Tag: Sorin Grindeanu

  • Jurnal românesc – 24.01.2025

    Jurnal românesc – 24.01.2025

    Muzeul Național de Istorie a României dedică un proiect curatorial Zilei Unirii Principatelor Române, 24 ianuarie, prin deschiderea micro-expoziției „Unirea Principatelor Române în creația pictorului Eugen Ispir (1909 – 1974)”. Micro-expoziția va fi accesibilă publicului, la sediul Muzeului din Bucureşti, de pe Calea Victoriei nr. 12, începând de vineri, 24 ianuarie 2025. Expoziția propusă vizitatorilor de Muzeul Național de Istorie a României are o dublă însemnătate și substrat, omagiind nu doar Unirea Principatelor, Moldova şi Ţara Românească, înfăptuită pe 24 ianuarie 1859, ci și moștenirea artistică a unui pictor prea puțin cunoscut, Eugen Ispir.

    Cu acest prilej, sunt expuse, pentru prima dată, șase lucrări de artă plastică din patrimoniul muzeului pe care artistul le-a consacrat temei Unirii Principatelor. Realizatorul proiectului expozițional este dr. Erica Iojă, curator în cadrul Muzeului Național de Istorie a României, secția Muzeul Național Filatelic. Micro-expoziția poate fi vizitată în perioada 24 ianuarie – 20 februarie 2025, de miercuri până duminică, între orele 09:00 – 17:00, orele României.

    Cu ocazia celebrării Zilei Unirii Principatelor Române, pasagerii TAROM care achiziționează bilete de avion în perioada 24-26 ianuarie 2025 vor beneficia de prețuri promoționale către şapte destinaţii, potrivit unui comunicat de presă al operatorului aerian național transmis AGERPRES, vineri, 24 ianuarie. “Cele șapte destinații sunt perfecte nu doar pentru a petrece, acolo, o vacanță binemeritată, ci și pentru că, acolo, se află unele dintre cele mai mari comunități de români. Mulți dintre doritori vor avea, astfel, ocazia de a se reuni cu familia și cu prietenii plecați în străinătate, departe de casă”, se arată în comunicat.

    Biletele de avion către şi dinspre Chișinău și Roma încep de la 110 euro pe sens și 200 euro dus-întors, cele către şi dinspre Frankfurt și Bruxelles de la 130 euro pe sens și 245 euro dus-întors, iar cele către şi dinspre Amsterdam, Paris şi Madrid de la 150 euro pe sens și 290 euro dus-întors, precizează TAROM.

    Perioada de călătorie este între 15 februarie 2025 şi 31 mai 2025, data ultimului retur, iar ofertele leagă orice destinație internă deservită de TAROM (București, Cluj-Napoca, Timișoara, Oradea, Iași, Suceava, Baia-Mare, Satu-Mare via București) de cele șapte destinații externe incluse în ofertă, se mai arată în comunicat. De asemenea, ofertele TAROM acoperă toate nevoile călătoriei: toate taxele sunt incluse, un bagaj de cală, un bagaj de mână de 8 kg, iar check-in-ul este gratuit. Biletele sunt disponibile pentru vânzare pe site-ul www.tarom.ro, în agențiile TAROM sau la agenții acreditați, în limita locurilor disponibile.

    Contractul pentru construcția unui nou tronson al Autostrăzii Unirii (#A8) intră în procedură de licitație, a anunțat vineri, 24 ianuarie, Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu. “După validarea documentației, va fi stabilit termenul pentru depunerea ofertelor și va fi publicat în SEAP anunțul pentru participarea la licitație. Contractul, cu o valoare maximă estimată de 5,5 miliarde lei (fără TVA), finanțat prin Programul Transport (PT) 2021-2027, prevede construcția acestui nou tronson de autostradă în 46 de luni (10 luni pentru etapa de proiectare și 36 de luni pentru execuția lucrărilor)”, a scris ministrul pe pagina sa de socializare.

    Pe traseul Autostrăzii Unirii (#A8) urmează să fie construite 19 poduri -cel mai lung dintre poduri va avea o lungime de 1130 metri-, două tuneluri, două noduri rutiere -Nod Podul Iloaiei și Nod Lețcani-, două spații de servicii, două parcări de scurtă durată și un Centru de Întreținere și Coordonare. Un sector de 4 km va funcționa și ca Variantă Ocolitoare a localității ieșene Podul Iloaiei.

