Tag: soferi de camioane

  • Nivel scăzut de securitate și lipsa locurilor de parcare pentru șoferii de camioane

    Nivel scăzut de securitate și lipsa locurilor de parcare pentru șoferii de camioane

    Condițiile
    dezastruoase pe care trebuie să le suporte șoferii de camioane sunt o
    consecința directă a Pachetului de Mobilitate, care, între altele, a introdus
    obligația întoarcerii camionului acasă, sunt de părere mai mulți
    europarlamentari.


    Noile reguli din
    Pachetul de Mobilitate, nu au adus
    beneficiile scontate companiilor de transport din vestul UE, și în plus au
    crescut cantitatea de emisii de CO2 a declarat în plenul Parlamentului European, Marian Jean Marinescu, europralamentar. Europarlamentarul român a pledat pentru reguli clare, care să poată determina
    și posibilitatea de a declanșa procedura
    de infringement împotriva unui stat membru în cazul în care regulile sunt
    încălcate.




    Este un subiect extrem de complicat și important. Este și o
    consecință a pachetului mobilitate, votată în condiții destul de, să spunem,
    controversate în Parlament. Acel pachet de mobilitate a adus probleme pentru
    sector pentru că a introdus celebra prevedere de întoarcere a camionului acasă,
    plus reguli de cabotaj și a introdus în același timp obligația de a avea timpul
    de odihnă nu în cabină, ci în hotel.

    E adevărat că s-au introdus atunci și
    reguli pentru parcări, însă consecințele sunt cu totul altele în realitate. În
    primul rând, primele două n-au determinat o îmbunătățire a situației
    companiilor din vest, ci mai degrabă s-a văzut că a fost o măsură de
    protecționism pentru statele din vest și bineînțeles că a crescut cantitatea de
    emisii, pentru că să duci un camion acasă la opt săptămâni, asta înseamnă
    foarte multă emisie. A doua consecință legată
    de timpii de odihnă este implementarea acestei prevederi foarte diferit în
    statele membre. Sunt companii care suportă consecințe grave, cu amenzi foarte
    mari, diferite de la stat la stat. Unele aplică, altele nu aplică acest sistem.

    Deci, toată această problemă a creat mari probleme pentru companiile de
    transport și în același timp, pentru tot sectorul. Cred că ar trebui să existe
    reguli foarte clare care să poată determina și posibilitatea de infringement
    pentru ca aceste parcări să existe sau până nu există parcările special
    securizate, să nu se aplice amenzi.