Tag: turist

  • Oradea, o destinaţie culturală, de spa şi de agrement

    Oradea, o destinaţie culturală, de spa şi de agrement

    Destinaţia pe care v-o propunem în
    această ediţie este Oradea, unul din marile oraşe ale României, situat la mică
    distanţă de frontiera cu Ungaria.
    În cursul anului trecut, la
    Oradea au venit circa 163 de mii de turişti,
    în creştere semnificativă faţă de anul anterior.


    Începuturile oraşului se leagă de istoria
    regatului maghiar, aflat în expansiune spre est, spre Transilvania, în secolul
    al 11-lea, când regele Ladislau I a ridicat o mănăstire, pe locul în care
    astăzi se află cetatea medievală. De-a lungul timpului, Oradea a fost o aşezare
    în care au locuit preponderent români, maghiari, austrieci, italieni, slovaci
    şi evrei. Comunitatea maghiară a avut o mare influenţă asupra istoriei
    oraşului, aici fiind ridicate mai multe lăcaşuri de cult. O construcţie
    impresionantă este Catedrala romano-catolică, construită între 1751 şi 1759, în
    stil baroc austriac şi care are o orgă impresionantă, funcţională şi astăzi,
    donată de împărăteasa Maria Tereza.

    Pe lista obiectivelor
    de vizitat în Oradea trebuie trecută şi Sinagoga Zion, construită în anul 1878,
    după scindarea comunităţii evreieşti din oraş în ortodocşi şi neologi. De
    menţionat că înaintea celui de-al doilea război mondial, evreii constituiau
    circa 35% din populaţia oraşului Oradea, însă cei mai mulţi au fost deportaţi
    şi au dispărut în lagărele naziste, astfel încât comunitatea are în prezent
    doar 700 de membri. De aceea, Sinagoga Zion nu a mai fost folosită pentru
    oficierea slujbelor însă, reabilitată recent de municipalitate, a devenit un
    centru cultural.


    Oradea se remarcă şi prin foarte multe
    construcţii de secol 19 şi început de secol 20 în stil Art Nouveau. Tot
    municipalitatea s-a implicat în reabilitarea Casei Darvas – La Roche, ai cărei
    proprietari au avut un destin tragic. Această clădire a devenit astăzi un
    spaţiu muzeal în care este prezentat curentul Art Nouveau. Un alt reper
    turistic, situat în zona centrală a oraşului este Palatul Vulturul Negru,
    ridicat în 1907 – 1908. Este format din trei corpuri de clădiri şi are un pasaj
    în formă de Y. În apropiere întâlnim şi Biserica cu Lună, un lăcaş de cult
    ortodox finalizat în anul 1832, biserică numită astfel după mecanismul din
    turn, care indică fazele lunii.


    Mihai Jurcă este directorul Asociaţiei
    pentru Promovarea Turismului din Oradea şi Regiune şi s-a implicat în multe
    proiecte care au ca scop atragerea de vizitatori, între care o aplicaţie pentru
    telefoanele mobile şi un pachet numit Oradea City Card: O
    aplicaţie pe care am
    lansat-o anul trecut conţine
    de la informaţii,
    imagini, tot ceea ce înseamnă transport în comun, un GPS integrat,
    restaurante, hoteluri, spital, service auto, toate informaţiile de care are nevoie un turist
    care vine în oraş, chiar şi toate ATM-urile din oraş. Dacă
    eşti într-o locaţie şi vrei să ajungi altundeva, din locaţia respectivă vei
    vedea traseul de transport în comun care este disponibil. Pe lângă asta, am
    creat şi Oradea City Card care este, tot aşa, un pachet oficial, care conţine
    un card de transport de 48 de ore, o hartă turistică şi o broşură cu reduceri
    la peste 45 de parteneri: hoteluri, cafenele, restaurante, centru comercial.
    Avem şi reducere de 50% la toate muzeele, la toate obiectivele turistice.


    Cea mai mare investiţie a municipalităţii este însă Aqua
    Park-ul, care va fi inaugurat în cursul
    lunii iulie. Cu o capacitate de peste 1500 de persoane, complexul are bazine
    interioare şi
    exterioare, tobogane, zone destinate copiilor, zonă de spa şi de
    wellness, restaurante, baruri şi
    terenuri de sport. Un alt obiectiv pentru a cărui
    reabilitare au fost accesate fonduri europene este cetatea medievală. Deşi lucrările nu au fost încheiate
    în totalitate, cetatea medievală a devenit un loc prietenos, în care anul trecut a fost organizat Târgul de Crăciun.


