Tag: trafic rutier

  • Comisia cere României și altor cinci țări să rezolve problema cu zgomotul

    Comisia cere României și altor cinci țări să rezolve problema cu zgomotul

    Comisia Europeană cere României și altor cinci țări – Bulgaria, Grecia, Ungaria, Slovenia şi Slovacia – să respecte obligațiile prevăzute în Directiva privind zgomotul.

    Aceasta impune statelor membre să adopte hărți care să indice expunerea la zgomot în marile aglomerări, de-a lungul căilor ferate şi drumurilor principale și în jurul aeroporturilor.

    Din 2012, legislația europeană obligă toate localitățile cu peste 100.000 de locuitori să realizeze aceste mape.

    Pe baza acestor hărți acustice se iau măsuri care să contribuie la reducerea poluării fonice.

    În România, Directiva Comisiei Europene privind zgomotul a fost transpusă în legislația națională printr-o hotărâre de guvern, responsabile pentru întocmirea hărților de zgomot fiind primăriile.

    Din datele centralizate de Comisia Europeană, România are câteva puncte roșii pe marea hartă a zgomotului.

    Procentul cel mai mare de populație afectată de poluarea fonică este în Capitală. În top, se mai află orașele Cluj-Napoca, Craiova și Iași.
    Conform studiilor, traficul rutier intens, lucrările de construcție care se desfășoară continuu și vecinii zgomotoși sunt printre sursele de zgomot care îi deranjează cel mai tare pe locuitori.

    Mulți români declară chiar că poluarea fonică le creează probleme de sănătate.

    Potrivit autorităților, România a finalizat hărțile de zgomot, dar măsurile pentru reducerea poluării fonice încă mai au de așteptat.
    De altfel, la nivel european un număr de 113 milioane de oameni de pe continent sunt afectați de zgomotul provocat de traficul rutier din marile orașe.

    Comisia Europeană spune că, alături de celelalte cinci state membre, România nu a raportat toate informațiile relevante privind hărțile acustice strategice, inclusiv expunerea la zgomot a populației.

    În consecință, Comisia a trimis scrisori de punere în întârziere.

    Astfel, România are la dispoziție două luni pentru a răspunde și a remedia deficiențele semnalate de Comisie referitoare la zgomot.
    În caz contrar, se poate ajunge până la acționarea în justiție a statelor care nu respectă Directiva Europeană.

  • Poluarea fonică în România

    Poluarea fonică în România

    Zgomotul reprezintă din ce în ce mai mult o provocare la adresa societăților moderne, putând crea probleme grave de sănătate, cum ar fi cele asupra inimii și a sistemului circulator – cauzate de efecte fiziologice și emoționale pe termen lung, precum și de o reducere a calității somnului. Zgomotul, știe toată lumea, este enervant, deranjează și stresează. Puțini oameni se pot acomoda unui mediu poluat fonic, iar în marele orașe locuințele în zone liniștite sunt greu de găsit și adesea mai scumpe.

     

    Dar cine produce acest zgomot: în primul rând traficul – rutier, feroviar și aerian.  La mașini, poluarea sonoră vine din interacțiunea anvelopelor cu drumul la accelerare sau decelerare. Mai avem zgomotele motoarelor și sunetul produs la frecarea cu aerul, în funcție de cât de aerodinamică este mașina. Situația este similară la trenuri, în timp ce la avioane principala problema este la decolare și aterizare. Alte surse de zgomot sunt cele industriale, care provine în special de diversele instalații. Și sectorul construcțiilor este o sursă de poluare fonică importantă, chiar dacă temporară. La rândul lor, viteza și direcția vântului, la fel și temperatura aerului, pot modifica traiectoria undelor sonore, drept urmare pot influența propagarea acestora mult mai departe de sursa inițială.

