Tag: rutier

  • Sportivul săptămânii – Ciclistul Serghei Ţvetcov

    Sportivul săptămânii – Ciclistul Serghei Ţvetcov

    În ciclism, România nu a mai avut, în ultimii ani, performanţe
    de top. În aceste condiţii, câştigarea turului Coreei de Sud de către rutierul
    român Serghei Ţvetcov a reprezentat un rezultat care merită remarcat. În urma
    victoriei din Coreea, Radio România Internaţional l-a desemnat pe Ţvetcov
    Sportivul Săptămânii.


    Cursa a avut cinci etape. La final, Ţvetcov, care face parte
    din echipa UnitedHealthcare, a fost urmat de kazahul Stepan Astafiev, de la
    Vino Astana Motors, la 28 de secunde, şi de italianul Matteo Busato, din echipa
    Wilier Triestina Selle Italia, la 37 de secunde.


    Serghei Ţvetcov s-a născut în ziua de 29 decembrie 1988, la
    Chişinău, capitala de atunci a Republicii Sovietice Socialiste Moldoveneşti,
    parte a Uniunii Sovietice. A devenit, în 2007, campion al Republicii Moldova la
    contratimp, titlu pe care l-a recâştigat în 2009. A obţinut apoi rezultate din
    ce în ce mai bune pe plan internaţional. În mai 2014 a primit cetăţenia română.
    A înregistrat primul rezultat major sub culorile României în acelaşi an, când
    s-a situat pe locul trei în Turul statului american Colorado. În 2015, alături
    de compatriotul său Eduard-Michael Grosu, a reuşit să termine Turul Italiei, Il
    Giro, performanţă care nu mai fusese realizată niciodată de un rutier român. Ţvetcov
    s-a clasat pe locul 139, iar Grosu – pe 150. Anul 1936 fusese ultimul în care
    cicliştii din România au luat parte la un mare tur, respectiv la Turul Franţei,
    fără a-l termina.


    Tot în 2015, Serghei Ţvetcov a devenit campion al României
    la ciclism pe şosea şi la contratimp. În 2016 şi-a păstrat titlul la
    contratimp, dar la ciclism pe şosea a fost al treilea. În 2017 s-a situat al
    doilea în cursa Colorado Classic, iar în Turul statului american Utah s-a
    clasat pe locul al treilea.

  • Ucraina, Transcarpatia – Prelungirea perioadei de limitare a circulaţiei prin PTF Sighetu Marmației

    Ucraina, Transcarpatia – Prelungirea perioadei de limitare a circulaţiei prin PTF Sighetu Marmației

    Ministerul Afacerilor Externe informează cetățenii români care se află, tranzitează sau doresc să călătorească în regiunea Transcarpatia / Ucraina că, în perioada 24 octombrie – 31 decembrie 2017, punctul de trecere a frontierei Sighetu Marmației – Solotvino va fi închis circulaţiei rutiere și pietonale, în intervalul orar 20:00 – 08:00, iar în intervalul orar 08:00 – 20:00 circulaţia se va desfășura normal. Ca alternativă, se pot folosi punctele de trecere a frontierei de la Halmeu – Diakovo (aflat la aproximativ 100 km spre vest) sau cel de la Siret – Porubnoe (aflat la aproximativ 300 km spre est).

    Cetățenii români pot solicita asistenţă consulară la numărul de telefon al Consulatului României la Solotvino: +380313456732 şi la numerele de telefon ale Secției Consulare a Ambasadei României la Kiev: +380445009930, +380445009932, +380445009934, +380445009935, apelurile fiind redirecționate către Centrul de Contact și Suport al Cetăţenilor Români din Străinătate (CCSCRS) şi preluate de către operatorii Call Center în regim de permanență.

    De asemenea, cetăţenii români care se confruntă cu o situaţie dificilă, specială, cu caracter de urgenţă au la dispoziţie telefonul de permanență al Consulatului României la Solotvino: +380682140918, precum şi al Secției Consulare a Ambasadei României la Kiev: +380936252717.

    Ministerul Afacerilor Externe recomandă consultarea paginilor de Internet http://solotvino.mae.ro, http://kiev.mae.ro si www.mae.ro

  • Danemarca şi Suedia – prelungirea perioadei de efectuare a controalelor la frontiere

    Danemarca – prelungirea perioadei de efectuare a controalelor la frontiere până la 11 mai 2017

    Danemarca: decizia de prelungire a controalelor la frontiera danezo-germană cel puţin până la data de 11 mai 2017. În aceste condiții, toate persoanele care călătoresc pe rutele maritime (ferryboat) și terestre (rutiere și feroviare) dinspre Germania în Danemarca trebuie să facă dovada posesiei unui act de identitate valabil. Cerința este obligatorie și pentru persoanele care tranzitează Danemarca către Suedia. Autoritățile de la Copenhaga avertizează şi asupra riscului întârzierilor la transportul feroviar, maritim și rutier (autobuze) din cauza obligativității verificării actelor de identitate ale pasagerilor.

