Tag: Sabin si Theodora Popp

  • ArtSmart, instrument de promovare larg accesibil a artei şi artiştilor din România

    ArtSmart, instrument de promovare larg accesibil a artei şi artiştilor din România

    Expoziţii
    dedicate lui Gheorghe Petraşcu, cuplului interbelic Sabin şi Theodora Popp,
    ieşeanului Dan Hatmanu sau sculptorului Mircea Roman, la 30 de ani de
    activitate. Sunt informaţiile care apar în ianuarie 2020 pe ArtSmart,
    newsletter lunar al ARTMARK – galerie, casă de licitaţii şi spaţiu pentru
    evenimente culturale din centrul Bucureştilor.



    Alina Panico, responsabil PR şi specialist în
    comunicare explică:


    De fapt, ArtSmart
    este o acţiune de promovare culturală: haideţi să sărbătorim cultura în fiecare
    zi! Ne îngrijim ca, în fiecare lună să punem la dispoziţia iubitorilor de
    frumos o selecţie a celor mai deosebite expoziţii, temporare sau permanente,
    din muzee, galerii, pavilioane de artă, din ţară şi de peste hotare – acolo
    unde participă şi România. Fie că vorbim despre artă clasică, modernă sau
    contemporană. Şi atunci promovăm atât muzeele, cât şi artiştii români prezenţi
    în expoziţiile din ţară sau din afara ei.

    Cum a fost, de exemplu, expoziţia
    EUROPALIA, de la Musées des Beaux-Arts din Bruxelles, unde ne-am bucurat de un
    mare număr de vizitatori. În newsletter punctăm cele mai interesante expoziţii
    ale lunii în curs, cu o descriere scurtă, precizarea organizatorilor – pentru
    că şi eu au nevoie de promovare – a curatorului/curatorilor, la fel de importanţi şi ei.
    Plus o imagine reprezentativă pentru acea expoziţie. Odată accesată imaginea,
    ea duce spre pagina muzeului sau a galeriei de artă.







    Cu o bază largă de abonaţi, ArtSmart pescuieşte- după
    propriile cuvinte ale Alinei – prin site-urile muzeelor de artă clasică şi
    contemporană, din Bucureşti, Cluj, Timişoara, Iaşi, Galaţi, Constanţa, Tulcea,
    Deva, Brăila, Baia Mare sau orice alt loc care are sau aduce o expoziţie
    interesantă. Şi pe site-urile din afara ţării, cum aţi auzit.


    Dacă artiştii sunt mai puţin cunoscuţi, cum este cazul
    cuplului Sabin şi Theodora Popp, caută să ajute publicul interesat să descopere
    sau redescopere stilul acestor creatori pe care perioada anilor ’20 nu i-a pus suficient în valoare. Dacă
    sunt văzuţi într-o lumină mai puţin favorabilă, cum este cazul pictorului Dan
    Hatmanu (asociat automat cu realismul de tip socialist), caută să pună în valoare
    alte faţete ale artistului.


    Cât despre expoziţia care îl are în centru pe Mircea
    Roman, la 30 de ani de când şi-a lăsat amprenta în peisajul artei româneşti, să
    ascultăm cuvintele Alinei Panico, responsabil PR şi specialist în comunicare:







    Şi am încheiat
    această prezentare (din ianuarie 2020), cu o expoziţie de sculptură din
    Bucureşti. Nişte opere excepţionale care se găsesc la un centru cultural din
    sectorul 1. Mai mult, acest proiect este dedicat cetăţeanului. Inspiraţia lui
    Mircea Roman a fost omul, care a devenit astăzi îngândurat, merge pe stradă şi
    uită să zâmbească… expoziţia e cumva un îndemn să ne întoarcem la noi, pentru
    că artistul însuşi aspiră la propria reconstrucţie prin intermediul operelor pe
    care le face şi pe care le aduce în faţa noastră. Iar noi ne bucurăm că avem prilejul să promovăm asemenea artişti şi
    lucrările lor, expuse şi în România şi în afara ei. Sunt proiecte, şi nu doar
    în domeniul artelor vizuale, care merită să fie pe larg oglindite, pentru ca
    publicul din ţară şi cel din dispora să ştie că ele există.





    Informaţia este peste tot şi astăzi ştim în general să o
    căutăm. Nu mă refer aici la comunităţile izolate sau cenzurate, care au acces
    dificil la noile tehnologii de comunicare, evident. În schimb, mă gândesc cât
    de important este să pescuim – cum spunea invitata de astăzi – prin apele, când
    mai limpezi, când mai tulburi ale unei lumi care are definiţii uneori dramatic
    diferite pentru cuvântul frumos.