Tag: tren

  • Prima ramă electrică Alstom Coradia Stream a intrat în România

    Prima ramă electrică Alstom Coradia Stream a intrat în România

    Primul tren electric nou interregional, dintre cele 37 contractate cu Alstom, a intrat în România sâmbătă seara. Garnitura de tren de mare viteză a sosit din Polonia în Punctul de Control și Trecere a Frontierei Curtici din județul Arad. Achiziționat cu fonduri europene, trenul urmează să intre în circulație până la sfârșitul anului.

    Trenul a fost autorizat să circule în România pentru livrarea la Bucureşti şi Făurei. Acum se lucrează la pregătirea trasei şi, în perioada următoare, operatorul de marfă LTE, care asigură operarea în România, va primi undă verde de a pleca spre Bucureşti. Sosire estimată, la acest moment, în cursul zilei de 4 decembrie 2023, potrivit ARF.

    Testarea ramei va începe din 6 decembrie la Bucureşti şi la Făurei şi pe reţeaua publică, pentru că trebuie să parcurgă 10.000 de kilometri. Trenul va fi supus unor etape de recepție și testare în poligonul de la Făurei și pe magistralele electrificate din rețeaua națională, după care va fi introdus în serviciu CFR Călători.

    ————————————–

    Primul tren electric interregional dintre cele 37 contractate cu Alstom, va intra în România, sămbătă seara, pe la Curtici, a anunțat Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF). Este primul tren electric cumpărat în ultimii 40 de ani și prima garnitură nouă după 20 de ani.

    Trenul va intra în teste din 6 decembrie, urmând să circule în probe și pe rețeaua publică 10.000 km înainte de a intra în traficul CFR Călători.

    Dupa finalizarea tuturor acestor etape si atingerea momentului in care ARF poate prelua trenul, inclusiv pentru circulatia cu calatori in siguranta, trenul va fi pus in circulatie de catre CFR Calatori, castigatorul licitatiei pentru primul contract de servicii publice de transport feroviar de calatori atribuit competitiv, informează ARF.

    Cele 37 de rame electrice pentru servicii de transport feroviar de calatori – mediu si lung – vor conecta Bucureştiul cu principalele centre urbane ale țării.

  • Ştiri pentru turişti

    Ştiri pentru turişti

    Cel mai mare operator feroviar privat de călători din România, Regio
    Călători, a introdus până pe 17 septembrie trenuri zilnice directe între Brașov,
    unul dintre cele mai importante oraşe montan din România, şi Mangalia, ultimul
    oraş de pe litoralul românesc al Mării Negre. Trenurile circulă cu regim de
    rezervare a locurilor. Trenul IR 11084 pleacă din Brașov la 7.20 şi ajunge în
    Mangalia la 13.39. Plecarea din Mangalia a trenului-pereche, IR 11086, este la
    14.35, iar sosirea la Braşov la ora 20.35.


    Trenurile opresc în toate staţiunile de pe Valea Prahovei (Predeal, Azuga
    Buşteni, Sinaia), la Bucureşti opresc în Gara Băneasa. Pe litoralul Mării Negre
    trenurile opresc la Constanţa, cel mai mare port românesc maritim, dar şi în
    staţiunile de pe malul mării (Eforie Nord, Eforie Sud, Costineşti, Costineşti
    Tabără, halta Neptun).


    Pe de altă parte, informații actualizate despre circulația trenurilor din
    România sunt disponibile la telefonul 0219521 – INFO CFR (pentru trafic
    intern), respectiv la numerele de telefon de la gările CFR, publicate pe www.cfrcalatori.ro. Puteţi obţine
    informaţiile dorite de pe site în secţiunea «Itinerarii» trebuind să introduceţi
    numărul exact al trenului şi să daţi click pe «Informații tren». Obtineţi
    informaţii în timp real despre opriri, întârzieri, timp de staţionare în
    următoarea gară şi timpul estimat de sosire. Există şi variantă în engleză a siteului.
    Există aplicația «Trenul meu», cu variantă în engleză..


    Turiştii care ajung la Tulcea au la dispoziţie o parcare
    de tip ‘park and ride’, la marginea oraşului, pe strada Isaccei, până la
    sfârşitul acestei lunii mai parcarea fiind gratuită. Vara parcările din oraş
    sunt neîncăpătoare pentru turiştii care ajung în Tulcea cu autoturismele şi le
    lasă aici pentru a urca la bordul navelor şi a ajunge în satele Deltei Dunării pentru
    vacanţă. Potrivit primarului din Tulcea, parcarea are 136 de locuri, este
    monitorizată video, are în imediata vecinătate o staţie de autobuz, iar
    preţurile sunt de 3 ori mai mici decât în alte zone. Pentru noua parcare se vor plăti 2 lei (circa
    0,4 euro) pentru două ore şi 3 lei
    (circa 0,6 euro) pentru 4 ore, Recent, consilierii locali au introdus şi un
    abonament anual pentru acest tip de parcare în valoare de 600 de lei (circa 120
    de euro).


    Printre schimbările aduse regulamentului se numără posibilitatea de a parca
    pentru 24 de ore în orice zonă amenajată special în oraş contra sumei de 20 de
    lei (circa 4 euro), pentru o săptămână, contra sumei de 100 de lei (circa 20 de
    euro), şi introducerea unui abonament anual 24h/24h, de 1.500 de lei (300 de
    euro).


    În unele parcări private de la marginea oraşului Tulcea, tariful pentru o
    oră de staţionare este de 5 lei (un euro), 8 ore fiind taxate cu 20 de lei (4
    euro), iar 24 de ore, cu 30 de lei (6 euro). Parcarea privată are şi două
    staţii electrice de încărcare.




  • Călătorii mai scumpe cu trenul

    Călătorii mai scumpe cu trenul

    De la 1 iulie s-au mărit prețurile la biletele de tren. O călătorie de la
    București la Constanța, pe litoralul românesc al Mării Negre, la clasa a doua,
    va costa 67 de lei (circa 13,5 euro) cu trenul Inerregio (IR), preț crescut de
    la 55,7 lei (circa 11,25 euro), respectiv 35 de lei (7,05 euro), de la 29,3 lei
    (5,90 euro) pentru un tren Regio. Până la Brașov, cunoscută localitate montană,
    biletul costă 54 de lei (10.90 euro) la trenul IR, faţă de 44,7 lei (circa 9
    euro) înainte, respectiv 29 de lei (circa 5,85 euro) la Regio, de la 24 de lei
    (4,85 euro).


