Tag: trafic îngreunat

  • Reparaţii pe partea românească a podului Giurgiu-Ruse

    Reparaţii pe partea românească a podului Giurgiu-Ruse

    Din 21 octombrie 2024 vor fi demarate, pe partea românească, lucrări de reparare a dispozitivelor de acoperire a rosturilor de dilatație ale podului dintre Giurgiu și Ruse, informează Inspectoratul Teritorial al Poliţiei de Frontieră Giurgiu (ITPF Giurgiu).

    Începând din cursul zilei de vineri, 18 octombrie, va fi constituit şantierul şi vor fi montate indicatoarele rutiere.

    „Activităţile de reparaţii se vor efectua simultan cu cele aflate în curs de desfăşurare pe partea bulgară, vor începe de la jumătatea podului şi se vor retrage treptat către partea României, zona blocată fiind de aproximativ 150 metri unde dirijarea circulaţiei se va efectua paletizat”, se precizează ITPF Giurgiu.

    Traficul rutier se va desfăşura cu dificultate, astfel că „Facem apel la înţelegerea participanţilor la traficul transfrontalier şi îi asigurăm de faptul că la nivelul instituţiei noastre au fost luate toate măsurile astfel încât să se asigure un trafic fluent prin punctul de trecere”, se mai menţionează în comunicat.

    Şoferilor li se recomandă să utilizeze şi celelalte puncte de trecere de la graniţa cu Bulgaria şi să consulte aplicaţia Trafic on-line, disponibilă pe site-ul Poliţiei de Frontieră, care prezintă o medie a timpilor de aşteptare în punctele rutiere de trecere a frontierei pentru anumite intervale de timp.

  • Trafic îngreunat spre vama Nădlac

    Trafic îngreunat spre vama Nădlac

    Traficul rutier îngreunat la ieşirea din România prin PTF Nâdlac (Arad). Autorităţile de frontieră din Ungaria au demarat măsuri suplimentare de control pe linia imigraţiei ilegale, în condiţiile în care, în ultimile zile, mai multe persoane de origine afroasiatică şi arabă au fost descoperite pe raza teritoriului Ungariei.

    S-au format coloane de camioane de până la 7 km pe sensul de ieşire din România, respectiv intrare în Ungaria.

    Banda de circulaţie pe DN 7 Arad-Nâdlac este blocată de coloana de autocamioane în apropiere de vama Nâdlac. Traficul a fost deviat la intrare în România din Nâdlac pe varianta Semlac şi Seitin, până marţi dimineaţă la ora 6.00,

    Inspectoratul Judeţean de Poliţie Arad anunţă că va informa partea maghiară privind desfăşurarea cu dificultatea a traficului rutier şi va cere colegilor din Ungaria alocarea de resurse umane suplimentare pentru decongestionarea traficului.

  • Coloane de maşini pe Valea Prahovei Bucureşti

    Coloane de maşini pe Valea Prahovei Bucureşti

    Traficul rutier intens, joi la prânz, pe DN 1 Ploieşti – Braşov, în staţiunea Comarnic, informează Centrul Infotrafic. Pe sensul de mers către Braşov este formată o coloană de autovehicule în mişcare de aproximativ doi kilometri. Pe acelaşi sens de mers se circulă îngreunat şi în staţiunea Buşteni. Coloana de vehicule este de un kilometru. În condiții de aglomerație, se circulă şi între staţiunile Predeal şi Buşteni. Pe sensul de coborâre Braşov către Ploieşti, este formată coloană de autovehicule care se deplasează cu viteză redusă, de circa cinci kilometri.

    Ne aşteptăm ca valorile de trafic să crească în perioada următoare, motiv pentru care le recomandăm conducătorilor auto să acorde atenţie tuturor manevrelor pe care le efectuează, să păstreze o distanţă corespunzătoare în mers, care să le permită să frâneze în condiţii de siguranţă, să respecte indicaţiile poliţiştilor rutieri care sunt prezenţi la faţa locului pentru fluidizare, să dea dovadă de respect faţă de ceilalţi participanţi la trafic şi să nu se angajeze în depăşirea coloanelor formate, transmite Poliția rutieră.


    Rute alternative recomandate: – DN 1A Braşov – Cheia – Ploieşti; – DN 73 Râşnov – Bran – Câmpulung – Piteşti; – DN 73 Râşnov – Câmpulung – DN 72A – Târgovişte; – DN 71 Sinaia – Târgovişte – Bucureşti. Pe celelalte artere rutiere principale, respectiv autostrăzile A1 Bucureşti – Piteşti, A2 Bucureşti – Constanţa, A3 Bucureşti – Ploieşti şi DN 7 Râmnicu Vâlcea – Sibiu (Valea Oltului), circulaţia se desfăşoară normal.

