Tag: servicii publice

  • Măsuri pentru reducerea deficitului bugetar

    Măsuri pentru reducerea deficitului bugetar

    Pentru că deficitul bugetar a depășit ținta propusă,
    autoritățile de la București urmează să ia măsuri pentru reducerea acestuia.

    Ministrul
    Finațelor, Marcel Boloș, a precizat, joi, că acest set de măsuri fiscale trebuie adoptat în luna septembrie, un prim
    obiectiv fiind evitarea riscului de suspendare a fondurilor europene.

    Să nu le
    aplicăm sau să le aplicăm prea târziu ne-ar conduce la un deficit bugetar în
    jur de 7% din Produsul Intern Brutˮ,
    a spus Marcel Boloș, care a avertizat că este
    un moment de răscruce pentru România.

    Printre măsurile anunţate de ministrul
    Finanţelor se numără prinderea corporaţiile multinaţionale în planul de măsuri
    fiscale și combaterea evaziunii fiscale prin amenzi de cel puţin 10 ori mai
    mari. Acestora li se adaugă pedepse dublate pentru evaziunea fiscală, redevenţe
    mărite chiar şi de o mie de ori pentru exploatarea resurselor minerale şi a
    hidrocarburilor și un proces de reorganizare profundă a Agenției Naționale de
    Administrare Fiscală, în vederea îmbunătăţirii colectării.

    Marcel Boloş: Nu este corect să aibă cifre de afaceri de ordinul miliardelor de lei cei
    care exploatează bogăţiile solului, profituri uriaşe şi redevenţele la bugetul
    de stat să fie infime, unele chiar batjocoritoare. Vor fi reaşezate, fiind redevenţe
    care vor creşte şi de 1.000 de ori. E un lucru de bun-simţ. Sunt redevenţe
    rezultate din exploatarea resurselor minerale şi a hidrocarburilor, ca să nu
    spun de ceea ce înseamnă terenul statului român, de pe 300.000 de hectare să
    încasezi la bugetul de stat 2,5 milioane de lei, este penibilo-absurdˮ.

    În
    ceea ce priveşte măsurile care privesc sectorul bugetar, Marcel Boloş a vorbit
    despre o descentralizare şi o regionalizare a serviciilor publice, astfel încât
    să nu mai existe ceea ce a numit el dezmăţˮ pe bani publici.

    Sunt şefi pe
    banii publici care trebuie să fie mult mai puţini, să avem mult mai puţină
    birocraţie, să avem o mult mai bună chibzuinţă a utilizării banului publicˮ,
    a
    punctat Marcel Boloș.

    Potrivit acestuia, se aşteaptă ca aceste măsuri să aibă
    un impact cumulat de 2% din Produsul Intern Brut.

    În același timp, veștile din
    partea Consiliului Fiscal nu
    sunt bune. Acesta a revizuit în creştere proiecţia de deficit bugetar, care ar
    urma să depăşească 6% din Produsul Intern Brut în absenţa unor măsuri de
    corecţie. Raportul anual al instituţiei arată că deficitul bugetar de 2,3% din
    PIB, după primele şase luni, este cu circa 0,63 puncte procentuale mai ridicat
    faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Cauza ar fi legată de dinamica mai
    lentă a unor categorii de venituri şi de creşterea peste aşteptări a unor
    cheltuieli în raport cu ţintele din proiectul de buget. Consiliul a reiterat
    importanţa adoptării rapide a măsurilor de corecţie a derapajului bugetar şi a
    creşterii semnificative a veniturilor fiscale.


  • Servicii publice digitalizate în municipiul Zalău

    Servicii publice digitalizate în municipiul Zalău

    Municipiul Zalău,
    capitala Sălajului, reuşeşte să atragă fonduri europene pe măsura nevoilor
    proprii. De la spaţii de joacă pentru copii până la digitalizarea relaţiei cu
    cetăţeanul, banii UE sunt bineveniţi şi bine folosiţi.