    Pe ruta Braşov – Mangalia, în sudul litoralului românesc, biletul de tren
    clasa a 2-a IR a ajuns de la 1 iulie la un preţ de 104 lei (21 de euro), de la
    86,9 lei (17,55 euro), iar pentru Bucureşti Nord – Timişoara, marele oraş din
    vestul ţării, clasa a 2-a IR, se va plăti suma de 116 lei (23,45 euro), în loc
    de 97 de lei (19,60 euro).


    Măsura vine în sprijinul redresării şi echilibrării activităţii economice a
    tuturor operatorilor de transport feroviar de călători din România pe fondul
    creşterii preţurilor la diferite materiale cu pondere mare în activitatea de
    transport feroviar: combustibil, energie electrică, piese de schimb. Ultima
    creştere de tarife la călătoria pe calea ferată a fost în anul 2013,
    argumentează compania.


    Facilităţile de călătorie acordate de CFR Călători până în prezent sunt
    valabile în continuare şi după scumpirea biletelor, menţinându-se principiile
    de protejare a călătorilor care utilizează frecvent trenurile de persoane.
    Continuă acordarea de reduceri de până la 50% din tariful integral la
    abonamentele destinate navetiştilor, a reducerii 50% la abonamentele şi
    biletele pentru studenţi, a gratuităţii la abonamentele şi biletele pentru
    elevi. Rămân în vigoare și ofertele comerciale ale CFR Călători prin care se acordă
    reduceri tarifare, de exemplu: 5% reducere din tariful de transport la
    cumpărarea online (direct de pe site-ul www.cfrcalatori.ro, din aplicaţia
    disponibilă pe telefon, de la automatele de vânzare bilete din staţii), de până
    la 10% reducere din tariful de transport la cumpărarea cu anticipaţie de peste
    10 zile, de 10% reducere din tariful de transport pentru călătoria dus-întors
    etc.


    CFR Călători recomandă pasagerilor să își planifice din timp călătoria, să
    folosească toate trenurile puse la dispoziție din graficul unei zile și să îşi cumpere
    din timp legitimaţiile de călătorie. Biletele pot fi achiziţionate cu anticipație
    de 30 de zile, utilizând următoarele canale: online de pe www.cfrcalatori.ro


  • Connecting Europe Express

    Connecting Europe Express

    Uniunea Europeană marchează Anul European al
    căilor ferate printr-o acţiune de mare impact! Un tren special, Connecting
    Europe Express, va parcurge 20 de mii de km, prin 26 de ţări europene în 45 de
    zile. Trenul a plecat din Lisabona la 2 septembrie, a traversat sudul Franţei,
    Italia, Austria, Slovacia, Ungaria, Croaţia şi Serbia, iar în cursul acestei
    seri este aşteptat la Skopje, în Macedonia de Nord. De-a lungul călătoriei, sunt prevăzute diverse evenimente pentru a
    întâmpina trenul în gările în care se va opri în Europa.

    Connecting Europe Express este rezultatul cooperării unice dintre Comisia
    Europeană și Comunitatea Căilor Ferate Europene și a Gestionarilor de Infrastructură
    (CER), operatorii feroviari europeni, administratorii de infrastructură și
    numeroși alți parteneri de la nivelul UE și de la nivel local.

    Scopul acestei
    iniţiative este subliniat de şeful Biroului de Presă al Reprezentanţei Comisiei Europene în România, Ştefan
    Turcu:

    Scopul este, în primul rând, cu acest Connecting Europe Express de a
    marca într-un mod să spunem altfel, într-un mod mai practic, într-un mod de
    fapt gândit către viitor, Anul căilor ferate pentru că anul 2021 este anul
    căilor ferate. Până la urmă, istoria
    tuturor ţărilor din Europa pentru că în acest tren participă 26 de ţări în
    total, face parte din istoria noastră pe de o parte, dar spuneam, pe de altă
    parte, spuneam că transportul feroviar reprezintă de fapt viitorul nostru. În
    ce sens, viitorul Europei? Este cumva o soluţie pentru a atenua schimbările
    climatice şi în încercarea noastră de a construi acest sector al
    transporturilor neutru din punct de vedere climatic. Aş spune aşadar că Connecting
    Europe Express este o conferinţă, un soi de laborator şi un forum în mişcare
    pentru că vor avea şi multe conferinţe şi multe evenimente chiar în interiorul
    acestui tren special, iar modalitatea aceasta aleasă de noi vine cumva în
    întâmpinarea problemelor de transport pe care le vedem pe de o parte şi, pe de
    altă parte, în încercarea de a atenua problemele climatice cu care ne
    confruntăm.


    Venind
    din Bulgaria, trenul Connecting Europe Express va traversa şi România, cu
    opriri la Bucureşti, Braşov, Sibiu, Copşa Mică, Cluj şi Oradea.

    Şeful Biroului
    de Presă al Reprezentanţei Comisiei Europene în România, Ştefan Turcu,
    promite şi câteva surprize pentru cei
    care vor avea curiozitatea să vadă acest tren:

    Vor fi şi câteva
    surprize pe drum şi, dacă sunt surprize, nu pot să le spun! În România
    întradevăr ajunge pe 17 septembrie, în Bucureşti. La Bucureşti va avea loc o
    conferinţă pe, privind politica Uniunii în domeniul infrastructurii şi a
    reţelei transeuropene. Totul este transmis în direct pe site-ul
    connectingeeuropeeexpress.eu acolo unde îi invit pe ascultătorii dvs să vadă
    care este exact traseul şi câte opriri va avea în România şi cum se pot întâlni,
    ca să zic aşa, cu acest tren cu totul special.


    Din cauza lățimilor diferite ale ecartamentului din Europa, Connecting
    Europe Express va fi compus, de fapt, din trei trenuri – trenul iberic, trenul
    standard și trenul baltic – care se vor întâlni de-a lungul călătoriei. Proiectul este o ocazie de a reaminti lipsa interoperabilității dintre
    unele părți ale rețelei feroviare europene, dar și de a demonstra cooperarea
    foarte bună dintre întreprinderile feroviare și administratorii de
    infrastructură. Trenul va opri în peste 100 de localități din 26 de țări în cursul călătoriei sale
    de cinci săptămâni, înainte de a ajunge la Paris la 7 octombrie. Trenul va
    traversa 33 de puncte de trecere a frontierei Şi va face o oprire notabilă la
    Ljubljana, conectând președințiile portugheză, slovenă și franceză ale
    Consiliului Uniunii Europene.


