Tag: TIR-uri

  • Trafic aglomerat pentru TIR-uri la mai multe puncte de trecere a frontierei, pe sensul de ieșire din România

    Trafic aglomerat pentru TIR-uri la mai multe puncte de trecere a frontierei, pe sensul de ieșire din România

    Aglomerație de TIR-uri la mai multe puncte de trecere a frontierei, pe sensul de ieșire din România.

    Şoferii trebuie să aștepte 400 de minute la Isaccea, 150 la Albiţa, iar la Nădlac și Giurgiu aproximativ o oră. La Calafat-Vidin timpii de așteptare sunt de 120 de minute, după ce astăzi la prânz depășeau patru ore.

    Coloana de TIR-uri se întindea pe o distanță de cinci kilometri.

    La Reuniunea Miniștrilor de Interne ai Uniunii Europene din 12 decembrie va fi luată o decizie finală în legătură cu intrarea deplină a României și Bulgariei în Spațiul Schengen din ianuarie 2025.

  • Aglomerare de camioane la Isaccea

    Aglomerare de camioane la Isaccea

    Peste 100 de camioane aşteaptă, pe malul românesc al Dunării, să treacă în Ucraina.

    În Isaccea, unul din cele două sensuri de mers ale şoselei care uneşte drumul european 87 de trecerea bac este plin de camioane, la fel ca drumul neasfaltat de pe digul ce apără oraşul de inundaţii şi ca parcarea hub-ului umanitar amenajat în apropierea punctului de trecere a frontierei. Pe malul ucrainean al Dunării, la Orlivka, este o coloană de tiruri de 30 de kilometri.

    Din 24 de februarie 2022, circa 95.000 de persoane cu 16.000 de autovehicule din Ucraina au intrat în România, prin punctul de trecere a frontierei din Isaccea. Circa 40.000 de persoane cu 11.000 de mijloace de transport au ieşit din România spre Ucraina, informează Garda de Coastă.

    Capacitatea bacului este de 17 – 18 tiruri, doar că pe acel bac urcă şi autoturisme. La fiecare transport, circa 10 automarfare urcă pe feribot, pentru că toată lumea vrea să ajungă pe partea cealaltă. Bacul funcţionează non-stop, iar noi efectuăm controlul de frontieră atât pe timpul zilei, cât şi pe timpul nopţii. Avem personal suplimentat şi funcţionăm la capacităţi maxime, aşa cum am făcut-o de la izbucnirea conflictului, potrivit aceleiași surse.

    Camioanele care folosesc punctul de trecere din Isaccea transportă cereale din Ucraina şi se îndreaptă spre Portul Constanţa sau în Bulgaria ori Turcia, iar la întoarcere unele sunt goale sau transportă alimente.

    Este a doua aglomerare de mijloace de transport care a fost înregistrată de la începutul războiului din Ucraina pe raza judeţului Tulcea, (după cea de la bara Sulina), în contextul în care porturile dunărene şi cele de la Marea Neagră din Ucraina nu mai pot fi folosite pentru exportul de produse.

  • TIR-urile care ies din România prin PTF Giurgiu-Ruse formează cozi de zece km

    TIR-urile care ies din România prin PTF Giurgiu-Ruse formează cozi de zece km

    TIR-urile care ies din România prin Punctul de Trecere a Frontierei (PTF) Giurgiu-Ruse formează cozi de aproximativ zece kilometri pe prima bandă de mers a DN 5 Bucureşti-Giurgiu. Șoferii trebuie să aștepte 120 de minute pentru efectuarea controlului de frontieră, a informat, joi, purtătoarea de cuvânt a ITPF Giurgiu, Roxana Popazu.

    În ultimele 24 de ore, la graniţa cu Bulgaria au fost efectuate formalităţile de frontieră prin PTF Giurgiu, pe sensul de intrare în ţară, pentru 1.377 camioane, 468 autoturisme şi 3.271 persoane, iar pe sensul de ieşire din ţară au fost înregistrate 1.370 de camioane, 280 de autoturisme şi 2.597 de persoane.

    TIR-urile care ies din ţară au de aşteptat 120 de minute controlul de frontieră, iar cele care intră în ţară au de aşteptat 40 de minute.

    Aceşti timpi de aşteptare înregistraţi se datorează numărului mare de astfel de mijloace de transport, prezente pentru tranzit, a mai declarat Roxana Popazu.

    Pe sensul de ieșire din țară, controlul se efectuează, în prezent, pe câte trei artere de circulaţie, iar pe sensul de intrare, pe câte patru artere destinate turismelor.

    Pentru autocamioane, traficul prin PTF Giurgiu se desfăşoară pe câte cinci artere de circulaţie pe ambele sensuri de deplasare.

    Timpul de aşteptare pentru turisme este de câte zece minute pe ambele sensuri de deplasare.

  • PTF Giurgiu -Ruse –  coloană de zeci de kilometri

    PTF Giurgiu -Ruse – coloană de zeci de kilometri

    La Punctul de Trecere a Frontierei (PTF) Giurgiu-Ruse s-au format, joi dimineaţă, cozi de aproximativ zece kilometri pe prima bandă de mers a DN 5 Bucureşti – Giurgiu. TIR-urile care ies din România au de așteptat 140 de minute la controlul de frontieră.

    În ultimele 24 de ore s-a prezentat un număr foarte mare de camioane pentru tranzitul PTF Giurgiu-Ruse, Bulgaria, motiv pentru care timpii de aşteptare la controlul de frontieră sunt ridicaţi. Poliţiştii de frontieră giurgiuveni lucrează la capacitate maximă, pe cinci artere de circulaţie. În ultimele 24 de ore s-au prezentat la intrarea în ţară 1.272 de camioane, 942 de autoturisme, 405 microbuze, 27 motociclete, 23 de autocare şi 4.539 persoane, iar pe sensul de ieşire s-au prezentat 1.325 de camioane, 1.092 de autoturisme, 222 de microbuze, 27 de autocare, cinci motociclete şi 5.242 de persoane, informează ITPF Giurgiu.

    Timpul de aşteptare al camioanelor la ieşirea din România prin PTF Giurgiu-Ruse, Bulgaria, este de 140 de minute, pe sensul de intrare este de 60 de minute, iar pentru autoturisme timpul de aşteptare este de 20 de minute atât pe sensul de intrare cât şi pe cel de ieşire, mai precizează Poliția de Frontieră.