Tag: Spatiul Privat Virtual

  • ANAF recomandă depunerea Declarației unice prin mijloace electronice de transmitere la distanță

    ANAF recomandă depunerea Declarației unice prin mijloace electronice de transmitere la distanță

    Prin Ordonanța de urgență a Guvernului nr.69/2020 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, precum şi pentru instituirea unor măsuri fiscale, termenul de depunere a formularului Declarație unică privind impozitul pe venit și contribuțiile sociale datorate de persoane fizice a fost prorogat până la data de 30 iunie 2020, inclusiv.

    Prin același act normativ, s-a stabilit că, dacă Declaraţia unică privind impozitul pe venit şi contribuţiile sociale datorate de persoanele fizice se depune până la 30 iunie 2020 inclusiv, se acordă următoarele bonificaţii:
    a) pentru plata impozitului pe venit, a contribuţiei de asigurări sociale şi a contribuţiei de asigurări sociale de sănătate, reprezentând obligaţii fiscale anuale pentru anul 2019, se acordă o bonificaţie de 5% din aceste sume, dacă toate aceste obligaţii fiscale de plată se sting prin plată sau compensare, integral până la data 30 iunie 2020 inclusiv;

    b) pentru depunerea declaraţiei unice privind impozitul pe venit şi contribuţiile sociale datorate de persoanele fizice prin mijloace electronice de transmitere la distanţă conform art. 79 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, se acordă o bonificaţie de 5% din impozitul pe venit, contribuţia de asigurări sociale şi contribuţia de asigurări sociale de sănătate.

    În condițiile actuale, când este foarte importantă respectarea distanțării sociale, Agenția Națională de Administrare Fiscală amintește contribuabililor că pot depune Declarația unică prin mijloace electronice de transmitere la distanță astfel:

    – prin intermediul serviciului Spaţiul Privat Virtual (SPV);
    – pe site-ul e-guvernare.ro, cu semnătură electronică calificată.

    De asemenea, precizăm că nu există obligația de a anexa, la depunerea declarației, documente doveditoare ale veniturilor. Fac excepție persoanele fizice nerezidente care obțin venituri în România, care trebuie să atașeze certificatul de rezidență fiscală. În cazul în care declarația se depune prin mijloace electronice de transmitere la distanță, aceste documente se atașează în format electronic.

    Pentru îndrumare și asistență la completarea declarației, persoanele fizice pot apela numărul 031.403.91.60 sau pot transmite solicitarea pe formularul de contact http://www.anaf.ro/asist.public

    De asemenea, contribuabilii au la dispoziție, pe site-ul ANAF, la secțiunea Toate formularele cu explicații atât formularul, cât și Instrucțiunile de completare a declarației.

  • Noi facilități ale serviciului Spatiul Privat Virtual

    Noi facilități ale serviciului Spatiul Privat Virtual

    Ministerul Finanțelor Publice
    și Agenția Națională de Administrare Fiscală dezvoltă și implementează,
    permanent, noi facilități ale Spațiului Privat Virtual pentru a oferi
    servicii facile și utile tuturor contribuabililor.


    Astfel, persoanele înregistrate în Spațiul Privat
    Virtual pot face plata obligațiilor fiscale la buget direct cu cardul bancar
    prin interconectarea cu ghișeul.ro, soluție care permite achitarea a peste 30
    de impozite și contribuții. Acestă facilitate este operațională din 11 iunie
    2020, primele plăți fiind deja efectuate de către contribuabili.


    Plata a fost introdusă pentru toate tipurile de creanțe fiscale care se
    pot plăti cu cardul prin Sistemul Național Electronic de Plăți, iar instrucțiunile
    pentru utilizarea acestui serviciu sunt disponibile pe site-ul instituției, la
    următorul link SP




    În Spațiul Privat Virtual, la accesarea serviciului
    Plata obligațiilor fiscale, se afișează pagina de pornire, în care trebuie
    ales CNP-ul pentru care se dorește plata. În cazul persoanelor care se
    autentifică în SPV cu NPOTP (nume, parola si OTP), în listă apare doar CNP-ul
    titularului de cont.