    Oradea poate şi punctul
    de plecare pentru descoperirea atracţiilor zonei, după cum am aflat de
    la Mihai Jurcă, directorul
    Asociaţiei pentru Promovarea Turismului din Oradea şi Regiune:
    În afară de oraş, în apropiere de zona metropolitană există
    mai multe lucruri pe care oamenii le pot face şi există
    câteva companii locale
    care oferă servicii, de
    la ture de mountain biking pe dealurile din apropierea oraşului, pescuit. Există foarte multe lacuri în apropierea oraşului, care sunt folosite pentru
    pescuit. Avem o zonă la vreo
    15 minute de condus cu maşina,
    prin Ineu, care e tot în
    zona metropolitană a oraşului, există un complex amenajat unde poţi face de la pescuit, mers cu
    hidrobicicleta, până la sky diving, avem şi un aerodrom mic, echitaţie, golf, deci în apropierea oraşului există lucruri de făcut. Dacă vorbim de zonă, vorbim de tot ceea ce înseamnă Munţii
    Apuseni, care sunt la două
    ore de condus de aici. Acolo avem Parcul Natural Apuseni, cu peşteri, avem tot ceea ce înseamnă zona aceasta de munte, arii protejate, avem vadul Crişului, cu rafting, drumeţii, via ferată în zona de la Padiş,
    platoul Padiş, deci zona
    este foarte ofertantă
    din punct de vedere turistic.


    Să menţionăm că la doar câţiva km de Oradea se află una dintre
    cele mai importante staţiuni balneoclimaterice din România, Băile Felix. Această staţiune dispune de circa 6 mii de locuri de cazare, de mai multe
    baze de tratament şi de piscine acoperite sau în aer liber, alimentate de
    izvoare termale.

  • Portretul turistului român în 2015

    Portretul turistului român în 2015

    În ultimii 10 ani, din 2004 până în 2014, chiar şi 2015, economia şi societatea românească au trecut prin schimbări fundamentale. Aderarea la UE, criza economică, dar şi ieşirea din criză au influenţat România nu doar la nivel macro, ci şi la nivelul micro al alegerilor şi obiceiurile individuale. De pildă, un studiu recent realizat de Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism evidenţiază faptul că în ultimii ani, românii au început să călătorească din ce în ce mai des, cei cu venituri mici şi seniorii aflându-se în fruntea acestui trend. Adrian Voican, preşedintele comisiei de marketing a Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism din România, ne descrie principalele schimbări care au apărut în ultimii zece ani. Cel mai interesant lucru mi se pare faptul că a scăzut la jumătate numărul românilor care nu pleacă în vacanţă. Dacă acum 10 ani, 44% dintre români declarau că nu pleacă în nici o vacanţă, în 2014 nu au fost în vacanţă doar 22%. Jumătate din cei care nu plecau deloc în vacanţe au devenit consumatori de vacanţe. Apoi, putem să spunem că românii îşi fac vacanţele în ţară, în proporţie de 50%, aşa cum se întâmpla de altfel şi în urmă cu 10 ani. Ce s-a modificat? A crescut de trei ori numărul românilor care-şi petrec concediul în străinătate. Acum 10 ani cota lor era foarte mică, sub 10% plecau atunci în străinătate. Azi în jur de 24%-25% dintre români se duc în vacanţă, în alte ţări.

    Cauzele acestei evoluţii ţin nu doar de modificarea condiţiilor economice ale românilor, ci şi de diversificarea ofertelor turistice, de scăderea unor preţuri, dar şi de schimbarea mentalităţilor. Adrian Voican: Turismul a devenit mai accesibil, mai popular. Acum 10 ani, turismul era o chestiune ce ţinea mai mult de lux sau de conjunctură – unii angajaţi primeau un ajutor de la întreprindere pentru a pleca în vacanţă -, iar pensionarii sau seniorii nu plecau deloc de acasă. Aceste lucruri s-au modificat. Atunci o treime din cei care plecau în vacanţă, alegeau o cazare de două stele. Astăzi, numai 15% mai aleg două stele, dar a crescut categoria de patru şi cinci stele. Acum 10 ani doar 11% dintre turişti aveai venituri de 1000 de lei sau alocau vacanţei un buget de 1000 de lei. Pe atunci dacă aveau venituri modeste nu plecai în vacanţă. Astăzi chiar cei alocă 1000 de lei – considerat un venit modest în 2014 – pentru o vacanţă pleacă în proporţie de 34%. De ce se întâmplă asta? A apărut şi sistemul de înscrieri timpurii care aduce reduceri substanţiale de preţuri. Vacanţa nu mai e un lux, ci a devenit o necesitate, un obicei de consum. Vacanţa face parte din coşul obişnuit de cheltuieli chiar şi al unei familii cu venituri modeste.

