Tag: trafic aerian

  • Iarnă autentică în România

    Iarnă autentică în România

    Condițiile meteo de la jumătatea lunii februarie aduc un prim episod de iarnă autentică în mai multe zone din România. Administrația Națională de Meteorologie a emis un cod galben de ninsori viscolite, valabil până miercuri, în județe din jumătatea sudică și în capitală. Va ninge moderat cantitativ și se va depune strat de zăpadă, cu grosimi în general de 10 – 20 cm. Temporar, vântul prezintă intensificări cu viteze de până la 45 km/h, viscolind ninsoarea.

    Totodată, până miercuri, este în vigoare un alt cod galben de ger, ce vizează 18 județe din jumătatea nordică. În aceste regiuni, precum și în zonele montane, vremea va fi deosebit de rece, iar pe parcursul nopților și al dimineților va fi ger, iar temperaturile minime se vor încadra în general între minus 16 și minus 10 grade.

    Vremea se va menţine deosebit de rece în Bucureşti, cu valori maxime de temperatură negative şi ninsori care vor aduce un strat consistent de zăpadă. Primăria Capitalei a anunţat că este pregătită să acţioneze cu peste 300 de utilaje.

    Traficul rutier se desfăşoară în condiţii de iarnă în mai multe judeţe din ţară, dar nu sunt drumuri naţionale sau autostrăzi cu blocaje din cauza condiţiilor meteorologice. S-a depus zăpadă pe carosabil, motiv pentru care poliţiştii rutieri le recomandă şoferilor să conducă cu multă atenţie şi să respecte toate regulile de circulaţie. În plus, şoferilor li se recomandă să nu plece la drum dacă nu au maşinile echipate de iarnă. Directorul adjunct al poliţiei Rutiere, Bogdan Oproiu:

    “Să adoptăm un comportament preventiv la volan, să dăm dovadă de mai multă toleranţă în trafic. Recomandăm conducătorilor auto să îşi verifice starea şi tipul anvelopelor, să ruleze cu o viteză permanentă, adaptată condiţiilor meteo rutiere şi, de asemenea, să păstreze o distanţă mai mare în trafic faţă de ceilalţi participanţi, pentru a putea opri în siguranţă.”

    Traficul aerian se desfăşoară și el în condiţii de iarnă, dar în parametri normali, conform planurilor de zbor, pe cele două aeroporturi de lângă București. Se intervine constant cu utilajele proprii pentru menţinerea suprafeţei de mişcare în condiţii optime de operare, dar unele zboruri pot înregistra întârzieri generate de necesitatea degivrării aeronavelor, care se efectuează după îmbarcarea pasagerilor, a precizat Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti.

    Și traficul feroviar este deschis pe toate magistralele de cale ferată din România, iar circulaţia trenurilor este adaptată la condiţiile meteo nefavorabile, informează Compania Naţională de Căi Ferate ‘CFR’. Potrivit sursei citate, pasagerii sunt rugaţi ca, înainte de plecarea la drum, să solicite reprezentanţilor operatorilor de transport feroviar de călători informaţii despre condiţiile de circulaţie.

    Meteorologii avertizează că vremea va fi rece în toată țara până spre finalul săptămânii. Vor fi nopți și dimineți geroase, la început în nordul teritoriului și în depresiuni, apoi local și în rest, iar ziua vor fi temperaturi preponderent negative.

  • Ştiri de la companiile aeriene

    Ştiri de la companiile aeriene

    Numărul pasagerilor care au tranzitat aeroporturile Bucureştiului anul trecut a consemnat o creştere de 9,22% faţă de 2023. Comparat cu perioada similară din 2019, când cele două aeroporturi au atins maximul istoric, în 2024 există o creştere cu aproape 9% a numărului de pasageri. În 2024, prin Aeroportul „Henri Coandă” au trecut aproape 15.95 milioane de pasageri, iar Aeroportul Băneasa a fost tranzitat de peste 107.000 de pasageri. Prin cele două aeroporturi se desfăşoară circa 65% din traficul aerian de pasageri din România.

