Tag: Săptămâna Europeană a Sportului

  • Sport Club RRI – Săptămâna Europeană a Sportului

    Sport Club RRI – Săptămâna Europeană a Sportului

    România este printre ţările europene cu cei mai puţini practicanţi ai
    sportului, atât la nivel de performanţă cât şi de masă. Efectele se văd atât in
    starea de sanătate din ce în ce mai precară a tinerelor generaţii, cât şi în
    planul rezultatelor sportive internaţionale ale României. Din lipsă de
    sportivi, la discipline precum atletismul, gimnastica sau luptele, sportivii
    români nu au mai câştigat medalii la competiţiile mondiale de ani de zile. La
    fotbal sau rugby, tricolorii se află în zonele gri ale ierarhiilor mondiale,
    iar echipele naţionale ne dezamăgesc în mod constant.


    Pentru a sprijini sportul
    şi mişcarea în general, zilele trecute au fost organizate şi în România evenimente
    cu ocazia Săptămânii Europene a Sportului.

    La deschiderea manifestărilor, la
    Bucureşti, am întrebat-o pe Valeria Răcilă van Groningen, campioană olimpică la
    canotaj în 1984, la Los Angeles, cât de greu este să atragi astăzi copiii către
    sport.

    Este foarte dificil în
    perioada asta, că tentațiile sunt mari acuma pentru tineri. Un eveniment că
    acesta sper că încurajează mișcarea, pentru că știm că România copiii au boli
    cardiovasculare, obezitate și sperăm ca prin aceste evenimente să încurajăm
    copiii să facă mișcare, nu neapărat să devină campioni olimpici, dar să-i
    încurajăm să facă de plăcere și după aceea, dacă le place o anumită ramură
    sportivă, să meargă mai departe spre performanță.


    Fosta mare scrimeră Laura Badea, campioană olimpică la floretă în 1996, la
    Atlanta, ne-a spus: În primul
    rând trebuie să își dorească să se miște, pentru că mișcarea înseamnă sănătate,
    să fie mai puțină nevoie de spitale, mai puțină nevoie de medicamente. Copiii
    trebuie să înțeleagă că sportul te educă. Sportul nu neapărat de performanță,
    sportul organizat te ajută să-ți organizezi timpul, să fii mai activ, să ai o
    minte sănătoasă într-un corp sănătos și de ce nu, dacă te gândești să faci
    performanță, este o rampă de lansare, este un punct de plecare pentru cei care
    într-adevăr își doresc să atingă marea performanță.



    Să adăugăm că săptămâna Europeană a Sportului este o iniţiativă a Comisiei
    Europene, menită să promoveze sportul şi activitatea fizică în întreaga Europă.
    Proiectul, derulat în România prin
    evenimente care au marcat noua campanie #BeActive a Uniunii Europene,
    promovează un stil de viaţă activ şi sănătos şi contribuie la conştientizarea
    importanţei sportului şi a vieţii active pentru sănătatea şi starea de bine a
    comunităţilor.


  • Săptămâna Europeană a Sportului 2023

    Săptămâna Europeană a Sportului 2023

    Agenţia Naţională pentru Sport a lansat, miercuri, pe Stadionul Arcul de Triumf din Capitală, ediţia 2023 a Săptămânii Europene a Sportului care se va desfăşura în mai multe oraşe din ţară în perioada 23-30 septembrie. Vicepreşedintele Agenţiei Naţionale pentru Sport, Gabriel Toncean, a declarat că proiectul Be Active – Săptămâna Europeană a Sportului poate să constituie un pas către normalitate în România, una dintre ţările cu cei mai puţini practicanţi de sport din Uniunea Europeană.



    Proiectul, derulat în România prin evenimente care vor marca noua campanie #BeActive a Uniunii Europene, promovează un stil de viaţă activ şi sănătos şi contribuie la conştientizarea importanţei sportului şi a vieţii active pentru sănătatea şi starea de bine a comunităţilor. Evenimentul are ca obiectiv estimat un număr de minimum 100.000 participanţi direcţi şi indirecţi, la nivel naţional.



    Săptămâna Europeană a Sportului este centrată în jurul a 4 teme, care să atragă toate categoriile de public: Sport în mediul educaţional, Sport la locul de muncă, Sport în aer liber şi Sport în cluburi sportive şi centre de fitness.



