Tag: transportul in comun

  • Modernizarea Sistemului de Transport Public cu Tramvaiul în Municipiul Arad

    Modernizarea Sistemului de Transport Public cu Tramvaiul în Municipiul Arad

    Transportul
    în comun în municipiul Arad este în plină transformare. Dorința
    locuitorilor este de a avea un oraș cu
    trafic nepoluant și cât mai puține
    mașini în zona centrală. În acest
    context, administrația
    locală a obținut finanțarea
    proiectului: Modernizarea Sistemului de
    Transport Public cu Tramvaiul în Municipiul Arad
    .




    Proiectul contractat în
    septembrie 2019, în valoare de peste 25 de milioane de euro din care 21 de milioane
    euro fonduri nerambursabile prin programul Regio-POR 2014-2020, se află în faza
    de implementare.


    Este vorba despre achiziționarea
    unor tramvaie noi, eficiente energetic, de capacitate medie, modernizarea
    altora dar și efectuarea unor lucrări de
    infrastructură pe calea de rulare spune primarul Aradului, Călin Bibarț:


    Vorbim despre un proiect pe
    mobilitate, dar are mai multe componente. În primul rând, 3,2 km de infrastructură
    deci, practic, pe înțelesul
    tuturor, șinele de la
    tramvai, dar nu doar șinele,
    evident, ci tot ce este sub ele, fundație, între strada Cocorilor, Abatorului și cartierul Alfa. Este o linie foarte
    veche care trebuie refăcută pentru că altfel degeaba vom avea tramvaie noi că
    nu vor putea circula pe acolo. În acest moment suntem la faza de finalizare a
    documentației pentru a
    putea scoate la licitație
    proiectul tehnic. Tot acest proiect prevede și refacerea a 20 de tramvaie vechi, asta
    înseamnă o reparație capitală
    deci practic din ele nu rămâne decât șasiul, la fel se lucrează în acest
    moment la documentație
    pentru a fi scoasă la licitație
    lucrarea și cumpărarea a 8
    tramvaie noi. A tramvaiele noi suntem deja sub contract cu firma din Arad și, până la sfârșitul anului, ne-au promis că ne vor
    livra 3 sau 4 tramvaie.




    Proiectul
    prevede și achiziționarea
    unui sistem electronic de taxare (e-ticketing) şi de management al traficului prin
    panouri de informare, sistem de localizare automată a vehiculelor și
    managementul flotei, camere de supraveghere în tramvaie şi sistem acustic de
    informare a călătorilor la bord. Edilul Aradului, Călin Bibarț
    detaliază:

    Toate sunt într-un singur
    proiect, pe mobilitate așa cum am
    spus, pentru că ele se leagă. Degeaba avem tramvaie noi sau refăcute ca și cele noi dacă nu avem posibilitatea să
    circulăm cu ele ci doar în anumite zone. Este un proiect care la rândul său
    este gândit în convergență cu
    alte proiecte pe mobilitate din Arad care prevăd autobuze electrice, un alt
    număr de tramvaie care sunt sub contract și în producție deja pentru a fi cumpărate, toate
    pentru a aduce un confort sporit în traficul nepoluant și în bătălia noastră de a scoate încetul
    cu încetul din centrul orașului,
    din anumite zone mașinile și a ne duce spre transportul în comun.
    Ceea ce mă face să fiu optimist că în următorii 3, 4 ani se va schimba radical
    fața transportului
    în comun în municipiul Arad.



    Valoarea
    totală a proiectului este de 117 milioane 661 de mii 387 lei, din care 99 milioane
    463 de mii 913 lei sunt finanţare nerambursabilă. Perioada de implementare este
    de 28 de luni.

  • Luxemburg va deveni prima țară din lume în care transportul public va fi gratuit

    Luxemburg va deveni prima țară din lume în care transportul public va fi gratuit

    Luxemburg va deveni prima țară din lume în care transportul public va fi gratuit în totalitate. De anul acesta vor fi gratuități pe terenuri, tramvaie și autobuze promite noua coaliție de guvernământ luxemburgheză.