    Pe de altă parte, operatorul awerian low-cost Wizz Air a reluat de pe 15 ianuarie cursele regulate de pe Aeroportul Internaţional Bucureşti Băneasa „Aurel Vlaicu”. Primele zboruri au ca destinaţii Napoli şi Cracovia. Wizz Air urmează să înceapă operarea de pe acest aeroport, situat în oraş, şi către Varşovia şi Abu Dhabi.

    Tot din 15 ianuarie, compania aeriană românească AnimaWings operează pe ruta Bucureşti–Cluj-Napoca (nord-vestul României) şi retur. Sunt 8 zboruri săptămânal, luni (două zboruri), miercuri (două zboruri), joi, vineri (două zboruri) şi duminică. Următoarele rute interne AnimaWings vor fi Bucureşti – Iaşi (nord-est) şi Bucureşti – Oradea (nord-vest) şi retur, primele zboruri urmând să fie efectuate pe 2 martie.

    În altă ordine de idei, compania aeriană românească FlyLili a suspendat din 11 ianuarie 2025 toate zborurile de pe Aeroportul Internaţional Braşov-Ghimbav (partea centrală a României) din cauza numărului scăzut de pasageri şi a pierderilor finaciare. Singurele zboruri civile de pe acest aeroport sunt efectuate acum de compania ungară low-cost Wizz Air, care are programate 10 curse pe săptămână, spre Londra, Budapesta şi Dortmund.

    Operatorul aerian românesc Dan Air va lansa 9 rute regulate de la București, din aprilie. Compania low-cost va opera zboruri către Larnaca, Copenhaga, Strasbourg, Hamburg, Dublin, Torino, Valencia, Zaragoza și Londra. După ce a anunțat mai multe zboruri din București, Dan Air a renunțat temporar sau definitiv la câteva destinații spre care zbura de pe Aeroportul Internaţional „George Enescu” din Bacău (nord-estul României). Șase rute regulate de la Bacău spre destinații din Europa (Bologna, Bergamo, Paris, Madrid, Milano, Dortmund) sunt suspendate temporar în primele 3 luni din 2025. Compania aeriană a renunțat și la zborurile dintre Bacău și Roma, respectiv Liverpool. Dan Air continuă să opereze zboruri regulate de la Aeroportul „George Enescu” din Bacău spre patru destinații: Bruxelles, Dublin, Torino şi Londra.

     

  • Traficul aerian de pasageri, în creştere în România

    Traficul aerian de pasageri, în creştere în România

    Traficul de pasageri pe aeroporturile din România a crescut cu 17% în 2023.
    Astfel, aproape 25 de milioane de pasageri au fost înregistraţi pe aeroporturile
    din România pe parcursul anului trecut, a informat Asociaţia Aeroporturilor din
    România. Faţă de anul 2019, când au fost înregistrate 23,23 milioane de persoane,
    avansul este de 6%. În 2023 numărul pasagerilor pe rutele interne a scăzut cu
    8% faţă de 2022, ajungând la 1,82 milioane de persoane transportate. În acelaşi
    timp numărul pasagerilor pe rutele externe a cunoscut o creştere importantă, de
    19,6% în 2023 faţă de 2022 (aproape 22,74 milioane de pasageri).


    Ne bucurăm să constatăm că în România traficul de pasageri a recuperat
    puternic, astfel că am depăşit valorile înregistrate înainte de pandemie. În
    ultimii ani, majoritatea aeroporturilor din România au derulat proiecte
    importante de investiţii. Au fost construite noi terminale, au fost extinse şi
    modernizate cele existente, sa lucrat la extinderea unor piste, căi şi
    platforme de rulare şi au fost achiziţionate echipamente moderne de securitate.
    Ne aşteptăm ca valorile de trafic să crească constant şi estimăm că în anul
    2040 pe aeroporturile din România vom depăşi 50 de milioane de pasageri, a
    declarat David Ciceo, preşedintele Asociaţiei.


