Tag: temporară

  • Anunţ oprire două emiţătoare RRI

    Anunţ oprire două emiţătoare RRI

    Dragi prieteni, din cauza reducerilor bugetare, Consiliul de Administraţie Radio România a decis renunţarea, temporar, de la 1 august 2023, la folosirea a două dintre cele 5 emiţătoare Radiocom pe unde scurte care asigură emisia programelor Radio România Internaţional. De la 1 august programele noastre pot fi recepţionate prin intermediul câte unui emiţător situat la Ţigăneşti, la Săftica şi Galbeni. În măsura în care bugetul Radio România va fi suplimentat, vom reveni la emisia pe 5 emiţătoare.



    Sunt afectate programele RRI în limbile română, engleză, franceză, germană, spaniolă, rusă, arabă, chineză şi ebraică. Toate acestea pot fi recepţionate de la 1 august 2023 pe o singură frecvenţă, în loc de două frecvenţe. Vom anunţa în emisiuni, pe site şi pe Facebook frecvenţele pe care pot fi recepţionate programele, ca şi modificările punctuale de frecvenţe operate de Radiocom, pe baza monitorizării recepţiei şi a mesajelor primite de la dvs., privind calitatea emisiei.



    Din cauza reducerilor bugetare, s-a decis şi reducerea la jumătate a puterii pe timpul nopţii la emiţătoarele de unde medii care difuzează programele interne ale Radio România Actualităţi şi ale unor posturi regionale de radio.



    Vă invităm să urmăriţi programele Radio România Internaţional pe site-ul www.rri.ro (inclusiv on demand), pe SoundCloud, pe aplicaţiile pentru Android şi iOS, prin TuneIn şi via satelit. Detalii găsiţi pe site. De asemenea, puteţi urmări conţinuturile noastre pe Facebook, Twitter, Instagram, YouTube, LinkedIn şi Spotify.

  • Munca temporară (reluare)

    Munca temporară (reluare)

    Într-o perioadă de criză economică şi financiară, slujbele temporare pot fi o alternativă viabilă la lipsa locurilor de muncă permanente. Cei mai interesaţi sunt, evident, tinerii care, în ultimii ani, au fost puternic afectaţi de şomaj în UE. De altfel, instituţiile comunitare sunt cele care promovează acest tip de angajare printr-o directivă din 2008 şi adoptată de statele-membre până în 2011. România, la rândul ei, a pus în aplicare această legislaţie care presupune o relaţie tripartită între agentul de muncă temporară, lucrătorul temporar şi utilizatorul. Primul intermediază angajarea lucrătorului pe o perioadă limitată, atât cât durează misiunea pentru care utilizatorul are nevoie de competenţele lui. Asta poate însemna fie o lună, fie trei ani, perioada maximă permisă de lege în momentul de faţă pentru un contract temporar.



    La sfârşitul contractului, angajatul poate alege să-şi continue cariera în alt domeniu sau în acelaşi, cum doreşte. De fapt, această flexibilitate profesională este şi scopul pentru care a fost adoptată această directivă UE, după cum aflăm de la Camelia Slivneanu, directoarea executivă a Asociaţiei Române a Agenţilor de Muncă Temporară (ARAMT). Ea practic lasă la latitudinea angajatului decizia de a-şi stabili traseul profesional. Asta înseamnă că oricine poate decide la un moment dat, dacă doreşte să mai fie angajat pe perioadă nedeterminată, cum suntem noi obişnuiţi. Dacă nu, slujba temporară îi acordă flexibilitatea să-şi canalizeze eforturile în funcţie de interesele sale personale şi profesionale. Discutăm de un nou mediu economic. Putem să spunem că acest tip de slujbă este o adaptare la noua realitate economică, nu neapărat din cauza crizei, cât şi datorită deschiderii graniţelor şi a mobilităţii pe piaţa unică europeană.”



