parte din organizația non-profit Asociația Țara Faină, proiect inițiat în cadrul Romanian Business Leaders. Obiectivul organizației constă în promovarea turismului autentic românesc prin implicarea românilor din diaspora, pe care încearcă să îi inspire să devină ambasadori RoBoost, iar cu sprijinul acestora să ducă mai departe mesajul turismului autentic din România către străini.

     

    Am discutat cu Emil Munteanu, Președintele Asociației Țara Faină, despre Asociaţie, despre proiectul RoBoost şi cum ar putea deveni conaţionalii noştri din diaspora ambasadori ai turismului în România.

     

     

  • “INSIGHTS” pentru tinerii interesați de business

    “INSIGHTS” pentru tinerii interesați de business

    Dacă ai între 16
    și 24 de ani și ești deja interesat de domeniul afacerilor, Alin Apostu este
    unul dintre experții care îți pot veni în ajutor. Pasionat de zona
    antreprenorială și dornic să ajute cât mai mulți tineri să își pună pe picioare
    propria afacere după terminarea studiilor, Alin coordonează proiecte și se
    aplică activ pentru a-și îndeplini misiunea.

    Insights PulseZ și
    Tinerii în arenă, al doilea proiect conectat foarte puternic cu studiul pe care
    noi îl facem la nivel național, ne ajută să identificăm ce își doresc tinerii
    din punct de vedere antreprenorial și cum putem să îi sprijinim mai departe. Am
    identificat că unul din doi tineri din România își dorește să fie antreprenor,
    dar doar 2% sunt, ceea ce reprezintă o șansă foarte mare pentru România și
    pentru ecosistemul de antreprenoriat din România: să avem mai mulți tineri
    antreprenori. De la 53%, cei care își doresc asta, până la 2%, câți
    antreprenori avem în realitate, este o distanță destul de mare. Vedem această
    tendință și la nivel european, din ce în ce mai mulți tineri își doresc să
    pornească business-uri în sfera de digitalizare și de magazine online, deci cam
    tot ce e conectat cu domeniul Internetului. Este o mare oportunitate pentru
    tineri și ne dorim să îi sprijinim în acest sens prin celălalt proiect de
    mentorat, care se numește Tinerii în arenă.


    Ce le propune
    proiectul coordonat de către Alin Apostu tinerilor care își doresc să fie
    antreprenori și, mai ales, cât de important este ca aceștia să fie îndrumați în
    parcursul lor profesional?

    Pasul ulterior este să identificăm dintre
    acești tineri care trec prin programul de mentorat 15, iar dintre ei, șapte care
    merg și își prezintă ideea, mai departe, unor antreprenori de top care au
    potențial și care îi pot sprijini în dezvoltarea business-ului, în conectarea
    cu alți antreprenori relevanți. Și – de ce nu? -, dacă lucrurile merg așa cum
    își doresc, ne uităm și la investiție. Având în vedere că lucrăm cu target-ul
    16-24 de ani, punem accentul pe accesul la mentori, care, pe lângă zona de
    finanțare, este cel mai important lucru de care un tânăr are nevoie în
    antreprenoriat. Și este important să aibă acces la modele și la oameni care să
    îi ghideze în acești primi pași dificili, cel puțin la primul business.
    Mentorii aceștia reușesc să îi conecteze mai bine la mediul de business și,
    totodată, formează un board, un consiliu consultativ de antreprenori care le
    pot oferi tinerilor o viziune și chiar să îi sprijine efectiv în dezvoltarea
    business-ului lor.


    Filosofia
    proiectului Tinerii în arenă prin Insights arată că oricine este suficient de
    motivat poate să inițieze un viitor business de succes. Este nevoie, așadar, de
    convingere, dar și de interacțiunea directă cu publicul-țintă. Revine la
    microfon Alin Apostu.

    Ideea principală este că merită să încerci.
    Ce este important? Să dea viață ideilor de business și să facă primul pas. După
    ce se produce acel declic interior și sunt convinși că își doresc cu adevărat
    să facă asta, cred că cel mai important este să meargă și să vorbească direct
    cu oamenii pe care ar vrea să-i servească. Dacă un tânăr are o idee de business
    și se gândește la un anumit client, să meargă să vorbească cu el, să vadă dacă
    acela este interesat să cumpere produsul respectiv, care sunt provocările cu
    care s-ar putea confrunta. Să înțeleagă mai bine nevoia, astfel încât să poată
    crea un produs sau un serviciu cât mai adaptat nevoilor clientului și,
    totodată, să și testeze care sunt șansele de reușită.