    Detaliind, aproape 14,7 milioane de pasageri au tranzitat în 2023 cele două
    aeroporturi din Bucureşti, Aeroportul Internaţional «Henri Coandă» Bucureşti Otopeni
    şi Aeroportul Internaţional Bucureşti-Băneasa «Aurel Vlaicu». În 2023 traficul a
    crescut cu peste 16,5% faţă de anul anterior, arată Compania Naţională
    Aeroporturi Bucureşti. Numărul total de pasageri din 2023 a ajuns foarte
    aproape de cel maxim, înregistrat în 2019, când au fost aproape 14,73 milioane
    de pasageri. Traficul a fost influenţate negativ de conflictul din Ucraina şi,
    în ultimele luni din 2023, de conflictul din Gaza, care a redus mult zborurile
    către Tel Aviv, una dintre principalele destinaţii de pe aeroportul «Henri
    Coandă», menţionează Compania.


    În context, zborurile operate de
    compania aeriană low-cost Wizz Air din 6 oraşe europene, inclusiv Bucureşti,
    către Tel Aviv vor fi reluate din 1 martie 2024. Frecvenţa curselor din Bucureşti, Budapesta,
    Sofia, Londra, Cracovia şi Roma către Tel Aviv va fi de 3 ori pe săptămână.


    Pe de altă parte, compania aeriană naţională TAROM a mărit numărul zborurilor
    dintre Bucureşti şi Baia Mare. TAROM va avea zboruri pe ruta
    Bucureşti – Baia Mare – Bucureşti duminică, luni, marţi, joi şi vineri. Aeroportului
    Internaţional Maramureş deserveşte şi un singur zbor extern regulat pe
    conexiunea Paris – Baia Mare – Paris, joi şi duminică, operat de compania
    aeriană HiSky.


  • Ştiri despre traficul aerian

    Ştiri despre traficul aerian

    Aeroportul Internaţional ‘Avram Iancu’ din Cluj-Napoca, al doilea ca mărime după traficul aerian din ţară, are o nouă pistă
    de rulare. Au fost finalizate lucrările la noua cale de rulare paralelă cu
    pista, care va asigura infrastructura necesară operării unui număr mai mare de
    avioane, în condiţii de siguranţă şi securitate sporite. Noua cale de
    rulare permite operarea aeronavelor de categoria C şi cod superior acesteia,
    cum sunt Airbus A 320 şi Boeing 737. Proiectul a fost cofinanţat din fonduri
    europene şi s-a realizat în două etape.


    Pe de altă parte, David Ciceo, directorul general al Aeroportului
    Internaţional «Avram Iancu» din Cluj a participat la Conferinţa anuală a
    Asociaţiei Internaţionale a Directorilor de Aeroporturi, unde prezentat câteva
    aspecte regionale privind aeroporturile, în actualul context european. În 2022,
    pe Aeroportul Internaţional Cluj au fost înregistraţi peste 2,6 milioane de
    pasageri, iar pentru 2023 se estimează că se va ajunge la circa 3,1 milioane de
    pasageri. În ceea ce priveşte transportul aerian din România, datele arată că traficul
    de pasageri va reveni la valorile înregistrate înainte de pandemie până la finalul
    lui 2023; companiile low cost operează aproximativ 70% din traficul aerian din
    România; în topul destinaţiilor de pe aeroporturile din România se află Londra,
    Milano şi Bucureşti.


    Compania aeriană low-cost Ryanair a anunţat pentru sezonul de iarnă 2023 două
    noi destinaţii cu plecare de la Bucureşti, spre Paris Beauvais şi Tirana
    (Albania). Astfel, Ryanair va opera zboruri din Bucureşti spre 27 de
    destinaţii. Operatorul va creşte frecvenţa zborurilor spre cele mai populare 6
    destinaţii, inclusiv Bristol, Catania, Madrid şi Malta. În iarna lui 2023,
    Ryanair va opera 280 de zboruri pe săptămână spre şi dinspre Bucureşti, cu 16%
    mai multe decât în sezonul trecut.