  • Giurgiu: Cozi kilometrice la ieșirea din România

    Giurgiu: Cozi kilometrice la ieșirea din România

    TIR-urile care ies din România prin vama Giurgiu-Ruse, Bulgaria, formează, miercuri, cozi de aproximativ şapte kilometri pe prima bandă de mers a DN 5 Bucureşti- Giurgiu. Timpul de aşteptare pentru controlul de frontieră este de cinci ore.

    La PTF Giurgiu, pe sensul de ieşire din ţară, la automarfare, timpul de aşteptare este ridicat. Această situaţie este determinată de prezenţa unui număr mare de mijloace de transport marfă la controlul de frontieră, deoarece autoritatea de sănătate publică bulgară efectuează verificări suplimentare în contextul pandemiei produse de virusul Covid-19 şi asfaltării, în partea română, la intrarea în municipiul Giurgiu, pe o lungime de aproximativ doi kilometri a DN 5 Bucureşti – Giurgiu.

    Într-o zi obişnuită se prezintă la ieşirea din România prin PTF Giurgiu aproximativ patru sute de camioane, în ultimele 24 de ore numărul acestora nu a crescut, dar din cauza asfaltărilor şi a condiţiilor suplimentare din cauza COVID-19 s-a putut efectua controlul la frontieră pentru un număr de 250 de camioane, restul au rămas în aşteptare, a declarat miercuri, purtătoarea de cuvânt a ITPF Giurgiu, Alina Cocoru.

    Timpul de aşteptare la ieşirea din România prin PTF Giurgiu-Ruse, Bulgaria, în noaptea de marţi spre miercuri a fost de 360 de minute, iar acum a ajuns la 300 de minute. La intrarea în România timpul de aşteptare pentru camioane este de 40 de minute. Timpul de aşteptare pentru autoturisme, atât la intrarea, cât şi la ieşirea din ţară, este de zece minute, informează site-ul Poliţiei de Frontieră,

  • Primul asalt al iernii

    Primul asalt al iernii

    După temperaturi
    de primăvară, cu peste 20 de grade Celsius în sudul ţării şi un ianuarie cu
    temperaturi mult peste cele normale perioadei, cu maxime istorice în unele
    zile, iarna a venit în forţă. România
    a fost afectată în noaptea de miercuri spre joi de viscol și ninsori. Meteorologii
    au emis coduri de vreme severă pentru toată ţara. Nouă judeţe s-au aflat chiar sub
    cod roşu, cel mai grav, primul din acest an. Şi hidrologii au emis sau au
    prelungit avertizările de viituri pe mai multe râuri.


    Joi dimineață erau închise
    numeroase drumuri, precum și autostrada care face legatura între capitală şi litoralul
    Mării Negre, unde rafalele au smuls panourile de pe parapeţii laterali şi le-au
    aruncat pe şosea. Din cauza viscolului au fost suspendate manevrele în toate
    porturile maritime. De asemenea, cursurile au fost suspendate în școlile din mai
    multe județe din sud-estul şi estul României, unde vântul puternic a viscolit zăpada
    cu peste 100 de kilometri pe oră şi a făcut drumurile impracticabile.


    Şi vestul
    ţării a fost afectat de episodul de iarnă venit peste noapte. În judeţul Arad,
    vântul a suflat atât de tare încât a dărâmat un TIR care mergea spre Budapesta.
    La fel s-a întâmplat şi în judeţul Timiş, unde mai mulţi copaci groşi s-au
    prăbuşit peste un autocamion. Pagube au fost şi în Timişoara, unde câteva acoperişuri
    au fost smulse din cauza vântului puternic.


    Viscolul a creat probleme și în Capitală,
    unde zeci de copaci au căzut pe mașini și pe carosabil, iar pompierii au avut peste
    o sută de intervenții. De asemenea, a fost blocată circulația tramvaielor din
    cauza zăpezii acumulate care a depăşit chiar şi 30 de centimetri. Pe calea
    ferată, zeci de trenuri care circulă în sudul şi sud-estul ţării au fost anulate
    joi dimineaţa din cauza condiţiilor meteorologice nefavorabile.