     

    După transport și industrie, activitățile umane individuale vin și ele cu impact fonic puternic, spune Alex Luchiian – Community Lead la (pulse.eco), o platformă de monitorizare a zgomotului. Din această poziție, el gestionează și dezvoltă platforma de informare pentru România, prin implicarea membrilor în colectarea și partajarea datelor despre mediul înconjurător.

     

    Aproape orice acțiune a societății moderne produce poluare fonică, începând cu tunderea gazonului, udatul automat al florilor, spălatul mașinii. La fel și tot ce înseamnă acțiuni pentru a crea confort – compresoare pentru aer condiționat, centrale pentru încălzire. Sau prin aparatura de uz casnic – mașini de spălat, uscătoare, aspiratoare, frigidere. Sau prin activități recreative: motoare de bărci, jet-ski-uri și alte vehicule marine pot produce zgomot în medii acvatice, afectând fauna acvatică și comunitățile de locuitori de la mal. Pe lângă acestea, mai poluăm sonor prin divertisment – concerte, festivaluri, cluburi de noapte și alte evenimente sociale. Sau prin evenimente sportive: stadioanele și arenele pot emite zgomote puternice în timpul meciurilor, perturbând comunitățile din jur.

     

    În România, arată Alex Luchiian într-un material publicat online, aproape 4 milioane de persoane sunt expuse la un nivel ridicat de zgomot produs de traficul rutier în timpul zilei și aproape 3 milioane în timpul nopții. Aproape 150.000 persoane sunt expuse la un nivel ridicat de zgomot produs de traficul feroviar ziua și 133.000 noaptea. Circa 20.000 de români sunt afectați de expunerea la zgomote puternice produse de traficul aerian, atât ziua cât și noaptea.

     

    România stă cel mai prost din Europa când vine vorba de poluarea fonică industrială, cu tot declinul înregistrat de această ramură economică. Nivelul de zgomot crește însă în toată lumea și asta are impact asupra sănătății noastre. Zgomotul poate fi definit ca o combinație dezordonată de sunete cu diferite frecvențe și intensități, transmise prin vibrațiile mecanice ale mediului înconjurător, care creează o senzație inconfortabilă, obositoare și neplăcută. Acesta se măsoară în decibeli și valoarea de 80 reprezintă un prag peste care intensitatea sunetului devine nocivă.

     

    Expunerea excesivă la zgomot intens, mai ales pe perioade lungi de timp, poate duce la deteriorarea timpanului sau chiar la surditate. Se estimează că expunerea pe termen lung la zgomotul ambiental cauzează 12.000 de decese premature și contribuie la 48.000 de cazuri noi de boli cardiace ischemice pe an, pe teritoriul european. Peste 22 milioane de persoane suferă de un nivel ridicat de stres cronic și 6,5 milioane de persoane suferă de tulburări de somn cronice ridicate. Este probabil însă ca aceste efecte asupra sănătății să fie subestimate și realitatea să fie mult mai gravă.

     

    Poluarea sonoră nu ne afectează doar pe noi, ci și viață sălbatică. Zgomotul antropogen provoacă o serie de reacții fiziologice și comportamentale la animalele terestre și marine, care pot duce la reducerea succesului reproductiv, la creșterea riscului de mortalitate și la emigrare, având ca urmare scăderea populației acestora.

     

    Câteva soluții pentru diminuarea nivelului sonor în orașe: asfalt fonoabsorbant, străzi pietonale, piste pentru biciclete, vehicule electrice. În zona feroviară – utilizarea de trenuri silențioase de marfă, interzicerea totală a utilizării vagoanelor care nu sunt conforme cu reglementările europene, montarea de frâne silențioase la trenurile de călători. În traficul aerian – modificarea orarelor si a rutelor de zbor. Ca o concluzie – reducerea zgomotului reprezintă o componentă importantă a “tranziției verzi”, spre un mod de viață cât mai sustenabil.

