Tag: tren aeroportul Otopeni-Gara de Nord

  • Toate drumurile duc la aeroport

    Toate drumurile duc la aeroport

    Acestea vor fi operate în perioada
    18 decembrie 2020 – 10 ianuarie 2021. Vorbim despre șapte destinații preferate
    ale românilor, cu plecare de pe aeroportul din București: Barcelona,
    Birmingham, Bologna, Glasgow, Madrid, Roma și Viena. Aceste destinații vor face parte din orarul temporar de iarnă 2020-2021,
    dar vor fi introduse în programul regulat de zbor în cadrul orarului de vară
    Blue Air 2021.



    Noile rute operabile din 18 decembrie 2020 până pe 10 ianuarie 2021 (cu
    excepția zilelor de 25 decembrie și 1 ianuarie) sunt: Bucureşti – Roma
    (aeroportul Fiumicino): nouă zboruri pe săptămână, București – Glasgow,
    București – Bologna, București – Viena, București – Birmingham și București -
    Barcelona cu câte șapte zboruri pe săptămână și Bucureşti – Madrid cu cinci
    zboruri pe săptămână.


    În altă ordine de idei, Aeroportul Internațional Avram Iancu din
    Cluj-Napoca va avea o cale de rulare nouă, paralelă cu
    pista. Este vorba despre un proiect care vizează să crească accesibilitatea și
    mobilitatea regională, prin asigurarea infrastructurii necesare. De la
    declanşarea pandemiei, transportul aerian a fost printre cele mai afectate
    domenii de activitate, dar acum această industrie încearcă să se recompună.
    Proiectul de infrastructură beneficiază de 50% fonduri europene. Oficialii
    terminalului din Cluj avansează un termen de finalizare de nouă luni, care
    depinde, însă, de cum va fi această iarnă. Noul proiect vine în contextul în
    care vechea cale de rulare nu doar că era depășită, dar necesita costuri mari
    de întreținere și limita accesul aeronavelor. Vechea cale de rulare datează din
    1968.


    Ministrul român al Transporturilor, Lucian Bode, anunță că noua linie
    feroviară dintre Aeroportul internaţional «Henri Coandă» Otopeni și Gara de
    Nord din Bucureşti va fi inaugurată în 12 decembrie. Un singur tren-navetă va
    duce călătorii din gară la aeroport şi invers și acesta se va succeda la
    intervale de 50 de minute. Dan Costescu, directorul general al CFR Călători,
    spune că acest interval este afectat de existența altor trenuri în grafic și că
    speră ca intervalul să se reducă la 30 de minute în viitor.

    Trenul care va
    opera această distanță este un automotor și are o capacitate de 70 sau de 110
    locuri, în funcție de configurație. CFR Călători are în prezent un parc activ
    de 1.002 vagoane, din care 260 au fost reparate şi 28 au fost modernizate în
    acest an. Oficialii de la Transporturi spun că distanța de 19,5 km dintre Gara
    de Nord și Aeroportul Internațional Otopeni va fi parcursă în 15 minute. Noua
    cale ferată spre aeroport ajunge lângă Terminalul Sosiri de la Aeroportul
    Internaţional Henri Coandă şi a fost construită cu finanțare europeană
    nerambursabilă.