Tag: SELFIE

  • Comisia Europeană a lansat o noua versiune a SELFIE

    Comisia Europeană a lansat o noua versiune a SELFIE

    Pe măsura ce şcolile încep să
    se redeschidă în întreaga Europă, Comisia Europeană a decis să actualizeze, în
    luna august, instrumentul SELFIE pentru a le ajuta să reflecteze asupra modului
    în care fac faţă învăţării la distanţă în timpul pandemiei de COVID-19 şi să
    planifice următorul an şcolar pe baza nevoilor elevilor şi profesorilor.


    Eliza Vaş, expert de la Serviciul
    Studii Europene din cadrul Institutului European din România ne dă detalii:


    Pandemia
    de Covid 19 a influenţat în mod decisiv modul în care se face educaţie în Europa,
    cu cele mai multe activităţi trecând de la forma de predare tradiţională în
    clase, la o formă digitală, cu ore organizate în mediul online, şi profesori şi
    elevi aflaţi la distanţa unii de ceilalţi.

    Acum într-adevăr în intreaga
    Europă vorbim despre diverse scenarii de întoarcere la şcoală. In acest sens, Comisia a actualizat instrumentul de autoevaluare SELFIE (Self-reflection on Effective Learning by Fostering
    the use of Innovative Educational Technologies) pentru a ajuta şcolile să integreze mai bine
    tehnologiile digitale, în
    predare, învăţare şi evaluare, dar şi
    pentru a le sprijini în procesul de reflecţie asupra gradului de digitalizare a
    actului de predare.

    De altfel, instrumentul SELFIE se află printre cele 11 acţiuni
    ale Planului pentru Educaţia Digitală al CE, care este în curs de actualizare în
    urma unei consultari publice ce este deschisă până pe 4 septembrie şi la care poate să răspundă orice cetăţean european.


    Instrumentul colectează opinii
    anonime din partea elevilor, a cadrelor didactice şi a directorilor unităţilor
    de învăţământ pentru a prezenta o imagine sintetică a punctelor forte şi a
    punctelor slabe ale şcolii în ceea ce priveşte utilizarea tehnologiilor
    digitale.


    Cine sunt beneficiarii şi cum pot folosi acest instrument ne explică Eliza
    Vaş, expert
    IER: Beneficiarii instrumentului sunt
    reprezentanţii şcolilor, elevii şi profesorii, care au la dispsoziţie prin
    intermediul SELFIE o serie de întrebări şi afirmaţii la care trebuie să
    răspundă pentru a primi mai apoi un raport cu puncte tari şi puncte slabe ale
    utilizării noilor tehnologii în procesul de predare-învăţare-evaluare.
    Este un instrument gratuit, poate să fie folosit de orice şcoală primară,
    gimnaziu sau liceu din Europa, şi nu numai, şi este disponibil în toate limbile
    oficiale ale UE.

    Pentru a fi folosit efectiv e nevoie ca un
    reprezentant al unei şcoli să înregistreze instituţia de învăţământ, iar apoi după ce are acces la instrument va
    putea să trimita linkul pentru completarea unui chestionar, atât de către
    profesori, cât şi de către elevi, dar şi de alţi reprezentanţi ai şcolii,
    durata de completare a chestionarului fiind undeva între 20 şi 40 de minute. Ulterior
    va fi generat un raport care va include acea viziune de ansamblu asupra modului
    în care se face educaţie digitală în şcoala respectivă şi, e de reţinut faptul
    că nu sunt colectate date personale. Toate răspunsurile care sunt oferite sunt
    anonime şi şcoala este cea care intră în posesia raportului generat în urma răspunsurilor
    date, iar acest raport nu este făcut public decât dacă şcoala decide acest
    lucru.


    Orice
    instituţie de învăţământ interesată se poate înscrie pe platformă şi poate să
    utilizeze gratuit instrumentul SELFIE.


  • Predare și învățare în era digitală: SELFIE

    Predare și învățare în era digitală: SELFIE

    S-a împlinit un an de la lansarea SELFIE – acronimul unui instrument online gratuit al Uniunii Europene care ajută școlile să evalueze și să îmbunătățească modul în care utilizează tehnologia pentru predare și învățare. Peste 450.000 de elevi, profesori și responsabili școlari din 45 de țări l-au folosit până acum, iar până la sfârşitul anului, numărul de utilizatori ar putea depăşi 500.000.

    SELFIE nu este, de această dată, o fotografie autoportret, ci acronimul în limba engleză – de altfel, extrem de inspirat şi atractiv pentru grupul său ţintă – al titulaturii cât se poate de tehnice şi judicioase a instrumentului european: auto-reflecție asupra învățării eficiente prin promovarea inovării cu ajutorul tehnologiei educaționale.

