Tag: trafic feroviar

  • Iarnă autentică în România

    Iarnă autentică în România

    Condițiile meteo de la jumătatea lunii februarie aduc un prim episod de iarnă autentică în mai multe zone din România. Administrația Națională de Meteorologie a emis un cod galben de ninsori viscolite, valabil până miercuri, în județe din jumătatea sudică și în capitală. Va ninge moderat cantitativ și se va depune strat de zăpadă, cu grosimi în general de 10 – 20 cm. Temporar, vântul prezintă intensificări cu viteze de până la 45 km/h, viscolind ninsoarea.

    Totodată, până miercuri, este în vigoare un alt cod galben de ger, ce vizează 18 județe din jumătatea nordică. În aceste regiuni, precum și în zonele montane, vremea va fi deosebit de rece, iar pe parcursul nopților și al dimineților va fi ger, iar temperaturile minime se vor încadra în general între minus 16 și minus 10 grade.

    Vremea se va menţine deosebit de rece în Bucureşti, cu valori maxime de temperatură negative şi ninsori care vor aduce un strat consistent de zăpadă. Primăria Capitalei a anunţat că este pregătită să acţioneze cu peste 300 de utilaje.

    Traficul rutier se desfăşoară în condiţii de iarnă în mai multe judeţe din ţară, dar nu sunt drumuri naţionale sau autostrăzi cu blocaje din cauza condiţiilor meteorologice. S-a depus zăpadă pe carosabil, motiv pentru care poliţiştii rutieri le recomandă şoferilor să conducă cu multă atenţie şi să respecte toate regulile de circulaţie. În plus, şoferilor li se recomandă să nu plece la drum dacă nu au maşinile echipate de iarnă. Directorul adjunct al poliţiei Rutiere, Bogdan Oproiu:

    “Să adoptăm un comportament preventiv la volan, să dăm dovadă de mai multă toleranţă în trafic. Recomandăm conducătorilor auto să îşi verifice starea şi tipul anvelopelor, să ruleze cu o viteză permanentă, adaptată condiţiilor meteo rutiere şi, de asemenea, să păstreze o distanţă mai mare în trafic faţă de ceilalţi participanţi, pentru a putea opri în siguranţă.”

    Traficul aerian se desfăşoară și el în condiţii de iarnă, dar în parametri normali, conform planurilor de zbor, pe cele două aeroporturi de lângă București. Se intervine constant cu utilajele proprii pentru menţinerea suprafeţei de mişcare în condiţii optime de operare, dar unele zboruri pot înregistra întârzieri generate de necesitatea degivrării aeronavelor, care se efectuează după îmbarcarea pasagerilor, a precizat Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti.

    Și traficul feroviar este deschis pe toate magistralele de cale ferată din România, iar circulaţia trenurilor este adaptată la condiţiile meteo nefavorabile, informează Compania Naţională de Căi Ferate ‘CFR’. Potrivit sursei citate, pasagerii sunt rugaţi ca, înainte de plecarea la drum, să solicite reprezentanţilor operatorilor de transport feroviar de călători informaţii despre condiţiile de circulaţie.

    Meteorologii avertizează că vremea va fi rece în toată țara până spre finalul săptămânii. Vor fi nopți și dimineți geroase, la început în nordul teritoriului și în depresiuni, apoi local și în rest, iar ziua vor fi temperaturi preponderent negative.

  • Aeroportul din Munchen s-a redeschis

    Aeroportul din Munchen s-a redeschis

    Aeroportul din Munchen şi-a reluat operaţiunile de zbor duminică dimineaţă, la ora locală 06:00 (05:00 GMT), după ce a fost închis din cauza ninsorilor abundente, a anunţat pe site-ul său compania care operează aceste activităţi.

    Sunt aşteptate, totuşi, unele restricţii în traficul aerian, a indicat compania. Pasagerii sunt rugaţi să verifice statutul zborului lor înainte de a se deplasa la aeroport.

    Operaţiunile de zbor au fost suspendate temporar, sâmbătă, din cauza condiţiilor meteorologice de iarnă din landul Bavaria, situat în sudul Germaniei.

    Ninsorile abundente au paralizat regiuni extinse din sudul Germaniei, inclusiv traficul feroviar. Traficul din gara centrală din Munchen era paralizat, duminică dimineaţă.

    Traficul rutier s-a normalizat pe drumurile din sudul Bavariei în cursul nopţii.

  • Întârzieri mari în circulaţia trenurilor spre şi dinspre Litoral

    Întârzieri mari în circulaţia trenurilor spre şi dinspre Litoral

    Traficul feroviar pe magistrala Bucureşti – Constanţa este blocat în zona staţiei Feteşti pe ambele sensuri din cauza din cauza tamponării a două trenuri private de marfă, iar trenurile care fac legătura cu staţiunile de pe Litoral circulă pe rută deviată, a anunţat, joi, Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA. S-au înregistrat întârzieri de sute de minute în circulaţia trenurilor.



