Tag: sistemul informatic

  • Evoluţii în sistemul românesc de sănătate

    Evoluţii în sistemul românesc de sănătate

    În ultima perioadă, Ministerul Sănătăţii din România a anunţat o serie de măsuri menite să îmbunătăţească activitatea într-un domeniu care de ani buni se confruntă cu numeroase probleme. Luni au fost prezentate principalele direcţii ale Strategiei Naţionale de Resurse Umane în Sănătate pentru perioada 2014-2020: salarizare corespunzătoare, condiţii bune de muncă şi posibilităţi de dezvoltare profesională. Autorităţile propun măsuri care să ducă în următorii patru ani la o reducere consistentă a exodului medicilor, având în vedere că România se confruntă cu un important deficit de personal de specialitate.



    Pe de altă parte, Ministerul a lansat primul registru electronic naţional de screening auditiv al nou-născuţilor. Deocamdată, acesta funcţionează în cadrul unui program pilot care include trei maternităţi din Bucureşti dar, de anul viitor, va fi extins la nivel naţional. Din 2017, toţi copiii care se vor naşte în spitalele din sistemul de stat vor fi testaţi auditiv încă din maternitate – a anunţat, marţi, ministrul Sănătăţii, Vlad Voiculescu: Am elaborat un protocol unic de testare auditivă a nou-născutului ce va fi adoptat prin ordin de ministru, fiecare persoană testată auditiv va fi inclusă automat într-un registru electronic naţional de screening auditiv, astfel încât de acum încolo să avem o evidenţă foarte clară a persoanelor hipoacuzice. Rezultatul va fi că, la un an de la momentul în care acest registru va deveni funcţional, noi vom putea şti, în sfârşit, câte persoane cu hipoacuzie avem în România.



    La nivel naţional vor fi 335 de aparate de screening audio, pentru care licitaţiile de achiziţie vor demara la începutul anului viitor. În România, din aproximativ 200 de mii de copii născuţi anual, aproximativ 600 au probleme de auz. Ministrul Sănătăţii a vorbit şi despre intenţia de reînfiinţare a învăţământului universitar în domeniul Audiologiei.



    Pe de alta parte,Vlad Voiculescu a mai anunţat că Agenţia Naţională de Transplant, cu suportul Ministerului Sănătăţii, va lucra, în perioada imediat următoare, pentru a asigura transparenţa mecanismului de alocare a organelor, precum şi respectarea tuturor normelor legale în vigoare. El a spus că Registrul naţional de transplant funcţionează, însă ‘nu aşa cum ar trebui’.



    La sfârşitul lunii trecute, o anchetă a Corpului de Control a Ministerului Sănătăţii a descoperit nereguli grave şi criterii subiective aplicate la aprobarea şi prioritizarea operaţiilor de transplant în România . Atunci, Vald Voiculescu declara că în România nu există criterii şi proceduri clare de alocare a organelor, nu exista liste de aşteptare corelate la nivel naţional pentru fiecare organ, pacienţii aflaţi pe liste nu beneficiază întotdeauna de şanse egale, iar legile, dacă sunt, nu sunt respectate. Ministerul Sănătăţii şi Casa Naţională de Asigurări de Sănătate au început consultari cu reprezentanţii medicilor şi ai pacienţilor privind buna funcţionare a dosarului electronic de sănătate, care a devenit obligatoriu din 18 noiembrie. De la această dată, medicii trebuie să introducă datele pacienţilor, inclusiv istoricul medical, în sistemul informatic al CNAS.

  • Jurnal românesc – 20.01.2016

    Jurnal românesc – 20.01.2016

    Ministrul
    delegat pentru Relaţiile cu Românii de Pretutindeni, Dan Stoenescu, a avut o
    întâlnire de lucru cu preşedintele Autorităţii Electorale Permanente, Ana Maria Pătru, cu care a discutat despre
    demararea campaniei de informare privind modalităţile de exercitare a dreptului
    la vot în cazul comunităţilor din diaspora, informează un comunicat al
    Ministerului Afacerilor Externe. La întâlnire s-a convenit conjugarea
    eforturilor celor două instituţii pentru informarea asupra modificărilor
    legislative din domeniul electoral şi promovarea votului prin corespondenţă în
    cadrul comunităţilor româneşti din afara graniţelor. ‘Întrevederea a prilejuit
    stabilirea unui calendar cu sesiunile de informare derulate de Autoritatea
    Electorală Permanentă în parteneriat cu MAE, referitoare la modalităţile de
    exercitare a dreptului la vot, destinate cetăţenilor români cu domiciliul sau
    reşedinţa în străinătate. Totodată, ministrul delegat a salutat decizia
    Autorităţii Electorale Permanente de a adresa cetăţenilor României cu drept de
    vot de peste hotare o scrisoare deschisă care prezintă variantele şi
    procedurile de vot pe care le au la dispoziţie, potrivit noii legislaţii
    electorale’, precizează MAE.






    Consilierul prezidenţial pentru Relaţia cu Românii din afara
    Graniţelor, Sandra Pralong a făcut, la sfârşitul săptămânii trecute, o vizită
    în Spania, având un prim contact cu asociaţii din comunitatea de români de
    acolo care este în continuare cea mai mare între străini – aproximativ 800 de mii
    de persoane. Doamna Pralong s-a intâlnit şi cu autorităţile din Madrid şi
    Murcia. La finalul vizitei, a avut o scurtă întâlnire cu presa de limbă română.
    Ea a declarat, pentru Radio România, că
    în discuţiile cu reprezentanţii asociaţiilor de români a propus
    românilor de aici să se pregătească învăţând prin cursuri online cum să caute
    fonduri pentru proiectele lor. Pentru Sandra Pralong, una dintre concluziile
    după vizita în Spania este că migraţia trebuie să devină obiect de studiu
    pentru universităţi, iar lucrările ştiinţifice să ajungă ulterior o sursă de
    inspiraţie pentru politicile destinate diasporei.






    Parchetul General a cerut aviz Preşedinţiei României pentru
    urmărirea penală a fostului ministru de Interne, George Homoştean, în perioada
    comunistă, în dosarul morţii disidentului Gheorghe Ursu. Homoştean este
    cercetat pentru complicitate la infracţiuni contra umanităţii. Gheorghe Ursu,
    disident anticomunist, a murit în arestul Miliţiei Capitalei, în 1985, fiind
    bătut sistematic de anchetatori şi de colegii de arest, tocmiţi de organele de
    anchetă.






    Cetăţenii români aflaţi în străinătate vor putea obţine, într-o
    perioadă de timp mai scurtă şi parcurgând o procedură mai simplă, documente cu
    valoarea juridică a unui certificat de cazier judiciar, după ce Guvernul a
    modificat legislaţia în acest sens, printr-o Ordonanţă adoptată marti. Astfel,
    cetăţenii români aflaţi în străinătate vor avea la dispoziţie o procedură
    informatizată de obţinere a cazierului judiciar, ca parte a Sistemul Informatic
    pentru Managementul Integrat al Serviciilor pentru Cetăţeni. Sistemul face parte din amplul proces de
    informatizare şi modernizare a prestării tuturor serviciilor consulare demarat
    de Ministerul de Externe prin crearea
    unei platforme electronice integrate, cunoscută sub denumirea E-cons, ce integrează mai multe sisteme
    informatice care deservesc domeniul consular.