    Dar unde se duc, cu predilecţie, aceşti turişti? Despre destinaţiile din România preferate de români, ne vorbeşte acum Traian Bădulescu, consultant în turism. În ţară, principalele destinaţii sunt, în primul rând, litoralul românesc al Mării Negre. Majoritatea turiştilor pleacă în concediu în perioada verii şi aşa s-a ajuns ca pe litoral să vină peste 2 milioane de români fie pentru weekend, fie pentru sejururi de 6-7 nopţi. Apoi este foarte căutat şi turismul balnear, foarte căutate fiind staţiunile balneare de pe tot cuprinsul ţării, iar în ultimii ani, a început şi Delta Dunării să fie din ce în ce mai căutată, prin agenţiile de turism. Nu omitem nici turismul montan, care întotdeauna a constituit o preferinţă a românilor. Există, evident, şi turismul rural, dar românii merg mai puţin la pensiunile rurale prin agenţiile de turism. Cu toate acestea, ei aleg aceste pensiuni din ce în ce mai mult. Este adevărat că şi turismul de aventură şi de explorare se dezvoltă de la an la an. Există şi agenţii de turism specializate pe turism montan şi de aventură. Sunt şi cluburi de turism care organizează expediţii în ţară şi în străinătate. Segmentul călătorului sau al exploratorului este în creştere.

    După cum era de aşteptat, mijlocul de transport preferat pentru deplasări în străinătate a devenit avionul, deşi acum 10 ani, cei mai mulţi români mergeau cu autocarul. Azi 55% dintre turişti merg cu avionul în timp ce acum 10 ani, doar 21% preferau acest mijloc de transport. Dar unde se duc românii cu avionul în străinătate, aflăm tot de la Traian Bădulescu: În ceea ce priveşte turismul extern vorbim despre destinaţii estivale de vară, majoritatea românilor aleg Grecia, care la ora actuală este destinaţia numărul unu a turiştilor din ţara noastră. Pe următoarele locuri sunt Turcia şi Bulgaria, dar şi alte destinaţii din bazinul mediteranean precum Spania, Italia şi Malta. Acestea sunt preferinţele românilor, atât datorită calităţii serviciilor, cât şi proximităţii. Sunt din ce în ce mai mulţi români care aleg şi circuitele turistice europene, inclusiv în Marea Britanie şi Irlanda, dar şi în zone mai îndepărtate precum în Extremul Orient, Thailanda, Vietnam, Laos, Cambogia şi America Latină. De asemenea, din ce în ce mai mulţi turişti aleg pachetele turistice de croazieră. Cele din Marea Mediterană sunt destul de accesibile la preţ pentru români. Deşi cei mai mulţi români călătoresc vara, iarna au început să fie alese din ce în ce mai des city break-urile în oraşe europene. Tot iarna sunt preferate destinaţiile montane, cum ar fi Austria, destinaţia preferată de mulţi ani.

    Românii preferă, aşadar, relaxarea şi confortul litoralului pe timpul verii, iar în timpul anotimpului rece, ospitalitatea oferită de cabanele montane după practicarea sporturilor de iarnă.

  • Informare privind riscuri de securitate în atenţia cetăţenilor români care călătoresc în străinătate

    Ministerul Afacerilor Externe informează asupra situaţiei de securitate precară şi asupra sporirii alarmante a riscului derulării unor acţiuni teroriste în zone din Orientul Mijlociu, Africa de nord, Asia Centrală şi de Sud-Est, precum şi asupra potenţialului ridicat de extindere la nivel internaţional a manifestărilor violente asociate.



    Avertizarea opiniei publice în legătură cu riscurile de securitate, în special din arealele cu problematică teroristă activă, şi posibilitatea extinderii lor la nivel global, prin existenţa unor pericole iminente de atacuri teroriste şi răpiri de persoane în scop terorist, constituie o prioritate pentru Ministerul Afacerilor Externe şi, totodată, un argument concret de conştientizare a cetăţenilor români aflaţi în afara graniţelor ţării sau care se deplasează în străinătate.