     

  • Vama Giurgiu, timpi mari de aşteptare la ieşirea din ţară

    Vama Giurgiu, timpi mari de aşteptare la ieşirea din ţară

    Tirurile care vor să iasă din România prin punctul de frontieră Giurgiu-Ruse formează o coadă de aproximativ opt kilometri pe prima bandă de mers a DN 5 Bucureşti-Giurgiu şi au de aşteptat 90 de minute pentru controlul de frontieră, informează Agerpres.

    De asemenea, traficul la intrarea în municipiul Giurgiu este dirijat de poliţia locală.

    ‘La nivelul Punctului de Trecere a Frontierei Giurgiu-Ruse, Bulgaria, timpii de aşteptare au crescut, având în vedere că ne aflăm în perioada premergătoare sărbătorilor de iarnă, iar un număr mare de camioane s-a prezentat pentru control într-un timp foarte scurt. În prezent, activitatea de control la frontieră se desfăşoară la capacitate maximă.

    Conform sursei citate, conducerea Inspectoratului Teritorial al Poliţiei de Frontieră Giurgiu a luat toate măsurile aflate în competenţă pentru asigurarea unui control operativ şi reducerea timpului de aşteptare’, a declarat marţi, pentru AGERPRES, purtătoarea de cuvânt a ITPF Giurgiu, Iuliana Butoi.

    În ultimele 24 de ore s-au prezentat pentru intrarea în România un număr de 1.186 de camioane, 366 de turisme, 328 de microbuze, şase autocare şi 2.457 de persoane.

    Pe sensul de ieşire din ţară un număr de 1.301 de camioane, 417 de turisme, 349 de microbuze şi 22 autocare cu un număr total de 3.142 de persoane.

    Tirurile care ies din România au de aşteptat 90 de minute controlul de frontieră, iar cele care intră au de aşteptat 60 de minute.

    Timpul de aşteptare pentru turisme, la controlul de frontieră, este de zece minute atât pe sensul de intrare cât şi pe cel de ieşire din România.

    Sursa Agerpres

  • Peste 27.000 de persoane au tranzitat punctele de frontieră în a doua zi de Crăciun

    Peste 27.000 de persoane au tranzitat punctele de frontieră în a doua zi de Crăciun

    Sâmbătă, în a doua zi de Crăciun, prin punctele de frontieră de la nivelul întregii ţări au efectuat formalităţile de control aproximativ 27.500 persoane, cetăţeni români şi străini, cu peste 9.600 mijloace de transport, dintre care 3.300 automarfare, informează Poliţia de Frontieră.

    Pe sensul de intrare au fost aproximativ 12.600 persoane cu 4.500 mijloace de transport, iar pe cel de ieşire 14.900 persoane cu 5.100 mijloace de transport.

    Frontiera cu Ungaria a fost tranzitată de aproximativ 9.500 de persoane şi 3.800 de mijloace de transport (720 automarfare), din care pe sensul de intrare în ţară au fost aproximativ 4.900 de persoane cu 1.800 mijloace de transport.

    Conform sursei citate, se lucrează la capacitatea maximă permisă de infrastructura punctelor de trecere, în prezent traficul derulându-se cu operativitate fără a se înregistra timpi de aşteptare.

    Poliţia de Frontieră recomandă participanţilor la trafic tranzitarea tuturor punctelor deschise traficului internaţional, astfel încât să se evite apariţia suprasolicitărilor doar a unora dintre acestea.

    Informaţii privind situaţia punctelor de frontieră deschise traficului internaţional se regăsesc pe aplicaţia Trafic on-line care poate fi accesată la adresa http://www.politiadefrontiera.ro/traficonline/ .

    În ceea ce priveşte activităţile specifice, în zonele de competenţă – punctele de trecere şi frontiera verde – poliţiştii de frontieră au constatat:

    *22 fapte ilegale (11 infracţiuni şi 11 contravenţii) săvârşite atât de cetăţeni români, cât şi străini;

    *au fost descoperite, independent sau în colaborare cu alte instituţii, bunuri nedeclarate (ce urmau a fi introduse ilegal în ţară), care depăşeau plafonul vamal admis ori suspecte a fi contrafăcute, în valoare totală de peste 0 lei;

    *valoarea amenzilor contravenţionale aplicate se ridică la aproximativ 6.400 lei.

