Tag: SIMISC

  • UPDATE Reuniune regională consulară la Beirut

    UPDATE Reuniune regională consulară la Beirut

    UPDATE: Delegația Ministerului Afacerilor de Externe condusă de secretarul de stat pentru afaceri strategice și bilaterale în spațiul euroatlantic, George Ciamba, a avut o întâlnire la sediul Ministerului Afacerilor Externe și Emigrațiilor din Liban cu Secretarul general Charbel Wehbe (adjunctul ministrului afacerilor externe și emigrațiilor).

    Partea libaneză a subliniat dificultățile pe care le întâmpină Libanul ca urmare a conflictelor regionale și a prezenței pe teritoriul său a unui număr foarte mare de refugiați, în special sirieni. Secretarul general a reafirmat dorința de dezvoltare a dialogului bilateral cu partea română în domenii diverse, în special economic.

    Secretarul de stat George Ciamba a subliniat rolul Libanului în stoparea fenomenului migraționist către Europa precum și în ceea ce privește stabilitatea zonală. Demnitarul roman a ținut o prelegere pentru tinerii diplomați libanezi cărora le-a prezentat actualele provocări ale NATO și a răspuns unor întrebări ale acestora.


    Reprezentanții Ministerului Afacerilor Externe au avut întâlniri cu membrii comunității românești din Republica Libaneză, precum și cu diplomații cu atribuții consulare acreditați pe teritoriul acestui stat.

    La data de 13 mai 2017, au fost prezentate demersurile de modernizare și informatizare a rețelei consulare române, prin implementarea Sistemului Informatic Consular E-Cons, lansat public sub deviza Consulatul, mai aproape de casa ta, împreună cu toate subsistemele componente (E-Viza, E-Pass, SNIV, Centrul de Contact și Suport al Cetățenilor Români din Străinătate – modulele de Call-Center și Mail-Center), precum și a Sistemului Informatic pentru Managementul Integrat al Serviciilor pentru Cetățeni.

    În acest context, reprezentanţii delegaţiei au accentuat importanța informării corecte și în timp real a cetățenilor români care beneficiază de noile platforme pentru servicii consulare, încurajându-i totodată pe membrii comunității prezenți la reuniune să valorifice avantajele acestor sisteme şi să disemineze informațiile primite.

    Reprezentanţii MAE au amintit de utilitatea accesării serviciilor de atenționare prin sms – Un SMS îți salvează viața, a aplicației pentru telefoane inteligente Călătorește în siguranță, dar și a informațiilor cu privire la situații de risc la care pot fi expuși cetățenii români în străinătate.

    Întâlnirea s-a încheiat cu o sesiune de întrebări și răspunsuri legate de activitatea Departamentului Consular, prilej cu care membrii comunității românești din Republica Libaneză au purtat un dialog deschis și aplicat cu reprezentanții MAE, atât despre serviciile consulare puse la dispoziția cetățenilor români, cât și despre alte teme de interes pentru românii din străinătate.

    Informații suplimentare:

    Campania Dialog pe teme consulare se află la a treia ediție, fiind lansată în anul 2015. În luna februarie 2017 campania a debutat la Lisabona și a continuat în prima jumătate a anului în scopul prezentării beneficiilor sistemului de servicii consulare E-Cons. Această campanie are rolul de a explica direct cetățenilor români întreaga gamă de servicii consulare modernizate și informatizate care le stau la dispoziție, astfel încât platforma E-Cons să fie utilizată cât mai eficient.

    Sursa: Comunicat MAE

    ———————

    În cadrul campaniei Dialog pe teme consulare – 2017, care se desfăşoară la Beirut, în perioada 11 – 13 mai 2017, a fost organizată o reuniune regională consulară, la care participă reprezentanții misiunilor diplomatice și oficiilor consulare din Republica Libaneză, Qatar, Republica Belarus, Republica Turcia, Republica Arabă Egipt, Federația Rusă, Republica Tunisiană, Republica Algeriană, Regatul Maroc, Republica Irak, Regatul Hașemit al Iordaniei, Republica Arabă Siriană, Ucraina, Republica Moldova, Arabia Saudită, Emiratele Arabe Unite și Kuwait.



    Sesiunea de lucru este condusă de secretarul de stat, George Ciamba și de secretarul general, Cosmin Dinescu. În cadrul acesteia au loc discuții pe probleme specifice activității consulare, gestionarea situațiilor deosebite ce au ca efect activarea Celulei de Criză a MAE care lucrează în regim de permanență, precum și utilizarea sistemelor informatice, componente ale platformei integrate E-Cons.



    În cadrul reuniunii, diplomații cu atribuții consulare vor analiza rezultatele obținute la un an de la implementarea și operaționalizarea ultimei componente a E-Cons, Sistemul Informatic pentru Managementul Integrat al Serviciilor pentru Cetățeni (SIMISC). Totodată, discuțiile vor viza aspecte legate de metodele de promovare a portalului Extern al SIMISC și de valorificarea instrumentelor de comunicare în relația cu cetățenii români, fiind exprimate concluzii după primul an de operare a SIMISC.