    În altă ordine de idei, compania aeriană low-cost HiSky ajunge la 10 destinaţii
    operate regulat de pe Aeroportul Internaţional «Henri Coandă» Otopeni de lângă
    Bucureşti, după ce o nouă rută, Bucureşti – Frankfurt, va fi disponibilă din data
    de 17 decembrie. Cursa va fi operată cu 3 frecvenţe pe săptămână, în zilele de
    luni, miercuri şi sâmbătă. Odată cu lansarea noii rute, Germania devine a
    7-a ţară în care pasagerii pot ajunge din Bucureşti cu un zbor HiSky. Aeroportul
    Internaţional Otopeni a devenit principala bază operaţională HiSky. Conform clasamentului după numărul de
    pasageri transportaţi, compania aeriană ocupă locul 4 între operatorii de pe
    acest aeroport. În România, compania mai operează curse regulate şi de pe
    aeroporturile din Iaşi (nord-est), Baia Mare (nord), Cluj-Napoca (nord-vest) şi
    Timişoara (vest), dar şi zboruri charter.

  • Republica Franceză – Greva controlorilor de trafic aerian

    Republica Franceză – Greva controlorilor de trafic aerian

    Ministerul Afacerilor Externe (MAE) informează cetățenii români care se află, tranzitează sau intenționează să călătorească în Republica Franceză că sindicatul național al controlorilor de trafic aerian din Franța a anunțat intrarea în grevă pentru intervalul 16 septembrie, ora 6:00 – 17 septembrie 2022, ora 6:00. În perioada menționată, traficul aerian va fi perturbat atât în Republica Franceză metropolitană, cât și în teritoriile de peste mări, avându-se în vedere asigurarea a doar jumătate din zborurile prevăzute.

    Pentru a urmări eventualele modificări apărute în orarul de zbor și pentru a verifica informațiile oferite de operatorii și companiile aeriene prin intermediul cărora au planificate călătoriile, cetățenii români sunt rugați să consulte site-ul aeroporturilor din Paris: https://www.parisaeroport.fr/passagers/les-vols sau ale aeroporturilor din localitatea de destinație/plecare.

    Cetățenii români pot solicita asistență consulară la numerele de telefon ale Ambasadei României la Paris: +33147052966 și +33147052755, apelurile fiind redirecționate către Centrul de Contact și Suport al Cetățenilor Români din Străinătate (CCSCRS) şi preluate de către operatorii Call Center în regim de permanență.

    De asemenea, cetățenii români care se confruntă cu o situaţie dificilă, specială, cu un caracter de urgenţă, au la dispoziție următoarele telefoane de permanență: misiunea diplomatică a României în Republica Franceză: +33680713729, Consulatul General al României la Marsilia: +33610027164, Consulatul General al României la Lyon: +33643627736 și Consulatul General al României la Strasbourg: +33627050022, la care pot apela în funcție de zona în care se află.

    MAE recomandă consultarea paginilor de Internet

    http://paris.mae.ro, http://lyon.mae.ro, http://strasbourg.mae.ro, http://marsilia.mae.ro, www.mae.ro și reamintește faptul că cetăţenii români care se deplasează în străinătate au la dispoziţie aplicaţia Călătoreşte în siguranţă (www.mae.ro/app_cs), care oferă informaţii şi sfaturi de călătorie.

    comunicat MAE

  • Cerul unic european

    Cerul unic european

    Cerul
    unic european este o idee lansată în anii ’90 cu scopul de a înlătura
    obstacolele naționale și de a merge către o integrare a spațiului european. Un
    prim pachet de măsuri cu numele SES 1 a fost adoptat în 2004 însă rezultatele
    nu au fost cele scontate. În 2009 proiectul a fost reluat cu numele SES 2, iar
    o variantă a lui, SES 2+ a apărut în 2013 cu ambiția de a reforma serviciile de
    navigație aeriană.


    În 2015 a existat o încercare de a negocia SES 2+ între
    Parlamentul European și Consiliul European, însă negocierile au eșuat. SES 2+ abordează
    două chestiuni majore. Prima este ineficiența navigației aeriene iar înlăturarea
    barierelor naționale va permite rute mai scurte. A doua este gestionarea fragmentată
    a traficului aerian, cele 27 de sisteme naționale de control al traficului
    aerian vor fi înlocuite de 9 sisteme regionale. Între timp a apărut și
    obiectivul reducerii emisiilor de dioxid de carbon și conceptul de aviație
    verde.


