Tag: scoala profesionala

  • Educaţia duală

    Educaţia duală

    Sistemul de educaţie duală a fost implementat în majoritatea ţărilor europene dar este perceput adeseori ca a doua alegere. Țările UE trebuie să-și dezvolte şi să-şi perfecționeze sistemul de educație și formare profesională ținând cont de politici, piaţa forţei de muncă şi cadrul educational şi cultural.

    Educația duală este o prioritate pe agenda politică a Uniunii Europene. La nivel european există o serie de inițiative importante care promovează învățarea, care combină teoria și practica în cadrul unei companii. În ultimii cinci ani, majoritatea țărilor Uniunii Europene au întreprins reforme în sistemul lor de educație și formare profesională. România se află printre aceste ţări şi de aceea astăzi ne-am propus să aflăm care este evoluţia învăţământului dual din România.

    Cu amănunte, Ecaterina Andronescu, ministrul educaţiei naţionale: Pe modelul școlii Kronstadt de la Brașov, aş spune că aproape nu există capitală de județ unde autoritățile locale împreună cu agenții economici și cu inspectoratele școlare să nu fi căutat soluții pentru extinderea școlii duale și m-a bucurat foarte mult să constat aceste lucruri și unele le-am văzut eu direct, cum ar fi la Buzău, cum ar fi la Oradea sau la Satu Mare sau la Cluj sau la Arad, adică sunt multe, la Timișoara, sunt multe locuri unde acest învățământ dual se extinde și cred că aceasta este calea. Ar fi normal dacă ar fi fost posibil să îl extindem în tot ce înseamnă școală profesională.

    Deocamdată nu am putut să facem decât un pas. Următorul pas va trebui să îl facem în anul care vine și în continuare, pentru că este de interes major pentru agenţii economici şcoala duală și este şi pentru noi, pentru că până la urmă educaţia slujeşte societatea. Se organizează numai calificări așteptate pe piața muncii. De ce? Pentru că agentul economic este direct implicat, este direct implicat nu numai cu declarații, să spunem, ci este direct implicat cu resursele cu care vine să dezvolte școala duală – bursă pentru elevii care fac acest tip de școală, pune statul 200 de lei, pune și agentul economic 200 de lei, cu locuri de practică sau cu resurse financiare pentru dotarea atelierelor.


    Deci, implicarea agentului economic este foarte importantă și este importantă și pentru sistemul de învățământ și pentru cel care se pregătește în această formă învățământ, aşa încât nu se pune problema să se organizeze specializări care nu sunt de interes pentru agentul economic.


  • Jurnal românesc – 26.08.2016

    Jurnal românesc – 26.08.2016

    Preşedintele
    Klaus Iohannis a transmis condoleanţe familiilor românilor care şi-au pierdut
    viaţa în urma seismului care a avut loc în Italia si a precizat că este
    constant informat în legătură cu starea de sănătate a celor răniţi, cât şi cu
    eforturile de căutare a celor dispăruţi. MAE a anuntat ca ministerul
    este în permanentă coordonare cu autorităţile italiene competente, iar Ambasada
    României din Italia şi Consulatul de la Bologna oferă asistenţă romanilor. Ministrul de externe Lazăr Comănescu a dispus şi activarea
    de urgenţă a Fondului special aflat la dispoziţia Celulei de criză, pentru a
    acoperi, dacă familiile cer acest lucru, costurile de repatriere a corpurilor
    neînsufleţite ale românilor care au murit în seismul din Italia.




    România
    lucrează împreună cu alte 5 ţări la descoperirea unui nou tratament pentru
    Hepatita B. Deocamdată, specialiştii fac studii pentru identificarea de noi
    medicamente care ar putea fi folosite pentru vindecarea acestei afecţiuni.
    Directorul Institutului Naţional de Boli Infecţioase Matei Balş din capitală,
    Adrian Streinu Cercel, spune că la primele testări au fost obţinute rezultate
    bune. Virusurile hepatitelor B şi C sunt responsabile pentru apariţia
    cancerului de ficat. În România, majoritatea pacienţilor afectaţi de virusul
    hepatitei B au între 40 şi 60 de ani. Pe de altă parte, mai puţin de jumătate
    dintre români şi-au făcut analizele necesare pentru descoperirea unei eventuale
    infecţii cu aceste virusuri hepatice, reiese din cel mai recent studiu făcut de
    Institutul Matei Balş din Capitală, în parteneriat cu 4 organizaţii
    non-guvernamentale.






    Doar 20% din
    tinerii români se înscriu la şcoala profesională, comparativ cu Germania, unde
    procentul este de 70%. Potrivit Mediafax, principalul motiv este acela că
    şcolile de meserii sunt considerate pentru elevii slabi. Specialiştii susţin că
    o rezolvare a problemelor de pe piaţa muncii poate fi orientarea corectă a
    tinerilor, în condiţiile în care doar anul acesta 50.000 de elevi nu au luat
    bacalaureatul.În lipsă de specialişti şi de forţă de muncă, unii
    patroni au luat în considerare să importe muncitori din Rep. Moldova şi
    Ucraina. Peste 18.000 de tineri sub 25 de ani se aflau, la începutul
    anului, în şomaj de peste 6 luni şi peste 150.000 de adulţi erau în şomaj de un
    an, ponderea şomerilor de lungă durată în numărul total de oameni fără loc de
    muncă fiind de 40,78%. Referitor la structura şomajului după nivelul de
    instruire, 78% sunt oameni fără şcoală sau cu un nivel de instruire primar, gimnazial
    şi profesional. Şomerii cu nivel de instruire liceal şi post-liceal reprezintă
    18%, iar cei cu studii universitare 5%.






    Peste
    250 de militari din Forţele Terestre Române aparţinând Batalionului 33 Vânători
    de Munte Posada participă în perioada 26 august – 16 septembrie 2016, la
    exerciţiul multinaţional Combined Resolve VII în Germania. Aproximativ
    3500 de militari din Armenia, Bosnia-Herţegovina, Belgia, Franţa, Ungaria,
    Macedonia, Moldova, Muntenegru, Norvegia, Polonia, Serbia, Slovenia, Statele
    Unite ale Americii, Ucraina şi România vor folosi facilităţile de instruire din
    Hohenfels şi Grafenwohr, în vederea asigurării nivelului de interoperabilitate
    necesar operaţiilor întrunite. Militarii Forţelor Terestre participă la Combined
    Resolve din anul 2014. Vânătorii de munte argeşeni sunt a cincea structură
    românească instruită în Germania în cadrul acestui exerciţiu.