    În afara evenimentelor organizate de Agenţia Naţională pentru Sport, organizate cu sprijinul voluntarilor PROEDUS, primăriile, cluburile şi federaţiile sportive, direcţiile judeţene pentru sport şi alte organizaţii vor desfăşura multiple activităţi la nivel local şi judeţean. Toate evenimentele organizate la nivel naţional se vor regăsi pe harta din cadrul platformei comune puse la dispoziţie de Comisia Europeană, care centralizează evenimentele şi participanţii din toate ţările participante: https://sport.ec.europa.eu/european-week-of-sport/countries-and-regions.



    Personalităţi sportive de renume ale României s-au alăturat iniţiativei, în calitate de ambasadori #BeActive: Elisabeta Lipă, Cătălin Chirilă, Ana-Maria Popescu, Monica Roşu, Vali Caciuriac, Doina Melinte, Alina Dumitru, Lăcrămioara Perijoc, Filip Ghiorghi, Roxana Bacşiş, Otilia Bădescu, Anişoara Cuşmir, Marian Drăgulescu, Anca Stoenescu, Alina Dumitru, Andreea Răducan, Valeria Răcilă van Groningen, Monica Iagăr, David şi Bogdan Cristofor, Virgil Stănescu, Constantina Diţă, Georgeta Andrunache şi Mihai Petre.



    Am stat de vorbă cu 3 mari foste campioane, Constantina Diţă, Valeria Răcilă van Groningen şi Laura Badea.



    Vă invităm să ascultaţi mai întâi interviul cu Constantina Diţă, cea care a câștigat medalia de aur la proba de maraton la Jocurile Olimpice de vară din 2008 de la Beijing.






    Următoarea interlocutoare a fost Valeria Răcilă van Groningen, fosta mare canotoare română, laureată cu aur la Jocurile Olimpice de la Los Angeles, din 1984.






    A treia interlocutoare a fost Laura Badea, marea scrimeră română campioană olimpică la Atlanta 1996, la floretă.






    Săptămâna Europeană a Sportului (SES) este o iniţiativă a Comisiei Europene, menită să promoveze sportul şi activitatea fizică în întreaga Europă.




    Săptămâna

  • România Be Active – Săptămâna Europeană a Sportului 2023

    România Be Active – Săptămâna Europeană a Sportului 2023

    Agenția Națională pentru Sport anunță ediția 2023 a proiectului România Be Active — Săptămâna Europeană a Sportului, derulată în țara noastră printr-o serie de evenimente care vor marca noua campanie #BeActive a Uniunii Europene, care promovează un stil de viață activ și sănătos și contribuie la conștientizarea importanței sportului și a vieții active pentru sănătatea și starea de bine a comunităților. Societatea Română de Radiodifuziune este partener media principal.



    Sport sub orice formă, la orice vârstă și pentru toată lumea — acesta este mesajul #BeActive, pentru cetățeni mai sănătoși și oameni mai fericiți. După succesul uriaș al ediției de anul trecut, Săptămâna Europeană a Sportului 2023 oferă evenimente în 40 de țări, activități diverse, concursuri și provocări, dar mai ales milioane de oameni reuniți, care se simt bine datorită sportului.



    Implicare, incluziune și inovare — cei 3 I – pilonii pe care se vor concentra toate inițiativele din acest an, reflectă și schimbările contemporane și direcțiile către care se îndreaptă societățile noastre.



    Suntem la a doua ediție a Săptămânii Europene a Sportului în care Agenția Națională pentru Sport are calitatea de Organism Național de Coordonare. Suntem, la acest moment, printre țările europene fruntașe ca număr de evenimente sportive înregistrate pe platforma generală, deci semnele sunt foarte încurajatoare. Ne dorim să creștem gradul de conștientizare privind importanța vieții active, pentru că sportul de performanță este important, dar cel puțin la fel de important este să avem o populație activă, cu o stare de sănătate bună, a declarat Elisabeta Lipă, președintele Agenției Naționale pentru Sport.



    Săptămâna Europeană a Sportului este o inițiativă a Comisiei Europene, menită să promoveze sportul și activitatea fizică în întreaga Europa, Agenția Națională pentru Sport având calitatea de Organism Național de Coordonare a Săptămânii Europene a Sportului 2022-2023. Evenimentul va fi derulat în parteneriat cu numeroase entități publice și private, având ca obiectiv estimat un număr de minimum 100.000 participanți direcți și indirecți, la nivel național.