    Pentru mai multe
    informații despre proiectele și studiile realizate de către Insights și Alin
    Apostu puteți găsi accesând platformele Vreau să fiu antreprenor, Programul

    Insights și Romanian Business Leaders.


  • Schulwesen in Zeiten der Pandemie: Was Eltern über Online-Unterricht denken

    Schulwesen in Zeiten der Pandemie: Was Eltern über Online-Unterricht denken

    Der Unterricht wurde wegen des Corona-Virus unterbrochen. Deswegen mussten sich Schüler und Lehrer an die neue Situation anpassen, sodass PCs, Tablets oder Mobiltelefone das Klassenzimmer ersetzten und zu einem unerlässlichen Unterrichtsmittel wurden. Schüler, Studenten und ihre Eltern mussten mit dem neuen Kontext und die damit verbundenen Lehrmethoden klarkommen. Die Interaktion mit Klassenkameraden und Lehrern über einen Bildschirm hat die Schule in die eigene Wohnung gebracht. Dennoch fühlten sich viele Eltern die ganze Zeit über stark unter Druck gesetzt.



    Eine vom SuperTeach-Projekt organisierte Pressekonferenz stellte die Ergebnisse der jüngsten Umfrage in Bezug auf die Wahrnehmung des Online-Unterrichts durch die Eltern sowie auf die Herausforderungen, die der Notstand mit sich brachte vor. Felix Tătaru, Mitbegründer von SuperTeach, gibt Auskunft.



    Von den Informationen ausgehend, die wir von den Lehrern erhielten, begannen wir Webinare und Konferenzen zu organisieren und Themen sowie Gäste an ihre Anforderungen anzupassen. Aber jede Aktion, besonders im Unterrichtsbereich, braucht ein Feedback. Lehrerinnen und Lehrer brauchen Rückmeldungen von Eltern, Schülern bzw. Studenten. Deshalb haben wir zusammen mit Open-l Research und Adina Nica eine zweite Umfrage durchgeführt. Die Eltern beantworteten mehrere Fragen, anschlie‎ßend luden wir zwei Experten ein, welche die verschiedenen Perspektiven darlegten: die des Unterrichtessmanagements und die der Elternorganisationen — über Themen, die von den Eltern aufgeworfen wurden.“




    Im Rahmen dieser Umfrage analysierte Adina Nica, eine Beraterin und Forscherin bei Open-I Research, die psychologischen Auswirkungen des Online-Unterrichts und dessen Auswirkungen aus der Sicht der sozialen Interaktion:



    Ich möchte zunächst die positive Einstellung der Eltern gegenüber dem Online-Unterricht ansprechen. Der Druck auf die Eltern war in dieser Zeit gro‎ß, und wir erwarten, dass der Druck ebenso gro‎ß sein wird, wenn ihre Kinder wieder zur Schule gehen. Die Eltern waren sehr besorgt, als der Unterricht unterbrochen wurde, da die Kommunikation mit den Lehrern zu Beginn des Notstands stark verzögert war. Aus der Sicht der Kinder wurde mit dem Unterricht auch das soziale Leben unterbrochen.“




    Während der Zeit der häuslichen Isolation mussten sich die rumänischen Eltern an einen neuen täglichen Lebensrhythmus gewöhnen, während sie gleichzeitig versuchten, mit den neuen Herausforderungen an ihrem Arbeitsplatz fertig zu werden und ihre Kinder während des Online-Unterrichts zu unterstützen. Oftmals überlappten sich das Homeoffice der Eltern und der Online-Unterricht ihrer Kinder.



    Die Eltern waren von diesen Umstellungen sehr stark betroffen, weil sie nicht nur ihre Arbeit von zu Hause erledigten oder manche sogar ihren Arbeitsplatz verloren, sondern sich auch in einer neuen Situation befanden, mit ihren Kindern zu Hause und mit vielen Tätigkeiten, denen sie nachgehen mussten — häusliche Arbeiten sowie auf die Kinder aufpassen und ihnen bei den Hausaufgaben und beim Umgang mit den neuen Online-Plattformen helfen. Es war eine gro‎ße Umstellung für die Eltern, es lastete ein gro‎ßer Druck auf ihren Schultern.“




    Die SuperTeach-Umfrage untersuchte auch die psychologischen Auswirkungen des Notstandes auf die Eltern, da ihre Ängste oft mit einem Gefühl der sozialen Unsicherheit verbunden waren.