  • Magistrala feroviară Bucureşti – Constanţa, redeschisă

    Magistrala feroviară Bucureşti – Constanţa, redeschisă

    Magistrala feroviară Bucureşti – Constanţa a fost redeschisă în cursul nopţii. Toate trenurile de călători spre şi dinspre Litoral şi-au reluat circulaţia pe ruta directă Bucureşti – Constanţa, doar pe raza staţiei Feteşti traficul fiind redirecţionat pe un singur fir, în zona afectată de deraierea a 5 vagoane ale unui tren de marfă, produsă miercuri seară.



    Echipele de intervenţie ale CFR SA au reuşit până la ora 02.30 să elibereze calea ferată pe un fir de toate cele 5 vagoane de marfă deraiate şi să finalizeze lucrările de reparaţii la linia de cale ferată, inlclusiv la firul de contact, cel care asigură alimentare locomotivelor cu energie electrică.



    Echipele de intervenţie acţionează în continuare în staţia Feteşti cu personal propriu şi utilaje de mare tonaj, pentru finalizarea lucrărilor necesare pentru restabilirea traficului feroviar în condiţii normale, pe ambele fire de circulaţie.



    CFR SA transmite scuze tuturor călătorilor afectaţi de evenimentul feroviar din staţia Feteşti şi le mulţumeşte pentru înţelegere, asigurându-i că angajaţii de la calea ferată depun în continuare toate eforturile necesare şi intervin operativ pentru restabilirea circulaţiei în condiţii normale pe relaţia Bucureşti – Constanţa şi retur.

  • 20 de trenuri, afectate de un blocaj pe Magistrala Constanţa – Bucureşti

    20 de trenuri, afectate de un blocaj pe Magistrala Constanţa – Bucureşti

    20 de trenuri sunt afectate de blocajul generat de deraierea unui tren de marfă pe Magistrala Constanţa – Bucureşti, iar întârzierile estimate ca urmare a devierii traficului sunt de 3 ore, precizează CFR Călători.



    Astfel, se anulează trenurile IR 1683 Bucureşti Nord – Constanţa, R 8008 Medgidia – Bucureşti Nord, R 8016 Feteşti – Bucureşti Obor, R 8013 Bucureşti Obor – Feteşti, R 8153 Urziceni – Slobozia Veche şi R 8154 Slobozia Veche – Urziceni.



    De asemenea, alte trenuri vor circula deviat, după cum urmează: trenul IR 1929 Constanţa – Sibiu se anulează pe distanţa Feteşti – Sibiu şi va circula pe ruta deviată ca tren IR 12098 în relaţia Feteşti – Făurei – Buzău – Ploieşti Sud – Ploieşti Vest – Braşov – Sibiu; trenul IR 1993 Mangalia – Craiova se anulează pe distanţa Feteşti – Craiova şi va circula pe rută deviată ca tren IR 12018 în relaţia Feteşti – Ţăndărei – Slobozia Veche – Ciulniţa – Bucureşti Nord – Craiova; trenul 1936 Braşov – Constanţa se anulează pe distanţa Ciulniţa – Constanţa, iar garnitura trenului se ataşează în staţia Ciulniţa la garnitura trenului 1585 Bucureşti Nord – Constanţa; trenul IR 1583 Bucureşti Nord – Constanţa se anulează pe distanţa Ciulniţa – Constanţa şi va circula pe ruta deviată ca tren IR 12016 în relaţia Ciulniţa – Slobozia Veche – Ţăndărei – Feteşti – Constanţa; trenul IR 1585 Bucureşti Nord – Constanţa se anulează pe distanţa Ciulniţa – Constanţa şi va circula pe ruta deviată ca tren IR 12020 în relaţia Ciulniţa – Slobozia Veche – Ţăndarei – Feteşti – Constanţa.



    Lista trenurilor ale căror traseu a fost deviat mai cuprinde: trenul IR 1686 se anulează pe distanţa Feteşti – Braşov şi va circula pe ruta deviată ca tren IR 12026 în relaţia Feteşti – Făurei – Buzău – Ploieşti Sud – Ploieşti Vest – Braşov; trenul R 8024 Constanţa – Bucureşti Nord se anulează pe distanţa Feteşti – Bucureşti Nord; trenul R 8025 Bucureşti Obor – Constanţa se anulează Ciulniţa – Constanţa; trenul IR 1584 se anulează în relaţia Constanţa – Bucureşti Nord, călătorii sunt preluaţi de IR 1984; trenul IR 1984 se anulează pe distanţa Feteşti – Bucureşti Nord şi va circula pe ruta deviată Feteşti – Ţăndarei – Slobozia Veche – Ciulniţa – Bucureşti Nord; trenul RE 8006 se anulează pe distanţa Feteşti – Bucureşti Nord şi va circula pe ruta deviată ca tren RE în relaţia Feteşti – Ţăndărei – Slobozia Veche – Ciulniţa – Bucureşti Nord; trenul IR 1587 se anulează pe distanţa Ciulniţa – Constanţa şi va circula pe ruta deviată ca tren IR în relaţia Ciulniţa – Slobozia Veche – Ţăndărei – Feteşti – Constanţa.



    Totodată, în noaptea de 21 spre 22 iulie, trenul IR 1945 se anulează pe distanţa Feteşti – Satu Mare şi va circula pe ruta deviată Feteşti – Făurei – Buzău – Ploieşti Sud – Ploieşti Vest – Braşov – Satu Mare, iar trenul IR 1931 se anulează pe distanţa Feteşti – Oradea şi va circula pe ruta deviată Feteşti – Făurei – Buzău – Ploieşti Sud – Ploieşti Vest – Braşov – Oradea.



    Magistrala Bucureşti – Constanţa este blocată la intrare în staţia Feteşti, pe ambele sensuri de circulaţie, din cauza deraierii a cinci vagoane din cele 40 ale unui tren de marfă care circula pe relaţia Constanţa Port — Lehliu şi aparţine operatorului ROFERSPED, a anunţat Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA. Ambele fire de circulaţie au fost avariate în urma acestui incident.

  • Facilităţi pentru călătoria cu trenul

    Facilităţi pentru călătoria cu trenul

    Operatorii de transport feroviar de călători au introdus în circulaţie numeroase
    trenuri care asigură legături directe şi rapide cu staţiunile de pe Valea Prahovei, de la Marea Neagră sau în Delta Dunării, pe
    relaţiile Bucureşti Nord – Braşov, Bucureşti Nord – Constanţa, Bucureşti Nord -
    Mangalia sau Bucureşti Nord – Medgidia – Tulcea.