    Pare slujba ideală pentru studenţii dornici să capete experienţă profesională, dar şi pentru absolvenţii dornici să încerce mai multe profesii pentru a vedea ce li se potriveşte. De asemenea, pentru persoanele care au stat mai mult timp neangajaţi e de preferat o slujbă, fie ea şi temporară, în locul uneia permanente de negăsit. Ne întrebăm, totuşi, care sunt avantajele pe termen lung ale unei slujbe despre care ştii că nu va dura mult? Cum rămâne cu sentimentul de siguranţă pe care ţi-l dă un contract de muncă pe perioadă nedeterminată? Camelia Slivneanu ne răspunde: Dacă ne uităm la ce se întâmplă în ultima vreme cu angajaţii pe perioadă nedeterminată, care au ajuns şomeri, nu prea mai putem să vorbim de siguranţa locului de muncă. Din contră, când vorbim despre angajatul temporar, cel angajat prin agentul de muncă temporară, discutăm de fapt de o foarte mare siguranţă în ceea ce priveşte taxele care trebuie plătite către stat. Un agent de muncă temporară nu-şi permite să aibă nici un fel de penalizare sau nici un fel de eludare a legii, căci altfel i se ridică imediat autorizaţia.”



    Andreea Staicu este angajată pe o slujbă temporară. Ea ocupă postul de directoare de resurse umane la o companie din Oradea, înlocuind-o pe titulara care e în concediu de creştere a copilului. Ştiind exact când îi expiră contractul, Andreea nu-şi face griji cu privire la viitorul ei profesional. Având în vedere că mă aflu într-o perioadă de explorare în cariera mea, nu am nici o temere privitoare la viitoarea slujba sau la parcursul carierei mele profesionale. Acum mă concentrez pe slujba pentru care am încheiat contractul acesta, iar apoi voi decide ce voi face mai departe. Sunt sigură că, pe viitor, această oportunitate, îmi va aduce şi alte oportunităţi.”



    Pentru un tânăr aflat la început de carieră, dornic să experimenteze diverse tipuri de slujbe, munca temporară este o oportunitate în acest sens. Andreea Staicu: Acest tip de contract are multe beneficii din punctul meu de vedere. Pe partea de cultură organizaţională, slujba mea de acum m-a dus într-un mediu nou. Este o perioadă de explorare când un tânăr are posibilitatea să vadă dacă-i place în organizaţia respectivă sau dacă domeniul i se potriveşte. Este o iniţiativă destul de bună.”



    Dar există şi dezavantaje care ne sunt semnalate acum de Camelia Slivneanu: Există un singur mare dezavantaj, poate singurul, în ceea ce priveşte munca temporară, cel care priveşte relaţia cu băncile. Cei de la bancă se uită altfel la angajaţii cu contract de muncă temporară şi nu ţin cont de tot istoricul persoanei. Există persoane cu contracte de muncă temporară angajate pe durata mai multor misiuni succesive, nu doar pentru trei ani, ci pentru 6 sau 9 ani. Din acest punct de vedere avem un impediment pe piaţa muncii.”



    Cu toate acestea, în România, slujbele temporare au început să aibă mare căutare în ultimii ani. În 2008, doar în evidenţele ARAMT, figurau 28.000 de angajaţi temporari pentru ca în prezent, numărul lor să depăşească 52.000. Majoritatea au vârste cuprinse între 21 şi 45 de ani. 21% dintre angajaţii temporari sunt studenţi, iar peste 35% au vârste cuprinse între 30 şi 45 de ani. Cu toate acestea, suntem departe de media europeană. În UE, aproximtiv 2% din forţa totală de muncă e angajată în slujbe temporare faţă de 0,8% în România.

  • Suspendarea temporară a activităţii Ambasadei României la Tripoli

    Având în vedere agravarea situației de securitate din Libia, pe baza informațiilor actualizate rezultate în urma monitorizărilor permanente efectuate la nivelul Celulei de Criză din cadrul Ministerului Afacerilor Externe al României, s-a dispus suspendarea temporară a activității Ambasadei României la Tripoli și relocarea personalului diplomatic și consular la Tunis pentru o perioadă nedeterminată.