    Orașul Luxembourg, capitala micului Marele Ducat în prezent, călătorii plătesc 2 euro pentru două ore de călătorie, suficiente pentru aproape orice traseu, țara având o suprafață de nici 3.000 de kilometri pătrați. Biletele la clasa I costă 3 euro, iar un tichet la clasa a doua pentru o zi, pe orice mijloc de transport, costă 4 euro.

    În plus, tinerii și persoanele peste 60 de ani beneficiază de transport gratuit, iar cei care fac naveta au la dispoziție un abonament anual care costă 150 de euro.

    Şi în capitala României transportul public ar putea să fie gratuit dacă compania de transport public ar fi regândită, dacă s-ar accesa fonduri pentru modernizarea flotei de transport dar şi introducerea pistelor unice ar face ca transportul în capitală să fie unul la nivel European, a spus eurodeputatul Cristian Buşoi:


  • Campanie de semnături pentru deblocarea traficului din București

    Campanie de semnături pentru deblocarea traficului din București

    Primăria Capitalei a depus cereri de finanţare pentru fonduri europene în
    valoare de 283 de milioane de euro, inclusiv pentru achiziţia de tramvaie şi
    autobuze electrice. Pe lângă mijloacele de transport ecologice municipalitatea va trebui să acceseze fonduri şi pentru piste de biciclete, dar şi
    pentru lăţirea străzilor, noi parcări, mai ales în zona centrală a capitalei.


    Fiecare
    cetățean merită o Capitală europeană, sigură, cu trafic fluent și aer curat, a
    spus eurodeputatul Cristian Bușoi bucureștenilor în cadrul unei campanii de
    semnături lansate pentru deblocarea traficului din București,
    proiect ce
    urmează a fi prezentat și în Consiliul General al Municipiului București.

    În cadrul campaniei Deblocăm Bucureștiul, s-a întâlnit cu bucureștenii în Piața Unirii,
    Piața Română și zona Antiaeriană! Până acum cel puțin 20.000 dintre bucureşteni au
    acordat un vot de încredere celor 7 soluții propuse pentru fluidizarea
    traficului în Capitală.


    Cristian
    Buşoi
    : Am demarat o campanie de conștientizare a transportului în comun,
    încheierea lucrărilor de fluidizare a traficului pe inelul intern și inelul
    median, dar și cele care leagă Bucureștiul de Centură și de Autostradă, piste
    pentru biciclete și încurajarea transportului alternativ, construirea de
    parcări de către Primăria Generală și de către Primăriile de sector.
    Bucureștenii au răspuns pozitiv în sensul în care conștientizează că aceasta
    este o problemă foarte importantă, este o problemă pe care nu o poate rezolva
    un singur partid ci trebuie o concentrare din partea tuturor forțelor politice,
    trebuie un sprijin de la nivel guvernamental și trebuie ca în alocarea bugetară
    în felul în care funcționează primăria și anumite instituții subordonate traficul
    să devină cu adevărat prioritate de politică publică. Vom continua să punem
    presiune pe actuala administrație pentru ca acest lucru să se întâmple și
    împreună cu bucureștenii, împreună cu specialiștii, împreună chiar cu celelalte
    forțe politice să convenim un plan concret, ca în câțiva ani traficul din
    București să nu mai fie așa o povară cum este astăzi.




    Eurodeputatul Cristian
    Buşoi a spus ca va continua să stea de vorbă cu cetatenii și să prezinte
    proiectele pentru ca Bucureștiul să devină Capitala traficului fluent!
    Împreună, sunt sigur, vom convinge actuala administraţie să se apuce de treabă!
    Fiecare dintre noi merită o Capitală europeană, sigură, cu trafic fluent și aer
    curat
    , a mai spus eurodeputatul.