    Europarlamentarul
    Marian-Jean Marinescu a fost raportor al Parlamentului European în 2013 și
    astăzi este raportor al legislativului comunitar privitor la conceptul de Cer
    unic european. Recent el a participat la o consultare cu toate entitățile din
    domeniul aeronauticii interesate de viitorul regulament.

    Lucrurile sunt foarte simple în principiu dar foarte
    complicate din punct de vedere politic. Simple pentru că acest regulament
    dorește să existe un sistem de rute de zbor directe astfel încât să se asigure
    eficiența traficului aerian și să se mărească și capacitatea. Acum încă se mai
    zboară după dorințele statelor membre, adică se zboară în zig-zag între două
    puncte. Acest sistem de rute ar aduce și o ușurare a nivelului de emisii și
    bineînțeles ar crește eficiența activității de zbor. S-a venit și cu o
    propunere și pentru un regulator european de zbor deoarece controlul de trafic
    aerian este bazat pe 27 de monopoluri pentru că fiecare stat membru are monopol
    și pentru acest control și atunci trebuie să existe un regulator, un așa-numit
    performance review body.


    L-am întrebat pe Marian-Jean
    Marinescu cum va influența pandemia de covid-19 discuțiile despre regulamentul
    Cerului unic european?

    Pandemia
    a creat o criză foarte mare în această industrie, însă cu pandemie sau fără
    pandemie viiorul traficului aerian este determinat de acest regulament. Trebuie
    să ne îndreptăm spre o mai mare eficiență a traficului aerian, o digitalizare a
    activității de control aerian. Nu se poate face acest lucru numai prin
    regulament, un sistem de rute eficient, vor fi și alte metode.


    Se pare că ideea Cerului unic
    european se îndreaptă către materializare, mai devreme sau mai târziu. Iar
    conferința pentru aeronautică va discuta cu siguranță detaliile acestei materializări.


  • Comisia Europeană propune un management mai sustenabil şi mai rezilient al traficului aerian

    Comisia Europeană propune un management mai sustenabil şi mai rezilient al traficului aerian

    Se întâmplă uneori ca avioanele să zboare în zigzag între blocurile de spaţiu aerian, fapt ce duce la creşterea întârzierilor şi a consumului de combustibil. Un sistem eficient de management al traficului aerian înseamnă mai multe rute directe şi mai puţină energie utilizată şi, implicit, reducerea emisiilor şi a costurilor pentru companiile aeriene – afirmă comisarul pentru Transporturi, Adina Vălean. Potrivit acesteia, propunerea de revizuire a cadrului de reglementare al cerului unic european va contribui nu numai la reducerea emisiilor generate de aviaţie cu până la 10%, graţie unui management mai bun al traiectoriilor de zbor, ci şi la stimularea inovării digitale prin deschiderea pieţei serviciilor de date în acest sector.

    Comisia Europeană subliniază că neadaptarea capacităţilor de control al traficului aerian ar genera noi costuri, întârzieri şi emisii de dioxid de carbon. Anul trecut, numai întârzierile au costat Uniunea Europeană şase miliarde de euro şi au generat emisii suplimentare de CO2 de 11,6 milioane de tone. Totodată, faptul că piloţii sunt obligaţi să zboare într-un spaţiu aerian supraaglomerat în loc să urmeze o traiectorie directă de zbor duce la emisii inutile de dioxid de carbon, la fel ca şi alegerea de către companiile aeriene a unor rute mai lungi pentru a evita zonele tarifare mai scumpe.

    Pactul verde european, dar şi noile evoluţii tehnologice, cum ar fi utilizarea pe scară mai largă a dronelor, au plasat digitalizarea şi decarbonizarea transporturilor în centrul politicii Uniunii în domeniul aviaţiei. Cu toate acestea, reducerea emisiilor este în continuare o provocare majoră pentru acest sector. Prin urmare, cerul unic european pregăteşte terenul pentru un spaţiu aerian european care să fie utilizat în mod optim şi să integreze tehnologii moderne. Acesta va asigura un management colaborativ al reţelelor, care va permite utilizatorilor spaţiului aerian să zboare pe rute optime pentru mediu, făcând totodată posibilă utilizarea serviciilor digitale care nu necesită neapărat prezenţa unei infrastructuri locale.