    Ce
    spune primarul Ionel Ciunt:


    Avem
    în diferite faze de execuţie proiecte pe fonduri europene ce depăşesc 100
    milioane Euro. Infrastructură rutieră, iluminat public, infrastructură şcolară,
    creşterea eficienţei energetice la blocurile de locuinţe, transformarea unor
    spaţii degradate în spaţii de joacă pentru copii.


    Un proiect important, care se
    va finaliza în cca 2 luni, este reabilitarea cinematografului, împreună cu
    amenajarea unui planetariu. De o importanţă majoră este proiectul numit SPECIAL
    ZALĂU, servicii publice electronice integrate pentru administraţia locală, cu o
    valoare de peste 3,2 milioane lei. Cetăţenii au posibilitatea de a accesa
    platforma online a Primăriei, care deja oferă 10 tipuri de servicii, dar
    numărul lor va creşte.

    Deocamdată pot fi depuse actele pentru obţinerea sau
    prelungirea certificatului de urbanism, înştiinţarea începerii sau terminării
    lucrărilor de construcţii, desfiinţarea unei construcţii existente şi alte
    câteva. Toate proiectele Primăriei sunt întocmite de către un serviciu
    specializat din cadrul Direcţiei Tehnice.

    Vreau să menţionez că noi am accesat
    toate Măsurile şi tipurile de proiecte pentru care eram eligibili în exerciţiul
    financiar european ce se încheie. Acum aşteptăm să apară Ghidurile necesare
    pentru întocmirea proiectelor în exerciţiul financiar 2020-2027.


  • Belgia – Grevă generală în data de 13 februarie 2019

    Belgia – Grevă generală în data de 13 februarie 2019

    Ministerul Afacerilor Externe informează cetățenii români care se află, tranzitează sau doresc să călătorească în Regatul Belgiei că, la data de 13 februarie 2019, conform anunțurilor sindicatelor belgiene, pe întreg teritoriul regatului vor avea loc proteste, iar funcționalitatea serviciilor publice, inclusiv transportul în comun, va fi perturbată.

    Rețeaua feroviară va fi afectată timp de 24 de ore, începând cu data de 12 februarie 2019, orele 22:00, perturbări importante fiind anunțate inclusiv pentru transportul în comun din capitala Bruxelles și liniile preorășenești. Transportul aerian se va desfășura la capacitate redusă; este posibil ca aeroportul Charleroi să își suspende activitatea, în timp ce graficul de zbor pe aeroportul Bruxelles-Zaventem va înregistra perturbări semnificative. Pe cale de consecință, conexiunile aeriene între România și Belgia vor fi afectate.

    În egală măsură, se vor înregistra efecte și asupra activității administrației locale, serviciilor poștale și a altor servicii publice.

    Informaţii de actualitate privind condiţiile de transport se pot obține consultând paginile web ale operatorilor de transport public: STIB (www.stib-mivb.be), TEC (www.infotec.be), SNCB (www.belgianrail.be), De Lijn (https://www.delijn.be/nl/), precum și site-urile oficiale ale operatorilor aerieni și ale aeroporturilor Bruxelles-Zaventem (www.brusselsairport.be/en/passengers) și Charleroi (https://www.brussels-charleroi-airport.com/brussels-south-charleroi-airport/index.html)

    Cetățenii români pot solicita asistenţă consulară la numerele de telefon ale Ambasadei României la Bruxelles: +32 (0)2 347 5338, +32 (0)2 345 0040 și +32 (0)2 344 1658, apelurile fiind redirecționate către Centrul de Contact și Suport al Cetăţenilor Români din Străinătate (CCSCRS) şi preluate de către operatorii Call Center în regim de permanență. De asemenea, cetăţenii români care se confruntă cu o situaţie dificilă, specială, cu caracter de urgenţă au la dispoziţie şi telefonul de permanență al misiunii diplomatice a României la Bruxelles: +3223440854.

    Ministerul Afacerilor Externe recomandă consultarea paginilor de Internet http://bruxelles.mae.ro, www.mae.ro şi reamintește faptul că cetățenii români care călătoresc în străinătate au la dispoziție aplicația Călătorește în siguranță (http://www.mae.ro/app_cs), care oferă informații şi sfaturi de călătorie.