    Eltern hatten viele Ängste, wobei ihre grö‎ßte Angst mit der Gesundheit ihrer Kinder und ihrer eigenen Gesundheit oder mit der Gesundheit ihrer Eltern zusammenhing. Sie hatten auch Ängste in Bezug auf das Unterrichtssystem. Die Eltern waren sich nicht sicher, ob ihre Kinder den Lehrstoff nachholen können, insbesondere die der 8. und 12. Abgänger-Klassen und all diese Ängste kamen zu der finanziellen Unsicherheit hinzu.“




    Die Eltern waren verunsichert, sie fragten sich während des Notstandes, ob sie zu nachsichtig oder zu streng mit ihren Kindern seien. Adina Nica erklärt:



    Auf die Frage nach den grö‎ßten Schwierigkeiten in dieser Zeit gaben sie an erster Stelle das Gleichgewicht zwischen Autorität und Flexibilität zu halten an. Die Lehrer hatten sich in Luft aufgelöst. Sie wussten wohl selbst nicht, wie sie reagieren sollten, sodass sie sich erst einmal für eine Weile duckten. Die Eltern waren mit ihren Kindern zu Hause und wussten nicht, was sie tun sollten. Sie wussten nicht, ob sie ihre Kinder die Mini-Ferien genie‎ßen lassen sollten oder ob sie streng sein und sie zum Lernen zwingen sollten.“




    Den Schwierigkeiten zum Trotz fassten viele schnell wieder Fu‎ß. Die meisten Eltern entschieden sich, die Dinge von der positiven Seite zu betrachten, und waren der Ansicht, dass die vielen Herausforderungen, mit denen sie in dieser Zeit konfrontiert waren, ihnen geholfen haben, ihre Anpassungsfähigkeit zu trainieren.



    Überraschender Weise haben die meisten Eltern, nach den positiven Aspekten dieser Zeit gefragt, erklärt, dass die häusliche Isolation eine Gelegenheit für ihre Kinder dargestellt hat, sich dem Wandel anzupassen. Dann führten sie die Möglichkeit an, mehr Zeit mit ihrer Familie zu verbringen und gemeinsam etwas zu unternehmen, und drittens die Möglichkeit, mit digitalen Plattformen zu experimentieren.“



    Die Gruppe EDUCATIVA und das Institut für persönliche Entwicklung SuperTeach fördern auf Betreiben der Stiftung Romanian Business Leaders“ eine Ausbildung der Lehrerinnen und Lehrer, die angepasst an den Bedürfnissen der Kinder im Sinne der Prinzipien der Aufgeschlossenheit ist.

  • Ce cred părinții despre educația în sistem online?

    Ce cred părinții despre educația în sistem online?

    Criza generată de pandemia cu COVID-19 a produs schimbări
    la nivelul practicilor din educație. Nemaiputând intra în sălile de curs,
    elevii și profesorii, deopotrivă, și-au adaptat programul la noua stare de
    fapt. Computerul personal, tableta ori telefonul mobil al fiecăruia au luat
    locul sălii de curs, devenind spațiu de întâlnire cu scop didactic.


    Nu doar elevii s-au văzut nevoiți să se adapteze brusc
    noului program școlar și schimbărilor inerente în procesul de predare, cât și
    părinții acestora. Interacțiunea prin intermediul ecranului cu colegii de clasă
    și cu profesorul de la fiecare obiect de studiu a adus, practic, școala acasă.
    Cu toate acestea, presiunea resimțită a fost, în toată această perioadă, extrem
    de mare pentru mulți dintre părinții ai căror copii au studiat în fața
    computerului.


    Conferința de presă online organizată de către SuperTeach
    a prezentat atât rezultatele celui mai recent sondaj din România în ceea ce
    privește percepția părinților asupra desfășurării școlii online, cât și
    provocările întâmpinate în contextul declarării stării de urgență. Felix Tătaru, cofondator SuperTeach: În baza în ceea ce am descoperit de la profesori, am început să facem
    webinarii și conferințe și să ne adaptăm toată tematica și invitații pe nevoile
    lor. Dar orice lucru – și este foarte important, mai ales în sistemul de
    educație – are nevoie de feedback. Profesorii au nevoie de feedback din partea
    părinților și din partea copiilor. Așa că am făcut un al doilea studiu,
    împreună cu Open-I Research, cu Adina Nica. Părinții au răspuns la întrebări,
    după care am invitat și doi experți, care să vorbească din perspective
    diferite, atât din perspectiva managementului educațional, cât și din
    perspectiva asociației părinților, despre aceste lucruri pe care noi le-am
    găsit la părinți.