  • Comisia aprobă sprijinirea cu ajutor de stat a companiei TAROM

    Prin această măsură, autorităţile de la Bucureşti vor să se asigure că serviciile de transport aerian vor continua să fie prestate ordonat, în special pe numeroasele rute pe care TAROM este singurul furnizor, și că pasagerii nu vor fi afectați de perturbări ale traficului aerian.

    Luna trecută, România a transmis Comisiei Europene intenția sa de a acorda TAROM un împrumut pentru salvare în valoare de aproximativ 36,7 milioane de euro. Compania aeriană se confruntă cu un deficit acut de lichidități din cauza creșterii puternice, în ultimii ani, a costurilor sale de exploatare, ca urmare a îmbătrânirii flotei din dotare. În absența ajutorului – au explicat autorităţile române -, TAROM nu ar mai fi în măsură să își îndeplinească obligațiile de plată și să își mențină activitatea.

    Conform reglementărilor europene privind acordarea ajutoarelor de stat, ţările membre pot să sprijine întreprinderile aflate în dificultate, cu condiția, în special, ca măsurile de sprijin public să fie limitate în timp și ca amploare și să contribuie la realizarea unui obiectiv de interes comun. Ajutorul pentru salvare poate fi acordat pentru o perioadă de maximum șase luni, timp în care compania trebuie să găsească soluții de ieșire din situația de urgență.

    În cazul de față, Comisia Europeană a luat în considerare faptul că împrumutul va acoperi numai lichiditățile de care TAROM a dovedit că are nevoie pentru următoarele șase luni şi că România va supraveghea strict modul în care sunt utilizate fondurile. Totodată, România s-a angajat să se asigure că, după șase luni, împrumutul va fi rambursat integral; în caz contrar, TAROM va trebui să prezinte un plan de lichidare sau să efectueze o restructurare cuprinzătoare, pentru a deveni viabilă pe termen lung. Într-o astfel de situaţie, Comisia Europeană va trebui să evalueze și să aprobe restructurarea. Nu în ultimul rând, Bruxelles-ul consideră că termenii stricţi în care se acordă împrumutul și durata sa limitată, de șase luni, vor reduce la minimum denaturarea concurenței pe care sprijinul acordat de statul român ar putea să o genereze.


  • Regatul Țărilor de Jos – Cod portocaliu de vânt puternic

    Olanda: Institutul de Meteorologie local a emis un cod portocaliu de vânt puternic şi furtună pentru ziua de joi, 18 ianuarie 2018, informează Ministerul Afacerilor Externe.

    În cursul dimineții și în prima jumătate a după-amiezii sunt posibile rafale puternice de vânt cu viteze cuprinse între 80 şi 100 km/oră pe întreg teritoriului Olandei. În cea de-a doua jumătate a dimineții și până la începutul după-amiezii, în sud-vestul, vestul, centrul și estul țării, vântul poate să atingă o viteză între 100 și 120 km/oră. În zonele de coastă, viteza vântului poate să ajungă și la 130 km/oră.

    Punctul maxim al furtunii se va înregistra în intervalul 10:00 – 14:00 (ora Olandei). Vântul va urma o traiectorie dinspre coastă spre centrul țării. De asemenea, în cursul dimineții, se pot înregistra condiții de polei. În a doua jumătate a după-amiezii, vântul va scădea în intensitate. În partea de nord a provinciilor Brabant și Limburg, este anunțat cod galben de vânt. În Groningen și Drenthe, în cursul dimineții va ninge.

    Aeroportul Schiphol din Amsterdam avertizează cu privire la producerea unor perturbări pronunţate ale traficului aerian pe parcursul întregii zile de joi, 18 ianuarie 2018. Din cauza vântului puternic există posibilitatea ca zborurile să fie operate cu întârzieri sau chiar să fie anulate. Este de aşteptat ca intervalul orar 10:00 – 14:00 să fie critic, cu vânt foarte puternic, ceea ce poate cauza stoparea temporară a serviciilor necesare companiilor aeriene pentru a opera zboruri. Pentru informaţii actualizate, serviciul aeroportuar Schiphol recomandă călătorilor să verifice site-ul sau aplicaţia acestuia, sau să contacteze compania care asigură zborul.

