Tag: Sandro Gozi

  • L’invité du jour – Sandro Gozi, député européen

    L’invité du jour – Sandro Gozi, député européen

    Réunis en session plénière le 27 février dernier à Strasbourg, les députés européens ont adopté à une large majorité un règlement sur la transparence et le ciblage de la publicité à caractère politique. En cette année électorale tellement importante pour de nombreux pays et pour l’UE, la lutte contre la désinformation passe aussi par une publicité politique transparente et clairement identifiée, notamment en termes de financement.

    Dans ce contexte, le PE de Strasbourg a également accueilli récemment, le 12 mars, un séminaire intitulé : « La défense de la démocratie : le rôle de la presse. Les élections européennes 2024.»

    A cette occasion, Eugen Cojocariu s’est entretenu avec le député européen français Sandro Gozi, membre du Groupe Renew Europe, rapporteur pour le Règlement sur la transparence de la publicité politique. Ils ont parlé des nouvelles normes adoptées à ce sujet par le législatif communautaire, des enjeux des élections européennes de cette année et de l’importance d’attirer les jeunes aux urnes. Voici leur entretien.

  • Reguli mai stricte privind publicitatea politică

    Reguli mai stricte privind publicitatea politică

    Raportul adoptat de PE care
    susţine numeroase modificări ale regulilor propuse privind publicitatea
    politică urmărește, în primul rând, să facă alegerile şi referendumurile mai
    transparente şi mai rezistente la interferenţe. Raportul elaborat de eurodeputatul francez
    Sandro Gozi (Renew) exprimă sprijinul ferm pentru poziţia de negociere propusă
    de Comisia pentru piaţa internă şi protecţia consumatorilor a PE. De asemenea, dă
    undă verde negociatorului principal al PE în acest dosar, Sandro Gozi, să
    înceapă discuţiile cu reprezentanţii statelor membre în vederea unui acord în
    timp util pentru alegerile europene din 2024. Prin modificările aduse de
    eurodeputaţi propunerii Comisiei, numai datele cu caracter personal furnizate
    în mod explicit pentru publicitatea politică online pot fi utilizate de
    furnizorii de publicitate. Prin urmare, microvizarea, o strategie care
    utilizează date de consum şi demografice pentru a identifica interesele unor
    anumite persoane, nu va fi posibilă.

    Parlamentul
    European a introdus alte dispoziţii pentru a reglementa în continuare
    activitatea mai amplă de vizare, cum ar fi interzicerea generală a utilizării
    datelor minorilor. Eurodeputaţii au propus ca entităţilor din afara UE să li se
    interzică finanţarea publicităţii politice în Uniunea Europeană.

    Sandro Gozi, negociatorul
    principal al măsurilor, membru al Renew Europe: Sunt
    convins că, odată ce acest text va intra în vigoare, alegerile în Uniunea
    Europeană vor fi mai transparente și mai rezistente, după cum ne-au reamintit
    colegii din grupul meu, Renew Europe. Bineînțeles că nu există niciun risc
    pentru mass-media și jurnalismul independent. rezultatele sunt evidente: platformele
    trebuie pur și simplu să verifice existența sponsorilor politici și dacă
    informațiile pe care le includ despre aceștia sunt complete. Nu vom introduce
    nicio obligație generală de monitorizare și cu atât mai puțin nicio formă de
    cenzură. Este esențial să existe mai multă transparență pentru a ne proteja
    democrațiile. Iar baza de date europeană pe care o vom introduce cu propunerea
    noastră va ajuta, fără îndoială, în acest sens.



    Membrii PE au propus
    schimbări semnificative pentru a se asigura că cetăţenii, autorităţile şi
    jurnaliştii au acces uşor la informaţiile privind publicitatea politică.
    Printre alte propuneri, aceştia pledează pentru crearea unui registru online
    pentru toate reclamele politice online şi datele conexe. Textul adoptat
    consolidează, de asemenea, competenţele autorităţilor naţionale şi permite
    Comitetului european pentru protecţia datelor să preia o anchetă privind o
    încălcare şi să asigure respectarea normelor.




  • Parlamentul European votează reguli mai stricte privind publicitatea politică

    Parlamentul European votează reguli mai stricte privind publicitatea politică

    Aprobarea în plen dă undă verde negociatorului principal, Sandro Gozi, reprezentant al Franţei în grupul Renew Europe, pentru a începe discuțiile cu reprezentanții statelor membre în vederea obţinerii unui acord în timp util, în perspectiva alegerilor europene de anul viitor. Potrivit raportorului Sandro Gozi, există prea multe interferențe nejustificate în procesele noastre democratice. În calitate de legiuitori, avem responsabilitatea de a combate acest lucru, dar și de a ne asigura că dezbaterea rămâne deschisă și liberă. Această lege nu va ucide publicitatea politică, în pofida zvonurilor răspândite de marile platforme online. Nici nu ne va afecta libertatea de exprimare. Aceasta va limita doar publicitatea politică abuzivă – a precizat Sandro Gozi.

    Prin modificările aduse de eurodeputați propunerii Comisiei, numai datele cu caracter personal furnizate în mod explicit pentru publicitatea politică online pot fi utilizate de furnizorii de publicitate. Prin urmare, microvizarea, o strategie care utilizează date de consum și demografice pentru a identifica interesele unor anumite persoane, nu va fi posibilă. Parlamentul a introdus alte dispoziții pentru a reglementa în continuare activitatea mai amplă de vizare, cum ar fi interzicerea generală a utilizării datelor minorilor.

    Totodată, europarlamentarii propun ca entităților din afara Uniunii să li se interzică finanțarea publicității politice în spaţiul comunitar. Pentru a determina locul în care este stabilită o astfel de entitate, autoritățile relevante ar trebui să ia în considerare locul în care se află operatorul de date final al acestei entități.

    Eurodeputații au propus, de asemenea, schimbări semnificative pentru a se asigura că cetățenii, autoritățile și jurnaliștii au acces ușor la informațiile privind publicitatea politică. Printre alte propuneri, aceștia pledează pentru crearea unui registru online pentru toate reclamele politice online și datele conexe.

    Nu în ultimul rând, europarlamentarii introduc posibilitatea aplicării unor sancțiuni periodice pentru o încălcare repetată și obligația marilor furnizori de servicii de publicitate de a-și suspenda serviciile timp de 15 zile cu un anumit client în cazul unor încălcări grave și sistemice.