    Astfel, peratorul naţional de transport feroviar CFR Călători a introdus în
    circulaţie 54 de trenuri (Regio Expres, Interegio şi Regio) pentru călătoria pe
    Valea Prahovei, iar operatorii privaţi alte 24 de garnituri. Pentru legăturile
    directe din toată ţara cu staţiunile de la Marea Neagră şi cu Delta Dunării,
    CFR Călători a pus deja în circulaţie 40 de trenuri, oferta de călătorie spre
    Litoral fiind completată cu alte 20 de garnituri ale operatorilor privaţi. Pentru
    staţiunile de pe Valea Prahovei sau Litoralul românesc calea ferată, comparativ
    cu celelalte mijloace de transport, reprezintă o variantă ecologică, rapidă şi
    confortabilă de călătorie, viteza maximă de circulaţie a trenurilor pe relaţia
    Bucureşti – Braşov fiind de 140 km/oră, iar între Bucureşti şi Constanţa de 160
    km/oră, spun reprezentanţii companiei care administrează infrastructura
    feroviară publică. CFR recomandă călătorilor să circule cu trenul, durata
    călătoriei pe calea ferată, până la Constanţa sau Braşov, fiind de două ore, în
    condiţiile în care deplasarea cu autoturismul spre destinaţiile respective
    durează de multe ori sensibil mai mult din cauza aglomeraţiei de pe şosele.


    CFR Călători a anunțat lansarea, din 24 iunie, a aplicației mobile CFR
    Călători mersul trenurilor și bilete online care este disponibilă deocamdată pentru
    telefoane cu sistemul de operare Android (minim Android 5.1). Prin aplicație
    utilizatorii au acces la achiziționarea biletelor standard, dus-întors, dar și
    la selectarea paturilor pentru vagoanele de dormit sau tip cușetă și la
    adăugarea biletelor pentru animale de companie sau de bicicletă. Aplicația este
    disponibilă în testare deschisă pentru o perioadă de 30 de zile și va fi
    îmbunătățită în funcție de recomandările clienților.


    În context, agențiile de turism din România sunt tot mai interesate să
    colaboreze cu CFR Călători pentru vânzarea de bilete online în trafic intern,
    dar și pentru închirierea unui tren în regim charter şi organizarea unor trasee
    şi circuite. Peste 315 agenţii de turism au, până în prezent, încheiate contracte
    de comision pentru vânzarea biletelor CFR în trafic intern sistem online, deoarece
    transportul cu trenul este, de multe ori, ales de către turiştii români şi
    străini atunci când se deplasează în România, a anunţat Asociaţia Naţională a
    Agenţiilor de Turism.


  • Noi facilităţi pentru călătoriile cu trenul

    Noi facilităţi pentru călătoriile cu trenul

    Regulamentele revizuite de europarlamentari urmăresc să mărească atractivitatea călătoriilor cu trenul, care este mult mai puţin poluant şi în consecinţă un factor important al mobilităţii verzi. Noile reguli au trei componente: creşterea gradului de siguranţă a călătoriilor, extinderea facilităţilor necesare persoanelor cu dizabilităţi sau mobilitate redusă şi, nu în ultimul rând, stimularea folosirii celui mai sănătos şi ecologic de deplasare: bicicleta.

    Astfel, în cazul unor întârzieri ale trenurilor de peste 60 de minute, pasagerii vor avea dreptul fie la rambursarea totală a costului biletelor, fie îşi vor putea reprograma călătoria în condiţii comparabile şi fără costuri suplimentare. Vor putea călători la aceeaşi clasă cu cea specificată pe bilet.

    Noile prevederi aduc şi clarificări referitoare la aşa-numitele situaţii de forţă majoră, care vor scuti companiile de transport feroviar de la plata compensaţiilor către călători în cazul întârzierilor sau anulării curselor. Pe lângă condiţiile meteo extreme şi dezastrele naturale majore, au fost incluse în acest capitol şi crizele majore din domeniul sănătăţii sau atacurile teroriste. Grevele personalului feroviar nu sunt acoperite de noua reglementare.

    Se urmăreşte, de asemenea, acordarea unei asistenţe mai bune persoanelor cu mobilitate redusă. Acestea vor beneficia de o flexibilitate sporită, putând să anunţe compania feroviară despre intenţiile lor de călătorie cu 48 de ore înaintea plecării, faţă de numai 24 cât era reglementat până acum. În cazul în care vor avea nevoie de un însoţitor, acesta va călători gratuit. Iar celor care folosesc câini însoţitori li se va garanta faptul că aceste animale vor putea călători împreună cu ei.

    Ne dorim cu toţii o Europă cât mai verde şi un stil de viaţă cât mai sănătos. Soluţia? Bicicleta. Iar europarlamentarii s-au gândit şi la acest lucru. Aşa că trenurile vor fi modificate pentru a putea transporta … cât mai multe biciclete!

    Toate aceste facilităţi nu vor intra însă în vigoare imediat. Ele se vor aplica peste doi ani de la publicarea în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, iar pentru adaptarea garniturilor de tren pentru transportul bicicletelor, este prevăzut un interval de patru ani.


  • Lumea văzută din tren de călători români

    Lumea văzută din tren de călători români

    Chiar și după ce au
    apărut ale mijloace de transport, calea ferată a rămas un mijloc de deplasare
    încă foarte folosit. Perfecționată generație după generație de noile
    tehnologii, calea ferată are încă un viitor înainte datorită numeroaselor
    avantaje. În România, calea ferată a apărut după unirea Moldovei cu Muntenia
    din 1859 și ea a fost o adevărată transformare mai ales în perceperea lumii.
    Românii încep să călătorească pe distanțe din ce în ce mai lungi și să scrie ce
    văd.


    Istoricul Radu Mârza este profesor la
    Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj și autor al volumului Călători români
    privind pe fereastra trenului. O încercare de istorie culturală (1830-1930).

    L-am întrebat pe Radu Mârza ce descoperă călătorii români pe fereastra
    trenului?

