Tag: urgenta

  • Fonduri pentru primul spital de campanie paneuropean

    Fonduri pentru primul spital de campanie paneuropean

    Comisia Europeană a decis să sprijine cu peste 100,6 milioane de euro înfiinţarea primului spital de campanie paneuropean. La proiect participă şapte state membre ale Uniunii – România, Germania, Franţa, Belgia, Portugalia, Luxemburg, Italia, dar şi o ţară din afara spaţiului comunitar, Turcia.

    Obiectivul este de a îmbunătăţi asistenţa medicală de urgenţă acordată în caz de dezastre majore naturale sau provocate de om. Prin acest proiect se vor înfiinţa trei echipe medicale de urgenţă, care vor include servicii chirurgicale şi de diagnosticare. În plus, 17 echipe de asistenţă specializată vor oferi servicii de terapie intensivă, de tratare a arsurilor, transportare a pacienţilor, diagnosticare avansată, de sprijinire a mamelor şi copiilor sau de reeducare. Printre serviciile medicale oferite se mai numără asistenţă pentru sănătatea mintală, tratament ortopedic, de laborator, de aprovizionare cu oxigen şi de sprijin pentru telecomunicaţii.

    Janez Lenarčič, comisarul pentru gestionarea crizelor declară că spitalul de campanie va fi cel mai mare din Europa și unul dintre cele mai avansate la nivel mondial.

    Proiectul vaspori capacitatea UE de a se pregăti și de a răspunde în fața diverselor dezastre, consideră comisarul european. Spitalul de campanie paneuropean ar urma să-şi înceapă activitatea, treptat, de anul viitor. Echipele vor putea funcţiona în mod autonom, astfel încât să sprijine instituţiile naţionale de asistenţă medicală existente atunci când acestea nu sunt în măsură să facă faţă unei anumite situaţii de urgenţă.

    Noua structură va completa rolul crucial în răspunsul la situații de urgență asigurat deja de cele 15 echipe medicale de urgență oferite de statele membre și de statele participante la fondul european de protecție civilă, precizează Comisia Europeană într-un comunicat.

    Dezvoltarea acestui spital de campanie paneuropean se aliniază unei inițiative a Organizației Mondiale a Sănătății, care are ca scop reducerea pierderilor de vieți omenești și prevenirea dizabilităților pe termen lung cauzate de dezastre, epidemii și alte situații de urgență.


  • RescEU 2020

    RescEU 2020

    Comisia Europeană a
    decis să creeze o rezervă strategică rescEU de echipamente medicale, cum ar fi
    ventilatoarele și măștile de protecție, pentru a ajuta țările Uniunii Europene
    în contextul pandemiei de COVID-19. Rezerva va include echipamente medicale
    precum echipamente medicale de terapie intensivă, cum ar fi ventilatoarele, echipamente
    individuale de protecție, cum ar fi măștile reutilizabile, vaccinuri,
    tratamente și materiale de laborator. Măsura face parte face parte din
    mecanismul de protecție civilă al UE. Vincze Lorant, europarlamentar, Grupul Partidului
    Popular European.

    În domeniul protecției civile,
    responsabilitatea principală pentru protejarea cetățenilor și a mediului revine
    statelor membre. Însă Uniunea Europeană coordonează, sprijină și completează
    acțiunile naționale legate de prevenirea riscurilor, pregătirea și răspunsul la
    dezastre. Astfel, Uniunea Europeană are și un centru de coordonare pentru
    răspunsuri la situații de urgență. Capacitatea europeană de răspuns la situații
    de urgență este un grup voluntar de resurse naționale care sunt preangajate de
    țările participante: echipe de salvare, experți și echipamente specializate,
    care să intervină la solicitarea Comisiei. Bineînțeles, se intervine în
    diferite tipuri de urgență: incendii, inundații, poluare majoră, cutremure,
    uragan sau accidente industriale. Mai
    nou, am adăugat la aceste urgențe pandemiile și urgențele medicale.


    RescEU înființează
    o nouă rezervă europeană de resurse care include o flotă de avioane de
    combatere a incendiilor și elicoptere, avioane de evacuare medicală, precum și
    un stoc de echipamente medicale și spitale de teren care pot răspunde la
    situații de urgență. Vincze Lorant, europarlamentar, Grupul Partidului Popular
    European.

    Bugetul actual va fi modificat cu 1,4 miliarde de euro pentru
    exercițiul financiar 2021 – 2027, pentru a proteja mai bine cetățenii în cazul
    unui atac terorist, incident chimic, biologic, radiologic, nuclear sau urgențe
    de sănătate la care asistăm și acum. Important este ca UE să ofere capacități
    în plus față de cele naționale și cred că e îmbucurător faptul că și România a
    ajuns în rândul țărilor care în numele Uniunii Europene achiziționează
    echipamente. Astfel, devine un centru de depozitare al unor echipamente de
    urgență, individuale și de protecție.


