Tag: servicii financiare la distanta

  • Comisia Europeană reformează vânzarea de servicii financiare la distanţă

    Comisia Europeană reformează vânzarea de servicii financiare la distanţă

    Comisia
    Europeană a adoptat, în prima jumătate a lunii mai, o reformă a normelor
    actuale ale UE privind comercializarea la distanță a serviciilor financiare
    pentru consumatori, care reglementează serviciile financiare vândute la
    distanță. Propunerea este menită să consolideze drepturile consumatorilor și să
    încurajeze furnizarea transfrontalieră de servicii financiare pe piața unică.


    Comisarul
    pentru Justiție, Didier Reynders, a precizat: Sunt bucuros să vă
    prezint astăzi o propunere de directivă privind contactele financiare între
    consumatori semnate la distaţă. Ultima directivă de acest gen datează din anul
    2002. Regulile menite să îi protejeze pe consumatori atunci când semnează un
    contract cu un prestator de servicii financiare, la distanţă, sunt foarte
    importante şi e nevoie să le reînnoim. Şi nu ne referim numai la serviciile
    online, ci şi la cele vândute prin telefon. Directiva din 2002 prevedea ca
    înainte de a semna contractul clienţii să fie foarte bine informaţi şi aveau şi
    dreptul de a se retrage. Iar în ultimii 20 de ani UE a încercat continuu să întărească
    regulile privind serviciile financiare. Iar de când a fost semnată această
    directivă au apărut noi reguli, precum cele privind creditul de consum,
    ipotecile, investiţiile şi asigurările, pentru a da doar câteva exemple. Piaţa
    serviciilor financiare s-a schimbat semnificativ. Şi consumatorii înşişi şi-au
    schimbat obiceiurile. Ei cumpără online din ce în ce mai des, iar asta s-a
    accentuat pe timpul pandemiei cu Covid, când tot mai puţini consumatori au avut
    ocazia să mai intre într-o bancă, de exemplu.



    Propunerea
    presupune acțiuni în mai multe domenii. Astfel, este prevăzut un acces mai ușor
    la dreptul de retragere de 14 zile pentru contractele la distanță pentru servicii
    financiare. În vederea ușurării exercitării acestui drept, comercianții vor
    trebui să pună la dispoziţia cumpărătorilor un buton de retragere atunci când
    vând prin mijloace electronice. În plus, comerciantul este obligat să trimită o
    notificare cu privire la dreptul de retragere dacă informațiile precontractuale
    sunt primite cu mai puțin de o zi înainte de încheierea contractului.


    Propunerea
    modernizează regulile, în ceea ce privește comunicațiile electronice, impunând
    vânzătorului obligații de a furniza anumite informații în avans, inclusiv, de
    exemplu, adresa de e-mail al comerciantului, eventualele costuri ascunse sau
    riscul legat de serviciul financiar. Informațiile trebuie, de asemenea, afișate
    vizibil pe ecran și sunt introduse reguli cu privire la utilizarea ferestrelor
    pop-up sau a legăturilor stratificate pentru a furniza informații.