Tag: Sala Constantin Brancusi

  • Gabriel Grama din Grecia

    Gabriel Grama din Grecia

    Artistul pietrean Gabriel Grama din Grecia revine după 23 ani în România cu o primă expoziţie personală de amploare intitulată anadromiki–retrospectivă”, pe care o puteţi vizita toată luna iulie la Sala Constantin Brâncuși a Palatului Parlamentului din București.




  • “Fragmentarium Abstract”

    “Fragmentarium Abstract”

    Cunoscuta pictoriţă Luminiţa Gliga expune, în Sala
    Constantin Brâncuşi a Palatului Parlamentului, peste 140 de picturi. Lucrările
    de o forţă cromatică uluitoare, ale unei artiste extrem de bine cotate pe piaţa
    de artă mondială, vor încânta publicul interesat până la sfârşitul lunii
    noiembrie. La vernisajul dedicat expoziţiei-eveniment intitulate Fragmentarium
    Abstract a luat cuvântul vicepreşedintele Academiei Române, Răzvan Theodorescu Luminiţa a ajuns să aibă premii
    internaţionale şi premii care poartă nume de prestigiu. Ultimul ei premiu este
    Premiul Botticelli, pentru o operă care îţi arată, de la început, un stil bine
    definit. Luminiţa Gliga şi-a definit cu ani în urmă stilul, care este unul
    dominat de o realitate care se găseşte în toate titlurile expoziţiilor sale:
    culoarea. Alături de un desen de mare eleganţă, cromatica vie, armonioasă, cultivată.
    Pentru că Luminiţa este un artist cu o cultură vizuală care nu este
    ostentativă, dar este implicită.


    Născută pe 23
    octombrie 1975, la Braşov, Luminiţa Gliga a absolvit Facultatea de Arte
    Plastice – Secţia Pictură, a Universităţii Naţionale de Arte din Bucureşti, în
    2002, iar un an mai târziu a devenit membră a Uniunii Artiştilor Plastici. În
    2008, Luminiţa Gliga a obţinut titlul de doctor în arte vizuale al
    Universităţii Naţionale de Arte din Bucureşti. Între expoziţiile personale de
    până acum, cea în desfăşurare la Palatul Parlamentului este considerată cea mai
    importantă. Despre Fragmentarium Abstract, Marius Tiţa, critic de artă Este cea mai mare prezentare a lucrărilor, a operei Luminiţei Gliga.
    Vine într-un moment excepţional. În aceste momente, cred eu, avem mai multă
    nevoie de a ne redescoperi, de a ne cunoaşte marii artişti. Iar Doctor în
    pictură Luminiţa Gliga este, în acest moment, un artist care are foarte multe
    să ne spună.


    Luminiţa Gliga
    s-a remarcat nu doar în România, ci a fost prezentă şi pe simeze de la Cannes,
    Tokyo, Paris, Marsilia, New York, Londra sau Beijing, unde a avut atât
    expoziţii personale, cât şi de grup. Tot anul acesta, Luminiţa Gliga a semnat
    şi expoziţia intitulată ANOTHER SIDE/ANOTHER VIEW, găzduită de către
    Institutul Român de Cercetare şi Cultură Umanistică de la Veneţia. Culoarea
    este limbajul comun prin care a reuşit să se adreseze tuturor. Iar expoziţia
    Fragmentarium Abstract de la Palatul Parlamentului din Capitală este încă o
    provocare de mare ţinută artistică. Revine la microfon Marius Tiţa. Vreau să o vedeţi mai degrabă ca pe o dare de seamă, o trecere în
    revistă a momentului acestuia actual în creaţia Luminiţei Gliga, pentru că ea
    este o artistă deosebit de puternică. Este doctor în pictură şi culoare. O
    demonstrează cu o anumită lejeritate, pentru că este vorba aici de un aparent
    tumult, în tot ce se întâmplă, dar pentru Luminiţa, pentru capacitatea ei de a
    crea, de a picta, nu este un lucru extraordinar. Ea pictează cu uşurinţa cu
    care noi, probabil, ne exprimăm sentimentele cele mai profunde sau gândurile
    cele mai intense şi ne minunăm noi înşine de ceea ce am reuşit să descoperim în
    corola de minuni a lumii. Luminiţa face acest lucru în pictură.


    Cum s-ar putea
    defini pictura care o face pe Luminiţa Gliga, un artist contemporan atât de
    special? Marius Tiţa Este acea zonă non-figurativă extrem de
    complicată pentru un creator. În momentul în care purcedem să pictăm câteva
    naturi statice sau un peisaj, parcă este puţin mai simplu. Altfel, cum putem să
    gândim şi să ne raportăm la emoţia picturală în momentul în care tuşa, conturul
    – cel puţin aparent, pentru noi – nu există? Nu există acel desen care să ne
    ajute în descoperire. Există, însă, această serie de lucrări în care nu vom
    vedea niciun suport, nicio schelă de desen, practic, ci doar o nebunie
    cromatică atât de minunat şi de savant, aş putea spune, cu ştiinţă susţinută,
    la un moment dat.


    Printre cele mai
    importante distincţii internaţionale acordate, de-a lungul timpului, pictoriţei
    Luminiţei Gliga, se numără International Prize Michelangelo, de la Roma, din
    2019, Diploma of Excellence, din partea American-Romanian Academy of Arts and
    Sciences, din Italia, din 2015, Diploma oficiala M.C.A. şi Medalia de aur de la
    Cannes, Franţa, din 2009, dar şi Diploma şi Medalia de argint aurit a Societăţii
    Academice Arts-Sciences-Lettres, de la Paris, Franţa, din 2006.


    Modestia, căldura
    cu care vorbeşte despre marea sa pasiune, cât şi iubirea pentru culoare a
    Luminiţei Gliga o fac un artist cu adevărat special. Am întrebat-o cum se naşte
    dorinţa de a te exprima prin intermediul picturii şi cum ar defini stilul
    abstract pe care l-a îmbrăţişat încă de la începuturile carierei sale. Luminiţa
    Gliga Aş putea să spun că nici eu nu ştiu de unde vine atâta forţă şi atâta
    dorinţă de a picta, dar este cea mai bună formă de a mă exprima. Din ce am
    observat, din experienţa de până acum, am văzut că mă pot apropia foarte uşor
    de oameni, indiferent din ce zonă a lumii sunt, indiferent de ce vârstă sunt.
    Culoarea poate să fie un ambasador. Se leagă foarte uşor prieteniile între
    oameni prin intermediul artei. Un mesager al sentimentelor, al celor văzute şi
    nevăzute, cam aşa definesc eu pictura abstractă.



    Fragmentarium Abstract, expoziţia pictoriţei
    Luminiţa Gliga, va rămâne deschisă publicului, în Sala Constantin Brâncuşi a
    Palatului Parlamentului, până pe 30 noiembrie.