    În acest context, Ministerul Afacerilor Externe recomandă ferm cetăţenilor români să manifeste maximă prudenţă şi vigilenţă, cu ocazia deplasărilor în zonele aglomerate, centrele turistice şi comerciale, terminalele aeroportuare, feroviare şi maritime, pieţele sau clădirile unor instituţii publice reprezentative, în special în zonele cu problematică teroristă activă.



    Totodată, se recomandă cetăţenilor români care se deplasează în străinătate, să se informeze, în avans, asupra condiţiilor de călătorie din statele ce urmează a fi vizitate.



    O informare detaliată, în prealabil, pe site-ul www.mae.ro cât şi pe site-urile de specialitate, cu privire la situaţia de securitate din diverse regiuni, reprezintă o măsură foarte utilă, menită să protejeze cetăţenii români şi implicit să prevină cazurile de urgenţă în care aceştia pot fi implicaţi.



    Ministerul Afacerilor Externe reaminteşte existenţa sistemului de alerte prin SMS, prin care, cetăţenii români, cu ocazia deplasării în zone cu potenţial risc, sunt informaţi asupra coordonatelor misiunilor diplomatice şi oficiilor consulare ale României, în vederea contactării în cazuri de urgenţă.



    De asemenea, Ministerul Afacerilor Externe vine în sprijinul cetăţenilor români care se deplasează în străinătate, punând la dispoziţiei aplicaţia pentru telefoane mobile Călătoreşte în siguranţă” (aplicaţie ce poate fi descărcată pe orice telefon mobil inteligent conectat la internet) cu ajutorul căreia orice persoană îşi poate anunţa prezenţa în zonă, având şi posibilitatea de a alerta reprezentanţele diplomatice şi consulare române, în vederea acordării asistenţei consulare, în caz de necesitate.



    Terorismul şi răpirile de persoane în scop terorist sunt fenomene globale, nelocalizate, prin urmare, orice stat poate fi suspus acestor ameninţări din ce în ce mai crescute.



    Sursa: Comunicat mae.ro

  • Atracţii turistice în judeţul Alba

    Atracţii turistice în judeţul Alba

    Vă propunem o călătorie într-o zonă a României plină de vestigii istorice, monumente, atracţii naturale, dar şi de obiceiuri şi tradiţii. În judeţul Alba, străbătut de cea mai spectaculoasă şosea din România, Transalpina, vom stabili împreună un itinerariu potrivit pentru toată familia. Râpa Roşie, Gheţarul de la Scărişoara, şoseaua Transalpina, Cetatea Alba Carolina, Cascada de la Vidra sau Dealul cu melci sunt numai câteva dintre cele mai frumoase locuri de vizitat în judeţul Alba.



    Călătoria noastră începe chiar din oraşul reşedinţă de judeţ, Alba Iulia, din punctul din care Emanuel Drăguşin, purtător de cuvânt al societăţii care administrează ansamblul arhitectural Hotel Medieval din Alba Iulia, ne spune că ar trebui să înceapă orice traseu: Cetatea. Un turist, fie el român sau străin, ar avea foarte multe motive să viziteze cetatea bastionară de tip Vauban, Alba Carolina. În primul rând, pentru că aceasta e cea mai mare cetate de tip Vauban din România şi din sud-estul Europei, având o suprafaţă de peste 100 de hectare.”



    Cetatea din Alba Iulia se remarcă şi prin bogăţia decoraţiilor sculpturale, fiind cea mai bogat decorată cetate de acest tip, adaugă Emanuel Drăguşin: Are şase porţi deosebit de frumoase, primele trei situate pe latura estică a cetăţii. Turistul care vine în Alba Iulia are parte şi de un spectacol deosebit. Ansamblul nostru arhitectural desfăşoară, începând din anul 2009, un ceremonial unic în România: schimbul de gardă. Soldaţii, îmbrăcaţi în uniforme de epocă, de secol XVIII, în fiecare zi, la ora 12.00, execută acest schimb, la poarta a treia a cetăţii. Lucrul acesta aduce viaţă şi culoare în cetatea Alba Carolina şi constituie o atracţie deosebită pentru turişti. De asemenea, soldaţii din garda ansamblului arhitectrural pot fi văzuţi şi la traseul celor trei fortificaţii, care face parte din acest ansamblu, respectiv la porţile cetăţii. Spectacolul este cu atât mai frumos cu cât, la schimbul de gardă, participă şi cai de rasă, din cadrul centrului nostru de echitaţie. În perioada sezonului turistic, în fiecare zi de sâmbătă, împreună cu acest ceremonial al schimnului de gardă are loc şi ceremonialul salvelor de tun, un eveniment unic în România.”



