Tag: sistem informatic

  • Între 1 şi 6 mai serviciile publice comunitare nu lucrează cu publicul

    Între 1 şi 6 mai serviciile publice comunitare nu lucrează cu publicul

    Luni şi marţi, serviciile publice comunitare care eliberează permise de conducere, certificate de înmatriculare, paşapoarte, respectiv cărţi de identitate, precum şi structurile Ministerului Afacerilor Interne care eliberează alte tipuri de documente au program normal de lucru cu publicul, informează Ministerul Afacerilor Interne (MAI).

    în perioada mini-vacanţei, respectiv între 1 şi 6 mai, nu se va lucra cu publicul, la ghişee, aceste zile fiind declarate zile de sărbătoare legală.

    MAI recomandă cetăţenilor ca, înainte de a se deplasa la ghişeele serviciilor publice comunitare, precum şi la ghişeele celorlalte structuri care eliberează alte tipuri de documente, să consulte programul de funcţionare, disponibil pe paginile de internet ale acestora.

    Direcţia Generală Permise de Conducere şi Înmatriculări recomandă folosirea serviciului programări online – https://dgpci.mai.gov.ro/drpciv-booking/.

    “Reamintim faptul că pentru a facilita plăţile reprezentând contravaloarea permisului de conducere, a certificatului de înmatriculare, a autorizaţiei de circulaţie provizorie, precum şi a plăcuţelor cu număr de înmatriculare, Direcţia Generală Permise de Conducere şi Înmatriculări a pus la dispoziţia celor interesaţi, un serviciu online prin intermediul site-ului propriu – https://dgpci.mai.gov.ro/drpciv-payment/”, a informat MAI.

    Viitorii conducători auto care se pregătesc pentru obţinerea permisului de conducere pot să îşi verifice cunoştinţele teoretice exersând simularea unui examen prin folosirea aplicaţiei online de pe site-ul structurii – https://dgpci.mai.gov.ro/dlexam.

    “Persoanelor care au nevoie de un nou document de călătorie le recomandăm să facă din timp programare prin intermediul hub-ului de servicii al MAI https://hub.mai.gov.ro/epasapoarte/programari/harta. După depunerea cererii de eliberare a paşaportului, recomandăm verificarea stadiului folosind următorul link https://hub.mai.gov.ro/epasapoarte/programari/verifica-pasaport/”, se arată în comunicat.

    Pentru mai multe informaţii utile privind actele care trebuie depuse odată cu cererea de eliberarea a diferitelor documente, taxele care trebuie plătite şi modalităţile de plată se recomandă consultarea paginilor de internet ale Direcţiei Permise şi Înmatriculări – https://dgpci.mai.gov.ro/documents-and-forms/inmatriculari, Direcţiei Generale de Paşapoarte – https://pasapoarte.mai.gov.ro/ şi Direcţiei Generale pentru Evidenţa Persoanelor http://depabd.mai.gov.ro/.

    Certificatul de cazier judiciar, precum şi istoricul sancţiunilor rutiere pot fi descărcate online, gratuit, prin accesarea hub-ului de servicii al MAI, https://hub.mai.gov.ro/serviciu/. Certificatele pot fi obţinute de către utilizatorii care au un cont valid în hub-ul de servicii al MAI sau de cei care au un cont activ în aplicaţia Ghişeul.ro.

    Structurile specializate din cadrul Poliţiei Române în domeniul arme, explozivi şi substanţe periculoase utilizează sistemul EARM care, de la începutul anului 2024, permite persoanelor fizice şi celor juridice să depună, în format digital, orice solicitare şi documentele prevăzute de legislaţia naţională pentru obţinerea avizelor specifice segmentului de autorizare în vederea procurării, deţinerii, portului şi folosirii de arme.

    Sistemul informatic poate fi accesat de pe site-ul Poliţiei Române, rubrica proiecte, la link-ul https://appearm.politiaromana.ro/.

    În ceea ce priveşte restituirea documentelor reţinute de structurile de poliţie rutieră, programul de lucru cu publicul la ghişee se desfăşoară inclusiv în zilele de sărbători legale şi poate fi consultat pe pagina de internet a Brigăzii Rutiere Bucureşti sau pe paginile de internet ale inspectoratelor de poliţie judeţene, au menţionat reprezentanţii MAI.

