Tag: Uniunea Audiovizualului Asia – Pacific

  • Conferința “ABU Media 2020 – Bringing media to the future” – prima zi

    Conferința “ABU Media 2020 – Bringing media to the future” – prima zi

    Reprezentanti ai industriei media de pe patru continente discuta pe marginea provocărilor la care trebuie să facă faţă radiodifuzorii, în contextul dominaţiei din ce în ce mai accentuate a altor mijloace moderne de comunicare, cum ar fi internetul sau telefonia mobilă.

    Am rezumat câteva impresii de la dezbaterile din prima zi:

    Ovidiu Miculescu, Radio România: Tehnologia a luat-o înaintea conţinutului şi trebuie să ne adaptăm toţi la această explozie de tehnologie, pentru că, dacă nu, vor apărea probleme. În multe părţi din lume industria de media a înţeles că trebuie să facă corp comun ca să se apere împotriva giganţilor globali, gen Facebook, Netflix, Youtube sau Google, şi pentru asta trebuie performat şi trebuie găsite soluţii. Şi cred că, în pofida tuturor acestor performanţe tehnice, spiritul televiziunii şi al radioului este pe mâini bune. Adică majoritatea vorbitorilor – şi sunt oameni cu experienţă extraordinară, oameni care conduc organizaţii, oameni care au o viaţă lungă în media – toţi, direct sau printre rânduri, au exprimat acest lucru: indiferent de cât de puternic este asaltul tehnologiei, spiritul radioului şi al televiziunii este pe mâini bune.

    Javad Mottaghi, ABU: Suntem aici pentru a promova dialogul, pentru a ne asculta unul pe altul, pentru a învăţa unul de la altul, pentru a face schimb de experienţă, experienţe pe care le avem în ţările noastre şi regiunile noastre. Ne aflăm aici pentru a asculta provocările pe care le avem în ţările şi regiunile noastre şi să încercăm să vedem cum putem schimba în mai bine provocările şi oportunităţile. Suntem aici pentru a gândi global, şi nu local, pentru că noi, din audiovizual, suntem dedicaţi publicului şi suntem obligaţi să ascultăm de publicul nostru din fiecare ţară şi să învăţăm de la ei să îndeplinim dorinţele publicului nostru. Suntem aici, de asemenea, pentru a ne uita la alţii, pentru a vedea ce fac alţii şi de a vedea cum reacţionează la provocări şi asta facem în Asia: gândim global şi acţionăm local. Ne concentrăm pe punctele comune şi, în acelaşi timp, analizăm diferenţele, în scopul de a reduce diferenţele şi de a vedea cum am putea, în final, să ne servim publicul şi membrii mai bine, care atinge 4 miliarde de oameni în toate reţelele din zona Asia-Pacific.

    Toshiyuki Sato, NHK-Japonia: Se pare că industria tradiţională de broadcasting se erodează, dar ne păstrăm leadershipul, pentru că introducem noile tehnologii. Noi am introdus HD-ul în televiziune, astfel că într-un fel sau altul am supraviețuit. Cînd transmiţi ştiri, când faci emisiuni, este nevoie de profesionalism, astfel că într-o mare de oferte de pe piață oamenii îţi aleg un conţinut cu cât mai multă substanţă. Radioul vă oferă un fel de imagine audio, dar există un fel de structură care permite ca unul să poată urmări doar televizorul şi altul să poată asculta doar radioul. Datorită apariţiei internetului, însă, această structură de bază începe să se erodeze. Cele două sunt amestecate şi nu cred că mai exist o mare diferenţă. Cu toate acestea, în timpul unor crize – cum a fost cutremurul din 2011, de exemplu – oamenii au tendinţa să asculte radioul, deci radioul este simplu dar are putere, mai ales în astfel de perioade dificile. Astfel, dacă oamenii nu ascultă în mod normal radioul, vor apela la radio atunci când se întâmplă ceva. Deci noi, radiodifuzorii, trebuie să ne menţinem audienţa obişnuită să asculte radioul. Pentru a îndeplini acest scop, trebuie să creăm ştiri şi programe bune.