    Abordarea este
    coordonată și le conferă statelor membre o poziție puternică atunci când
    negociază cu industria în ceea ce privește disponibilitatea și prețul
    produselor medicale. Începând din luna martie a anului curent, un stat membru
    care dorește să găzduiască rezervele rescEU poate solicita un grant direct din
    partea Comisiei Europene. Grantul direct acoperă 90 % din costurile rezervei,
    în timp ce restul de 10 % sunt suportate de statul membru.


  • Jurnal românesc – 16.03.2020

    Jurnal românesc – 16.03.2020

    Starea de urgenţă
    face posibilă alocarea de noi resurse importante pentru gestionarea crizei
    provocate de evoluţia pandemiei de Covid -19. Precizarea a fost făcută de preşedintele Klaus Iohannis, care a
    anunţat, încă de sâmbătă, că a luat decizia de a decreta, la începutul acestei săptămâni,
    starea de urgenţă pe teritoriul României. În acest fel, Guvernul va avea
    posibilitatea să aloce mai mulţi bani domeniului sănătăţii, pentru medicamente,
    pentru aparatura medicală absolut necesară. În acelaşi fel, această situaţie va
    permite să se realizeze achiziţii într-un timp foarte scurt cu proceduri
    simplificate, a explicat Iohannis. La rândul său, premierul Ludovic Orban
    a afirmat că vor fi luate atât măsuri care să susţină sistemul medical şi
    instituţiile aflate în prima linie a bătăliei cu noul coronavirus, cât şi
    pentru atenuarea efectelor negative asupra economiei. Orban s-a referit la
    rambursarea rapidă de TVA, la plata concediilor medicale restante sau la
    situaţiile de şomaj tehnic şi a adăugat că, după şedinţa de guvern programată
    miercuri, vor fi anunţate noi linii de acţiune. Nu vor fi tancuri pe
    străzi (…) cu siguranţă nu o să îi ţinem pe oameni izolaţi la domiciliu 21 de
    zile, cum am văzut în fake news-uri. (…) Nu există un risc de a fi folosită
    situaţia de urgenţă pentru a limita drepturi fundamentale, a subliniat
    Oran. Totodată, el a dat asigurări că românii nu vor rămâne fără alimente şi
    i-a îndemnat să-şi facă aprovizionarea într-un mod chibzuit.




    Ambasadele României
    în Italia, Spania, Marea Britanie, Republica Moldova şi Cehia au anunţat
    suspendarea activităţii cu publicul pe o perioadă nedeterminată începând din 16
    martie. La ambasada din Statele Unite măsura va fi aplicată începând din 17
    martie. Secţiile consulare ale acestor ambasade vor continua însă să asigure
    asistenţă consulară pentru cetăţenii români aflaţi în situaţii deosebite, de
    urgenţă, temeinic justificate, precum decese, accidente sau acte solicitate de
    autorităţile locale în contextul pandemiei. Reprezentanţele diplomatice ale
    ţării noastre în Germania şi Belgia nu au suspendat activitatea cu publicul,
    dar au luat o serie de măsuri stricte pentru a reduce riscurile. Ambasadorul
    României la Madrid, Gabriela Dancău, le-a adresat un mesaj rezidenţilor români,
    turiştilor şi persoanelor aflate temporar în Spania, după instituirea stării de
    urgenţă pe teritoriul acestei ţări. Diplomatul le recomandă rezidenţilor să
    renunţe la călătoriile care nu sunt esenţiale, iar turiştilor să se întoarcă în
    România. Ambasada României în Ucraina a transmis că, din 16 martie până pe 3
    aprilie, cetăţenilor străini şi apatrizilor nu li se va permite intrarea pe
    teritoriul aceste ţări, iar din 17 martie, Kiev-ul suspendă toate cursele de
    transport internaţionale aeriene, feroviare şi rutiere spre şi dinspre Ucraina.
    Ambasadele României din toate zonele afectate de noul coronavirus le reamintesc
    românilor să-şi păstreze calmul şi se informeze doar din surse oficiale.




    Ministerul Afacerilor
    Externe le recomandă tuturor românilor care se află ca turişti în străinătate
    să-şi scurteze şederea şi să revină în ţară în cel mai scurt timp. Ţinând cont
    de faptul că măsurile adoptate la nivelul statelor pot afecta inclusiv traficul
    aerian şi pot suferi modificări de la o zi la alta, MAE îi sfătuieşte pe români
    să contacteze agenţiile de voiaj şi companiile aeriene în vederea modificării
    zborurilor şi a identificării unor rute alternative pentru retur. Totodată,
    atrage atenţia că orice călătorie în străinătate în contextul actual trebuie
    evaluată cu responsabilitate şi din perspectiva riscurilor pe care le implică
    şi recomandă consultarea informaţiilor disponibile pe site-ul sau www.mae.ro şi
    pe paginile de internet ale misiunilor diplomatice şi ale oficiilor consulare
    ale României în străinătate. De asemenea, Ministerul de Externe le cere
    românilor cu domiciliu sau reşedinţa în străinătate să respecte cu stricteţe
    recomandările autorităţilor din aceste state. Centrala de la Bucureşti
    subliniază că deplasările către România nu sunt recomandate şi pot constitui un
    factor suplimentar de propagare a infecţiei cu Covid-19, punând astfel în
    pericol siguranţa celor de acasă.