    Mai simplu, SELFIE este un instrument finanțat prin programul Erasmus+ şi invită întreaga comunitate școlară – profesori, responsabili școlari și elevi – să reflecteze asupra unei serii de întrebări și afirmații privind utilizarea tehnologiei în șase domenii-cheie, printre care se numără competențele digitale ale elevilor, dezvoltarea profesională a profesorilor, infrastructura și conducerea. Participarea este voluntară. Fiecare școală poate formula întrebările în funcție de nevoile sale, iar după ce elevii, profesorii și responsabilii școlari au răspuns, unitatea primește un raport personalizat cu date și perspective. Aceste rezultate pot ajuta o școală să vadă ce funcționează bine și mai puțin bine și să identifice domeniile în care trebuie să acționeze. Potrivit datelor Comisiei Europene, cele mai des întâlnite chestiuni se referă la cât de mulţumiţi sunt profesorii de formarea pe care o primesc; care parte a infrastructurii ar dori elevii să fie îmbunătățită; dacă școala are sau nu o viziune asupra modului în care dorește să utilizeze tehnologia și, dacă da, dacă aceasta a fost comunicată personalului și elevilor.




    Toate răspunsurile în cadrul SELFIE sunt anonime și nu se colectează niciun fel de date personale, iar rezultatele nu sunt folosite pentru notarea școlilor sau a sistemelor de învățământ. Însă, SELFIE este îmbunătățit încontinuu prin testarea de către utilizatori și prin colectarea de feedback din partea școlilor. Noile caracteristici includ un ghid video despre setarea și adaptarea instrumentului, precum și posibilitatea de a compara rezultatele cu exercițiile anterioare SELFIE ale aceleiași școli.

    SELFIE este disponibil în 31 de limbi (24 de limbi oficiale ale Uniunii, plus albaneză, georgiană, macedoneană, muntenegreană, rusă, sârbă și turcă), el putând fi utilizat în școlile din învățământul primar superior, secundar și profesional.

  • Olimpia Melinte

    Olimpia Melinte

    Jusqu’à 30 ans, Olimpia Melinte a déjà joué dans plusieurs longs-métrages roumains et européens. Les rôles qui l’ont propulsée sur les devants de la scène ont été ceux qu’elle a joués dans « Cele ce plutesc » (« Les choses qui planent ») de Mircea Daneliuc, « Draft 7 » de Luiza Pârvu et « Sept œuvres de miséricorde », une coproduction franco-italo-roumaine réalisée par Gianluca et Massimiliano di Serio. En 2014, Olimpia Melinte a été nommée aux Prix Goya (équivalent espagnol des Oscar et des César), dans la catégorie Meilleure révélation féminine de l’année, pour son double rôle dans le film « Amours cannibales » de Martín Cuenca, une coproduction franco-roumano-espagnole présentée en première aux prestigieux festivals de cinéma de Toronto et de Saint Sébastien.

    La nomination de l’actrice roumaine aux prix du cinéma espagnol a suscité de vives réactions dans la presse internationale, qui a considéré Olimpia Melinte comme un choix inspiré du réalisateur Manuel Martín Cuenca. « Amours cannibales » raconte l’histoire de Carlos, un tailleur bien connu de Grenade et en même temps un criminel. Il ne ressent aucun remords, aucun sentiment de culpabilité, jusqu’au jour où Nina entre dans sa vie. Elle le rend conscient de la nature de ses actes et amoureux, pour la première fois dans sa vie.

    Pour citer Olimpia Melinte, « le film raconte l’histoire d’un homme lambda qui cache un grand secret. Un homme simple, quelconque, que l’on croise dans la rue, dans le métro, qui semble le voisin idéal. Au moment où ce criminel commence à aimer, tout change. « Amours cannibales » n’est en fait pas un thriller, c’est une histoire d’amour » – ajoute Olimpia Melinte. Pour jouer – avec talent et humour – le rôle d’une adolescente complexée dans la comédie « #Selfie69 », réalisée en 2014 par Cristina Iacob, l’actrice Olimpia Melinte a pris dix kilos. A la pensée qu’elles allaient bientôt en finir avec le bac, les profs et le lycée, trois adolescentes partent à l’aventure, deux jours avant l’examen. Sans trop réfléchir, Yasmine (Crina Semciuc), Roxana (Olimpia Melinte) et Ana (Flavia Hojda) font une escapade au bord de la mer, où, au lieu de s’amuser, elles passent par de nombreuses aventures. Trois jeunes hommes sont pris dans le tumulte des événements : Mihai (Levent Sali), George (Vlad Logigan) et Bogdan (Alexandru Călin), arrivés au bord de la mer pour gagner de l’argent d’une manière pas tout à fait légale. Après avoir détruit une voiture et perdu tout leur argent, les adolescentes sont presque dans l’impossibilité d’arriver à temps pour passer leur bac.