    Graham Ellis, BBC: Cred că pentru mass-media publică este important să-şi amintească de fapt ce o diferenţiază de mass-media pur comercială. Şi, dacă ne uităm cu atenţie, vedem că este vorba despre modul în care media publică este direct răspunzătoare în faţa publicului. Este vorba despre telespectatori şi radioascultători ca şi cetăţeni, nu doar de clienţi, şi trebuie să ne reamintim că avem datoria să reflectăm întreaga societate din ţările noastre, nu doar să oferim ştiri bune şi independente, informaţii politice, ci totodată să arătăm societatea înapoi ei însăşi, prin artă, prin cultură, prin muzică.

    Steve Robins, WFMT- SUA: Avem o şansă imensă, avem streeming, avem podcast. Un podcast, un documentar a avut 40 de milioane de downloadări în 3 luni. Este foarte mult, e de calibrul Superbowl. Noi suntem parte a media. Programul meu explorează muzică, arhiva noastră are 200 de săptămâni de programe, mii de ore de înregistrări. Avem 2 mii de abonaţi. Cred că noi ieşim întăriţi.

  • Conferința “ABU Media 2020 – Bringing media to the future” – prima zi

    Conferința “ABU Media 2020 – Bringing media to the future” – prima zi

    Reprezentanti ai industriei media
    de pe patru continente discuta pe marginea provocărilor la care trebuie să facă
    faţă radiodifuzorii, în contextul dominaţiei din ce în ce mai accentuate a
    altor mijloace moderne de comunicare, cum ar fi internetul sau telefonia
    mobilă.


    Am rezumat
    câteva impresii de la dezbaterile din prima zi:


    Ovidiu Miculescu, Radio România: Tehnologia a luat-o înaintea
    conţinutului şi trebuie să ne adaptăm toţi la această explozie de tehnologie,
    pentru că, dacă nu, vor apărea probleme. În multe părţi din lume industria de
    media a înţeles că trebuie să facă corp comun ca să se apere împotriva giganţilor
    globali, gen Facebook, Netflix, Youtube sau Google, şi pentru asta trebuie
    performat şi trebuie găsite soluţii. Şi cred că, în pofida tuturor acestor
    performanţe tehnice, spiritul televiziunii şi al radioului este pe mâini bune.
    Adică majoritatea vorbitorilor – şi sunt oameni cu experienţă extraordinară,
    oameni care conduc organizaţii, oameni care au o viaţă lungă în media – toţi,
    direct sau printre rânduri, au exprimat acest lucru: indiferent de cât de
    puternic este asaltul tehnologiei, spiritul radioului şi al televiziunii este
    pe mâini bune.


    Javad Mottaghi,
    ABU: Suntem aici pentru a promova dialogul, pentru a ne asculta unul pe altul,
    pentru a învăţa unul de la altul, pentru a face schimb de experienţă,
    experienţe pe care le avem în ţările noastre şi regiunile noastre. Ne aflăm
    aici pentru a asculta provocările pe care le avem în ţările şi regiunile
    noastre şi să încercăm să vedem cum putem schimba în mai bine provocările şi
    oportunităţile. Suntem aici pentru a gândi global, şi nu local, pentru că noi,
    din audiovizual, suntem dedicaţi publicului şi suntem obligaţi să ascultăm de
    publicul nostru din fiecare ţară şi să învăţăm de la ei să îndeplinim dorinţele
    publicului nostru. Suntem aici, de asemenea, pentru a ne uita la alţii, pentru
    a vedea ce fac alţii şi de a vedea cum reacţionează la provocări şi asta facem
    în Asia: gândim global şi acţionăm local. Ne concentrăm pe punctele comune şi,
    în acelaşi timp, analizăm diferenţele, în scopul de a reduce diferenţele şi de
    a vedea cum am putea, în final, să ne servim publicul şi membrii mai bine, care
    atinge 4 miliarde de oameni în toate reţelele din zona Asia-Pacific.