    Persoanele care nu prezintă acte de identitate valabile sau refuză controlul autorităților daneze vor fi oprite de la tranzitul în Danemarca. În aceste condiții, se recomandă cetățenilor români să se asigure că dețin în permanență asupra lor, pe timpul călătoriei în Danemarca, un act de identitate valabil (pașaport sau carte de identitate națională).

    Cetățenii români pot solicita asistenţă consulară la numărul de telefon al Ambasadei României la Copenhaga +4539407177, apelurile fiind redirecționate către Centrul de Contact și Suport al Cetăţenilor Români din Străinătate (CCSCRS) şi preluate de către operatorii Call Center în regim de permanență.

    De asemenea, cetăţenii români care se confruntă cu o situaţie dificilă, specială, cu caracter de urgenţă, au la dispoziţie şi telefonul de urgență al misiunii diplomatice a României la Copenhaga + 45 27 35 55 37.

    Suedia – prelungirea perioadei de efectuare a controalelor la frontiere

    Autorităţile locale au anunţat prelungirea perioadei de efectuare a controalelor la frontiere. Măsura va fi valabilă cel puţin până la data de 10 mai 2017, inclusiv, pentru a se preveni intrarea persoanelor fără documente legale de călătorie pe teritoriul suedez.

    Se recomandă cetățenilor români să se asigure că dețin în permanență asupra lor, pe timpul călătoriei înspre și dinspre Suedia, un act valabil de identitate (pașaport sau carte de identitate națională).

    Cetățenii români pot solicita asistenţă consulară la numărul de telefon al Ambasadei României la Stockholm +468205674, apelurile fiind redirecționate către Centrul de Contact și Suport al Cetăţenilor Români din Străinătate (CCSCRS) şi preluate de către operatorii Call Center în regim de permanență.

    De asemenea, cetăţenii români care se confruntă cu o situaţie dificilă, specială, cu caracter de urgenţă, au la dispoziţie şi telefonul de urgență al misiunii diplomatice a României la Stockholm +46736985463.

    Sursa: comunicat MAE

  • Suedia –  Anunţă prelungirea perioadei de efectuare a controalelor la frontiere

    Suedia – Anunţă prelungirea perioadei de efectuare a controalelor la frontiere

    Ministerul
    Afacerilor Externe informează cetăţenii români care intenționează să se
    deplaseze în Regatul Suediei că autorităţile locale au anunţat prelungirea
    perioadei de efectuare a controalelor la frontiera dintre Suedia și Danemarca,
    pentru călători venind pe cale rutieră, navală sau feroviară.


    Măsura
    va fi valabilă cel puţin până la data de 10 mai 2017, inclusiv, pentru a se
    preveni intrarea persoanelor fără documente legale de călătorie pe teritoriul
    suedez.


    Se
    recomandă cetățenilor români să se
    asigure că dețin în permanență asupra lor, pe timpul călătoriei înspre și
    dinspre Suedia, un act valabil de identitate (pașaport sau carte de identitate
    națională).


    Cetățenii
    români pot solicita asistenţă consulară la numărul de telefon al Ambasadei
    României la Stockholm +468205674, apelurile fiind redirecționate către Centrul
    de Contact și Suport al Cetăţenilor Români din Străinătate (CCSCRS) şi preluate
    de către operatorii Call Center în regim de permanență.


    De
    asemenea, cetăţenii români care se confruntă cu o situaţie dificilă, specială,
    cu caracter de urgenţă, au la dispoziţie şi telefonul de urgență al misiunii
    diplomatice a României la Stockholm +46736985463.

  • Regulamentul rutier

    Regulamentul rutier

    Potrivit
    Regulamentului rutier din România, viteza maximă admisă în localităţi este de
    50 de kilometri pe oră. Pe anumite sectoare de drum din interiorul
    localităţilor pot exista limite de viteză superioare, precizate pe indicatoare,
    dar nu mai mari de 80 de kilometri pe oră. În afara localităţilor, vitezele
    maxime admise pentru autoturisme şi motociclete sunt de 130 de km/oră pe
    autostrăzi, de 100 de km/oră pe şoselele expres şi pe drumurile naţionale
    europene, iar pe celelalte categorii de drumuri – de 90 de km/oră. Totodată,
    vitezele maxime admise pentru camioane şi autocare sunt de 110 km/oră pe
    autostrăzi, de 90 de km/oră pe drumurile expres sau pe cele naţionale europene
    şi de 80 de km/oră pe celelalte categorii de drumuri.

