Tag: Sorin Grindianu

  • Autostrada Sibiu – Piteşti, ună jgllioată ninti

    Autostrada Sibiu – Piteşti, ună jgllioată ninti

    Cu ună lundzime totală di aproapea 580 di km, Autostrada A1 ahurheaşti București și easti proiectată s’asiguripsească ieșearea cătă sinurlu cu Ungaria la Nădlac, cu treaţiri pritu Pitești, Sibiu, Diva, Timișoara și Arad. Ună mutrită pi harta lărdzită năspuni, tru idyiul kiro, că, tra s’bitisească Coridorlu European di la Vama Nădlac 2 la portul Constanța di la Amarea Lae, suntu ixiki nicaa 10 km di autostradă cu tuneluri anamisa di Lugoj și Diva și cumata di autostradă di 120 di km di pe Valea a Oltului. Cara ti secţiunea ixiki ditu judiţul Timiş sunt şasi constructori cari dipusiră oferte, ama simnarea a contractului nu poate s’hibă garantată până tru bitisita a anlui, pe traseulu ali autostradză Sibiu – Piteşti, di la 1 di agustu, tuti aţeali ţinţi loturi au contracte simnate. Dauă ditu aestea, aţeali ditu capiti, sunt tamam tru şantier. Iara uidisitu cu călindarea oficială, dimi aţea a contractilor simnate, tru şase ani autostrada Sibiu – Piteşti lipseaşti s’hibă hăzări.



    România va s’aibă prota autostradă cari va s’tracă pisti Carpaţ, spune ministurlu a Transporturlor, Sorin Grindianu, cari lo parti la simnarea a contractului tră proiectarea şi execuţia a secţiunillei 3 a autostradăllei Sibiu – Piteşti, di aproapea 37 di km. Easti zborlu ti un contractu di 5,3 miliardi di lei (circa 1 miliardu di euro), cu ună durată di 12 di meşi tră proiectare şi aproapea patru añi tră execuţie. Easti nai ma greu ditu aţeali ţinţi tronsoane. Antreprenorlu lipseaşti s’ construiască 95 di apunţă şi pasaje, un tunel cu dauă galerii indipendinte, tru lundzime di 1,7 km/galerie, două noduri rutiere şi un ecoductu. Nai ma avansatu lot ali autostradă easti Sibiu – Boiţa, cu şansi multu mări di dişcllidiari până di sărbători, spuni ministrul Grindianu:


    “Tuti ateali ţinţi secţiuni ali autostradă Sibiu-Piteşti disemnară amintători. Una ditu aeali, secţiunea 1, di la Sibiu la Boiţa, nă aştiptăm ca tu bitisita a aluştui anu s’poată s’hibă dată tru circulaţie. Ia că, păn tru bitisită, cu ună amănari cabaia mari, avem aesti contracte simnate, a diapoa aţelli cari amintară aesti licitaţii s’tiñisească termeñilli a contractului şi s’avem, aşi cum spuneam ma ninti, neise, după dz4ţ di añi, prima autostradă cari va s’tracă pisti Carpaţ.”



    Armăni s’vidimu cum va shibă tiñisiti vadilurli, tru condițiile tru cari constructorlu a lotlui 3 lucreadză şi pi tronsonlu ditu câmpu di 30 km anamisa di Piteşti şi Curtea di Argeş, un segment multu ma lişor, ama amănatu.


    Dragoş Burlan, reprezentantul a antreprenorlui exighiseaşti amănărli: “Pi aţelli 32 km ari proapea 146 di apunţă, aţea ţi faţi ca tearasamentul s’hibă ampărţătu ditu 30 tru 50, tru 100 m. Tră s’putemu s’intrămu la partea di tearasamente, noi atacămu cama ninti aesti apunţă. Proţentul respectiv, di 15%, easti dat di itia că până tru aestu kiro nu lucrămu dipu multu la tearasamente, tearasamentele li ahuhrimu di aproapea ţinţi stămâñi.”


