Tag: Teatrul Masca

  • Participantes de España en el Festival Internacional de Estatuas Vivientes

    Participantes de España en el Festival Internacional de Estatuas Vivientes

    En Bucarest ha tenido lugar recientemente la novena edición del Festival Intrenacional de Estatuas Vivientes. El acontecimiento se ha desarrollado en tres lugares: la Casa Filipescu Cesianu, el Parque Al. I. Cuza y el Parque del Rey Miguel I, y ha sido organizado por el Teatro Masca, el único teatro rumano del gesto, pantomima y expresión corporal.



    En la edición 2019 de este festival han participado invitados de Portugal, Israel, Estados Unidos, Reino Unido, Serbia, Austria y España. Algunos de los invitados han estado aquí por primera vez, mientras que otros han vuelto con nuevas representaciones.



    Entre los invitados han estado también varios artistas de España con mucha experiencia internacional. Antes del festival, algunos de ellos ofrecieron una entrevista al programa Paseo cultural (monica_tarau@rri.ro). Pawer Hernández del grupo español ARTE PAW, Jorge Balmaseda del grupo ALUCINARTE Animación Teatral y Francisco Aguado Añonuevo, quien ha estado por segunda vez en Bucarest, han hablado de su participación en este acontecimiento.



  • “Este trabajo no conoce fronteras”

    “Este trabajo no conoce fronteras”

    Del 22 al 28 de mayo el Teatro Masca de Bucarest ha organizado la octava edición del Festival Internacional de Estatuas Vivientes, en la que participan invitados de Rumanía, España, Portugal, Macedonia, los Países Bajos, el Reino Unido, Alemania y Ucrania. El acontecimiento se desarrolla en varios sitios de la capital e incluye representaciones teatrales, exposiciones y otras actividades.



    El festival se inauguró el 22 de mayo en el Jardín de la Casa Filipescu-Cesianu de Bucarest.



    Uno de los invitados de España ha sido Francisco Aguado Añonuevo, un participante con mucha experiencia internacional.



    Aquí pueden escuchar una entrevista sobre su participación en este acontecimiento con la representación “Manuscrito” y su actividad como artista callejero.



    La entrevista ha sido difundida por el programa Paseo cultural (monica_tarau@rri.ro).







    Para más detalles sobre el festival visiten la página web del Teatro Masca www.masca.ro .

  • Abonamentul de transport în comun te trimite la teatru

    Abonamentul de transport în comun te trimite la teatru


    “Călătoreşte cu RATB în lumea culturii bucureştene” este motto-ul unei campanii lansate de Regia Autonomă de Transport Bucureşti. În fiecare lună, 22 de instituţii culturale bucureştene oferă premii ce sunt trase la sorţi de utilizatorii transportului în comun bucureştean. Spectacole de circ, teatru şi chiar şi cursuri de limbi străine pot fi câştigate de călătorii fideli.



    Începută ca o acţiune de tip cadou de Crăciun, adică în luna decembrie a anului trecut, campania are deja vreo 2 mii de concurenţi înscrişi şi 650 de premienţi, adică de câştigători ai unei invitaţii pentru două persoane la vreun spectacol. Vine cu detalii Constantin Tobescu, purtător de cuvânt RATB: “Obiectivul este creşterea interesului pentru cultură la nivelul capitalei, având în vedere faptul că şi RATB-ul şi majoritatea instituţiilor de cultură, teatre, circ suntem în subordinea primăriei, este nevoie de o colaborare, pentru creşterea deschiderii oamenilor către cultură. Am iniţiat acest proiect împreună cu Direcţia cultură sport turism din primărie, am intrat în legătură cu majoritatea teatrelor, cu circul de stat, Casa Schiller şi cu alte instituţii de cultură, astfel încât pe durata a doi ani să colaborăm, instituţiile de cultură oferind invitaţii la spectacole pentru călătorii care se înscriu la tragerea la sorţi. Ne-am gândit să fidelizăm călătorii care au abonamente nominale, care pentru noi sunt cei fideli. Latura culturală reprezintă un aspect important şi ne dorim să dezvoltăm acestă colaborare. Vrem să colaborăm şi cu edituri, cum am colaborat pe perioada Târgului Gaudeamus. Vrem ca transportul public, având în vedere că este prezent în viaţa publică a oraşului permanent, să fie un instrument de deschidere către cultură. Acest gen de proiecte o puztem regăsi chiar la nivel eurpean, mă uitam la Regia de transport din Paris unde există astfel de proiecte.”



    Pentru a câştiga o invitaţie în cadrul campaniei, este de ajuns ca deţinătorul unui card nominal, cu abonament lunar, să acceseze site-ul RATB şi să se înscrie pentru tragerea la sorţi. Instituţiile de cultură partenere şi datele de contact ale acestora pot fi găsite, de asemenea, pe acelaşi site. Astfel, publicul va găsi într-un singur loc, accesând site-ul RATB, întreaga ofertă culturală bucureşteană.



    RATB precizează că toţi cei care s-au înscris începând cu 25.12.2016, vor fi incluşi automat în lista participanţilor la tragerea la sorţi care va fi organizată în luna februarie 2017.



    Acest proiect a început în luna decembrie 2016 şi se va desfăşura timp de doi ani, până în luna decembrie 2018, scopul său fiind de a creştere interesul publicului pentru actul cultural şi fidelizarea călătorilor, susţine Constantin Tobescu, purtător de cuvânt RATB, care ne-a asigurat că speră ca tot mai mulţi călători să fie interesaţi de cultură. Ce invitaţii au fost puse în joc? “Pentru toate spectacolele am avut invitaţii de la instituţiile de cultură: Avem invitaţii la Teatrul Ţăndărică, la spectacolul “Cei trei purceluşi”, “Croitoraşul cel viteaz”, “Capra cu trei iezi” şi altele. De asemenea, la teatrul ion Creangă, “Tinereţe fără bătrâneţe şi viaţă fără de moarte”, şi altele. Teatrul Masca invită la “Nastasia”. Avem, de asemenea, la Circul Globus la spectacolul “Arena magică”. La teatrul Odeon, “De vânzare” sau “Când timpul nu se mişcă”, “Refugiul” şi “Ascensiunea lui Arturo”. De la Teatrul Stela Popescu, “Chiriţa din Iaşi”, “Harap Alb”. Sunt foarte multe spectacole. Interesul este mare, chiar am primit mesaje de la călători să colaborăm mai strâns cu teatrele, astfel încât să primim invitaţii şi pentru spectacolele care se joacă de obicei cu casa închisă.”



    Idei frumoase, susţinute cu entuziasm de instituţiile culturale bucureştene şi apreciate de călători, care, iată, îşi pot şi exprima preferinţele culturale. În plus, ne asigură organizatorii campaniei, dacă există câştigători interesaţi de alte premii decât cele câştigate, ei le pot schimba cu alţi călători folosind tot site-ul RATB ca intermediar.(