Tag: Scutul de confidentialitate UE-SUA

  • Scutul de confidențialitate UE-SUA

    Scutul de confidențialitate UE-SUA

    Scutul de
    confidenţialitate UE-SUA reprezintă un cadru pentru schimburi de date cu
    caracter personal în scopuri comerciale între Bruxelles şi Washington
    , adoptat
    în iulie 2016. Unul dintre scopurile sale este acela de a permite companiilor
    din SUA să primească mai uşor date cu caracter personal de la organizaţii din
    Uniunea Europeană, protejând, însă, drepturile fundamentale ale cetăţenilor
    comunitari. Pentru a monitoriza punerea în aplicare a scutului este prevăzută o
    întâlnire anuală. Raportul privind cea de-a doua reexaminare a funcţionării
    Scutului de confidenţialitate UE-SUA arată că, în
    general, acesta este un succes. Peste 3850 de societăți au primit certificare,
    inclusiv companii precum Google, Microsoft și IBM – alături de numeroase
    IMM-uri.


    UE și SUA se confruntă
    cu provocări comune tot mai mari în ceea ce privește protecția datelor cu
    caracter personal, aşa cum a arătat şi scandalul Facebook / Cambridge Analytica,
    a subliniat, cu prilejul prezentării, comisarul pentru justiție,
    consumatori și egalitate de gen, Věra Jourová: Vrem ca scutul de confidenţialitate
    să fie un mecanism fiabil, care să ne asigure supravegherea a ceea ce se
    întâmplă în SUA. Am văzut că Administraţia SUA a implementat majoritatea
    recomandărilor pe care le-am făcut în primul raport anual. Nu vedem, însă,
    progrese în ceea ce priveşte numirea unui Avocat al poporului permanent. E
    adevărat, totuşi, că au fost date asigurări privind angajamentul deplin al SUA
    pentru acest lucru. Am inclus un termen clar pentru acest lucru, aşteptăm ca
    guvernul SUA să identifice, până pe 28 februarie 2019, o persoană care să ocupe
    această poziţie în mod permanent.


    Printre
    îmbunătățirile deja efectuate de către SUA la recomandarea Comisiei se numără instituirea
    de către Departamentul Comerțului a
    mai multor mecanisme, cum ar fi un sistem de control prin sondaj, care
    selectează societăți în mod aleatoriu pentru a verifica dacă acestea respectă
    principiile Scutului de confidențialitate. Au fost verificate 100 de societăți:
    21 dintre acestea prezentau probleme care în prezent sunt rezolvate.
    Procedurile de verificare a conformității includ, de asemenea, analiza
    site-urilor web ale participanților la Scutul de confidențialitate, pentru a se
    asigura faptul că linkurile către politicile de confidențialitate sunt corecte.