  • Proiect pentru procesarea informatică a actelor de stare civilă

    Proiect pentru procesarea informatică a actelor de stare civilă

    Ministerul Fondurilor Euopene şi Ministerul Afacerilor Interne au lansat luni, 25 iunie 2018, un proiect privind procesarea informatică a actelor de stare civilă.

    Astăzi, Ministerul Fondurilor Euopene şi Ministerul Afacerilor Interne au demarat, prin semnarea contractului de finanţare, un program important pentru români, pentru România, adică un sistem integrat de procesare în sistem informatic a tuturor actelor de stare civilă pentru cetăţeni, mai precis 50 de milioane de acte de stare civilă. Valoarea contractului de finanţare din fonduri europene este de 185 de milioane de lei, iar durata de implementare este de 36 de luni a declarat Rovana Plumb, ministrul Fondurilor Europene.

  • SIMISC va permite cetățenilor români să acceseze informații consulare de calitate

    SIMISC va permite cetățenilor români să acceseze informații consulare de calitate


    Ministerul Afacerilor Externe (MAE), prin intermediul Departamentului Consular se află în plin proces de modernizare şi informatizare a serviciilor consulare. În acest context, a fost lansat Sistemul Informatic pentru Managementul Integrat al Serviciilor pentru Cetățeni (SIMISC), care va permite cetățenilor români să acceseze informații consulare de calitate într-un mod eficient și transparent, beneficiind de un confort crescut datorită posibilității de a interacționa online cu personalul Ministerului Afacerilor Externe, de a trimite solicitări prin mijloace electronice fără a mai fi nevoiți să se deplaseze în mod repetat la ghișeu, eliminându-se, astfel, barierele birocratice și cele geografice.



    Având în vedere complexitatea sistemului sus-prezentat, a fost necesară lansarea și implementarea etapizată după cum urmează:

    – Etapa I – 28.03.2016: Atena, Cahul, New York;

    – Etapa II – 11.04.2016: Varsovia, Bilbao;

    – Etapa III- 18.04.2016: Budapesta, Podgorita, Praga, Sarajevo, Tirana, Luxemburg, Bonn, Vancouver, Astana, Cernauti, Doha, Moscova, Ciudad Real, Nicosia, Zaragoza;

    – Etapa IV-03.05.2016: Bologna, Trieste, Lisabona, Paris, Odessa, Balti, Beirut, Castellon, Salonic, Sofia.


    La misiunile diplomatice și oficiile consulare menționate, SIMISC poate fi accesat de către solicitanții de servicii consulare la:www.econsulat.ro.


    De asemenea, la 01.06.2016 și la 30.06.2016 sistemul urmează a deveni operațional și la alte aproximativ 50 misiuni diplomatice și oficii consulare.



    SIMISC reprezintă unul dintre sistemele componente ale unei platforme informatice integrate, E-Cons, lansată sub deviza “Consulatul mai aproape de casa ta”. Prin acest sistem informatic modern se va informatiza preluarea şi soluţionarea tuturor cererilor de servicii consulare (altele decât vizele şi documentele de călătorie – paşapoarte şi titlurile de călătorie).


    Totodată, Sistemul Informatic pentru Managementul Integrat al Serviciilor pentru Cetăţeni va avea şi o componentă de programare pentru solicitanții de servicii consulare. Pentru cetăţenii români, proiectul vizează simplificarea procedurilor de soluţionare a serviciilor consulare prestate de Ministerul Afacerilor Externe, ceea ce va duce la creşterea încrederii cetăţeanului în reţeaua consulară a României. Obiectivele principale urmărite prin acest proiect sunt:


    • Posibilitatea accesării, mult mai facile, a serviciilor consulare de către cetăţenii români; • Uniformizarea serviciilor consulare prestate la nivelul întregii reţele consulare a României;


    • Coordonarea unitară a serviciilor consulare. Astfel, prin intermediul Centrului de monitorizare înfiinţat la nivelul Departamentului Consular se vor putea urmări şi analiza, în timp real, toate serviciile consulare efectuate de către orice misiune diplomatică/oficiu consular;


    • Modernizarea de substanţă a activității consulare desfăşurate în cadrul misiunilor diplomatice/oficiilor consulare prin eliminarea birocraţiei şi a procedurilor greoaie, cât şi prin introducerea instrumentelor informatice specifice secolului XXI în activitatea zilnică a lucrătorilor consulari.