    *nu s-a permis intrarea în ţară a 37 de cetăţeni străini, care nu îndeplineau condiţiile prevăzute de lege şi de asemenea, nu s-a permis ieşirea a 3 cetăţeni români din diferite motive legale.

    Sursa: Poliția de Frontieră

  • Poliţia de frontieră – Situaţia la frontieră, în ultimele 24 de ore

    Poliţia de frontieră – Situaţia la frontieră, în ultimele 24 de ore

    În data 25.12.2020, prin punctele de frontieră de la nivelul întregii ţări au efectuat formalitățile de control aproximativ 25.500 persoane, cetățeni români și străini, cu peste 10.100 mijloace de transport (dintre care 3.400 automarfare).

    Potrivit IGPF, pe sensul de intrare au fost aproximativ 13.800 persoane cu 5.200 mijloace de transport, iar pe cel de ieşire 11.700 persoane cu 4.900 mijloace de transport.

    Frontiera cu Ungaria a fost tranzitată de aproximativ 10.600 de persoane şi 4.200 de mijloace de transport (790 automarfare), din care pe sensul de intrare în ţară au fost aproximativ 8.300 de persoane cu 3.100 mijloace de transport.

    Poliţia de frontieră lucrează la capacitatea maximă permisă de infrastructura punctelor de trecere, în prezent traficul derulându-se cu operativitate fără a se înregistra timpi de aşteptare, informează IGPF.

    Informaţii privind situaţia punctelor de frontieră deschise traficului internaţional se regăsesc pe aplicaţia Trafic on-line care poate fi accesată la adresa http://www.politiadefrontiera.ro/traficonline/ .

    În ceea ce priveşte activităţile specifice, în zonele de competenţă – punctele de trecere şi frontiera verde – poliţiştii de frontieră au constatat:

    *18 fapte ilegale (15 infracţiuni şi 3 contravenţii) săvârşite atât de cetăţeni români, cât şi străini;

    *au fost descoperite, independent sau în colaborare cu alte instituţii, bunuri nedeclarate (ce urmau a fi introduse ilegal în ţară), care depăşeau plafonul vamal admis ori suspecte a fi contrafăcute, în valoare totală de peste 2.000 lei;

    *valoarea amenzilor contravenţionale aplicate se ridică la aproximativ 2.200 lei.

    *nu s-a permis intrarea în ţară a 35 de cetăţeni străini, care nu îndeplineau condiţiile prevăzute de lege şi de asemenea, nu s-a permis ieşirea a 5 cetăţeni români din diferite motive legale, mai precizează sursa citată.

    Sursa: Poliția de Frontieră

  • Aflăm pentru tine

    Aflăm pentru tine

    Recomandări ale Poliţiei Române de Frontieră şi sfaturi privind
    utilizarea aplicaţiei Trafic online.

    Interviu cu subcomisar de poliţie Alexandra Popescu, purtător de cuvânt.



  • Ninsori şi viscol în România

    Ninsori şi viscol în România

    La sfârşitul săptămînii, România a schimbat anotimpul într-o singură zi. La jumătatea lui noiembrie, românii au trecut brusc de la toamnă la iarnă autentică. Sâmbată a plouat în toată ţara, iar în vest, sud-vest, centru, nord şi nord-est, cantităţile de apă au depăşit local 20-25 l/mp şi pe arii restrânse 50-60 l/mp în zona montană şi în est. Duminică, ploile s-au transformat în lapoviţă şi ninsoare în nord, nord-est, centru şi trecător în vest, iar vantul a suflat tare peste tot.