    Traficul aerian
    s-a desfăşurat în condiţii de iarnă pe aeroporturile din zonele aflate sub
    avertizare. Mai multe curse aeriene au avut întârzieri. Pe de altă parte, în
    toată țara au rămas fără curent electric sute de localități. Departamentul
    pentru Situaţii de Urgenţă a acţionat pentru degajarea zăpezii de pe carosabil
    şi deblocarea persoanelor ce au fost afectate, pentru împrăştierea de materiale
    antiderapante, precum şi pentru repunerea sub tensiune a liniilor electrice.


    Meteorologii
    au anunţat că cea mai scăzută temperatură din acest an, minus 32 de grade
    Celsius, a fost înregistrată în cursul nopţii de miercuri spre joi în Maramureş. Să mai spunem că Administraţia Naţională de Meteorologie anunţă ger
    după această ninsoare şi în continuare intensificări ale vântului şi ninsori
    viscolite în zona de munte.

  • Fenomene meteorologice inedite

    Fenomene meteorologice inedite

    Locuitorii
    din mai multe zone ale României ar fi putut crede, la trezirea vineri
    dimineaţă, că, printr-o magie nocturnă, au devenit personaje ale
    unor basme nordice. Ploaia îngheţată a transformat întregul peisaj, inclusiv cel
    urban, într-unul de cleştar. Reţelele de socializare au fost invadate cu imagini
    unele mai spectaculoase decât altele! Din păcate, însă, pe cât de fascinant a
    fost tabloul oferit de natură, pe atât s-a dovedit de periculos. Ploaia
    îngheţată este acel fenomen meteorologic care apare în lunile de iarnă, în
    România destul de rar. Se produce atunci când picăturile de apă îngheață
    aproape instantaneu, dacă la sol sunt sub 0 grade Celsius. Așa se formează o pojghiță
    de gheață pe carosabil şi trotuare, pe întreaga vegetaţie, pe mașini, pe
    stâlpii şi firele de înaltă tensiune, pe orice.

    La finele săptămânii trecute, timp
    de două-trei zile, judeţe în special din sudul ţării au fost avertizate cu cod galben
    şi portocaliu de ploaie înghetaţă. Mii de arbori, sub greutatea centurii de
    gheaţă care i-a strâns ca într-o menghină, s-au spart, căzând ca popicele, unii
    smulşi din rădăcină. În oraşe, inclusiv la Bucureşti, numeroşi pomi au cedat
    sub greutatea gheţii şi au căzut pe străzi, dar şi peste sute de maşini,
    provocând proprietarilor pagube consistente. Numai în Capitală, pompierii au
    avut de zece ori mai multe solicitări decât în mod normal, în loc de liniştea
    unui banal sfârşit de săptămână, în fiecare cartier răsunând sunetul drujbelor
    şi al camioanelor venite să strângă mormanele de bucăţi de trunchiuri şi
    crengi. Deplasarea cu mașina a devenit extrem de periculoasă. La fel și cea
    a pietonilor care au fost nevoiţi să circule în ciuda poleiului. Nici cu
    mijloacele de transport în comun nu au avut prea mult noroc – din cauza gheţii
    şi a crengilor sau a arborilor căzuţi pe firele de contact, au fost înregistrate
    numeroase avarii la reţeaua electrică a tramvaielor şi troleibuzelor.

    Ploaia
    înghețată a creat probleme serioase şi traficului aerian: avioanele au fost
    ținute la sol ore bune, din cauză că manevrele de degivrare s-au dovedit inutile.
    Traficul rutier a fost temporar oprit pe autostrăzi, drumuri naţionale şi
    judeţene şi au fost, totodată, impuse restricţii de tonaj. Neplăceri au fost şi
    pe căile ferate. Foarte afectate au fost liniile aeriene care transportă energia
    electrică, zeci de mii de familii rămânând fără curent electric. Potrivit
    Ministerului de Interne, începând de vineri, până duminică, răstimp în care au
    fost emise 74 de informări și atenționări de fenomene hidrometeorologice
    periculoase, au acționat pe teren, zilnic, în medie aproximativ 8.000 de
    pompieri, polițiști și jandarmi. Unii au venit din timpul lor liber, pentru a
    sprijini cetățenii și pentru a interveni în situațiile de urgență cauzate de
    fenomenele meteo severe: pe lângă ploaia îngheţată au mai fost vânt puternic,
    ninsoare şi viscol în zona de munte. În zilele următoare, vremea se va încălzi,
    deci ninsoarea și poleiul nu vor mai cauza așa mari probleme, însă crește
    riscul producerii de inundații odată cu topirea zăpezii.