    Toshiyuki Sato,
    NHK-Japonia: Se pare că industria tradiţională de broadcasting se erodează,
    dar ne păstrăm leadershipul, pentru că introducem noile tehnologii. Noi am
    introdus HD-ul în televiziune, astfel că într-un fel sau altul am supraviețuit.
    Cînd transmiţi ştiri, când faci emisiuni, este nevoie de profesionalism, astfel
    că într-o mare de oferte de pe piață oamenii îţi aleg un conţinut cu cât mai
    multă substanţă. Radioul vă oferă un fel de imagine audio, dar există un fel de
    structură care permite ca unul să poată urmări doar televizorul şi altul să
    poată asculta doar radioul. Datorită apariţiei internetului, însă, această
    structură de bază începe să se erodeze. Cele două sunt amestecate şi nu cred că
    mai exist o mare diferenţă. Cu toate acestea, în timpul unor crize – cum a fost
    cutremurul din 2011, de exemplu – oamenii au tendinţa să asculte radioul, deci
    radioul este simplu dar are putere, mai ales în astfel de perioade dificile.
    Astfel, dacă oamenii nu ascultă în mod normal radioul, vor apela la radio
    atunci când se întâmplă ceva. Deci noi, radiodifuzorii, trebuie să ne menţinem
    audienţa obişnuită să asculte radioul. Pentru a îndeplini acest scop, trebuie
    să creăm ştiri şi programe bune.


    Graham Ellis,
    BBC: Cred că pentru mass-media publică este important să-şi amintească de fapt
    ce o diferenţiază de mass-media pur comercială. Şi, dacă ne uităm cu atenţie,
    vedem că este vorba despre modul în care media publică este direct
    răspunzătoare în faţa publicului. Este vorba despre telespectatori şi
    radioascultători ca şi cetăţeni, nu doar de clienţi, şi trebuie să ne reamintim
    că avem datoria să reflectăm întreaga societate din ţările noastre, nu doar să
    oferim ştiri bune şi independente, informaţii politice, ci totodată să arătăm
    societatea înapoi ei însăşi, prin artă, prin cultură, prin muzică.


    Steve Robins,
    WFMT- SUA: Avem o şansă imensă, avem streeming, avem podcast. Un podcast, un
    documentar a avut 40 de milioane de downloadări în 3 luni. Este foarte mult, e
    de calibrul Superbowl. Noi suntem parte a media. Programul meu explorează
    muzică, arhiva noastră are 200 de săptămâni de programe, mii de ore de
    înregistrări. Avem 2 mii de abonaţi. Cred că noi ieşim întăriţi.

  • Deschidere – eveniment a Conferinţei Media 2020

    Deschidere – eveniment a Conferinţei Media 2020

    Astăzi, 30 iunie, la hotel Radisson Blu, în prezenţa Ministrului Afacerilor Externe, Bogdan Aurescu, a avut loc deschiderea Conferinţei Media 2020 – Bringing Media to the Future, organizată la Bucureşti de Radio România şi de Uniunea Audiovizualului Asia-Pacific (ABU).



    În cuvântul de deschidere a conferinţei, Preşedintele Director General al Radio România, Ovidiu Miculescu, a menţionat: Suntem astăzi aici sub egida comună a Uniunii Audiovizualului Asia-Pacific, a Uniunii Europene a Audiovizualului şi a Radio România, o ocazie foarte bună pentru a reînnoi contacte şi pentru a construi o punte între continente. (…) Sunt uimit de rapiditatea cu care lucrurile au progresat în ultima vreme. Tema evenimentului reflectă puterea din ce în ce mai mare pe care o are mass media şi importanţa furnizării cu acurateţe a informaţiilor către miliarde de oameni de pe toată planeta. Până în anul 2020 ne aşteptăm ca mass media să se transforme profund. Transformarea a început de altfel, prin consumul de mass media pe aplicaţii, telefoane mobile, tablete, platforme hibride şi va continua să ne provoace şi să aducă provocări creatorilor de conţinut. Industria mass media şi reţelele de socializare se confruntă cu nevoia de a crea conţinut mai atrăgător şi interesant pentru public, mai ales pentru publicul tânăr.