    Potrivit Regulamentului
    circulaţiei rutiere, viteza de deplasare trebuie redusă la trecerea prin
    intersecţiile cu circulaţia nedirijată, pe poduri, la trecerile la nivel cu
    calea ferată prevăzute cu bariere sau semibariere, la trecerea prin dreptul
    staţiilor de tramvai, în pieţele aglomerate şi la trecerile pentru pietoni.
    Pietonii au, de altfel, prioritate atunci când sunt angajaţi în traversarea
    străzilor, prin locurile special amenajate. Iar depăşirile sunt interzise în
    intersecţiile cu circulaţia nedirijată, pe poduri, la trecerile pentru pietoni,
    la trecerile la nivel cu calea ferată, în dreptul staţiilor de tramvai fără
    refugiu, când aceste vehicule de transport în comun sunt oprite, precum şi în
    orice situaţie în care vizibilitatea este mai mică de 50 de metri.

    În
    intersecţii, este valabil principiul priorităţii de dreapta, cu excepţia
    sensurilor giratorii, unde au prioritate vehiculele care vin din stânga. Să
    menţionăm că, în afara localităţilor, este obligatorie circulaţia cu faza de
    întâlnire aprinsă. Regulamentul precizează şi că portul centurilor de siguranţă
    este obligatoriu atât pentru locurile din faţă cât şi pentru cele din spate, în
    afara localităţilor şi în interiorul acestora. Este interzisă utilizarea de
    către conducătorii auto, în timpul mersului, a telefoanelor mobile, cu excepţia
    celor cu sisteme de tipul mâini libere.

    De asemenea, sunt interzise fumatul,
    dar şi conducerea autovehiculelor după consumarea băuturilor alcoolice, chiar
    şi în cantităţi infime. Pe
    de altă parte, este interzisă desfăşurarea de concursuri, antrenamente sau
    întreceri pe drumurile pubice, cu excepţia celor autorizate de către
    administratorul drumului respectiv şi avizate de către Poliţia Rutieră.

  • Planul general de transport al României

    Planul general de transport al României

    Pe de o parte, e vorba de modernizarea atât de necesară României europene. Pe de alta — crede ministrul Transporturilor, Ioan Rus — devine posibilă revenirea în ţară a numeroşi muncitori care au ales în număr mare, în ultimii ani, calea străinătăţii în speranţa unor câştiguri mai bune. Or, începerea lucrărilor din cadrul Master Planului i-ar putea determina să se întoarcă, asemenea, de pildă, portughezilor, care acum aproximativ 15 ani alegeau să revină acasă pentru a lucra în infrastructura naţională.



    Executivul de la Bucureşti a aprobat, miercuri, varianta finală a Planului General de Transport, strategic pentru România. Prin acest document, s-a stabilit un necesar total de finanţare de peste 45 de miliarde de euro până în 2030 pentru proiecte rutiere, feroviare, navale, aeriene şi multimodale.



    Ministrul Rus a detaliat principalii indicatori avuţi în vedere pentru modernizarea sectorului rutier: Pentru transport rutier: autostrăzi 1.300 Km, 13,7 miliarde de euro; drumuri expres — 1.825 km, 9,9 miliarde de euro; drumuri Transregio — 2.870 km, 1,6 miliarde de euro; drumuri TransEuro — 343 km, 190 de milioane de euro.”



    Pe lângă aceasta, mai sunt prevăzute, în sectorul feroviar, reabilitări şi electrificări de linii de cale ferată sau dezvoltarea de sectoare de cale ferată de mare viteză. În domeniul naval, se are în vedere construirea de căi navigabile şi modernizarea de porturi, investiţiile totale fiind estimate la aproape 4 miliarde de euro. Nici sectorul aerian nu va fi ocolit, investiţiile destinate acestuia urmând să fie de 1,3 miliarde de euro.



    Cu acest Master Plan General de Transport, Bucureştiul intră într-o nouă etapă şi adoptă o filosofie de realizare a investiţiilor în infrastructură, acordând prioritate acelor proiecte care corespund criteriilor de performanţă economică, de conectivitate şi de investiţii urmărite de Uniunea Europeană pe teritoriul României — spun autorităţile autohtone, nu o dată vehement criticate pentru inerţie, lentoare şi dezinteres.



    Schema financiară a Master Planului urmează să fie prezentată în şedinţele reunite ale Comisiilor de Transport din Parlament, înainte de trimiterea acestuia la Comisia Europeană, unde primele discuţii urmează să aibă loc între 9 şi 13 martie.



    Dacă va primi undă verde de la Bruxelles, Bucureştiul va putea, apoi, că facă demersuri pentru accesarea de fonduri structurale în cadrul Programului Operaţional Sectorial Infrastructură Mare.