    Dialogul cu reprezentanții consulari este un demers util pentru impunerea de practici unitare la nivel consular, iar uniformizarea serviciilor specifice la nivelul întregii rețele consulare a Ministerului Afacerilor Externe este una dintre preocupările aflate permanent în atenția Departamentului Consular, având ca obiectiv adaptarea acesteia la exigenţele şi standardele europene în domeniu.

  • SIMISC va permite cetățenilor români să acceseze informații consulare de calitate

    SIMISC va permite cetățenilor români să acceseze informații consulare de calitate


    Ministerul Afacerilor Externe (MAE), prin intermediul Departamentului Consular se află în plin proces de modernizare şi informatizare a serviciilor consulare. În acest context, a fost lansat Sistemul Informatic pentru Managementul Integrat al Serviciilor pentru Cetățeni (SIMISC), care va permite cetățenilor români să acceseze informații consulare de calitate într-un mod eficient și transparent, beneficiind de un confort crescut datorită posibilității de a interacționa online cu personalul Ministerului Afacerilor Externe, de a trimite solicitări prin mijloace electronice fără a mai fi nevoiți să se deplaseze în mod repetat la ghișeu, eliminându-se, astfel, barierele birocratice și cele geografice.



    Având în vedere complexitatea sistemului sus-prezentat, a fost necesară lansarea și implementarea etapizată după cum urmează:

    – Etapa I – 28.03.2016: Atena, Cahul, New York;

    – Etapa II – 11.04.2016: Varsovia, Bilbao;

    – Etapa III- 18.04.2016: Budapesta, Podgorita, Praga, Sarajevo, Tirana, Luxemburg, Bonn, Vancouver, Astana, Cernauti, Doha, Moscova, Ciudad Real, Nicosia, Zaragoza;

    – Etapa IV-03.05.2016: Bologna, Trieste, Lisabona, Paris, Odessa, Balti, Beirut, Castellon, Salonic, Sofia.


    La misiunile diplomatice și oficiile consulare menționate, SIMISC poate fi accesat de către solicitanții de servicii consulare la:www.econsulat.ro.


    De asemenea, la 01.06.2016 și la 30.06.2016 sistemul urmează a deveni operațional și la alte aproximativ 50 misiuni diplomatice și oficii consulare.



    SIMISC reprezintă unul dintre sistemele componente ale unei platforme informatice integrate, E-Cons, lansată sub deviza “Consulatul mai aproape de casa ta”. Prin acest sistem informatic modern se va informatiza preluarea şi soluţionarea tuturor cererilor de servicii consulare (altele decât vizele şi documentele de călătorie – paşapoarte şi titlurile de călătorie).


    Totodată, Sistemul Informatic pentru Managementul Integrat al Serviciilor pentru Cetăţeni va avea şi o componentă de programare pentru solicitanții de servicii consulare. Pentru cetăţenii români, proiectul vizează simplificarea procedurilor de soluţionare a serviciilor consulare prestate de Ministerul Afacerilor Externe, ceea ce va duce la creşterea încrederii cetăţeanului în reţeaua consulară a României. Obiectivele principale urmărite prin acest proiect sunt:


    • Posibilitatea accesării, mult mai facile, a serviciilor consulare de către cetăţenii români; • Uniformizarea serviciilor consulare prestate la nivelul întregii reţele consulare a României;


    • Coordonarea unitară a serviciilor consulare. Astfel, prin intermediul Centrului de monitorizare înfiinţat la nivelul Departamentului Consular se vor putea urmări şi analiza, în timp real, toate serviciile consulare efectuate de către orice misiune diplomatică/oficiu consular;


    • Modernizarea de substanţă a activității consulare desfăşurate în cadrul misiunilor diplomatice/oficiilor consulare prin eliminarea birocraţiei şi a procedurilor greoaie, cât şi prin introducerea instrumentelor informatice specifice secolului XXI în activitatea zilnică a lucrătorilor consulari.


    Alături de SIMISC, în cadrul E-Cons, a fost dezvoltat și Centrul de Contact și Suport al Cetățenilor Români din Străinătate (CCSCRS), care beneficiază de portal prorpiu de informații consulare, accesibil la adresa www.informatiiconsulare.ro care pune la dispoziția cetățenilor români informații de natură consulară pentru toată gama de servicii oferite de Consulatele României.


    De la adresa www.informatiiconsulare.ro este totodată posibilă accesarea directă a portalului www.econsulat.ro pentru demararea procedurilor consulare propriu-zise. Odată transmisă solicitarea prin intermediul portalului pus la dispoziție de către SIMISC, va fi posibilă inițierea unui dialog prin intermediul E-mail-ului între solicitanți și reprezentanții Consulatului care procesează solicitarea.