    La apăsarea butonului Afișare obligații restante,
    se afișează lista obligațiilor ce pot fi plătite prin platforma ghiseul.ro și
    care cuprinde peste 30 de poziții, de la impozitul pe venituri, la contribuții,
    accize colectate și până la plata unor penalități.




    La apăsarea butonului Plătește, utilizatorul este
    direcționat către serviciul de plată online al platformei ghiseul.ro, unde se
    bifează căsuța Aprob plata și sunt de acord cu termenii și condițiile de
    utilizare si butonul PLATESTE. Din această pagină nu mai există
    posibilitatea întoarcerii la serviciul disponibil în SPV.






    Baza legală: Ordinul
    ministrului finanțelor publice nr. 2012 din 4 iunie 2020 pentru modificarea şi
    completarea Procedurii de comunicare prin mijloace electronice de transmitere
    la distanţă între Ministerul Finanţelor Publice/organul fiscal central şi
    persoanele fizice, persoanele juridice şi alte entităţi fără personalitate
    juridică, aprobată prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 660/2017
    (Monitorul Oficial nr. 494 din 11 iunie 2020).

  • ANAF recomandă interacțiunea la distanță cu unitățile fiscale

    ANAF recomandă interacțiunea la distanță cu unitățile fiscale

    În contextul răspândirii infecției cu coronavirus (COVID-19),
    Agenția Națională de Administrare Fiscală reamintește
    contribuabililor că obligațiile fiscale se pot îndeplini utilizând
    metode de comunicare la distanță, astfel:




    1. pentru depunerea declarațiilor fiscale, prin intermediul următoarelor servicii electronice oferite de ANAF și
    MFP:




    1.1. Spațiul Privat Virtual (SPV) – disponibil pe site-ul
    Agenției, www.anaf.ro


    Pentru înrolarea în SPV puteți accesa
    tutorialul video de înregistrare prin accesarea paginii
    aici





    1.2. Depunere on-line


    Informații suplimentare sunt disponibile pe
    site-ul Agenției, la următorul link:


    Declarațiile se depun prin intermediul
    portalului www.e-guvernare.ro, utlizând certificate digitale calificate.




    Formularele/declarațiile
    fiscale, care nu se pot transmite pentru moment electronic, pot fi transmise de
    contribuabili și prin fax sau servicii de curierat. Datele de contact ale unităților fiscale sunt
    disponibile la următorul link:


    2. pentru efectuarea plăților, prin intermediul
    următoarelor servicii oferite de terți:




    2.1. Internet banking


    2.2. www.ghiseul.ro






    Informații
    generale în domeniul fiscal și IT puteți obține prin apelarea Call-center-ului,
    la numărul de telefon 031.403.91.60.




    Informații în scris pot fi
    obținute astfel:




    a)
    contribuabilii înrolați
    în Spațiul
    Privat Virtual
    :


    -
    prin intermediul Formularului de contact disponibil în acest serviciu – pot
    obține informații generale în domeniul fiscal și IT precum și informații privind
    situația fiscală proprie;




    b)
    contribuabilii care nu sunt înrolați
    în
    Spațiul Privat Virtual:


    -
    prin intermediul Formularului de contact de pe site-ul Agenției -
    pot obține informații generale în domeniul fiscal și IT.




    Contribuabilii pot obține noutăți
    legislative în domeniul fiscal prin accesarea serviciului Buletin informativ fiscal ce este disponibil în
    Spațiul Privat Virtual și pe site-ul Agenției. De asemenea, contribuabilii pot
    solicita Agenției comunicarea de materiale informative în domeniul fiscal pe
    adresa de e-mail proprie, prin transmiterea unei solicitări în acest sens prin
    intermediul Formularului de contact, serviciu disponibil atât
    în Spațiul Privat Virtual, cât și pe site.




    Agenția Națională de Administrare
    Fiscală informează contribuabilii că lucrul cu publicul se desfășoară în
    unitățile fiscale exclusiv în incinta spațiilor destinate primirii
    contribuabililor.