    Alături de SIMISC, în cadrul E-Cons, a fost dezvoltat și Centrul de Contact și Suport al Cetățenilor Români din Străinătate (CCSCRS), care beneficiază de portal prorpiu de informații consulare, accesibil la adresa www.informatiiconsulare.ro care pune la dispoziția cetățenilor români informații de natură consulară pentru toată gama de servicii oferite de Consulatele României.


    De la adresa www.informatiiconsulare.ro este totodată posibilă accesarea directă a portalului www.econsulat.ro pentru demararea procedurilor consulare propriu-zise. Odată transmisă solicitarea prin intermediul portalului pus la dispoziție de către SIMISC, va fi posibilă inițierea unui dialog prin intermediul E-mail-ului între solicitanți și reprezentanții Consulatului care procesează solicitarea.




  • Jurnal românesc – 6.10.2014

    Jurnal românesc – 6.10.2014

    Cei 14 candidaţi la fotoliul de preşedinte al României sunt în campanie electorală. Aceasta se va încheia în dimineaţa zilei de 1 noiembrie. Primul tur de scrutin va avea loc pe 2 noiembrie, iar cel de-al doilea pe 16. Peste 18 milioane de români, inclusiv din diaspora, vor fi aşteptaţi la urne. Pentru cei aflaţi în străinătate, vor fi organizate 294 de secţii de votare în sediile misiunilor diplomatice şi consulare ale României, în sediile institutelor culturale româneşti din străinătate, în teatrele de operaţiuni din Afganistan, precum şi în alte locaţii care permit desfăşurarea în bune condiţii, de corectitudine şi neutralitate, a procesului electoral.



    Ministerul Afacerilor Externe de la Bucureşti a lansat, vineri, un nou sistem informatic consular care vine în sprijinul cetăţenilor români aflaţi în străinătate, simplificând procedura de eliberare a unor documente. Proiectul are o perioadă de implementare de 18 luni şi o valoare totală de 31.500.000 lei, din care finanţarea nerambursabilă din fonduri europene reprezintă 82,7%. Proiectul se adresează cetăţenilor români din străinătate şi va permite celor care solicită servicii consulare în domenii cum ar fi activitatea notarială sau actele de stare civilă, dar nu numai, să obţină documentele în timp mai scurt şi fără birocraţie. Potrivit oficialităţilor române, noul sistem va automatiza peste 95% din serviciile consulare.



    România poate încheia şi anul acesta cu un excedent al balanţei comerciale cu produse agroalimentrare, la fel ca şi anul trecut, a declarat ministrul agriculturii, Daniel Constantin. El a amintit la o conferinţă internaţională organizată la Bucureşti că pentru prima dată după două decenii ţara România a exportat mai multe produse agroalimentare decât a importat. Deja anul acesta, în primele şase luni firmele româneşti au exportat produse agroalimentare valorând cu 200 de milioane de euro mai mult în primul semestru din anul trecut, iar producţia din acest an se anunţă cel puţin la fel de bună ca cea din 2013, a spus ministrul agriculturii. UE rămâne principala piaţă de export, însă pieţele trebuie diversificate astfel încât producătorii români să obţină preţuri mai bune pentru produsele lor, a adăugat Daniel Constantin.



    Rata absorbţiei banilor comunitari va depăşi 40% în luna octombrie — declară ministrul român al Fondurilor Europene, Eugen Teodorovici. Acesta a precizat că, la finele lunii septembrie, procentul era de 38,46. Potrivit oficialului de la Bucureşti, România a încasat, în acest an, peste două miliarde de euro de la Bruxelles, mai mult decât în oricare dintre anii din intervalul 2007-2012. Totodată, suma încasată în primele nouă luni ale acestui an este mai mare decât cea încasată în aceeaşi perioadă din 2013.



    România poate avea un rol extrem de important pe fostul “Drum al Mătăsii”, care leagă Europa de Asia — este una din concluziile Conferinţei Bucharest Forum 2014, la care au participat lideri politici şi personalităţi ale mediului de afaceri internaţional. Aceştia au apreciat că România este un punct de stabilitate pe coasta de vest a Mării Negre, iar geografic şi economic, este poarta dinspre Europa către Asia. Forumul a fost organizat de Institutul Aspen România şi de German Marshall Fund, din SUA, în parteneriat cu Ministerul de Externe şi Banca Naţională a României.