    Un tren privat de marfă, garat în staţia Feteşti, a fost tamponat de un al doilea tren privat de marfă, care a depăţit semnalul de oprire de la intrare în staţie, şi a intrat în trenul garat. În urma tamponării, 4 vagoane din primu tren de marfă au deraiat, iar din cel de-al doilea tren au deraiat 14 vagoane, iar locomotiva s-a răsturnat. Din cauza acestui eveniment feroviar, fără victime omeneşti, dar cu mari pagube materiale, traficul feroviar pe raza staţiei Feteşti este blocat. Firele 1 şi 2 de circulaţie au suferit avarii la terasamente de cale ferată şi linia de electrificare. Mai multe vagoane de marfă au fost distruse în accidentul feroviar.



    Pentru asigurarea legăturii cu staţiunile de pe Litoral, trenurile de călători care tranzitează Bucureştiul vor circula pe ruta deviată prin Feteşti – Movila – Ţăndărei, cu tracţiune Diesel, iar restul garniturilor pe ruta Ploieşti – Buzău – Făurei – Feteşti.

  • Modificări în noul Mers al Trenurilor

    Modificări în noul Mers al Trenurilor


    A intrat în vigoare noul Mers al Trenurilor 2020-2021. Acesta e valabil din 13 decembrie 2020 până în 11 decembrie 2021, informează CFR Călători. Ca o noutate absolută, transportul feroviar dintre Gara de Nord din Bucureşti și Aeroportul Internațional “Henri Coandă” va fi asigurat de trei operatori. Este vorba de operatorul tradițional, CFR Călători, și de alți doi operatori privați, Regio Călători și Transferoviar Călători. Durata călătoriei de la București Nord la Aeroportul Internațional “Henri Coandă” va fi de 20 de minute, iar trenurile vor circula la un interval de 40 de minute pe sens, 24 de ore din 24. Legătura gară-aeroport va fi asigurată de 72 de trenuri (36 de perechi).



    Zilnic, în România vor fi în circulație în medie 1 200 de trenuri, în funcție de perioada din an. Vor fi menţinute legăturile existente, interne şi externe, iar pe rutele cele mai solicitate de navetă se va menţine mersul cadenţat, astfel încât să poată fi preluate toate solicitările de trafic.



    O noutate este că sunt introduse patru trenuri InterRegio pe două rute importante, care vor oferi servicii superioare trenurilor InterCity – adică un confort sporit și o durată de parcurs redusă. Pe ruta Brașov – Constanța și retur va circula perechea de trenuri «Tomis Expres». Trenurile vor circula cu o viteză medie de 160 km/ h, iar durata de parcurs va fi sub 4 ore și 30 de minute. Pe ruta București Nord – Suceava și retur, cu grupe de vagoane la / de la Iași vor circula trenurile «Ștefan cel Mare Expres», cu o durată medie de parcurs de 5 ore și 35 de minute pentru Suceava și de 6 ore pentru Iași. CFR Călători anunță că, pentru realizarea conexiunii directe între Brașov și Iași vor fi reintroduse în circulație trenurile de pe această rută. O altă noutate – trenurile care în vechiul orar mergeau din București până în Simeria îşi vor prelungi circulaţia până la/de la Deva, iar cele care mergeau până la Bacău merg acum până în Suceava. CFR Călători informează că ruta București Nord – Timișoara – Budapesta și retur va fi acoperită de o pereche nouă de trenuri, cu parcurs de noapte.



    Prin punerea în circulaţie a vagoanelor modernizate în anul 2020, trenurile IR vor asigura o capacitate de transport sporită şi servicii de calitate superioară. Pe distanţa Bucureşti Nord – Ploieşti, ca urmare a îmbunătăţirii caracteristicilor tehnice ale vagoanelor, în corelaţie cu caracteristicile tehnice ale infrastructurii feroviare, o serie de trenuri vor circula cu viteză sporită, de la 120 la 140 de klometri pe oră.



    CFR Călători acordă reduceri de tarif între 10% și 30% din prețul întreg al biletului pentru copii, acceptă abonamentele Regio la o serie de trenuri InterRegio între 13 decembrie 2020 și 13 iunie 2021. Pentru navetiști, compania acceptă abonamentele valabile la un tren Regio și pentru un tren InterRegio, pe distanțe mai mici de 30 de kilometri.



    Noul Mers al Trenurilor 2020-2021 conţine şi alte modificări care vor fi puse în aplicare odată cu intrarea într-o etapă de relaxare a restricţiilor impuse de pandemie, fiind legate şi de celelalte administraţii feroviare europene.