    Un alt element interesant ar fi că, în interiorul cetăţii, pe strada Mihai Viteazu, este consemnată cea mai mare concentraţie de monumente istorice din România. Le puteţi vedea în tururi ghidate în mai multe limbi: engleză, franceză, germană, maghiară. Cetatea poate fi vizitată la orice oră din zi şi din noapte, fiind deschisă publicului în mod gratuit. Anumite taxe se percep la intrarea în unele obiective, cum ar fi Muzeul Naţional al Unirii sau pe traseul celor trei fortificaţii, însă o bună parte a ceremonialului schimbului de gardă poate fi urmărit în mod gratuit.



    De la an la an, am vorbit cu tot mai mulţi turişti străini. Sunt toţi impresionaţi de ceea ce au văzut aici. Aceştia au revnit şi s-au transformat în ambasadori ai frumuseţii acestui loc, spune Emanuel Drăguşin, care ne recomandă şi domeniul schiabil Şureanu. Este situat în munţii cu acelaşi nume. Este atrăgător atât în sezonul rece cât şi în sezonul cald. Fiindcă se apropie sezonul de iarnă, de schi, vă voi da câteva detalii în acest sens. Acumulările de nori din Câmpia de Vest, care sunt aduse în această zonă, asigură o abundenţă de zăpadă pe o perioadă destul de lungă din an, aproximativ şase luni din an. Avem un strat de zăpadă foarte bun pentru sporturile de iarnă. La domeniul schiabil Şureanu avem în momentul de faţă zece pârtii funcţionale, două instalaţii de teleschi şi una de telescaun. Totodată, investiţiile preconizate pentru anul 2014 vor face ca domeniul schiabil Şureanu să fie cel mai mare domeniu de schi din România, cu un potenţial cu totul deosebit. Acesta e încadrat de vârfurile de peste 2000 de metri Pătru şi Auşel pe de o parte şi vârful Şureanu pe de altă parte. Turiştii care vin aici au parte de privelişti deosebite şi de condiţii perfecte pentru practicarea sporturilor de iarnă: schi, snowboard, freeride, etc.



    Veţi găsi instructori de schi la baza pârtiilor şi, de asemenea, veţi găsi şi echipament de închiriat.



    Daniela Florean, etnograf, directorul Centrului Cultural Augustin Bena” din Alba Iulia, spune că în orice zonă a judeţului ai ajunge, peste tot sunt trasee turistice care pot fi vizitate şi care-ţi umplu chipul şi inima de bucuria de a cunoaşte ceva din trecutul acestui popor. Fie că vorbim de istorie, de literatură sau de etnografie, judeţul Alba are ce aduce în faţa turistului călător pe aceste meleaguri. Cele mai importante momente în care turistul poate cunoaşte partea inedită a acestei regiuni sunt sărbătorile câmpeneşti, care, de obicei, au dată fixă. Cea mai cunoscută este sărbătoarea de Sf. Ilie, de la Muntele Găina. Acest munte a devenit un brand nu numai prin sărbătoarea de acolo, ci şi prin vestitele tulnicărese, care în fiecare an, încântă prin melodiile, prin chemările lor din tulnic, chemări ce se petrec sus, pe munte.”



    În zona rurală se pot întâlni costume populare de sute de ani, ştergare, traiste, obiecte de uz casnic, lucruri pe care mulţi dintre noi nu le-am cunoscut niciodată sau, chiar dacă le-am văzut, le-am uitat, spune Daniela Florean: S-a încercat construirea unor gospodării cu specific, una dintre ele fiind la Cetatea de Baltă din judeţul Alba, o localitate, de asemenea, plină de importanţă istorică, acolo fiind şi o cetate ridicată de domnitorul român Ştefan cel Mare. Muzeul acesta întregeşte pitorescul locului. Este o gospodărie tipică de viticultor, având în vedere că această comună se află în apropierea marilor podgorii de la Jidvei. Acolo poţi să vezi cum se făcea în vechime vinul.”