    Prin sondajul
    realizat, Adina Nica,
    consultant și cercetător Open-I, a analizat impactul la nivel psihologic și ce
    a însemnat, din punctul de vedere al interacțiunii sociale, școala de acasă: În primul rând, aș menționa atitudinea pozitivă a părinților cu privire
    la educația online. A fost o presiune mare asupra lor și ne așteptăm să fie o
    presiune mare și în momentul revenirii la școală. Aș puncta și starea în care
    sunt părinții. Ei au fost foarte îngrijorați de întreruperea educației, mai
    ales că trebuie să avem în vedere că atunci când s-a intrat în izolare a fost o
    pauză mare de comunicare din partea profesorilor. Din perspectiva copiilor, ce
    este interesant este că, pentru ei, lipsa școlii a însemnat lipsa vieții
    sociale.


    În toată perioada
    izolării, părinții din România s-au confruntat nu doar cu adaptarea la noul
    stil de viață cotidiană sau cu dificultățile întâmpinate la locul de muncă, ci
    și cu sprijinul acordat copiilor în timpul predării online. De cele mai multe
    ori, telemunca părinților și orele de curs de pe platformele web audio-video a
    trebuit să fie desfășurate în paralel. Adina Nica: Părinții au fost un
    segment foarte afectat de toate schimbările acestea, pentru că nu a fost vorba
    doar de a schimba job-ul, de a munci de acasă sau chiar de pierderea job-ului,
    ci și de a se fi trezit, dintr-odată, cu copiii acasă și cu mult mai multe
    activități de făcut. De la gătit mâncarea și timpul petrecut cu copiii, la
    ajutorul la învățare și ajutorul în adaptarea la tehnologie. A fost o schimbare
    majoră și, corelat cu tot contextul, presiunea pe părinți a fost foarte mare.


    Sondajul
    SuperTeach a analizat și impactul psihologic asupra părinților, temerile
    acestora fiind, deseori, în directă legătură cu sentimentul de nesiguranță
    socială. Avem foarte multe temeri din partea
    părinților. Tema majoră este cea legată de sănătate, de sănătatea proprie, a
    copiilor, a părinților, dar avem și temeri cu privire la sistemul de educație.
    Dacă copiii vor mai putea să își recupereze materia, iar această îngrijorare
    este mai ales la clasele terminale, la clasa a 8-a și la clasa a 12-a. Toate
    aceste temeri se suprapun peste insecuritatea financiară.


    De asemenea, îngrijorarea
    cu privire la atitudinea corectă față de propriii copii a reprezentat una
    dintre necunoscutele ecuației parentale din această perioadă. Sunt prea
    permisiv sau prea dur cu copilul meu? a fost întrebarea care a încolțit în
    mințile celor mai mulți. Revine cu detalii Adina Nica. Când au fost
    întrebați de dificultățile majore din această perioadă, prima care a fost
    menționată a fost echilibrul între autoritate și flexibilitate. Profesorii au
    dispărut brusc, nu au știut cum să reacționeze, iar prima reacție a fost să nu
    mai apară. Părinții s-au trezit cu copiii acasă, nu au știut ce să mai facă cu
    ei. Atunci, principala grijă era cât să fie de flexibili cu copiii, cât de mult
    să îl lase să se bucure de această minivacanță impusă și cât de autoritar să
    fie.


    Cu toate acestea,
    unii dintre părinții intervievați au ales să vadă partea plină a paharului.
    Adaptarea la schimbare li se pare una dintre abilitățile exersate de către
    copiii lor și chiar de către ei înșiși în urma perioadei de izolare impusă. Adina
    Nica: I-am întrebat și despre ce consideră că este pozitiv în această
    perioadă. Este interesant că primul lucru menționat a fost că este o ocazie
    pentru copii să învețe să se adapteze la schimbare. Iarăși, o ocazie în plus de
    a relaționa și de a face mai multe activități în familie. Și, pe locul al
    treilea, experimentarea platformelor digitale. Practic, principala schimbare la
    copii a fost legată de trecerea de la offline la online.


    Inițiat de Fundația
    Romanian Business Leaders, Grupul EDUCATIVA și Institutul Dezvoltării
    Personale, SuperTeach este proiectul care promovează centrarea pe nevoile
    elevilor și formarea cadrelor didactice după principiile mentalității deschise.