    Săptămâna Europeană a Sportului 2023 (23-30 septembrie 2023) este structurată în jurul unei deschideri oficiale, urmată de un eveniment emblematic, și este centrată în jurul a patru teme, care să atragă toate categoriile de public: Sport în mediul educațional, Sport la locul de muncă, Sport în aer liber, Sport în cluburi sportive și centre de fitness.



    În afara evenimentelor organizate de Agenția Națională pentru Sport, organizate cu sprijinul voluntarilor PROEDUS, primăriile, cluburile și federațiile sportive, direcțiile județene pentru sport și alte organizații vor desfășura multiple activități la nivel local și județean.



    Toate evenimentele organizate la nivel național se vor regăsi pe harta din cadrul platformei comune puse la dispoziție de Comisia Europeană, care centralizează evenimentele și participanții din toate țările participante: https://sport.ec.europa.eu/european-week-of-sport/countries-and-regions.



    Personalități sportive de renume ale României s-au alăturat inițiativei, în calitate de ambasadori #BeActive: Elisabeta Lipă, Cătălin Chirilă, Ana Maria Popescu (Brânză), Monica Roșu, Vali I. Caciuriac, Doina Melinte, Alina Dumitru, Lăcrămioara Perijoc, Filip Ghiorghi, Roxana Bacșiș, Otilia Bădescu, Anișoara Cușmir, Marian Drăgulescu, Anca Stoenescu, Alina Dumitru, Andreea Răducan, Valeria Răcilă van Groningen, Monica Iagăr, David și Bogdan Cristofor, Virgil Stănescu, Constantina Diță, Georgeta Andrunache, Mihai Petre și mulți alții.



    Totodată, concursul Top Wellbeing Employer of the Year 2023 – prima competiție ce își propune să descopere și să premieze companiile din România care acordă cea mai mare atenție stării de bine a angajaților și a comunității în care activează, proiect inițiat de Bodyshape Transformation Center, a fost organizat sub egida Săptămânii Europene a Sportului, în parteneriat cu Agenția Națională pentru Sport.


  • Sondaj privind sportul și activitatea fizică în statele UE

    Sondaj privind sportul și activitatea fizică în statele UE


    Cu câteva excepții, performanțele sportului românesc au lipsit în ultimii ani. Tenisul, mai cu seamă prin reușitele Simonei Halep, recentele recorduri mondiale ale înotătorului David Popovici, precum și medaliile obținute în câteva sporturi olimpice au mai adus bucuria fanilor sportului din țara noastră. Putem spune, însă, că situația sportului românesc de performanță reflectă ceea ce se întâmplă la nivelul populației, dacă privim datele sondajului Eurobarometru special, publicat pe 19 septembrie.



    Aproape toți românii de peste 40 de ani nu fac sport



    Întrebați cât de des fac exerciții fizice sau sport, 8 din 10 respondenți români au spus rareori (18%) sau niciodată (62%). Situația este și mai gravă în rândul populației de peste 40 de ani, unde circa 90% au răspuns cu niciodată sau rareori. România se situează mult sub media UE, unde doar 45% au declarat că niciodată nu fac exerciții fizice sau sport, în timp ce o treime dintre respondenții din cele 27 de state membre au răspuns cu oarecare regularitate (18% în România).



    Mai bine de jumătate dintre români (52%) nu practică niciodată nici alte activități fizice (mersul cu bicicleta, dansul, grădinăritul etc.), comparativ cu 31% media europeană. Din nou, cele mai mari cifre se înregistrează în rândul populației mai vârstnice: 75% dintre românii cu vârste cuprinse între 40 și 54 de ani, respectiv 84% dintre cei cu vârsta de peste 55 de ani. Totodată, jumătate dintre europeni au declarat că practică aceste activități în mod regulat sau cu oarecare regularitate, față de 27% în România.


    eb-2022-timp-petrecut-asezat.jpg


    Românii fac exerciții fizice acasă, europenii în aer liber



    Cei mai mulți respondenți români care practică sport sau alte activități fizice (58%) desfășoară aceste activități acasă (37% media UE), în timp ce majoritatea europenilor (47%) fac sport în aer liber (22% în România). Sondajul, notează Comisia Europeană, arată că principalul motiv care îi determină pe oameni să fie activi este îmbunătățirea stării de sănătate (54%), urmată de dorința de îmbunătățire a condiției fizice (43%) și de relaxare (39%). La aceeași întrebare cu mai multe răspunsuri posibile, doar 31% dintre români spun că fac sport sau activitate fizică pentru a-și îmbunătăți sănătatea, 25% pentru ameliorarea condiției fizice și 26% pentru relaxare.