    Călătorii văd pe ferastra trenului mai multe
    lucruri. La o primă vedere pare că îi interesează peisajul. Eu am ajuns la
    concluzia, citind sursele, că nu îi interesează atât de mult peisajul, cât îi
    interesează oamenii. Îi interesează oamenii care se văd din mersul trenului, îi
    interesează oamenii din gări, nu în ultimul rând îi interesează oamenii cu care
    călătoresc, oamenii din compartiment sau din vagon. Pe călători îi interesează
    și locurile vizitate, dar ideea de peisaj natural, de la care eu am pornit
    cercetarea, apare mai târziu în interesul călătorilor români, abia spre 1900.

    De exemplu, A. D. Xenopol povestește foarte frumos despre carea ferată Semmering
    din Austria sau despre traversarea Alpilor cu trenul. Îl mai pot menționa pe
    Mihail Sadoveanu care călătorește în anii 1920 în Olanda și pe el îl
    interesează nu atât de mult natura, cât mai degrabă prezența omului: de la
    oamenii care lucrează în propriile grădini și până la peisajul foarte modern al
    orașelor olandeze în care căile ferate se intersectează cu canale, cu șosele.
    Îl interesează fabricile, electrificarea, gările olandeze și viața lor.


    Ce
    aduce nou calea ferată este mobilitatea: a mărfurilor, a afacerilor, dar, mai
    mult decât orice, a oamenilor.

    Radu Mârza:
    Mobilitatea crește foarte mult în
    raport cu epocile anterioare și mijloacele de transport anterioare. De exemplu,
    o călătorie de la București la Karlsbad, Karlovy Vary în Cehia de azi, dura cu
    trenul în anii 1920 cam 72 de ore. Or, să fi călătorit spre Karlsbad înainte de
    epoca feroviară însemna una-două săptămâni de drum. Mobilitatea explodează pur
    și simplu. Evident că aceasă mobilitate sporită îi apropie pe oameni și îi
    ajută să ajungă mai ușor și mai comod și mai repede la distanțe lungi.

    Vagonul
    de cale ferată este un spațiu al interacțiunii, dar și al non-interacțiunii.
    Într-un vagon de cale ferată oamenii pot să dialogheze. Cu siguranță ni s-a
    întâmplat tuturor cel puțin o dată ca atunci când am urcat în vagon călătorul
    de vizavi de noi să ne întrebe dacă mergem departe. Aceasta este prima frază,
    este începutul unui dialog al unei interacțiuni pe care călătorul în tren o are
    practic de la începutul călătoriei. Există însă călători, inclusiv dintre cei
    pe care i-am interogat eu, care nu vor să interacționeze, care, dimpotrivă, ar
    vrea să fie lăsați în pace: vor să doarmă, vor să stea cu ochii pe fereastră.
    Sadoveanu are un pasaj în care scrie cât de mult își dorește să fie lăsat în
    pace, iar Rebreanu este presat de un călător din tren să povestească.


    Dar
    calea ferată este și un loc întunecat, al delincvenței și chiar al crimei. Iar
    cartea cea mai cunoscută în acest sens este Crima din Orient-Express de
    Agatha Christie.

    L-am întrebat pe Radu Mârza dacă această parte a vieții se
    vede:

    Nu am întâlnit asemenea experiențe sau asemenea relatări însă îmi
    amintesc că într-o relatare a lui George Bariț din 1852, când el călătorea prin
    Germania, are o experiență foarte interesantă. La un moment dat, în gara din
    Magdeburg unde ajunge noaptea este luat prin surprindere deoarece din acea gară
    plecau linii ferate în patru direcții, ceea ce pentru el era absolut amețitor.
    Una dintre observațiile drăguțe și comice pe care le face este că pe pereții
    din gară erau anunțuri care avertizau Atenție la hoții de buzunare! Asta
    intră cumva în această poveste a infracționalității pe calea ferată.


    Calea
    ferată a unit nu doar oameni, ci și provincii, țări, continente. Radu Mârza
    spune că unirea provinciilor, a țărilor și continentelor de calea ferată nu a
    fost numai politic:

    În cazul Vechiului Regat se vede foarte bine
    acest lucru și asta o spun călătorii. În zilele noastre sunt istoricii care
    observă aceasta dar chiar și în secolul 19 călătorii înțeleg faptul că linia
    ferată este un mijloc prin care țara se unește nu neapărat din motive politice
    sau sentimentale ci din motive de mobilitate și comunicare. Chiar dacă în
    primele decenii ale istoriei feroviare în Occident au existat critici și
    rezerve față de tren, în spațiul românesc trenul a prins foarte repede. Aceasta
    se vede din numărul de călători. Am întâlnit diferite cifre, număr de bilete
    vândute, și acest lucru este foarte semnificativ pentru că publicul românesc,
    încă din primii ani de existență ai căii ferate, a primit foarte pozitiv
    călătoria cu trenul.


    Călătorii
    români descoperă lumea pe fereastra trenului și se bucură de ea. Iar lumea
    devine mai mică, mai familiară și mai atractivă.

  • Jurnal românesc – 12.05.2020

    Jurnal românesc – 12.05.2020

    Ordonanţa
    militară nr. 11, emisă luni de Ministerul Afacerilor Interne, a fost publicată
    în Monitorul Oficial. Aceasta prevede, între altele, prelungirea suspendării
    zborurilor efectuate de operatori economici aerieni spre şi dinspre Spania până
    la data de 14 mai, inclusiv. Documentul mai prevede că se exceptează de la
    măsura de izolare la domiciliu personalul navigant român, maritim şi fluvial
    care se repatriază prin orice mijloc de transport, dacă la intrarea în ţară nu
    prezintă simptome asociate COVID-19. Ministrul de Interne, Marcel Vela, a
    declarat că urmează o perioadă grea, care trebuie gestionată cu
    atenţie pentru a nu zădărnici realizările din ultimele două luni. Trebuie
    să fim extrem de vigilenţi, extrem de responsabili şi în continuare, pentru că
    acest virus nu ia pauză, nici nu se odihneşte şi nici nu intră în vacanţă. Mă
    bazez pe efortul fiecăruia dintre dumneavoastră că în continuare vom avea grijă
    de sănătatea celor dragi şi de sănătatea tuturor,
    a spus Vela. El a
    transmis condoleanţe familiilor celor care au decedat în urma infectării cu
    noul coronavirus şi le-a mulţumit românilor pentru eforturile depuse în
    perioada stării de urgenţă, care este programată să se încheie pe 15 mai.