    Cetățenii români pot solicita asistenţă consulară la numerele de telefon ale Ambasadei României la Haga +31703541580, +31703228612 și +31703319980, apelurile fiind redirecționate către Centrul de Contact și Suport al Cetăţenilor Români din Străinătate (CCSCRS) şi preluate de către operatorii Call Center în regim de permanență. De asemenea, cetăţenii români care se confruntă cu o situaţie dificilă, specială, cu caracter de urgenţă, au la dispoziţie şi telefonul de urgență al misiunii diplomatice a României în Regatul Țărilor de Jos, +31651596107.

    Toate detaliile pe www.mae.ro

  • Trafic aerian normal pe aeroporturile din Bucureşti


    Traficul aerian se desfăşoară normal pe Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti şi pe Aeroportul Internaţional Bucureşti Băneasa Aurel Vlaicu, informează Agerpres. Ateerizările şi decolările se produc în deplină siguranţă, conform unui comunicat al Companiei Naţionale Aeroporturi Bucureşti. Nicio cursă aeriană nu este anulată şi nu se înregistrează întârzieri pe Aeroportul Henri Coandă deşi ninge la Bucureşti



    Pe ambele aeroporturi ale Capitalei se intervine constant cu utilaje proprii pentru menţinerea suprafeţei de mişcare în condiţii optime. Pistele, platformele şi căile de rulare a aeronavelor sunt deschise si operationale, fiind asigurate condiţiile pentru desfăşurarea operaţiunilor aeriene. Informaţii în timp real despre situaţia zborurilor pe Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti pot fi găsite pe pagina de web

  • Republica Elenă – Greva controlorilor de trafic aerian

    Luni, 15 ianuarie 2018, controlorii de trafic aerian din Grecia au anunțat declanșarea unei greve, în intervalul orar 12:00 – 15:00. Zborurile în acest interval și în cele adiacente vor suferi perturbări. Ministerul Afacerilor Externe recomandă cetățenilor români consultarea în prealabil a informațiilor oferite de operatorii și companiile pentru liniile aeriene la care au planificate călătoriile.

    Cetățenii români pot solicita asistență consulară la numerele de telefon ale Ambasadei României la Atena: +302106728879 și +302106728875, apelurile fiind redirecționate către Centrul de Contact și Suport al Cetățenilor Români din Străinătate (CCSCR) și preluate de către operatorii Call Center în regim de permanență. De asemenea, dacă se confruntă cu o situație cu caracter de urgență, aceştia au la dispoziție și telefonul de urgență al Ambasadei României în Republica Elenă: +306978996222.

    Ministerul Afacerilor Externe recomandă consultarea paginilor de internet http://atena.mae.ro, www.mae.ro și reamintește faptul că cetățenii români care călătoresc în străinătate au la dispoziție aplicația Călătorește în siguranță (disponibilă gratuit în App Store și Google Play), care oferă informații și sfaturi de călătorie.

  • Măsuri pentru evitarea aglomeraţiei pe Aeroportul Otopeni

    Măsuri pentru evitarea aglomeraţiei pe Aeroportul Otopeni

    Compania Națională Aeroporturi București a decis suplimentarea numărului de posturi de control al documentelor, având în vedere numărul mare de pasageri care tranzitează în această perioadă Aeroportul Internațional Henri Coandă.



    “Începând cu această săptămână, capacitatea de procesare a pasagerilor la intrarea în țară a fost extinsă cu încă 2 ghișee, respectiv 4 posturi de control al documentelor, pe fluxul de sosiri. Aceste posturi suplimentare, dedicate curselor charter, simplifică procesul de control, ceea ce diminuează timpul de așteptare al pasagerilor la controlul documentelor”, a declarat Directorul General al Companiei Naționale Aeroporturi București, Bogdan Mîndrescu.



    În prezent, pe fluxul de sosiri, pasagerii au la dispoziție 12 ghișee ale Poliției de Frontieră, cu 24 de posturi control.