    Tot Comisia Europeană mai observă că jumătate dintre europeni și-au redus nivelurile de activitate sau chiar au încetat complet mișcarea în timpul pandemiei de COVID-19. O treime dintre respondenții din cele 27 de state membre au declarat că au fost în continuare activi fizic, dar au făcut sport mai rar (23% în România), iar 18% au spus că nu au mai fost activi în timpul pandemiei (25% în România).

    eb-2022-motive-inactivitate-sport.jpg



    Săptămâna europeană a sportului debutează vineri



    Margaritis Schinas, vicepreședinte pentru promovarea modului de viață european, a declarat după publicarea sondajului: Sportul joacă un rol important în construirea unor societăți bazate pe coeziune, una dintre cele mai mari provocări cu care se confruntă Europa în prezent. Am ajuns deja la milioane de oameni prin intermediul inițiativelor noastre, dar sondajul Eurobarometru de astăzi ne arată că trebuie să continuăm să găsim noi modalități de a-i motiva pe europeni să devină activi.



    Una dintre aceste modalități este Săptămâna europeană a sportului ce va avea loc între 23-30 septembrie. Am lansat câteva inițiative valoroase pentru a-i încuraja pe oameni să fie mai activi, iar Săptămâna europeană a sportului, care va începe la sfârșitul acestei săptămâni cu evenimente și acțiuni în fiecare colț al Europei, este una dintre ele. Prin colaborarea cu statele membre și cu parteneri din familia sportivă europeană, de la sportivi la antrenori și cluburi de masă, cu accent special asupra tinerilor în cadrul acestui An european al tineretului, vom utiliza din nou Săptămâna sportului pentru a-i încuraja pe toți europenii să se implice în activități fizice, a spus Mariya Gabriel, comisar pentru educație și tineret.



    Comisia Europeană lansează sondajul Eurobarometru special privind sportul pentru a monitoriza tendințele în ceea ce privește participarea la activități sportive și fizice, inclusiv nivelurile de activitate fizică în statele UE. Precedente sondaje de acest fel au fost realizate în 2013 și 2017.

    eb-22-inscrisi-fitness-cluburi-sport.jpg


  • Campanie pentru un stil de viață sănătos

    Campanie pentru un stil de viață sănătos

    Comisia Europeană a anunțat, pe 23 septembrie, lansarea campaniei HealthyLifestyle4All (Stil de viață sănătos pentru toți) prin care va promova un stil de viață sănătos, pentru toate generațiile și grupurile sociale, cu scopul de a îmbunătăți sănătatea și bunăstarea europenilor.



    Stil de viață sedentar și consum redus de legume și fructe în rândul europenilor



    Potrivit celui mai recent sondaj Eurobarometru, aproape jumătate dintre europeni nu desfășoară niciodată activități sportive, iar proporția acestora a crescut treptat în ultimii ani. Numai 1 din 7 persoane în vârstă de cel puțin 15 ani mănâncă zilnic cel puțin cinci porții de fructe sau legume, iar 1 din 3 europeni nu consumă fructe sau legume în fiecare zi.



    În același timp, mai subliniază Comisia Europeană, stilurile de viață sănătoase contribuie la reducerea incidenței unei serii de boli netransmisibile. De exemplu, este cert că peste 40% din cazurile de cancer pot fi prevenite, iar alimentația nesănătoasă și stilurile de viață sedentare sunt principalii factori determinanți.



    Noua campanie a fost concepută în jurul a trei obiective principale: creșterea gradului de sensibilizare cu privire la un stil de viață sănătos la nivelul tuturor generațiilor; sprijinirea unui acces mai ușor la sport, la activități fizice și la o alimentație sănătoasă, cu un accent special pe incluziune și nediscriminare, pentru a ajunge la grupurile defavorizate și pentru a le implica; promovarea unei abordări globale la nivelul politicilor și sectoarelor, corelând alimentele, sănătatea, bunăstarea și sportul.