  • Jurnal Românesc – 06.06.2018

    Jurnal Românesc – 06.06.2018

    Cetăţenii români care
    intenţionează să călătorească în Canada fără viză vor putea solicita acordarea
    autorizaţiei electronice de călătorie numai în baza unui paşaport simplu
    electronic, cu date biometrice. Măsura a intrat în vigoare pe 6 iunie, precizează MAE de la Bucureşti.
    Autorizaţiile obţinute începând cu data de 1 decembrie 2017, în baza unor
    paşapoarte simple temporare sau paşapoarte simple nebiometrice, vor fi anulate
    de către autorităţile canadiene, care urmează să îi notifice individual pe cetăţenii
    români aflaţi în această situaţie, prin intermediul adresei de e-mail furnizate la momentul
    solicitării autorizaţiei. Totuşi, permisele de studii sau de muncă obţinute
    începând cu data de 1 decembrie 2017, în baza paşaportului simplu temporar sau
    simplu nebiometric, rămân valabile.




    Românii din Diaspora nu sunt
    interesaţi doar de câştigul material, ci şi ca România să le ofere servicii de
    calitate pentru a se întoarce acasă, a afirmat, miercuri, în cadrul unui forum
    de specialitate, Natalia Intotero, ministrul pentru Românii de Pretutindeni. În
    ultimii ani, datorită eforturilor tuturor administraţiilor locale, coroborate
    cu Guvernul, foarte multe localităţi au beneficiat prin intermediul fondurilor
    europene şi al fondurilor guvernamentale de reabilitări a infrastructurii şi mă
    refer aici la drumuri, apă, canalizare, şcoli, spitale. Este foarte important
    ca românii noştri plecaţi peste hotare să fie informaţi cu privire la
    progresele din fiecare localitate. Astfel, ne-am propus prin noul Cod
    administrativ ca fiecare localitate din România să poată crea o relaţie directă
    prin intermediul propriilor site-uri’,
    a declarat ministrul Intotero. Ea a mai
    spus că România se confruntă cu lipsa forţei de muncă, dar la nivelul
    Guvernului se lucrează la identificarea politicilor menite să-i încurajeze pe
    românii plecaţi peste hotare să se întoarcă acasă.




    Migraţia este una dintre cele mai grave
    probleme cu care se confruntă România în acest moment, alături de lipsa
    infrastructurii. Cu toate acestea, ca în orice problemă, există o oportunitate:
    întoarcerea românilor ar putea aduce un bagaj civic care să schimbe
    mentalităţi, s-a spus în cadrul prezentării proiectului RePatriot, iniţiat de fundaţia Romanian
    Business Leaders (RBL).Problema nu este doar că o parte din români au plecat, ci că pleacă tot
    timpul oameni, iar ritmul de întorcere este foarte redus, statisticile şi
    prognozele aratând destul de prost. Criza forţei de muncă este mai
    gravă decât cea economică, care dispare în câţiva ani, în schimb depopularea
    României este foarte gravă, oamenii iau greu hotărârea de a se mai întoarce,
    a declarat Marius Bostan, iniţiator RePatriot. Acest program încurajează întoarcerea românilor în ţară,
    în vederea practicării antreprenoriatului. RePatriot
    oferă consultanţă în legătură cu capitalul necesar afacerii, oportunităţile din
    România, posibilităţile de accesare a fondurilor rambursabile sau
    nerambursabile, dar şi experienţa partenerilor fundaţiei Romanian Business Leaders
    din România. 3,4
    milioane de români ar fi plecat din ţară în ultimii 10 ani. În această
    perioadă, ei au trimis acasă 55 de miliarde de euro.

  • Proiecte pentru diaspora

    Proiecte pentru diaspora

    Odată cu aderarea
    României la Uniunea Europeană în 2007, numărul românilor care au emigrat a
    crescut de la an la an, Italia şi Spania, alături de Marea Britanie, fiind
    principalele ţări alese ca destinaţie. Motivele plecării ţin, în principal, de
    nevoia unui loc de muncă mai bine plătit. Pornind de la ideea că foarte mulţi
    dintre aceştia s-ar întoarce acasă, în ţară au fost gândite mai multe proiecte
    menite să vină în sprijinul celor care vor să revină în România şi să dezvolte
    aici o afacere, pentru acestea existând sprijin financiar european. Există o
    fereastră de oportunităţi în această direcţie în următorii ani, există
    posibilitatea dezvoltării unor afaceri profitabile şi în România, dacă ei vin
    cu cunoştinţele lor, cu resursele pe care le au şi dorinţa de muncă serioasă,
    credem că pot aduce un aport foarte important României
    , declara, în octombrie,
    anul trecut, Marius Bostan, antreprenor social, dar și
    expert specializat în proiecte de dezvoltare locală, finanţare şi managementul
    companiilor, ministru al Comunicațiilor și pentru Societatea
    Informațională în guvernul de tehnocraţi condus de Dacian Cioloș.