    Secretarul general al Uniunii Audiovizualului Asia-Pacific (ABU), dr. Javad Mottaghi, a afirmat că Ne aflăm aici pentru a ne concentra asupra punctelor comune, analizând, în acelaşi timp, diferenţele care există între continente, de-a lungul şi de-a latul globului, chiar şi diferenţele la nivel regional. Facem acelaşi lucru şi în Zona Asia-Pacific. Asia-Pacific este o regiune diversă, diversitate în economie, diversitate în politică, în populaţie, în culturi, în religii.



    Ministrul afacerilor externe, Bogdan Aurescu, a vorbit despre modul în care evoluţia tehnologică a influenţat şi a schimbat media. Ştim că informaţia înseamnă putere. Dar, în zilele noastre, puterea constă în cât de repede putem obţine şi apoi transmite mai departe informaţia. Dezvoltarea internetului, apariţia a numeroase platforme digitale şi reţele de social media, extinderea accesului la telefonia mobilă sunt evoluţii care şi-au pus amprenta asupra modului de comunicare şi de transmitere a informaţiilor, atât în cazul mass-media, cât şi în ceea ce priveşte comunicarea instituţională. Presa a trebuit să se adapteze comunicării în spaţiul virtual, această modalitate de transmitere a informaţiilor devenind tot mai extinsă, inclusiv datorită schimbării preferinţelor consumatorilor de media. De asemenea, comunicarea instituţională, inclusiv a diplomaţiei, a trebuit să ţină cont de aceste realităţi în continuă schimbare, care ajung să influenţeze agenda publică. Ministerul Afacerilor Externe utilizează tot mai mult platformele de diplomaţie digitală pentru a-şi comunica acţiunile şi obiectivele de politică externă.



    În cele cinci sesiuni ale primei zile conferinţa s-a concentrat pe modul în care mass-media va evolua în următorii cinci ani. Agenda conferinţei acoperă subiecte de primă importanţă, cu care se confruntă industria mass-media aflată în plină reconfigurare: Peisajul media în 2020 – tendinţe în dezvoltarea mass-media, Consumul de radio şi de conţinut TV prin new media, telefoane mobile, internet (OTT), platforme hibride etc, Crearea de conţinut atractiv, interactiv, generator de audienţă, Media pentru copii, Producţii tv în UHD.


    Programul conferinţei şi detalii suplimentare, pe http://abumedia2020.radioromania.ro/

  • Secretarul General ABU în vizită la Radio România

    Secretarul General ABU în vizită la Radio România

    Luni, 1 iulie a.c., la sediul radioului public a avut loc o vizită şi o întâlnire de lucru a dr. Javad Mottaghi, Secretar General al Uniunii Audiovizualului Asia — Pacific (ABU) cu dl. Ovidiu Miculescu, Preşedinte Director General al SRR şi cu reprezentanţi ai conducerii Societăţii Române de Radiodifuziune.



    În dialogul purtat, Secretarul General al ABU a salutat recenta afiliere a Radio România la această prestigioasă organizaţie, realizată în primăvara anului 2013, a punctat principiile Uniunii, orientate către susţinerea diversităţii culturale, accentuând importanţa radioului ca fereastră către lume”, ca factor esenţial de comunicare capabil să depăşească diferenţele de orice natură. Deşi membrii ABU provin din ţări diferite, cu limbi şi condiţii economice, sociale, culturale, religioase şi politice diferite, diversitatea nu este considerată o ameninţare, ci este apreciată ca fiind o importantă bogăţie.



    Dl. Javad Mottaghi a exprimat, în acelaşi timp, interesul Uniunii pentru parteneriatul existent şi pentru produsele Radio România, menţionând că ţine doar de voi să dezvoltaţi această colaborare şi să vă faceţi cunoscut potenţialul. Eu vă invit să dezvoltaţi cât mai multe proiecte comune cu ţările din zona Asia — Pacific”. A dat ca exemplu organizarea de noi concerte ale Orchestrei Naţionale Radio în spaţiul asiatic, ca urmare a excelentelor ecouri ale concertului susţinut de Orchestra Radio în luna mai la Shanghai.