    În timp ce nordul, centrul şi estul ţării s-au aflat sub cod portocaliu, respectiv galben de ninsori şi viscol, sudul ţării a fost măturat de vijelii. Zeci de localităţi au rămas fără curent electric, numeroase drumuri naţionale şi judeţene au fost parţial blocate de căderile de zăpadă. Traficul rutier se desfăşoară în condiţii de iarnă. La munte, vântul a suflat tare, cu peste 90 – 100 km/h, viscolind puternic şi troienind zăpada.



    Pompierii au intervenit în 17 judeţe din ţară, pentru salvarea persoanelor surprinse de viscol şi pentru îndepărtarea copacilor căzuţi pe autoturisme sau pe carosabil, a stâlpilor de electricitate rupţi sau în pericol de cădere şi a diferitelor structuri prăbuşite. În staţiunea Parâng, 20 de copii cazaţi la o cabană au fost ajutaţi de salvamontişti şi jandarmi să coboare de pe munte. Alţi aproape 200 de turişti au rămas blocaţi în pensiuni din judeţele Alba şi Caraş Severin până ce autorităţile au reuşit să cureţe de zăpadă drumurile de acces.



    Prima ninsoare serioasă a provocat, ca de obicei, haos pe şoselele din ţară. Maşinile fără caucicuri de iarnă au aşteptat ore întregi utilajele de dezăpazire. Cei de la oraş au stat la coadă la service pentru a-şi schimba cauciucurile. In schimb, în sud, inclusiv în Capitală, în est şi centru, vijeliile au provocat importante pagube materiale, dar nu s-au înregistrat victime. Din cauza vântului puternic, operaţiunile din porturile româneşti de la Marea Neagră au fost temporar suspendate, iar traficul pe Canalul Dunăre – Marea Neagră a fost restricţionat.



    Tot din cauza vremii nefavorabile mai multe curse aeriene au fost anulate, iar altele au înregistrat întârzieri semnificative. In zona capitalei, rafalele de vânt au doborăt zeci de copaci pe carosabil sau peste autoturisme. Mai multe panouri publicitare, acoperişuri, balcoane şi schele au fost luate de vânt. Meteorologii anunţă că luni şi marţi vremea în România va fi rece pentru această perioadă, cu maxime termice ce nu vor depăşi 7 grade C.

  • Ucraina –  Puncte de frontieră închise traficului rutier, deschise doar pietonilor

    Ucraina – Puncte de frontieră închise traficului rutier, deschise doar pietonilor

    Ministerul Afacerilor Externe informează cetăţenii români care doresc să
    călătorească în Ucraina că, începând cu data de 12 noiembrie 2016, din cauza
    unor mișcări de protest civic, organizate de cetățenii ucraineni, punctul de
    trecere a frontierei dintre România și Ucraina de la Sighetu Marmației -
    Solotvino este închis pentru traficul rutier, fiind permisă doar trecerea
    pietonilor. În aceeași situație se află și punctul de trecere a frontierei
    Ujgorod aflat la frontiera cu Slovacia.


    Organizatorii protestelor afirmă că acestea au un caracter de durată, până
    când legislația ucraineană privind deținerea și utilizarea autoturismelor
    înmatriculate în alte state va fi amendată conform dorințelor lor.


    Pentru situațiile de urgență, cetățenii români care trebuie să călătorească
    în/din Transcarpatia pot utiliza punctul de trecere al frontierei Halmeu -
    Diacovo, care nu este afectat de aceste acțiuni de protest.

  • Croația: restricții în traficul rutier și feroviar

    Croația: restricții în traficul rutier și feroviar

    Din cauza măsurilor de securitate luate în ultimele zile de statele vecine, Ungaria și Slovenia, traficul rutier din Croația are de suferit. Astfel, luni, s-au înregistrat blocaje în traficul rutier prin punctul de trecere frontieră Trnovec (Croaţia-Slovenia). Autoritășile se așteaptă la probleme similare în circulaţia terestră prin punctele de trecere a frontierei Croaţia-Slovenia, Croaţia-Ungaria şi Croaţia-Serbia.