    Ministurlu a Transporturilor nica dimăndă că meslu aestu s’dişcllidu și dauă şantiere pe Autostrada ali Moldovă A7, Ploieşti-Paşcani, finanţată pritu PNRR.


    Autoru: Corina Cristea


    Armânipsearia: Taşcu Lala







  • Simnarea a protilor contracti pritu PNRR

    Simnarea a protilor contracti pritu PNRR

    București fură simnate protili şapte contracte finanţate pritu Planul Naţional di Redresare şi Rezilienţă vulusiti anamisa di autorităţi locale şi Ministerul Dizvoltării. Aestea mutrescu reabilitarea şi modirnizarea a născăntoru sculii şi primării şi creaştirea eficienţăllei termică a născăntor sedii administrative. Prezentu la evenimentu, premierlu Nicolae Ciucă spusi suntu aştiptati nica 1.430 di proiecte, tru valoare totală di pisti 2,4 miliardi di euro. El diadi asiguripseri că tuti comunităţli locale, cari ţi s’hibă regiunea ică di apartenenţa politică a primarlui, au şanse isa di finanţare pritu PNRR.


    Nicolae Ciucă “Tutu procesul di dipuneri a proiectelor şi di eligibilitate s-feaţi pritu ună turlie cât s’poate di transparentă şi di modirnă, ufilisinda-si ună platformă digitală. Pritu aestă procedură asigurăm mecanisme modirne pritu cari s’licşurămu emu accesul autorităţilor locale, emu s’dimonstrăm a cetăţenilor români că pot s’aibă pistipsearea tru angajamentele pe cari nă li lomu.” Premierul nica spusi că executivul lucreadză la a daua căftari di finanţare cari s’hibă pitricută a Comisiillei Europeane tră atea ca România să s’hărsească acutotalui di suma di 10 miliardi di euro ahărdzită ti aestu an. Cu finanţare di la Bruxelles easti şi ună bună parte ditu autostrada Moldovăllei (A7), cari leagă sudlu cu nordul a Româniillei și cari ari tutu cu tut 440 km, până la sinurlu cu Ucraina. Tronsonul di la Ploiești până la Pașcani, aproapea 320 di km, easti finanțat pritu PNRR. Compania Naţională di Drumuri simnă contractul tră prima secţiune Ploieşti-Buzău (60 km), di aproape 4 miliardi di lei (cca.800 milioane euro), cum şi tră execuţia a sectorului di mesi a aliştei, Mizil-Pietroasele (28 km). Tute lucrărli lipseaşti s’hibă bitisiti până tru agustu 2026, tra s’hibă dicontate pritu PNRR, planlu pi şcurtu kiro minduitu di UE tră relansarea a economiilor post-pandimie.


    Ministrul a transporturlor, Sorin Grindianu, căftă a Companiillei di Călliuri s’li simneadză contractele tră tuti aţeali 13 loturi până la bitisita a anlui, ună călindari multu zorlea tră tiñiseari, cunuscut hiinda că nica nu fură lansati licitațiile, cari pot s’hibă contestate. Autostrada Moldovăllei va s’prillea mari parti ditu traficlu di pi actualul E85, ună cali națională cu câti ună bandă pi sens și un acostament niheamă ma largu, ufilisitu di multi ori niregulamentar di cătră șoferi cu noima că easti ună bandă di urdinari. Ditu vidiala a accidintelor, aestă easti, tru aestu kiro nai ma di piriclliu ditu tută văsilia. Autostrada Moldovăllei easti prima ditu România cari va s’adapteadză cât ma multu cu normili europene di fisi. Astfel, ea va s’aibă ndreapti pi traseu 24 di spaţii distinate ti ancărcarea a autoturismilor electriţi, va s’hibă siminati 65 loturi di pirdiadz forestieri anti-tufani cu neaua pi ună lundzimi totală di pisti 63 di km şi pi ună suprafaţă di 160 di ictări, iara călliurli tehnologhiti va s’poată s’hibă ufilisiti şi ca piste tră biţiclete.


    Autoru: Mihai Pelin


    Armânipsearea: Taşcu Lala