Tag: scoala pentru toti

  • Programul Şcoală pentru toţi – instrument de finanţare multianul aflat în faza finală

    Programul Şcoală pentru toţi – instrument de finanţare multianul aflat în faza finală

    Acest program aflat în faza finală a
    fost gândit ca un instrument de finanţare multianul cu o valoare de peste 170
    de milioane de euro şi a vizat intervenţii la nivelul instituţiilor de
    învăţământ preuniversitar. Rezultatele celor 127 de de proiecte finaţate,
    cu zeci de mii de beneficiari din rândul
    copiilor, elevilor şi a cadrelor didactice subliniază ideea că o o mare mare
    parte din fondurile europene pentru educație trebuie să meargă pe acest model.


    Au fost organizate cursuri de formare
    pentru peste 9.000 de cadre didactice şi au fost oferite servicii de educaţie şi
    îngrijire pentru zeci de mii de copii şi elevi. Corina Atanasiu – secretar de
    stat în Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene aduce în atenţia noastră
    câteva exemple de acţiuni concrete derulate în cadrul acestui proiect.


    Corina
    Atanasiu: În creşe şi grădiniţe, au beneficiat de
    servicii de educaţie şi pachete de îngrijire, pachete suport constând în masă
    caldă, hăinuţe sau materiale de educaţie, 21407 copii cu vârsta până în 6 ani.
    De asemenea, în şcoala primară, gimnaziu, liceu, acolo unde a fost nevoie de
    astfel de servicii şcoală după şcoală cu lecţii remediale, cu hrană, cu
    rechizite, au beneficiat 78 de mii de copii şi elevi.


    Intervenţia a vizat şi finanţarea
    programelor de tip a doua şansă, astfel încât tineri şi adulţi care
    depăşiseră vârsta şcolii obligatorii, dar abandonaseră timpuriu şcoala au putut
    să se reîntoarcă la şcoală şi în paralel cu recuperarea anilor de școală au
    putut să înveţe o meserie. Ceea ce este foarte important.


    Aş vrea să accentuez acest ultim tip de
    intervenţie. Undeva sub 2% din adulţii României mai continuă formal sau
    informal şcoala, mai urmează un curs; pe când ţinta pe care şi-a propus-o
    România este de 20%. Avem foarte mult de recuperat, suntem pe ultimul loc în UE
    în ceea ce priveşte învăţarea în rândul adulţilor. Şi orice intervenţie, orice
    om câştigat înapoi în şcoală reprezintă un om care poate să aducă valoare în
    societate şi care poate să-şi îmbunătăţească în primul rând calitatea vieţii
    lui.


  • Educația în situații de urgență

    Educația în situații de urgență

    Comisia Europeană a decis să aloce o sumă-record de 164 de milioane de euro pentru proiecte de educație în situații de urgență în 2019. Alături de celebrități internaționale și belgiene, precum și de aproximativ 400 de elevi, Comisia a lansat, zilele trecute, o campanie pe platformele de socializare pentru a sensibiliza tinerii europeni și a face apel la solidaritatea acestora.

    În prezent, aproape 75 de milioane de copii din întreaga lume au acces limitat sau nu au deloc acces la școală din cauza conflictelor sau a dezastrelor naturale. Iar educația nu este doar unul dintre drepturile fundamentale ale omului, ci o nevoie esențială pentru copiii aflați în situații de urgență.

    În ultimii ani, Uniunea Europeană a majorat constant finanțarea în domeniul educației în situații de urgență. Din 2015, când comisarul pentru ajutor umanitar și gestionarea crizelor Christos Stylianides a declarat că educația în situații de urgență este un domeniu prioritar, proporția bugetului pentru ajutor umanitar al Comisiei Europene alocat educației în situații de urgență a crescut de la 1 la 10% în acest an. În timp ce în 2015 Comisia a cheltuit aproape 13 milioane de euro pentru educația în situații de urgență, până la sfârșitul anului trecut, suma a ajuns la 290 de milioane de euro.
    Comisarul Christos Stylianides a subliniat că Uniunea Europeană conduce prin puterea exemplului și este un lider mondial în ceea ce privește educația în situații de urgență.

    Aici, la Bruxelles, sunt uneori acuzat că sunt obsedat de educaţie, iar prietenii mei au, cinstit vorbind, dreptate. Educaţia este obsesia mea pozitivă. Motivul este simplu: pentru că educaţia reprezintă piatra de temelie pentru toate aspectele vieții. Educaţia transformă vieţi. Iar educaţia în situaţii de urgenţă este cu mult mai mult decât creioane şi hârtie, este un scut de protecție împotriva violenței, a exploatării sexuale sau a radicalizării, în special în cazul crizelor umanitare, îi face pe copii să se simtă în siguranță și le oferă oportunități pentru un viitor mai bun. Pentru o viaţă fără gloanţe şi bombe. Aşadar, educaţia nu este un lux, ci o nevoie de bază, ca şi apa şi mâncarea, este un drept fundamental al omului.

    La evenimentul #School4All (Şcoală pentru toţi), care s-a desfăşurat la Bruxelles, în prezenţa a 400 de oameni, comisarul Christos Stylianides a anunțat acordarea de noi fonduri pentru educația în situații de urgență, iar pentru a spori gradul de conștientizare cu privire la necesitatea ca toți copiii să aibă acces la educație, a fost lansată campania #RaiseYourPencil (Ridică creionul).

    Tinerii europeni sunt încurajaţi să își exprime solidaritatea față de colegii lor din întreaga lume care nu pot merge la școală din cauza situațiilor de urgență. Cu ajutorul creionului, un simbol universal pentru școală și învățare, Comisia Europeană îi încurajează pe toți cetățenii să promoveze campania #RaiseYourPencil pe platformele de comunicare socială pentru a sprijini evenimentul #School4All.