    Pentru optimizarea controlului de securitate al pasagerilor și bagajelor de mână, la Aeroportul Henri Coandă au fost amplasate paturi de role la toate liniile de control de securitate pe fluxul de plecări. De asemenea, au fost instalate sisteme de recuperare a tăvilor folosite pentru controlul bagajelor de mână, dar și stații de lucru pentru controlul secundar al acestor bagaje, al căror rol este de a permite controlul separat al bagajelor suspecte, evitând blocarea liniei de control până la verificarea acestora.

  • Atenţionare de călătorie-Franţa – Perturbări ale traficului aerian şi feroviar

    Atenţionare de călătorie-Franţa – Perturbări ale traficului aerian şi feroviar

    Ministerul Afacerilor Externe informează cetăţenii români care se află, tranzitează sau intenţionează să călătorească pe teritoriul Republicii Franceze că traficul aerian şi feroviar urmează să fie perturbat joi, 31 martie 2016.

    Urmare grevei anunţate de principalele două sindicate ale regiei autonome a transporturilor pariziene (RATP), pe liniile A şi B ale Reţelei Expres Regionale (RER) va circula, în medie, un tren din două.

    De asemenea, Directia Generala a Aviaţiei Civile (DGAC) a solicitat companiilor aeriene sa reducă programul de zbor cu 20 % la aeroportul Orly şi cu o treime pe aeroportul din Marsilia, din cauza îndemnului la greva emis de trei sindicate ale Air France. Se preconizează perturbaţii ale traficului aerian pe tot teritoriul francez.

    Ministerul Afacerilor Externe recomandă consultarea paginii de Internet www.mae.ro şi reaminteşte faptul că cetăţenii români care călătoresc în străinătate au la dispoziţie aplicaţia Călătoreşte în siguranţă (disponibilă gratuit în App Store şi Google Play), care oferă informaţii, sfaturi de călătorie şi posibilitatea de a fi alertaţi, în cazul în care apar situaţii speciale.

  • Chile: erupţia vulcanului Villarica

    Vulcanul Villarica, situat la 83 km de oraşul Temurco, a erupt marţi, 3 martie, ceea ce a determinat autorităţile chiliene să instituie o alertă de cod portocaliu. Vulcanul se află în sudul ţării, într-o zonă cu o mare afluenţă de turişti, anunţă MAE.


    Activitatea vulcanului influenţează şi traficul aerian, zborurile fiind limitate la niuvel naţional, ceea ce poate crea probleme pentru turiştii aflaţi pe teritoriul statului sud-american.



    Ministerul Afacerilor Extrene recomandă românilor care doresc să se deplaseze pe teritoriul Republicii Chile, să contacteze din timp autorităţile locale, agenţiile de turism sau Ambasada României la Santiago de Chile şi să consulte pagina de web a ministerului pentru informaţii asupra activităţii vulcanice şi a condiţiilor de călătorie.

  • Traficul aerian pe aeroporturile din Bucureşti – ora 12.00

    Traficul aerian pe aeroporturile din Bucureşti – ora 12.00

    Pe Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti (AIHCB) şi Aeroportul Internaţional Bucureşti Băneasa Aurel Vlaicu (AIBB AV), traficul aerian se desfăşoară în condiţii de iarnă, cu ninsoare abundenă, vânt puternic şi rafale care transportă zăpada la sol.



    Unele zboruri pot înregistra întârzieri care, în general, sunt cuprinse între 30 şi 120 de minute, determinate de necesitatea degivrării aeronavelor şi de operaţiunile de deszăpezire. Din cauza condiţiilor meteo nefavorabile, compania Wizz Air a anulat cursa 3141/3142 Bucureşti — Roma — Bucureşti, iar compania Tarom a anulat cursa 601/602 Bucureşti — Timişoara — Bucureşti.




    Pe ambele aeroporturi ale Capitalei se intervine constant cu utilaje proprii pentru menţinerea suprafeţei de mişcare în condiţii optime şi sunt asigurate condiţiile pentru desfăşurarea în deplină siguranţă a operaţiunilor aeriene.




    Informaţii în timp real despre situaţia zborurilor pe Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti pot fi găsite pe pagina de web www.bucharestairports.ro.




    Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti recomandă pasagerilor să îşi ia măsurile necesare pentru a se prezenta în timp la aeroport.