    Iată aşadar câteva dintre reperele unei vacanţe de neuitat în Transilvania. În speranţa că v-am convins, vă aşteptăm şi data viitoare cu o nouă destinaţie.

  • City Break în România

    City Break în România

    Lipsa timpului liber şi stresul cotidian şi-au pus de-a lungul timpului amprenta şi asupra turismului, creându-se astfel un nou concept, acela de city-break. Câteva zile dedicate unei destinaţii turistice noi îţi pot încărca bateriile pentru o nouă săptămână de lucru.



    România a încercat în ultimii ani să-şi adapteze oferta turistică acestei cerinţe moderne şi iată ce a reuşit: Cosmin Marinof, reprezentant al Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism din România (ANAT): ”Sibiul este deschizătorul de drumuri, fiind primul oraş românesc ales drept Capitală culturală europeană în 2007, şi de atunci, city-breakurile în România au devenit produse turistice din ce în ce mai interesante, atât pentru români, cât şi pentru străini. După Sibiu au urmat şi alte oraşe, cum este Braşov şi, mai nou, Bucureşti. Bucureştiul este, în special vara, plin de străini care îşi petrec timpul la terasele din Centrul Vechi şi, bineînţeles, vizitează capitala. Tot Sibiul a fost primul oraş din România în care s-a organizat o piaţă de Crăciun oficială, acesta fiind urmat apoi şi de alte oraşe, precum şi Bucureştiul. Cele mai bune perioade pentru a vizita un oraş, după părerea noastră, sunt primăvara şi toamna. Top trei cele mai vizitate oraşe din România sunt Braşov, Sibiu şi Cluj, urmate îndeaproape de Sinaia şi Sighişoara. Top trei al preferinţelor turiştilor noştri este format din oraşe istorice, precum Braşov, Sibiu şi Sighişoara. Un preţ mediu pentru două nopţi de cazare cu mic dejun, într-unul din aceste oraşe este de 230 lei de persoană, adică aproximativ 50 de euro. Acestea sunt câteva din recomandările pe care le putem face, atât pentru turiştii străini, cât şi pentru cei români.”



    Străinii care locuiesc în state membre ale UE şi care ne-au vizitat cel mai mult ţara au fost, potrivit unui raport făcut la sfârşitul anului trecut, vecinii din Ungaria şi din Bulgaria, reprezentând 32,3%, respectiv 19,7% din totalul turiştilor străini din România. Vecinii din Ungaria vizitează cu predilecţie zonele din vestul României şi regiunile cu populaţie majoritară maghiară. Vecinii bulgari, în schimb, par interesaţi de oraşe, ei venind în România în special pentru afaceri. Printre alte ţări din top se numără Germania, Italia şi Polonia, cu 9,5%, respectiv 7,2% şi 7,1% din totalul turiştilor stăini ce vizitează România.



    De asemenea, anual, circa 100.000 de străini sunt interesaţi de serviciile de sănătate, cea mai mare parte a lor vizitând staţiunile balneare. Cea mai mare parte a turiştilor interesaţi de acest segment ajung la Covasna şi la Herculane pentru a se trata de probleme cardiovasculare şi pentru a beneficia de tratament împotriva reumatismului. Cele mai multe solicitări privind turismul balnear vin din Israel, Germania şi, mai nou, Italia.



    Cum s-a adaptat România acestei cereri şi ce altceva mai cuprinde oferta de tip city-break, ne spune tot Cosmin Marinof, reprezentant ANAT: O tendinţă care se remarcă în ultima vreme este creşterea şi dezvoltarea hotelurilor de tip wellness şi spa, şi tot Transilvania este prima care se dezvoltă şi în direcţia asta, apărând astfel numeroase hoteluri în partea de vest a României, dar şi în jurul oraşului Târgu Mureş sau în Mediaş, ceea ce cred că poate fi o atracţie pentru turiştii străini. Nu în ultimul rând, putem primi turişti străini pe litoralul românesc, sub formă de city break, pentru cluburile de aici, în special din staţiunea Mamaia.”



    Pentru cei interesaţi, operatorii turistici pot vinde pachete turistice făcute la cerere, incluzând transportul cu avionul, transferuri la hotel, cazare, excursii opţionale sau vizitarea de obiective culturale sau turistice, precum şi participarea la diverse evenimente sportive sau culturale.