Tag: Tiruri

  • Slovenia –  tunelul Karavanke este parţial închis

    Slovenia – tunelul Karavanke este parţial închis

    Ministerul Afacerilor Externe (MAE) informează cetățenii români care se află, tranzitează sau intenționează să călătorească în Slovenia că tunelul Karavanke este parţial închis.

    Autoritatea Naţională pentru Drumuri (DARS) a comunicat că tunelul Karavanke, care face conexiunea în partea de nord-vest cu Austria, este în prezent parţial închis, circulaţia în ambele sensuri fiind restricţionată din considerente tehnice pentru autocare şi autocamioane (tir-uri) cu greutate mai mare de 3,5 tone, fiind însă permisă autovehiculelor personale.

    Tirurile care se depleasează către Austria pot alege varianta prin Italia sau punctul de trecere a frontierei de la Šentilj/Spielfeld, în partea de nord-est a Republicii Slovenia.

    Potrivit DARS, tunelul se confruntă cu o problemă tehnică legată de ventilaţia interioară, numai unul din cele două ventilatoare de pe porţiunea slovenă fiind funcţional, ceea ce induce un risc considerabil în eventualitatea declanşării unui incendiu în interiorul tunelului.

    Până la remedierea defecţiunii, circulaţia autocamioanelor şi tirurilor cu greutate mai mare de 3,5 tone în ambele sensuri este interzisă.

    Cetățenii români pot solicita asistență consulară la numerele de telefon ale Ambasadei României la Ljubljana: +386 15057335, apelurile fiind redirecționate către Centrul de Contact și Suport al Cetățenilor Români din Străinătate (CCSCRS) și preluate de către operatorii Call Center în regim de permanență.

    De asemenea, cetățenii români care se confruntă cu o situație dificilă, specială, au la dispoziție și telefonul de urgențe al misiunii diplomatice a României la Ljubljana +386 40980068.

    MAE recomandă consultarea paginilor de Internet http://ljubljana.mae.ro, www.mae.ro și reamintește faptul că cetăţenii români care se deplasează în străinătate au la dispoziţie aplicaţia Călătoreşte în siguranţă (www.mae.ro/app_cs), care oferă informaţii şi sfaturi de călătorie.

    comunicat MAE

  • DN 5 Bucureşti-Giurgiu, cozi kilometrice

    DN 5 Bucureşti-Giurgiu, cozi kilometrice

    Tirurile care așteaptă trecerea frontierei prin PTF Giurgiu-Ruse, Bulgaria, formează cozi de aproximativ șapte kilometri pe prima bandă de mers a DN 5 București-Giurgiu.

    Purtătorul de cuvânt al ITPF Giurgiu, Dănuț Cazacu: Coada de tiruri se întinde până dincolo de localitatea Remuș, au fost și noaptea trecută tiruri în așteptare. Faptul că la mijlocul săptămânii foarte multe camioane care intră în țară, la începutul săptămânii, prin vestul țării și se deplasează spre Bulgaria, Grecia sau Turcia ajung în sud, la PTF Giurgiu-Ruse, duce la formarea cozilor. La acest lucru se adaugă faptul că vinieta de călătorie pe drumurile din Bulgaria se poate achiziționa numai din Punctul de frontieră și plata se face doar cu cardul. Polițiștii de frontieră din cadrul PTF Giurgiu Ruse sunt organizați pentru efectuarea controlului la frontieră pe trei artere de mers, iar pentru tirurile ajunse la frontieră, timpul de așteptare pentru controlul documentelor și cântărire este de aproximativ 20 de minute”.


    Şoferii care ajung acum la coadă în dreptul localității Frătești și mai au de parcurs peste șapte kilometri până în punctul de frontieră au de așteptat și câteva ore: ”Eu am de efectuat un transport de răcoritoare pentru Grecia, mai am patru kilometri până la frontieră și cred că am de așteptat câteva ore. Aceştia spun că săptămânal au de aşteptat cu orele trecerea frontierei către Bulgaria.


    Potrivit ITPF Giurgiu, în ultimele 24 de ore au ieșit din țară prin PTF Giurgiu un număr de ”1.936 de autoturisme, 747 de camioane, 42 de autocare, 38 de microbuze și 7.256 de persoane’‘, numărul autoturismelor care ies din țară fiind cel mai mare, deoarece ”foarte mulți turiști merg încă în străinătate pentru petrecerea concediului de odihnă”.

  • Giurgiu: Cozile de tiruri la frontieră se întind pe aproximativ cinci kilometri

    Giurgiu: Cozile de tiruri la frontieră se întind pe aproximativ cinci kilometri

    Cozile de tiruri la frontiera cu Bulgaria, prin Punctul de Trecere a Frontierei Giurgiu – Ruse, se întind pe aproximativ cinci kilometri la ieșirea din țară, deoarece se circulă pe o singură bandă din cauza lucrărilor de reabilitare la partea română a Podului Prieteniei, a precizat sâmbătă, pentru AGERPRES, purtătorul de cuvânt al IPJ Giurgiu, Cristian Șuță.

    Cozile de tiruri la frontieră se întind acum pe o lungime de aproximativ cinci kilometri. În ultimele zile mai scăzuseră în intensitate, dar acum este și final de săptămână și mulți vor să iasă din țară pentru diferite plimbări în străinătate. Mai sunt și tirurile care transportă marfă perisabilă. În zona de frontieră dar și pe DN 5 Giurgiu-București sunt echipaje de poliție care patrulează și au misiuni privind fluidizarea traficului, au grijă să nu existe blocaje la intrarea în țară, la intrarea în municipiu sau pe DN 5, astfel, tirurile nu sunt lăsate să staționeze la intrarea în municipiu tocmai pentru a nu crea blocaje și nici pe teritoriul satului Remuș învecinat cu municipiul Giurgiu pentru a nu crea disconfort locuitorilor din zonă. Cert este că prioritatea la trecerea frontierei o au autoturismele și microbuzele cu turiști și tirurile care transportă marfă perisabilă, dar se acordă atenție și celorlalți participanți la trafic, pentru că toți șoferii trebuie să se încadreze într-un anumit timp de deplasare și nu își permit întârzieri, a subliniat Cristian Șuță, care a atras atenția că un autoturism care iese din țară poate aștepta și o oră trecerea frontierei.

    Potrivit acestuia, se circulă pe o singură bandă din cauza lucrărilor de reabilitare, tot carosabilul fiind curățat până la armătura de fier a podului.

    Totodată, carosabilul pe care se poate circula a fost afectat din cauza caniculei din ultima perioadă și s-au format ‘dune’, iar acum aceste gropi sau șanțuri formate în carosabil s-au umplut cu apă din cauza ploilor abundente.

    Lucrările de reabilitare la Podul Prieteniei au început în luna aprilie și sunt programate a se finaliza la sfârșitul acestui an. Este însă posibil ca aceste lucrări să se deruleze până în primăvara anului viitor, în funcție de condițiile meteorologice care vor permite sau nu efectuarea lucrărilor și în anotimpul rece.

    Sursa: AGERPRES