    Croația a decis să suspende și traficul feroviar pe relația cu Slovenia, iar transportul se realizează cu autobuze puse la dispoziţie de către companiile feroviare ce operează pe aceste rute. Trenurile către Ungaria sunt suspendate, de asemenea.



    Ministerul român de externe recomandă cetăţenilor care doresc să se deplaseze în Republica Croaţia să consulte paginile de Internet ale Automobil Clubului Croat-http://www.hak.hr/en, Companiei Naţionale Croate de Căi Ferate-http://www.hznet.hr, Autorităţii Portuare Croate-http://www.portauthority.hr şi a Agenţiei Croate de Aviaţie Civilă http://www.ccaa.hr), pentru informaţii actualizate.


    Sursa: MAE


  • Slovenia – întârzieri la punctele de trecere a frontierei

    Slovenia – întârzieri la punctele de trecere a frontierei

    Ministerul Afacerilor Externe informează cetățenii români care se află, tranzitează sau călătoresc pe teritoriul Republicii Slovenia că, urmare a măsurilor recente luate de statele vecine, respectiv Austria, Croația și Ungaria, privind reintroducerea controalelor temporare la frontierele terestre, vor exista întârzieri la punctele de trecere a frontierei și se va prelungi perioada de tranzitare auto și feroviară a teritoriului sloven.


    Circulația rutieră, pe autostrăzile din Slovenia, este deschisă, dar vor exista disfuncționalități din cauza creșterii numărului verificărilor efectuate de echipele mobile ale poliției slovene.



    Având în vedere dinamica situației, se recomandă cetățenilor și transportatorilor români să se documenteze asupra condițiilor de călătorie şi a circulației pe principalele componente de infrastructură rutieră şi feroviară din Slovenia, asupra restricțiilor existente, adoptarea unei conduite prudente și respectarea semnelor și avertizărilor de circulație, precum și cu privire la alertele emise de autoritățile slovene.



    Informații privind situația traficului rutier în Slovenia pot fi obținute non-stop (24h/7zile) de la Centrul de informare, accesând pagina dedicată de Internet http://www.promet.si, precum și apelând numerele de telefon 1970 (de pe teritoriul Sloveniei) și +38615188518 (internațional).


    Comunicat MAE

  • Ungaria securizează  frontiera cu Croația

    Ungaria securizează frontiera cu Croația

    Ungaria a decis să ia măsuri suplimentare de securizare a graniței cu Croația, începând de la primele ore ale zilei de sâmbătă, 17 octombrie. Din aceast cauză, traficul rutier dintre cele două state poate fi afectat, în special punctele de trecere frontieră Macelj și Mursko-Sredisce, anunță MAE.



    Totodată, traficul feroviar pe relația Croația-Slovenia a fost suspendat, transportul realizându-se cu autobuze puse la dispoziție de către companiile feroviare. Traficul feroviar pe relația Croația-Ungaria rămâne în continuare suspendat.



    Ministerul român de externe recomandă cetăţenilor români să consulte paginile de internet ale Automobil Clubului Croat – http://www.hak.hr/en, Companiei Naţionale Croate de Căi Ferate – http://www.hznet.hr, Autorităţii Portuare Croate — http://www.portauthority.hr şi a Agenţiei Croate de Aviaţie Civilă http://www.ccaa.hr), pentru informaţii actualizate.

  • Ungaria şi Croaţia: probleme în traficul rutier şi feroviar

    Ungaria şi Croaţia: probleme în traficul rutier şi feroviar

    Ministerul român de externe informează asupra situaţiei punctelor de trecere a frontierei dintre Ungaria şi Serbia, respectiv cu Austria este următoarea. Astfel, conform autorităţilor maghiare, punctul de trecere al frontierei Horgos – Roszke, între Serbia şi Ungaria, pe DN 5, este închis. Se recomandă utilizarea PTF Tompa sau Tiszasziget. Şi punctul de trecere al frontierei Hegyeshalom-Nickelsdorf, între Austria şi Ungaria, pe DN 1, este închis. Se recomandă utilizarea punctului de trecere al frontierei Hegyeshalom situat pe autostrada M1. Punctul de frontieră Hegyeshalom — Nickelsdorf situat pe autostrada M1 este funcţional.