    Un prim pas pentru
    stimularea revenirii în ţară a cât mai multor români a fost făcut chiar atunci,
    când Repatriot, un proiect al Romanian Business Leaders, a organizat pentru
    prima dată la Bucureşti Business Summit – Împreună pentru România. Evenimentul, unul al
    elitei mediului de afaceri românesc, a fost gândit pentru încurajarea
    reconectării românilor din diaspora cu România, în special prin realizarea de
    investiții în ţară, susţinerea din partea Bucureştiului manifestându-se prin informații și
    consiliere pentru acces rapid la oportunitățile din ţară. Concluzia
    întâlnirii – românii din diaspora ar investi în IT, agricultură și turism.
    Potrivit majorităţii participanţilor, România oferă oportunități atractive pe
    care oamenii de afaceri își doresc să le fructifice, însă există încă obstacole
    care stau în calea unui mediu de afaceri sănătos, precum birocrația excesivă,
    modalitatea de realizare și implementare a politicilor fiscale și lipsa
    predictibilității legislative.

    Recent, un alt pas a fost făcut, prin lansarea proiectului
    Diaspora Invest, care va fi derulat până în septembrie 2020 de asociațiile Centrul de Dezvoltare SMART, Patronatul Tinerilor
    Întreprinzători din Regiunea Sud-Est și Liga Studenților Români din Străinătate.
    Proiectul încurajează spiritul antreprenorial al românilor nevoiţi să
    plece la muncă în străinătate, stimulându-i pe aceştia să înceapă propria afacere
    într-una dintre cele 7 regiuni mai puțin dezvoltate ale României. Prin acest
    proiect, Uniunea Europeană oferă finanţări nerambursabile de maximum
    40.000 de euro pentru afaceri non-agricole în mediul urban prin care să se înfiinţeze
    minimum două locuri de muncă. Despre potenţialii beneficiari, Radu Oprea,
    preşedintele Patronatului Tinerilor Întreprinzători din Regiunea Sud-Est: Trebuie să aibă un domiciliu în
    România şi de asemenea să dovedească faptul că în ultimele 12 luni au trăit în
    diaspora. Dorim să avem aplicanţi din cât mai multe ţări, pentru că ne
    interesează să vină cu lucruri foarte noi. Deci chiar cineva care stă în
    Statele Unite, de exemplu, care a învăţat foarte multe lucruri de acolo, ne
    dorim să-l aducem aici în ţară şi să deschidă o afacere inspirată de experienţa
    de acolo. Din Uniunea Europeană, desigur că încercăm să recrutăm şi de acolo,
    dar şi din Republica Moldova de exemplu şi, de ce nu?, din ţări mai
    îndepărtate, din Asia.

    În afară de punerea
    în practică în România a celor mai bune idei de afaceri inspirate de sisteme
    economice din alte ţări dezvoltate, proiectul rămâne consecvent obiectivului
    său de atragere înapoi în ţară a românilor care lucrează sau trăiesc în
    străinătate. Iulian Cazacu, preşedintele Asociaţiei Centrul de Dezvoltare Smart:
    O statistică pe care o avem ne arată că undeva pe la 3,2 milioane de români au
    emigrat. Sigur, e un val care a crescut începând din 2007, de la aderarea
    României la UE. În urma studiilor, reiese faptul că la 20 la sută dintre ei,
    apare dorinţa de a-şi deschide o afacere în România sau să-şi cumpere un teren,
    să-şi construiască o proprietate. Sigur că majoritatea au plecat în ţări cum ar
    fi Spania, Germania, UK, noi îi ţintim practic pe românii din toată lumea. În
    acest sens, vom avea o serie de evenimente în Europa, în zece oraşe din Europa,
    şi în Statele Unite, în trei oraşe, evenimente prin care vom promova această oportunitate
    pentru ei.

    Prin
    Diaspora Start-up, susţinut de Ministerul pentru Românii de Pretutindeni, românii
    din diaspora pot obţine sprijin în România pentru activităţi independente,
    antreprenoriat și înființare de întreprinderi, inclusiv a unor microîntreprinderi
    și a unor întreprinderi mici și mijlocii inovatoare, obiectivul specific fiind
    acela al creșterii ocupării prin susținerea întreprinderilor cu profil
    non-agricol din zona urbană. În vară, autoritatea de resort de la Bucureşti a
    aprobat 32 de proiecte în valoare de 76 de milioane de euro, prin Diaspora
    Start-up.