    Olimpia Melinte parle de son rôle dans « #Selfie69 » : « Ce qui m’a beaucoup aidée à jouer le rôle de Roxy, c’est ce que m’ont raconté mes collègues et mes proches qui ont dû affronter ce problème des kilos supplémentaires. C’est un problème qui marque la vie d’un adolescent. Je me suis inspirée des histoires réelles que d’autres ont vécues et que j’ai tâché d’intégrer à mon rôle. C’est une comédie destinée aux jeunes de 16 à 25 ans. J’aime beaucoup ce film et c’est le genre de long-métrage que je conseillerais aux parents – les parents de jeunes qui pourraient être les personnages de ce film. C’est un film pour les parents, car ils comprendraient ainsi combien leurs enfants ont besoin d’amour. Ils comprendraient que ces enfants n’ont pas besoin de tablette, ni d’ordinateur portable ou d’autres tels gadgets, ils ont besoin, avant tout, de leur amour. Pourtant, beaucoup d’enfants n’ont pas à qui parler, leurs parents étant au travail ou à l’étranger. Le film s’adresse donc aussi à ceux qui ont dépassé l’adolescence, ce serait une bonne leçon à apprendre. »

    En 2015, Olimpia Melinte était de retour sur les écrans dans trois autres films et une année plus tard, elle apparaissait dans « Selfie2 ». (Trad. : Dominique)

  • Die Gewinner der 9. Gala der rumänischen Filmpreise „Gopo”

    Die Gewinner der 9. Gala der rumänischen Filmpreise „Gopo”

    Closer to the Moon” in der Regie von Nae Caranfil wurde dieses Jahr auf der Gala der rumänischen Filmpreise Gopo” zum gro‎ßen Gewinner gekürt. Die Veranstaltung fand am Montag im Bukarester Nationaltheater statt. Die internationale Koproduktion mit Hollywood-Besetzung wurde mit neun Preisen ausgezeichent, dazu gehören drei der meistbegehrten der Gala: der beste Film, der beste Regisseur und das beste Drehbuch. Mehrere Produktionen, die den Kommunismus erforschen, standen im Wettbewerb.



    Ich freue mich sehr, diesen Preis bekommen zu haben. Ich glaube, dass die kommunistische Epoche eine au‎ßergewöhliche Inspirationsquelle darstellt und dieser ganze Zirkus der sich in diesem Teil der Welt ereignete, sollte nie vergessen werden”, sagte der Filmemacher Nae Caranfil, als ihm der Kultusminister Ionuţ Vulpescu und der Intendant des Nationaltheaters Ion Caramitru die Gopo-Trophäe überreichten. Quod Erat Demonstrandum”, der Film von Andrei Gruzsniczki, der an der diesjährigen Gala der rumänischen Filmpreise in vielen Kategorien als Favorit galt, wurde mit fünf Gopo-Preisen geehrt.



    Dazu gehören der beste Hauptdarsteller, der an Florin Piersic Jr. ging, die beste Hauptdarstellerin (Ofelia Popii), der beste Nebendarsteller: Virgil Ogăşanu und die beste Nebendarstellerin: Alina Berzunţeanu. Der Streifen Toto şi surorile lui” (z.d. Toto und seine Schwestern”), in der Regie von Alexander Nanău wurde mit dem Gopo-Preis für den besten Dokumentarfilm geehrt, während Radu Jude mit dem Kurzfilm, Trece şi prin perete” (Geht selbst durch die Wand”) die sechste Gopo-Trophäe seiner Karriere erhielt. In der Kategorie Bester europäischer Film, ging der Gopo-Preis an die Produktion von Paolo Sorrentino, La Grande Bellezza”.



    Eine der rumänischen Produktionen mit den grö‎ßten Einnahmen (über 1.1 Millionen Lei, umgerechnet rund 250.000 Euro) und mehr als 100.000 Zuschauern #Selfie”, wurde mit dem Publikumspreis geehrt. Mit Preisen für gesamte Laufbahn wurden die Darstellerinnen Eugenia Bosînceanu und Coca Bloos geehrt. Mehr als 80 rumänische Produktionen wurden bei den Nominierungen für die 9. Gala der rumänischen Filmpreise berücksichtigt. Die Gopo-Preise gelten als die rumänischen Oscars und werden vom Verband zur Förderung des rumänischen Films verliehen. Das Festival trägt den Namen des berühmten rumänischen Filmkünstlers Ion Popescu Gopo, der 1957 auf den Filmfestpielen in Cannes, den Preis Palme d’Or” für den Kurzfilm Kurzgeschichte” erhielt.




    (Mihai)