     

     

     

     

  • Varianta Ocolitoare Bârlad Bucureşti, deschisă circulației de joi, 29 august

    Varianta Ocolitoare Bârlad Bucureşti, deschisă circulației de joi, 29 august

    Circulaţia autovehiculelor a fost deschisă oficial, joi, pe Varianta Ocolitoare Bârlad, în lungime de 11,28 kilometri, a anunțat ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Sorin Grindeanu, într-o postare pe pagina sa de Facebook.

    ‘Circulaţie deschisă pe Varianta Ocolitoare Bârlad (11,28 km)! Cei care tranzitează zona nu vor mai fi obligaţi să traverseze municipiul Bârlad, iar circulaţia spre şi dinspre Vama Albiţa (frontiera cu Republica Moldova) se va desfăşura în condiţii mai bune. Acest nou drum care asigură inclusiv conexiunea cu DN 24, DN 24D şi DN 24A este dotat şi cu două parcări de scurtă durată’, a scris Sorin Grindeanu.

  • Portul Constanţa – două noi terminale

    Portul Constanţa – două noi terminale

    Portul românesc Constanţa la Marea Neagră şi-a mărit de miercuri capacitatea de operare cu două noi terminale. Unul dintre acestea va permite descărcarea camioanelor pe roţi direct de pe nave şi va gestiona până la 80.000 de vehicule pe an, iar un terminal cargo va opera echipamente agabaritice pentru mărfuri grele şi voluminoase.

     

    Noile facilităţi vor contribui la creşterea conectivităţii între serviciile existente de transport maritim şi feroviar în România, dar vor avea rezultate şi în ceea ce priveşte circulaţia mărfurilor între Europa continentală şi Marea Neagră, Marea Adriatică şi Marea Nordului.

     

    Investiţiile, în valoare de circa 65 de milioane de euro, dezvoltate de compania DP WORLD din Dubai, Emiratele Arabe Unite, “vor contribui la transformarea Portului Constanţa într-un hub regional”, a afirmat premierul Marcel Ciolacu, cu relevanţă sporită în momentul lansării procesului de reconstrucţie a Ucrainei.

     

    Marcel Ciolacu:  “Aceste noi terminale vor genera un plus anual de un milion de tone de marfă. Asta înseamnă miliarde în plus care vor alimenta conturile companiilor ce operează aici, venituri care vor stimula creşterea economică a României. Sunt convins că noile proiecte vor aduce beneficii de substanţă şi vor facilita interconectivitatea la nivel european şi internaţional.”

    La rândul său, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu a apreciat că investiţia va face posibilă dezvoltarea Portului Constanţa într-un hub care să fie la baza unor viitoare rute de transport către Turcia şi Georgia.

    “Putem spune în acest moment ca Portul Constanţa reprezintă cea mai eficientă alternativă de transport comercial către regiunea Mării Caspice şi Orientul Îndepărtat” – a declarat acesta. El a adăugat că anul 2023 a fost unul al recordurilor absolute în ceea ce priveşte traficul de mărfuri în Portul românesc de la Marea Neagră. A punctat, de asemenea, că în acest context, colaborarea bilaterală vizează şi alte sectoare de transport cum ar fi cele aerian, rutier şi feroviar.

     

    Investiţia marchează şi 20 de ani de activitate a companiei din Dubai în România şi este încă o bornă semnificativă în dezvoltarea parteneriatului româno-emiratez în domeniul transporturilor.

    “Contractul a început în 2004 şi să-l văd 20 de ani mai târziu, este uimitor. Simt că este o oportunitate uriaşă. Este cel mai important port la Marea Neagră, cu conectivitatea cea mai mare şi în acelaşi timp, portul cu cele mai bune legături moderne cu alte porturi”, a precizat preşedintele companiei care a realizat investiţia, Sultan Ahmed bin Sulayem.

     

    Constanţa este deja cel mai mare port de containere de la Marea Neagră, iar anul viitor ar urma să fie deschisă încă o platformă multitransport în urma unei investiţii de 50 de milioane de euro a aceleiași companii în România.