Tag: transport calatori

  • Noutăți din transportul feroviar

    Noutăți din transportul feroviar

    Operatorul naţional de stat CFR Călători emite, de la 1 ianuarie 2024, abonamentele săptămânale şi lunare exclusiv în format digital, tip ‘Card de Transport’ sau sub formă de cod QR dinamic. Abonamentele în format digital se pot cumpăra de la casele de bilete şi de la automatele de bilete ale CFR Călători – pe cardul de transport sau prin aplicaţia descărcabilă – sub formă de cod QR dinamic asociat unui telefon mobil. Ulterior, abonamentele pe card de transport vor putea fi încărcate şi online, nemaifiind necesară prezenţa pasagerilor la casele de bilete sau automate. Abonamentele cumpărate prin aplicaţia ‘CFR Călători bilete online’ sub formă de cod QR dinamic pot fi utilizate doar pe ruta şi la tipul de tren pentru care au fost emise. Pentru acest tip de abonament este posibilă rezervarea locului de la personalul de tren, în măsura în care există locuri libere.

    Transportul pe calea ferată între Cluj-Napoca şi Oradea este înlocuit cu transportul cu autocare sau autobuze, de la 8 ianuarie 2024 până pe 8 ianuarie 2026. Programele de transport ale autocarelor, respectiv autobuzelor de înlocuire a trenului ale operatorilor privaţi de transport feroviar Interregional Călători şi Transferoviar Călători pot fi găsite pe site-ul Autorităţii pentru Reformă Feroviară. Operatorul feroviar de călători cu capital de stat CFR Călători va lansa serviciile de înlocuire tren în termenul cel mai scurt, după finalizarea procedurilor de achiziţie publică a acestor servicii.

    Autobuzele sau autocarele de înlocuire vor avea număr de identificare identic cu numărul de tren, în cazul în care se asigură continuitatea serviciului de transport. Aceste autobuze şi autocare vor circula la ore şi cu opriri similare celor din mersul trenurilor 2022/2023. La bordul lor sunt valabile biletele de tren. Biletele pot fi cumpărate şi prin canalele de vânzări ale operatorilor de transport feroviar, inclusiv din zonele fără trafic pe perioada lucrărilor. Programul de circulaţie al autobuzelor/autocarelor de înlocuire a trenurilor de călători va fi publicat şi pe site-ul CFR S.A., la secţiunea Info Călători_Mersul trenurilor CFR.CFR S.A. implementează un amplu proiect de reconstrucţie şi electrificare a liniei de cale ferată Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor care presupune închideri totale de trafic, pe anumite tronsoane, şi reducerea capacităţii de transport pe altele.

    Obiectivul general al proiectului este electrificarea şi reabilitarea liniei de cale ferată pe întregul traseu. De asemenea, se au în vedere creşterea vitezei de circulaţie la 120-160 km/h pe întregul tronson, modernizarea staţiilor, modernizarea clădirilor staţiilor de călători, ridicarea nivelului peroanelor, în conformitate cu standardele europene, facilităţi pentru persoanele cu dizabilităţi, montarea de panouri fonoabsorbante şi/sau soluţii alternative de reducere a nivelului de zgomot


  • COVID-19: Noi recomandări ale Comisiei Europene

    COVID-19: Noi recomandări ale Comisiei Europene


    Comisia a lansat miercuri un apel către statele membre să asigure cetățenilor europeni accesul la medicamentele esențiale în cursul epidemiei cauzate de noul coronavirus. Poziția Executivului comunitar vine după ce statele membre au înregistrat dificultăți semnificative în ceea ce privește asigurarea aprovizionării cu medicamentele esențiale necesare.



    CE recomandă elimnarea restricțiilor la export și optimizarea utilizării medicamentelor



    Astfel, Comisia a transmis autorităților naționale următoarele măsuri:



    să-și demonstreze solidaritatea prin eliminarea interdicțiilor și a restricțiilor la export, asigurând disponibilitatea medicamentelor esențiale în spitale și farmacii, precum și prin evitarea constituirii de stocuri la nivel național. Autoritățile naționale ar trebui, de asemenea, să combată dezinformările, care ar putea conduce la constituirea inutilă de stocuri ca urmare a cumpărării sub impulsul panicii.


    să asigure aprovizionarea prin creșterea și reorganizarea producției, prin monitorizarea stocurilor și a capacităților de producție, prin coordonarea eforturilor comune din partea industriei și prin implementarea unor inițiative vizând susținerea cererii și achizițiile publice pentru a încuraja oferta. În cazul statelor membre care au nevoie să sprijine industria în vederea creșterii capacității lor de producție prin stimulente fiscale și ajutoare de stat și să pună în aplicare măsuri de flexibilitate în materie de reglementare, Comisia este pregătită să ofere orientări și securitate juridică.


    să promoveze utilizarea optimă a medicamentelor în spitale, în special prin adaptarea protocoalelor spitalicești existente sau prin elaborarea unor protocoale noi validate, pentru a preveni utilizarea excesivă a medicamentelor, precum și prin oferirea posibilității de a amâna datele de expirare a medicamentelor.


    să optimizeze vânzările în farmaciile comunitare pentru a se evita constituirea de stocuri, prin introducerea de restricții pentru vânzările de medicamente care ar putea fi deficitare și prin luarea în considerare a limitării temporare a vânzărilor online de medicamente esențiale.



    Transportul de pasageri, restricționat până la 15 mai



    O altă recomandare a Comisiei este prelungirea până la 15 mai a restricției privind călătoriile neesențiale către UE în toate statele membre UE și în cele patru țări asociate spațiului Schengen (Islanda, Liechtenstein, Norvegia și Elveția).



    Ylva Johansson, comisarul pentru afaceri interne, a explicat apelul Executivului comunitar: Situația actuală ne obligă să solicităm prelungirea restricției privind călătoriile neesențiale către UE. Cu toate că acțiunea coordonată este esențială la frontierele externe, trebuie să colaborăm și la frontierele interne pentru a ne asigura că piața noastră internă continuă să funcționeze în mod corespunzător și că produsele esențiale, cum ar fi alimentele, medicamentele și echipamentele de protecție, pot ajunge la destinație fără întârziere. Vom continua să sprijinim statele membre în toate aceste direcții de acțiune.”



    Restricția de călătorie a intrat în vigoare în a doua jumătate a lunii martie, drept urmare, traficul aerian de pasageri s-a redus aproape la zero, fiind efectuate doar zboruri de repatriere și de transport de mărfuri. Traficului de pasageri s-a diminuat considerabil și în celelalte moduri de transport, cum ar fi autocarul, trenul și feribotul.



    Riscul de sporire a transmiterii comunitare ca este moderat dacă sunt în vigoare măsuri de reducere a răspândirii virusului în comunitate, a evaluat Centrul European de Prevenire și Control al Bolilor. Totodată, riscul de depășire a capacității sistemelor de sănătate și de asistență socială în săptămânile următoare este foarte ridicat, chiar dacă sunt în vigoare măsuri de reducere a riscului răspândirii comunitare a bolii.