    În Croaţia, traficul feroviar pe relaţiile Croația-Slovenia, Croația-Ungaria și Croația-Serbia este în continuare suspendat. Circulația rutieră este complet blocată în punctul de control trecere frontieră Bajakovo-Batrovci (dintre Croația și Serbia) situat pe autostrada Zagreb — Belgrad. Pe ruta Serbia-Croația, circulația rutieră pentru autovehiculele cu masa totală de până la 7,5 tone a fost deviată prin punctul de control trecere frontieră de la Tovarnik, care a fost redeschis pentru a permite reluarea parțială a circulației rutiere. Şi autorităţile croate au închis noi punctele de frontieră cu Serbia: Ilok, Ilok 2, Principovac, Principovac 2. Batina și Erdut rămân în continuare închise.

  • Spania: precipitații și temperaturi scăzute

    Agenția de Stat pentru Meteorologie a emis o avertizare, valabilă pentru perioada 4 -10 februarie 2015, referitoare la existența unor condiții meteorologice nefavorabile. Masa de aer rece care traversează zona peninsulară a Spaniei, dar și insulele Baleare are drept efect o scădere a temperaturilor, mult sub media normală pentru această perioadă. Astfel, temperaturilepot ajunge până la minus 10°C, în special în partea de nord a țării.



    Totodată, sunt așteptate căderi abundente de lapoviță și ninsoare în zona Cantabriei, în Baleare și în Catalunia, însoțite de intensificări semnificative ale vântului și de apariție a poleiului, fapt ce va îngreuna traficul rutier.



    Minsterul român de Externe recomandă cetăţenilor români să se informeze în permanenţă cu privire la situaţia traficului (http://www.euskalmet.euskadi.net/meteorologia, http://www.aemet.es), a restricţiilor existente, precum şi la alertele meteorologice emise de către autorităţile spaniole şi să adopte o conduită preventivă în trafic.

  • UPDATE Slovenia: ninsori și vânt puternic

    UPDATE: Agenția de Mediu slovenă a ridicat nivelul de alertare la cod portocaliu, pentru cea mai mare parte a teritoriului, în perioada 5 — 6 februarie. Sunt prognozate ninsori abundente și intensificări ale vântului. Nivelul stratului de zăpadă poate atinge 80 de centimetri. Se menține pericolul de avalanșe în zonele montane.


    Începând din dimineaţa zilei de joi, 5 februarie, autoritatea slovenă de administrare a autostrăzilor (DARS) se va coordona cu autoritățile similare din statele vecine (Ungaria, Croația, Austria și Italia) în vederea demarării procedurilor de restricţionare a circulaţiei autovehiculelor grele, încă de la punctele de trecere a frontierei.


    Ministerul Afacerilor Externe informează asupra posibilității blocării temporare a inelului de centură care înconjoară capitala Ljubljana, în special în cursul orelor de vârf.





    Agenția de Mediu slovenă a emis o avertizare de ninsori abundente, polei și intensificări ale vântului, pentru perioada 3-5 februarie 2015, anunță MAE. Autostrăzile din Slovenia sunt deschise, dar circulația va fi semnificativ îngreunată din cauza căderilor abundente de zăpadă și a poleiului. În funcție de starea vremii ar putea fi introduse restricții de trafic



    Zăpada creează deja probleme pe pe autostrada A1-E61/70, care leagă Ljubljana de Trieste, circulația realizându-se pe un singur sens în apropiere de Koper şi de Postojna. Tot pe un singur sens se circulă și pe autostrada A2-E61, care face legătura cu regiunea de sud-vest a Austriei, traficul prin tunelul Karavanke fiind îngreunat din cauza unor lucrări rutiere.