  • Slovenia: Blocaje ale traficului rutier

    Ministerul Afacerilor Externe informează cetăţenii români care se deplasează sau se află pe teritoriul Sloveniei asupra posibilității apariției unor blocaje majore ale traficului rutier între Ljubljana și Koper, pe unul dintre cele mai aglomerate tronsoane ale autostrăzii A1, care leagă Slovenia de Italia.



    Compania slovenă pentru administrarea autostrăzilor a anunțat că va fi asigurat un culoar suplimentar pe autostrada dintre Ljubljana și Koper pentru sensul de mers în care traficul va fi mai intens, în timpul orelor de vârf și la sfârșit de săptămână.



    Totodată, este de așteptat ca proiectul de reparații să fie finalizat la sfârșitul lunii octombrie 2014.



    Ministerul Afacerilor Externe recomandă cetăţenilor români care doresc să tranziteze Slovenia să se informeze din timp asupra situației traficului rutier și a restricțiilor existente, inclusiv cele de greutate, pe pagina de internet a centrului de informare asupra traficului rutier http://www.promet.si, precum și la numerele de telefon 1970 (din Slovenia) şi 00 386 151 88 518 (internațional).


    Comunicat mae.ro

  • Noul regulament rutier

    Noul regulament rutier

    De curând, au intrat în vigoare noi prevederi ale regulamentului rutier cu privire la circulaţia bicicletelor şi a mopedelor. Bicicliştii pot folosi acostamentul drumului sau banda de urgenţă, dacă nu dispun de piste special amenajate şi nu pun în pericol circulaţia. Totodată, conducătorii de mopede şi bicicliştii au obligaţia să circule pe un singur rând pe o bandă. De asemenea, conducătorii mopedelor, motoretelor de mici dimensiuni şi bicicliştii nu au voie să folosească trecerile de pietoni.



    Bicicliştii sunt obligaţi să aibe asupra lor un act de identitate şi nu au voie să înveţe mersul pe bicicletă pe drumuri intens circulate. Noile reguli introduc interdicţia conducătorilor de mopede şi alte motorete de mici dimensiuni să transporte pasageri în stare de ebrietate. Aceeaşi interdicţie o au şi transportatorii de mărfuri, în cazul pasagerilor din cabină.



    Potrivit Regulamentului rutier din România, viteza maximă admisă în localităţi este de 50 de kilometri pe oră. Pe anumite sectoare de drum din interiorul localităţilor pot exista limite de viteză superioare, precizate pe indicatoare, dar nu mai mari de 80 de kilometri pe oră. În afara localităţilor, vitezele maxime admise pentru autoturisme şi motociclete sunt de 130 de km/oră pe autostrăzi, de 100 de km/oră pe şoselele expres şi pe drumurile naţionale europene, iar pe celelalte categorii de drumuri – de 90 de km/oră.



    Totodată, vitezele maxime admise pentru camioane şi autocare sunt de 110 km/oră pe autostrăzi, de 90 de km/oră pe drumurile expres sau pe cele naţionale europene şi de 80 de km/oră pe celelalte categorii de drumuri. Potrivit Regulamentului circulaţiei rutiere, viteza de deplasare trebuie redusă la trecerea prin intersecţiile cu circulaţia nedirijată, pe poduri, la trecerile la nivel cu calea ferată prevăzute cu bariere sau semibariere, la trecerea prin dreptul staţiilor de tramvai, în pieţele aglomerate şi la trecerile pentru pietoni.



    Pietonii au, de altfel, prioritate atunci când sunt angajaţi în traversarea străzilor, prin locurile special amenajate. Iar depăşirile sunt interzise în intersecţiile cu circulaţia nedirijată, pe poduri, la trecerile pentru pietoni, la trecerile la nivel cu calea ferată, în dreptul staţiilor de tramvai fără refugiu, când aceste vehicule de transport în comun sunt oprite, precum şi în orice situaţie în care vizibilitatea este mai mică de 50 de metri. În intersecţii, este valabil principiul priorităţii de dreapta, cu excepţia sensurilor giratorii, unde au prioritate vehiculele care vin din stânga. Să menţionăm că, în afara localităţilor, este obligatorie circulaţia cu faza de întâlnire aprinsă.



    Regulamentul precizează şi că portul centurilor de siguranţă este obligatoriu atât pentru locurile din faţă cât şi pentru cele din spate, în afara localităţilor şi în interiorul acestora. Este interzisă utilizarea de către conducătorii auto, în timpul mersului, a telefoanelor mobile, cu excepţia celor cu sisteme de tipul “mâini libere”. De asemenea, sunt interzise fumatul, dar şi conducerea autovehiculelor după consumarea băuturilor alcoolice, chiar şi în cantităţi infime.