    Finanțare mărită pentru Erasmus+, Orizont Europa și Eu4Health



    Una dintre primele măsuri pe care Comisia Europeană urmează să le pună în aplicare, în calitate de coordonator al campaniei, este acordarea unui sprijin financiar mai mare. Astfel, Executivul european va pune la dispoziție 470 de milioane de euro pentru acțiuni în domeniul sportului în cadrul programului Erasmus+, alte 290 de milioane de euro în cadrul programului Orizont Europa și 4,4 milioane de euro în cadrul programului EU4Health.


    De asemenea, va fi creat un nou premiu intitulat Be Active Across Generations Award ce va fi acordat pentru recunoașterea importanței sportului la diferite vârste.



    Săptămâna europeană a sportului, mai populară ca oricând



    Comisia va lansa și o aplicație mobilă pentru prevenirea cancerului, al cărei scop este sensibilizarea populației cu privire la importanța unui stil de viață sănătos pentru prevenirea cancerului. Nu în ultimul rând, va fi dezvoltată și actualizată o bază de date a ingredientelor alimentare care va conțină informații privind calitatea nutrițională a produselor alimentare prelucrate vândute în UE pentru a promova produse alimentare mai sănătoase și, implicit, pentru a descuraja consumul de produse cu un conținut mare de sare, zahăr și grăsimi.



    Campania HealthyLifestyle4All a fost lansată la începutul Săptămânii europene a sportului 2021, care are loc în perioada 23-30 septembrie pe tot continentul, începând cu anul 2015. De altfel, Săptămâna europeană a sportului a devenit cea mai mare campanie europeană de promovare a sportului și a activității fizice cu o participare record de 15,6 milioane de participanți activi la peste 32.000 de evenimente organizate anul trecut, în țările europene.

  • Consultare publică: Săptămâna europeană a sportului

    Consultare publică: Săptămâna europeană a sportului

    Datele ultimului eurobatrometru despre sport şi activitate fizică arată că aproape 60% dintre europeni nu fac deloc sau aproape deloc mişcare. Bărbaţii fac mai mult sport decât femeile, iar dupa 55 de ani, atât bărbaţii, cât şi femeile nu mai practica nici un sport sau exerciţii fizice. Legat de motivele pentru care nu fac sport, cei mai mulţi dintre europeni au spus că nu au timp, nu sunt motivaţi sau nu îi interesează ori să faci sport este prea costisitor. Săptămâna europeană a sportului se desfășoară pe întreg teritoriul spațiului comunitar, în luna septembrie și este organizată sub forma unei campanii de sensibilizare. Promovează diferitele beneficii pe care le prezintă practicarea sportului și a unei activități fizice, fiind favorabilă incluziunii pentru toți cetățenii, indiferent de vârstă, de origine sau de capacitatea lor fizică. Cei interesați să participe la această consultare publică trebuie să răspundă la un set de întrebări, prin intermediul unui chestionar care se găsește pe pagina de internet a Comisiei Europene, secțiunea consultări publice.


    Șeful biroului de presă al Reprezentanței Comisiei Europene în România, Ștefan Turcu: Chestionarul este disponibil în cele 23 de limbi oficiale ale Uniunii Europene, chestionarul este online, răspunsurile pot fi transmise deci în oricare dintre aceste limbi. Completarea acestuia nu durează mai mult de 20 de minute și pentru a asigura transparența, Comisia Europeană invită organizațiile care doresc să participe, pe lângă cetățenii Uniunii Europene, să se înscrie și într-un registru de transparență și să completeze. De altfel și ONG-urile sunt invitate și partenerii sociali, organizatații publice sau private și chiar autorități publice. Această consultare a început pe 19 februarie și se va termina pe 18 mai. La scurt timp după, Comisia Europeană va publica rezultatele consultării.


    De exemplu, veți fi întrebat în ce măsură credeți că săptămână europeană a sportului a contribuit la creșterea gradului de conștientizare cu privire la importanța activității fizice și la dezvoltarea de parteneriate de colaborare între actorii implicați în promovarea sportului sau a activității fizice. Reprezentanții Comisiei Europene doresc să afle și asupra căror grupuri ar trebui să se axeze în mod mai activ viitoarele ediții ale Săptămânii europene a sportului sau care ar fi sugestiile dumneavoastră pentru îmbunătățirea acestei inițiative. Anul trecut, au fost organizate 34 de mii de evenimente, în 32 de țări la care au participat 12 milioane de persoane.​