    Celula de Criză a Ministerului Afacerilor Externe a acționat în faza premergătoare relocării Ambasadei României de la Tripoli, în direcția acordării asistenței și protecției consulare cetățenilor români aflați în Libia, sprijinind evacuarea unui număr de 72 de cetățeni români (până la data de 8 august 2014).


    Sub directa coordonare a Primului-ministru Victor Ponta, la data de 8 august 2014, concomitent cu relocarea Ambasadei României la Tripoli, Celula de criză MAE a organizat o nouă operațiune complexă de evacuare, pe cale terestră, din Tripoli în Tunisia, a unui număr de 25 de cetățeni români, la cererea acestora.


    Acțiunea de evacuare a fost realizată cu implicarea directă a Ambasadelor României la Tripoli și Tunis. Grupul de cetățeni români a fost însoțit pe toată durata transportului către Tunis de personalul diplomatic și consular al Ambasadei României la Tripoli.


    Menționăm că, până la ora actuală, au fost evacuați din Libia toți cetățenii români care au solicitat sprijinul cu privire la părăsirea teritoriului.


    În contextul asistenței consulare acordate încă de la debutul conflictului civil din Libia, Ministerul Afacerilor Externe al României, atât prin Ambasada României la Tripoli, cât și la nivelul Centralei, a organizat în mod constant întâlniri cu reprezentanții companiilor românești care activează pe teritoriul libian, ocazie cu care a fost prezentată situația de securitate din Libia, fiind transmise recomandări ferme de părăsire a teritoriului acestui stat.


    Totodată, Ministerul Afacerilor Externe al României a lansat cetățenilor români numeroase recomandări de părăsire imediată a teritoriului Libiei. Cu toate acestea, o parte a cetăţenilor români au optat pentru a rămâne în continuare în acest stat.


    Reiterăm faptul că Ministerul Afacerilor Externe a emis anterior o alertă de călătorie pentru Libia la nivelul maxim, respectiv PERICOL MAJOR: părăsiți imediat zona sau țara.


    MAE român îşi exprimă speranţa că situația politică și de securitate va înregistra evoluţii pozitive în perioada următoare, care să permită reinstaurarea stabilităţii. Deși misiunea diplomatică română la Tripoli a fost relocată, va continua să mențină contactul permanent cu cetățenii români rămași în Libia și va acționa, în cooperare cu Ambasada României la Tunis, în direcția acordării în continuare de asistență consulară.


    De asemenea, Ambasada României la Tripoli va continua monitorizarea situației de securitate din Libia și colaborarea cu misiunile diplomatice străine care au rămas pe teritoriul libian și deîndată ce condițiile de securitate o vor permite, MAE va analiza oportunitatea reluării activităţii diplomatice a Ambasadei României la Tripoli.


    MAE mulţumeşte membrilor Asociaţiei de prietenie Libia — România care au sprijinit operaţiunea de repatriere a cetăţenilor români din Libia.


    Având în vedere relocarea misiunii de la Tripoli la Tunis, asistenţa consulară pentru cetăţeni români rămaşi în Libia va fi asigurată în continuare de la Tunis, cetăţenii români putând apela următoarele contacte:


    Telefon: +216 71 766926


    Telefon urgenţă: +216 24023567


    Fax: +216 71 767695


    Website: www.tunis.mae.ro


    E-mail: ambroum@planet.tn



    Informații suplimentare:


    Până în prezent mai multe state membre UE și-au relocat misiunile în Tunisia, misiunea diplomatică a României fiind printre puținele ambasade rămase operaţionale şi care a acţionat până la acest moment în direcţia acordării asistenţei şi protecţiei consulare cetățenilor români aflați încă pe teritoriul Libiei.


    Până în prezent, Ministerul Afacerilor Externe al României a organizat și sprijinit evacuarea unui număr de 112 cetățeni români.


    Cheltuielile ocazionate de evacuarea pe cale terestră a cetățenilor români din Libia au fost acoperite integral de Ministerul Afacerilor Externe.