    85
    de români au revenit, luni, în ţară din Arabia Saudită cu o cursă aeriană
    specială operată de compania Tarom, pe ruta Bucureşti-Riad-Bucureşti, transmite
    Ministerul Afacerilor Externe. Cu acelaşi zbor au fost aduşi în România şi trei
    cetăţeni sârbi şi patru maghiari, care
    şi-au continuat drumul spre ţările natale. Acţiunea face parte din demersurile
    întreprinse de MAE şi ministerele Transporturilor şi Afacerilor Interne pentru
    facilitarea revenirii în ţară a cetăţenilor români aflaţi în străinătate cu
    titlu temporar şi care au fost afectaţi de măsurile de restricţie impuse
    transportului aerian în contextul gestionării pandemiei de COVID-19. Ministerul
    de Externe reînnoieşte cu fermitate apelurile făcute anterior privind evitarea
    oricăror călătorii externe care nu sunt esenţiale, deoarece acestea pot antrena
    riscuri majore. De asemenea, MAE face apel la cetăţenii români cu domiciliul
    sau reşedinţa în străinătate să respecte cu stricteţe recomandările
    autorităţilor din aceste state şi subliniază că deplasările către România
    trebuie complet evitate, în condiţiile în care pot constitui un factor
    suplimentar de propagare a infecţiei cu noul coronavirus.




    Primul
    tren de noapte cu lucrători din România a ajuns, luni, la Viena, în Austria.
    Garnitura a transportat circa 80 de îngrijitori la domiciliu, majoritatea
    femei, care au plecat duminică seara din Timişoara în urma unui parteneriat
    între Căile Ferate Române şi compania austriacă omoloagă OBB. Odată ajunse la
    destinaţie, româncele au fost escortate la hotel de ofiţeri de poliţie, care
    s-au asigurat că sunt respectate măsurile de protecţie sanitară. Ele au fost
    testate pentru COVID-19, iar dacă rezultatele vor fi negative, îşi vor continua
    drumul către reşedinţele angajatorilor. Costurile de cazare la hotel şi testare
    sunt suportate de statul austriac. Îngrijitoarele la domiciliu oferă un
    sprijin important. Transportul cu trenul oferă posibilitatea respectării
    normelor de securitate sanitară, a declarat ministrul Afacerilor Europene
    din Austria, Karoline Edtstadler. Şase astfel de curse de noapte între
    Timişoara şi Viena au fost convenite deocamdată. Următorul tren ar urma să
    ajungă în capitala Austriei în cursul zilei de joi. Celelalte sunt programate
    în zilele de 17, 20, 24 şi 27 mai. Înaintea crizei sanitare provocate de
    SARS-CoV2, 60.000 de îngrijitoare, dintre care 80% femei din România şi
    Slovacia, lucrau oficial în Austria unde aveau grijă de 33.000 de persoane care
    necesită asistenţă medicală permanentă.




    Departamentul
    pentru Românii de Pretutindeni s-a adaptat restricţiilor impuse de pandemia de
    COVID-19 şi sărbătoreşte online Ziua Românilor de Pretutindeni și Ziua
    Internațională a Copilului prin organizarea unui concurs de desene cu tema
    Prieteni la distanță. Instituţia îşi propune astfel să-i premieze pe câţiva
    dintre cei mai talentați copii români din diaspora și din comunitățile
    istorice. Fotografiile cu lucrările celor mici, însoțite de numele și
    prenumele, vârsta și țara de reședință, pot fi trimise prin mesageria privată a
    paginii de Facebook a Departamentului pentru Românii de Pretutindeni sau la
    adresa de e-mail comunicare@mprp.gov.ro. Desenele vor fi postate într-un album
    pe pagina de Facebook a DRP. Înscrierile au loc în perioada 12 – 22 mai, iar
    lucrările preferate pot fi votate în intervalul 23 – 31 mai. Autorii celor mai
    populare cinci desene vor fi premiați cu câte o tabletă. Ziua Românilor de
    Pretutindeni este sărbătorită, din 2015, în ultima duminică a lunii mai.

  • Primul tren special cu români care pleacă spre Austria duminică

    Primul tren special cu români care pleacă spre Austria duminică

    Primul tren special destinat transportului lucrătorilor sezonieri români în Austria va pleca duminică, 10 mai, din Timişoara, numărul total de locuri fiind aproximativ 350, informează CFR Călători, potrivit Agerpres.

    În prima parte a acestui program, sunt pregătite două perechi de trenuri cu plecare din Viena la Timişoara, în datele de 9 şi 12 mai (plecare din Viena ora 23:05), respectiv cu plecare de la Timişoara la Viena în datele de 10 şi 13 mai 2020 (plecare din Timişoara ora 21:13).

    Toate trenurile vor fi formate numai din vagoane cuşetă, fiecare garnitură având în compunere câte cinci vagoane cuşetă româneşti şi cinci vagoane cuşetă austriece. Numărul total de locuri într-un tren este de aproximativ 350.

    Circulaţia trenurilor speciale se va derula în conformitate cu condiţiile aprobate de Ministerul Transporturilor Infrastructurii şi Comunicaţiilor şi Ministerul Afacerilor Interne, din România. Pentru desfăşurarea programului în bune condiţii, au fost angrenate conform OMTIC, CFR SA, autorităţile locale, structurile teritoriale ale Poliţiei de Transport Feroviar, ale Direcţiei de Sănătate Publică (DSP), ale Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă (ISU), ale Inspectoratului de Jandarmi Judeţean (IJJ) şi Autoritatea Rutieră Română, precizează CFR Călători.

    Compania atrage atenţia că sunt o serie de reguli pentru călătoria cu aceste trenuri. Astfel, OBB şi autorităţile din Austria se ocupă de rezervarea locurilor pentru trenurile special comandate. De asemenea, responsabili de selecţia şi deplasarea pasagerilor cu aceste trenuri sunt agenţiile de recrutare din Austria.

    Transportul pasagerilor se va realiza în conformitate cu prevederile în vigoare referitoare la regulile de distanţare socială, respectiv a regulilor de igienă şi comportament emise de autorităţi pentru protecţia persoanelor şi prevenirea infecţiei cu Covid-19. La plecarea din Timişoara, au acces în aceste trenuri special comandate de OBB doar persoanele declarate admise de DSP. Toţi călătorii au obligativitatea să poarte mască de protecţie la urcarea/coborârea din trenuri şi pe durata călătoriei şi se recomandă utilizarea mănuşilor de unică folosinţă. Pentru operaţiunile de îmbarcare/debarcare a călătorilor vor fi asigurate culoare special amenajate pentru accesul, respectiv părăsirea organizată a incintei staţiei de cale ferată, se arată în comunicat.