    Dl. Ovidiu Miculescu, Preşedinte Director General al Radio România, a subliniat importanţa parteneriatului pentru postul public din România, care îşi propune printr-o astfel de asociere să facă un pas înainte în depăşirea distanţelor şi către cunoaşterea reciprocă — prin limbajul comun al dialogului cultural, între ţările afiliate ABU. Prin intermediul platformei online Asia — Pacific, la care are acces ca membru cu drepturi depline, Radio România va folosi posibilitatea de a iniţia schimburi de programe cu celelalte posturi membre.



    Ulterior întâlnirii de la sediul SRR, dr. Javad Mottaghi, Secretar General al Uniunii Audiovizualului Asia — Pacific (ABU), însoţit de dl. Ovidiu Miculescu, Preşedinte Director General al SRR, a avut o întâlnire cu Preşedintele Camerei Deputaţilor, Valeriu Zgonea. În timpul întrevederii desfăşurate la Palatul Parlamentului dr. Javad Mottaghi a reliefat interlocutorului său importanţa afilierii Radio România la ABU, intrarea în acest club select” oferind postului public acces la platforma online cu un target de 3,5 miliarde de ascultători! Dl. Ovidiu Miculescu a dorit să sublinieze că Radio România a deschis astfel o nouă cale de promovare a culturii şi valorilor româneşti.



    Dr. Javad Mottaghi este Secretar General al ABU (Uniunea Audiovizualului Asia – Pacific) din 2010 şi are o experienţă de 32 de ani în domeniul mass-media/comunicare la nivel naţional şi internaţional. Este licenţiat în inginerie mecanică la Universitatea Sharif din Teheran, deţine un masterat şi un doctorat în management la Universitatea Teesside din Anglia. Înainte de a se alătura ABU a fost, timp de 12 ani, director al Asia-Pacific Institute for Broadcasting Development (AIBD) şi responsabil cu relaţia ABA – EBU până în 1996 şi timp de 18 ani director al Departamentului Sport al IRIB — postul public de radiodifuziune al Republicii Islamice Iran. Este membru al Consiliului de conducere al WRTVC (Consiliul Mondial de Radio şi Televiziune) din 2001 şi membru asociat al International Academy of Television Arts & Sciences din New York. Javad Mottaghi a primit premiul Elizabeth R. pentru contribuţia sa de excepţie în domeniul audiovizualului public.



    Înfiinţată în 1964, ABU numără 255 de membri din 63 de ţări — posturi publice şi private din Asia, Pacific, Europa, America şi Orientul Mijlociu — cu o audienţă care depăşeşte 3,5 miliarde de ascultători. ABU se bucură de colaborarea cu numeroase posturi publice şi private din Europa, cum ar fi BBC, DW, CFI, ZDF şi RAI, dar şi din Rusia, Turcia, Samoa, Noua Zeelandă. Membrii ABU au asigurat accesul la platforma digitală Asia-Pacific a Uniunii, dezvoltată şi susţinută de postul public KBS — reţeaua sud-coreeană de radio şi televiziune, ca modalitate practică de a colabora direct cu ascultătorii, agenţiile de publicitate şi partenerii din întreaga lume. ABU organizează anual Adunarea Generală, la care participă peste 600 de manageri media din întreaga lume, forumul Radio Asia, cu peste 500 de participanţi în fiecare an şi numeroase evenimente, precum: Simpozionul Audiovizualului Digital (cu peste 700 de participanţi şi peste 100 de expozanţi de tehnologie avansată), Radio Song Festival, precum şi gala premiilor anuale ABU. Ariile de interes ale ABU cuprind şi elaborarea de proiecte, coproducţii şi schimburi de programe, dar şi trainiguri şi webinarii internaţionale.



    Serviciul Comunicare SRR