  • Jurnal românesc – 14.07.2017

    Jurnal românesc – 14.07.2017


    Romanian Business Leaders solicită dezbaterea publică de urgenţă a Strategiei Naţionale pentru Românii de Pretutindeni, apreciind că documentul publicat deja în Monitorul Oficial urmăreşte în mod corect să promoveze identitatea românească, dar tratează superficial repatrierea talentelor. Romanian Business Leaders este o organizaţie apolitică, neguvernamentală şi non-profit care oferă o platformă de acţiune şi implicare socială pentru antreprenorii şi şefii de companii din mediul de afaceri privat. Potrivit unui comunicat al organizatiei, strategia publicată în Monitorul Oficial la final de iunie 2017, fără consultare cu principalii parteneri din societate, îi încurajează pe românii din diaspora să se obişnuiască mai bine cu ideea că trăiesc departe de ţară. In comunicat se mentioneaza ca repatrierea diasporei este o soluţie practică pentru deficitul de forţă de muncă din România. Un studiu realizat în 2015 de RePatriot, cu sprijinul Open-I Research, arată că 70% dintre românii din străinătate îşi doresc să se întoarcă în ţară, dar şi că aproape jumătate dintre ei nu au un plan concret în această direcţie.



    Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) declanşează o anchetă privind pierderile suferite de investitori pe Bursa de Valori Bucureşti, care s-a prăbuşit după ce ministrul Finanţelor, Ionuţ Mişa, a declarat, pe 29 iunie, că Pilonul II de pensii va fi desfiinţat, ulterior retrăgându-şi afirmaţia, scrie adevarul.ro. Potrivit publicatiei online, care citeaza Digi24, ASF a deschis o investigaţie în care analizează dacă declaraţiile ministrului de Finanţe Ionuţ Mişa au afectat cotaţia acţiunilor pe bursă. Declaraţia lui a fost de ajuns ca Bursa de Valori Bucureşti să închidă şedinţa din acea zi pe roşu. Principalii indicatori au pierdut peste 3%, iar leul s-a devalorizat până la cotaţii de peste 4,57 lei/euro.


    Un efect, pe lângă declaraţiile lui Mişa, l-a avut şi publicarea în presă a informaţiilor despre noul program de guvernare. Pierderile pe bursa românească după această zi sunt estimate între 1,5 şi 3 miliarde de lei. Brokerii au avertizat că, dacă s-ar desfiinţa Pilonul II, fondurile de pensii ar fi obligate să vândă într-un timp scurt activele deţinute pe bursă, estimate la peste un miliard de euro, ceea ce va duce la deprecierea importantă a valorii acţiunilor, dar şi la o depreciere a leului.



    Piața muncii din România a pierdut, în ultimii 15 ani, tot mai mulți specialiști care au ales să emigreze și să își găsească un job în alte țări, potrivit Smartree, unul dintre liderii din România pe piața de externalizare a proceselor de HR, scrie dailybusiness.ro. Cu toate acestea, în ultimii ani, piața muncii din România a cunoscut o creștere constantă, iar anumite domenii sunt tot mai potrivite pentru românii din Diasporă care își doresc să revină acasă. Conform analizei realizate de Smartree, unul dintre domeniile care pot fi atractive pentru românii din Diaspora este cel IT, în special dezvoltare software.


    Tot la capitolul locurilor de muncă atractive pentru românii din diasporă se numără și joburile care necesită cunoașterea unei limbi străine, precum sunt cele din Share Service Centers (HR, contabilitate, logistică, IT) sau cele din domeniul automotive (ingineri, proiectanți, project manageri, chiar și personal necalificat).


  • Lansarea programului de burse pentru studiu online „Antreprenori români de pretutindeni”

    Lansarea programului de burse pentru studiu online „Antreprenori români de pretutindeni”

    Ministrul delegat pentru relațiile cu românii de
    pretutindeni, Dan Stoenescu, a participat vineri, 1 iulie 2016, la evenimentul
    de lansare a programului de burse de studiu online Antreprenori români de
    pretutindeni, derulat de către Departamentul Politici pentru Relația cu
    Românii de Pretutindeni în colaborare cu Fundația Națională a Tinerilor
    Manageri și fundația Romanian Business Leaders.


    Programul constă în acordarea a 300 de burse de
    studiu online pentru tineri români care vor să își deschidă o afacere și sunt
    interesați de antreprenoriat. Programele
    e-Learning, dezvoltate de Fundația Națională a Tinerilor Manageri, pun la
    dispoziția tinerilor interesați trei specializări: Antreprenor, Manager și
    Întreprinzător în turism.


    Crearea unei culturi antreprenoriale în rândul
    tinerilor este una dintre cele mai importante măsuri pe care le putem lua ca să
    creștem numărul locurilor de muncă în România, a declarat ministrul delegat.
    Ne dorim cu toții ca tinerii români de pretutindeni să fie implicaţi în procesul
    de regenerare a economiei României. Nu vorbim doar de nevoia de investiții, ci
    și de aceea de a crea locuri de muncă pentru tineri înalt-calificați, care au
    dobândit experienţă peste hotare, a mai spus oficialul.