    Orele de plecare/sosire a trenurilor în Viena şi Timişoara pot suferi mici modificări în funcţie de procedurile autorităţilor implicate, menţionează CFR Călători.

    Ministrul Transporturilor, Lucian Bode, şi ministrul Afacerilor Europene din Austria, Karoline Edtstadler, au agreat pe 27 aprilie, în cadrul unei întâlniri, realizarea cât de curând posibil a cadrului procedural pentru transportul îngrijitorilor sociali pe un coridor feroviar România-Austria şi retur.

    Decizia a fost luată ţinând cont de importanţa asigurării libertăţii de mişcare a cetăţenilor Uniunii Europene, dar şi a reglementărilor de siguranţă în contextul pandemiei Covid-19.

    Sursa: Agerpres

  • Belgia – Grevă de 24 ore în rețeaua transportului în comun din Bruxelles

    Ministerul Afacerilor Externe informează cetăţenii români
    care se află, tranzitează sau călătoresc în Regatul Belgiei că, potrivit anunțurilor transmise
    de Sindicatul Socialist al Serviciilor
    Publice (CGSP), rețeaua de transport în comun STIB (autobuz, tramvai,
    metrou) din capitala Bruxelles va fi perturbată din cauza unei greve,
    organizate pentru 24 ore, ce urmează să înceapă la data de 9 octombrie 2017,
    ora 22:00 și va înceta, cel mai probabil, la data de 10 octombrie 2017, ora
    22:00. Pe linia de metrou 6 (care deservește stadionul Roi Baudouin) nu va
    circula niciun tren.




    Se recomandă a se consulte pagina web a operatorului de
    transport public STIB (www.stib-mivb.be)
    și să se solicite prin telefon, la Contact Center: +32 (0)7023 2000, informaţii
    de actualitate privind condiţiile de transport.




    Cetățenii români pot solicita asistenţă consulară la numerele
    de telefon ale Ambasadei României la
    Bruxelles: +32(0)23475338, +32(0)23450040 şi +32(0)23441658,
    apelurile fiind redirecționate către Centrul de Contact și Suport al
    Cetăţenilor Români din Străinătate (CCSCRS) şi preluate de către operatorii
    Call Center în regim de permanență. De asemenea, cetăţenii români care se
    confruntă cu o situaţie dificilă, specială, cu caracter de urgenţă au la
    dispoziţie şi telefonul de permanență al misiunii României la
    Bruxelles: +32(0)23440854.





    Ministerul Afacerilor Externe recomandă consultarea
    paginilor de Internet http://bruxelles.mae.ro şi www.mae.ro

  • Jurnal românesc – 25.10.2016

    Jurnal românesc – 25.10.2016

    Elevii şi studenţii din Republica Moldova care studiază în România, cu vârsta de peste 18 ani, ar putea beneficia de o călătorie gratuită pe calea ferată, dus-întors, către şi dinspre localităţile cu secţii de votare, cu tren regio şi interregio, clasa a II-a, în perioada 29-30 octombrie, conform unui proiect de Hotărâre de Guvern publicat pe site-ul Ministerului Transporturilor. Eliberarea biletului de călătorie se va face la casele de bilete ale staţiilor şi agenţiilor de voiaj pe baza actului de identitate care să ateste calitatea de cetăţean al Republicii Moldova şi a carnetului de elev/student vizat pentru anul şcolar/universitar în curs, obligatorie fiind procurarea atât a biletului pentru dus, cât şi pentru întors. Călătoria de întoarcere se va efectua în ziua de 30 octombrie. Proiectul subliniază că persoanele care, prin fraudă, vor călători suplimentar faţă de călătoria gratuită acordată vor suporta consecinţele legii. În Republica Moldova, duminică, pe 30 octombrie, vor avea loc alegeri prezidenţiale.



    Pe 25 octombrie este Ziua Armatei Române. În toate garnizoanele din ţară şi în teatrele de operaţiuni sunt organizate ceremonii militare şi religioase. Au fost programate, între altele, depuneri de coroane de flori la cimitirele şi monumentele dedicate eroilor români din Austria, Bosnia şi Herţegovina, Bulgaria, Cehia, Rusia, Republica Moldova şi Ucraina. O delegaţie a Ministerului Apărării Naţionale, condusă de secretarul de stat pentru politica de apărare şi planificare, Ştefan Tinca, i-a vizitat pe militarii români aflaţi în misiune în Afganistan. Din delegaţie au făcut parte şi veterani care au fost răniţi, în anii trecuţi, în această ţară. Astfel, în premieră, nouă militari răniţi în Afganistan, care erau în stare extrem de gravă în momentul evacuării medicale, au revenit în teatrul de operaţiuni pentru a se întâlni cu colegii lor. Ei au luat parte la pregătirea unei misiuni de luptă şi au vizitat spitalul din Kandahar unde au fost trataţi şi ei. În prezent, 780 de militari români se află în misiuni internaţionale, în mai multe locuri din lume, din care 629 în Afganistan. Armata României a pierdut, în teatrele de operaţiuni, 28 de militari, iar peste 180 au fost răniţi.



    În inima capitalei Bucovinei istorice, la sediul Societăţii pentru Cultura Românească Mihai Eminescu”, s-a desfăşurat pe 22 octombrie conferinţa ordinară a asociaţiei ştiinţifico-pedagogice Aron Pumnul”, asociaţie cu statut naţional, cu sediul în Cernăuţi — informează BucPress. Conferinţa a fost dedicată realegerii conducerii asociaţiei, precum şi discutării celor mai importante probleme ale comunităţii româneşti din Ucraina, în special cele ce ţin de educaţie şi învăţământ. Fostul preşedinte al asociaţiei Aron Pumnul”, Aurel Constantinovici, doctor în ştiinţe fizico-matematice, şi-a retras candidatura în favoarea vice-preşedintelui Mircea Pilat, care a devenit, astfel, noul preşedinte al asociaţiei oamenilor de ştiinţă români din Ucraina.



    Curtea Constituţională a României va discuta pe 23 noiembrie sesizarea Guvernului, care a contestat, luni, proiectul de lege adoptat de Parlament referitor la conversia în lei a creditelor în franci elveţieni, la cursul de la data acordării. La ora actuală, cursul francului elveţian este de circa 4,15 lei, faţă de 2 – 2,5 lei în perioada 2007-2008, când s-au acordat cele mai multe împrumuturi în această valută. Or, săptămâna trecută, Camera Deputaţilor – for decizional – a adoptat, în unanimitate, legea conversiei în lei a acestor credite. Iniţial, s-a dorit ca proiectul de lege să aibă impact social, fiind menit să ii ajute pe cei cu venituri mici, care nu mai fac faţă ratelor la bancă. Însă din lege au fost eliminate prevederile privind gradul de îndatorare de 50% şi pragul de 250.000 de franci elveţieni. Aşa încât de actualul act normativ pot beneficia şi cei care au luat împrumuturi foarte mari şi care nu au probleme cu ratele.

  • Elevii și studenții din Rep. Moldova care studiază în România, gratuit cu trenul la alegeri

    Elevii și studenții din Rep. Moldova care studiază în România, gratuit cu trenul la alegeri

    Elevii și studenții din Republica Moldova care studiază în
    România, cu vârsta de peste 18 ani, ar putea beneficia de o călătorie gratuită
    pe calea ferată, dus – întors, către și dinspre localitățile cu secții de
    votare, cu tren regio și interregio, clasa a II – a, în perioada 29 – 30
    octombrie 2016, conform unui proiect de Hotărâre de Guvern publicat pe site-ul
    Ministerului Transporturilor, având în vedere ca în Republica Moldova vor avea loc alegeri
    prezidențiale. în data de 30 octombrie 2016




    Eliberarea
    biletului de călătorie se va face la casele de bilete ale stațiilor și
    agențiilor de voiaj pe baza actului de identitate care să ateste calitatea de
    cetățean a Republicii Moldova și a carnetului de elev/student vizat pentru anul
    școlar/universitar în curs, obligatorie fiind procurarea atât a biletului
    pentru dus cât și pentru întors.


    Proiectul de Hotărâre de Guvern menționează că persoanele care, prin fraudă, vor călători suplimentar față de
    călătoria gratuită acordată vor suporta consecințele legii.


    Operatorii
    de transport feroviar care asigură transportul categoriei de persoane prevăzută
    la art. 1 vor prezenta la Ministerul Transporturilor – Direcția Economică o
    situație a călătorilor care au beneficiat de această gratuitate în baza
    prezentei hotărâri de guvern. Situația va cuprinde numele și prenumele
    beneficiarului, CNP-ul, seria și numărul actului de identitate, călători
    expediați, călători km și valoarea totală a călătoriei, fiind înaintată până la
    data de 25 noiembrie 2016, se arată în proiectul de HG.


    Operatorii de transport feroviar care asigură transportul elevilor și
    studenților moldoveni vor recupera contravaloarea biletelor de la bugetul de
    stat prin bugetul Ministerului Transporturilor până la sfârșitul anului 2016.

  • Informaţii de la CFR Călători

    Informaţii de la CFR Călători

    Compania
    de transport feroviar CFR Călători informează că, de curând, a intrat în
    vigoare programul estival de transport Trenurile Soarelui 2016, care va fi
    valabil până la 13 septembrie. Aşadar, timp de trei luni, turiştii vor putea
    călători spre litoral cu cele peste 40 de trenuri care vor asigura legături din
    toata ţara către staţiunile de la Marea Neagră, dar şi spre Delta Dunării. Pentru noi, sezonul estival este o oportunitate.
    Încercăm să răspundem nevoii de mobilitate a cât mai multor oameni şi dorinţelor
    acestora de a călători la standarde de calitate din ce în ce mai bune. Prin
    programul estival Trenurile Soarelui conectăm toate zonele ţării cu
    destinaţiile turistice de vară şi sperăm să le aducem românilor vacanţa cât mai
    aproape
    , a declarat Iosif Szentes, directorul general al CFR Călători.

    Spre
    exemplu, pentru turiştii din Braşov, legătura cu destinaţia Constanţa
    şi retur va fi asigurată cu trei trenuri directe, iar pentru cei din Sighetu
    Marmaţiei legătura cu litoralul se va realiza direct prin grupa de
    vagoane de la trenul Satu Mare-Mangalia. Pentru a facilita accesul turiştilor
    către Delta Dunării, un tren direct InterRegio va circula suplimentar pe ruta
    Bucureşti Nord – Tulcea Oraş şi retur. Preţul întreg pentru o călătorie Bucureşti
    – Constanţa, fără reduceri, este de 33 de lei şi 40 de bani (7,4 euro) la tren
    Regio şi de 60 de lei (13,3 euro) la tren InterRegio. Un bilet dus-întors are
    10% reducere din tariful de transport şi costă la clasa a 2-a 60 de lei şi 90
    de bani (13,5 euro) la tren Regio şi 108 lei şi 80 de bani (24 de euro) la tren
    InterRegio.

    La cumpărarea de bilete cu o anticipaţie de peste 21 de zile
    reducerea este de 25% din tariful de transport şi biletul la clasa a 2-a costă
    46 lei (10,2 euro) la tren InterRegio şi 26 de lei şi 5 bani (5,8 euro) la tren
    Regio. De asemenea, CFR Călători a introdus în circulaţie Trenurile
    Tineretului, pentru elevi şi studenţi, biletele fiind tarifate ca pentru un
    tren Regio, iar pentru o călătorie la aceste trenuri pe ruta Bucureşti -
    Constanţa, biletul este de 18 lei şi 65 de bani (4,1 euro).

    În cadrul
    programului Trenurile Soarelui, există şi aşa-numitele Trenuri Litoral care
    circulă fără opriri intermediare, între Bucureşti Nord şi Constanţa, şi ajung
    la destinaţie în aproximativ două ore. Durata călătoriei cu celelalte trenuri
    InterRegio, pe aceeaşi rută, este în medie de aproximativ 2 ore şi 20 minute.
    Toate trenurile InterRegio sunt dotate cu instalaţii de climatizare şi prize,
    iar Trenurile Litoral, de viteză sporită pe ruta Bucureşti – Constanţa şi
    retur, au în compunere şi vagon bar. De asemenea, de la Bucureşti Nord la
    Constanţa şi retur, trenurile InterRegio 1585 si InterRegio 1586 dispun de
    Wi-Fi gratuit. Cu oferta Minigrup de două până la 5 persoane, reducerile
    acordate sunt de până la 25%, şi chiar de până la 30% la cumpărarea online a
    biletelor de tren, pentru că achiziţionarea de bilete prin Internet beneficiază
    de o reducere de 5%.