    Înscrierile
    în programul Antreprenori români de pretutindeni se fac până la 31 iulie 2016
    prin completarea unuiformular
    electronic
    disponibil pe site-ul FNTM. Cursurile se vor desfășura în perioada 1 august – 15 noiembrie 2016. Cei
    mai buni dintre cursanți vor primi premii care constau în mentorate de afaceri,
    sejururi în Delta Dunării și cărți de antreprenoriat din partea programului
    Repatriot al Romanian Business Leaders.


    Ministrul
    delegat a punctat că instituțiile guvernamentale trebuie să lucreze împreună cu
    societatea civilă pentru a-i sprijini pe tinerii înalt-calificați și pe cei cu
    spirit antreprenorial creativ care doresc să deschidă o afacere în România sau
    în comunităţile unde trăiesc.


    Poate nu toți cei 300 de
    participanți vor deveni lideri ai antreprenoriatului, însă un tânăr care își
    creează propriul loc de muncă și care angajează alți tineri trebuie să se
    bucure de susținerea noastră. Pentru noi el este deja un antreprenor de succes.
    Doresc să îi invit pe tinerii români de pretutindeni să se înscrie în acest
    program, deoarece ne dorim o diasporă
    activă, creativă şi implicată, care să îşi aducă aportul la dezvoltarea
    României, a subliniat demnitarul.

  • A la Une de la presse roumaine 04.07.2013

    A la Une de la presse roumaine 04.07.2013

    Adevarul publie la dernière interview que l’ex – chef du gouvernement avait accordée au quotidien en janvier dernier. « Avec ses bons et ses mauvais côtés, Radu Vasile a été un premier ministre dont les Roumains vont se souvenir le sourire aux lèvres », commente le journal. Lequel poursuit, « pour certains, Radu Vasile a été un réformateur, un homme politique qui a fait tourner la Roumanie vers l’Ouest et jeté les bases de la croissance économique de la fin des années ’90. Pour d’autres, il a été une petite roue dans l’alambiqué système politique roumain, l’homme approprié à un certain moment de l’histoire. »



    « La seule chose que j’ai faite dans le gouvernement a été un infarctus du myocarde ». Ce sont les propos mots tenus par Radu Vasile à la fin de son mandat et repris par le journal. Toutefois, selon Adevarul, Radu Vasile a fait beaucoup plus, son nom étant lié à la visite du Pape Jean Paul II à Bucarest et au rétablissement des relations avec le FMI, après que son prédécesseur Victor Ciorbea eut échoué dans ses négociations.




    Le coup d’Etat en Egypte ne passe pas inaperçu dans la presse roumaine. « L’armée égyptienne a démis Mohammed Morsi et suspendu la Constitution. Des élections générales anticipées seront organisées », titre Romania libera ou encore « La communauté internationale, préoccupée par la situation en Egypte » écrit Adevarul, selon lequel les Etats-Unis et de nombreux autres pays se sont dits inquiets après la destitution par l’armée égyptienne du président Mohamed Morsi et ont plaidé pour un retour rapide au processus démocratique en Egypte.



    Et on revient dans l’actualité roumaine avec une information en bonne place dans les éditions en ligne des quotidiens bucarestois.


    Combien d’habitants la Roumanie compte-t-elle encore ? s’interroge Romania libera, qui nous apprend que l’Institut National de la Statistique a rendu publics les résultats définitifs du recensement de la population et des logements réalisé en 2011. Selon Jurnalul National « le dernier décompte apporte des modifications radicales: on est 20 millions. » Une baisse, d’après Jurnalul National, de près d’un million 559 mille 333 personnes par rapport à 2002.



    Et c’est toujours l’Institut National de la Statistique qui a confirmé que le PIB roumain a augmenté en 2013. C’est l’information de Romania libera.


    Enfin, un classement des ministère roumains les plus efficients est à retrouver dans Adevarul, qui s’arrête sur les résultats de la deuxième édition du Baromètre de la bonne gouvernance, réalisé par la Fondation « Romanian Business leaders. » Ainsi, le Ministère des Transports, dont les budgets annuels dépassent les 3 milliards d’euros par an, est-il perçu par les leaders du milieu roumain des affaires comme le plus inefficace, au pôle opposé se retrouvant le Ministère des Finances publiques, talonné par celui de l’Administration publique et de l’Intérieur.