    Institutul Naţional
    de Sănătate Publică a inclus întreg teritoriul Franţei în zona galbenă a listei
    statelor şi regiunilor afectate de pandemia provocată de noul coronavirus.
    Măsura a intrat în vigoare duminică, 15 martie. Astfel, toţi cei care sosesc
    din Franța în România vor fi izolaţi pentru o perioadă de 14 zile la domiciliul
    declarat la intrarea în țară, chiar dacă nu prezintă simptome. Dacă pe durata
    celor 14 zile apar simptome specifice Covid-19, cei aflati în izolare trebuie
    să apeleze numărul de urgenţă 112, iar un echipaj al serviciului de ambulanță
    va veni și va preleva probe în vederea testării. În funcție de rezultate,
    starea pacientului și necesarul de îngrijiri medicale, medicii vor decide
    rămânerea în izolare la domiciliu, trecerea în carantină sau internarea și
    aplicarea tratamentului specific. În prezent, zonele roşii, din care la
    întoarcerea în România se intră direct în carantină sunt regiunea Hubei, din
    China, oraşul Daegu şi regiunea Cheongdo din Coreea de Sud, Italia şi Iran.
    Zonele galbene includ Austria, Belgia, Danemarca, Elveţia, Germania, Marea
    Britanie, Norvegia, Olanda, Spania, Statele Unite ale Americii, Suedia,
    Japonia, precum şi restul teritoriului Coreii de Sud şi Chinei.

  • Belgia: alerta diminuată la gradul 3

    Belgia: alerta diminuată la gradul 3

    Ministerul Afacerilor Externe informează cetăţenii români care se află, tranzitează sau doresc să se deplaseze pe teritoriul Regatului Belgiei că Organismul belgian de coordonare pentru analiza ameninţărilor (OCAM) a decis revenirea la nivelul de alertă gradul 3 (din 4), ceea ce înseamnă că există o ameninţare serioasă, posibilă şi credibilă”.


    Metroul din Bruxelles este funcțional, cu restricții pe anumite magistrale şi a fost întărit sistemul de pază în stații, cu ajutorul militarilor belgieni; încă se efectuează controale de securitate aleatorii. Circulaţia rutieră se desfășoară în condiţii de fluiditate.



    Aeroportul Zaventem rămâne închis cu certitudine până duminică, 27 martie 2016, cu probabilitatea de prelungire până cel puțin marți, 29 martie 2016. Gara Schuman / Bruxelles rămâne, momentan, închisă.



    Compania aeriană belgiană Brussels Airlines operează zboruri de pe aeroporturile din Anvers şi Liège. Totodată, se menţine linia telefonică de urgenţă, cu număr de apelare 1771 de pe teritoriul belgian. Pentru apelurile din afara Belgiei, rămâne valabil numărul de telefon de urgenţă +32 78 15 1771.


    Comunicat MAE

  • Europa noastră – 9.05.2015

    Europa noastră – 9.05.2015

    În cazul producerii unor dezastre naturale, fie că este vorba de cutremure, inundaţii, incendii sau fenomene meteorologice cu impact deosebit de negativ asupra anumitor regiuni din lume, fiecare minut contează pentru salvarea vieţilor omeneşti şi pentru diminuarea pagubelor. Răspunsurile prompte, conform unor planuri de acţiune eficiente, sunt esenţiale. Uniunea Europeană urmăreşte întocmirea unor astfel de planuri de acţiune pentru situaţii de urgenţă.


  • Asistenţa medicală de urgenţă în România

    Asistenţa medicală de urgenţă în România

    România e spre vârful medicinii de urgenţă din Europa” era una dintre concluziile primei ediţii a Congresului interdisciplinar de medicină de urgenţă, care s-a desfăşurat, în perioada 26-28 iunie a.c., la Cluj. Explicaţia era că suntem printre cele numai cinci ţări în Europa care au specialitatea de medicină de urgenţă consacrată, cu rezidenţiat de cinci ani în cadrul facultăţii de medicină. În plus, în România a fost aplicat un program naţional de dotare a unităţilor de pimire urgenţe şi a ambulanţelor, ceea ce a creat un standard bun pentru practica medicală. Dintre problemele existente în sistem, participanţii de atunci la Congres semnalau faptul că puţine spitale de urgenţă din ţară au incluse toate specialităţile, astfel încât, nu odată, bolnavii în stare critică sunt plimbaţi dintr-o clădire într-alta, fapt uneori greu de înţeles de pacienţi.



    Tot la capitolul veşti bune privind medicina de urgenţă, intră şi informaţia că Ministerul Sănătăţii va aloca toamna aceasta serviciilor de ambulanţă fonduri suplimentare la rectificarea bugetară. Sumele urmează să fie distribuite pentru deblocarea de posturi şi promovarea personalului deja angajat, pentru investiţii în infrastructură, dar şi pentru reparaţii la nivelul parcului auto. În plus, Ministerul Sănătăţii a aprobat anul acesta scoaterea la concurs a peste 160 de posturi în cadrul serviciilor de ambulanţă, iar procesul va continua.



    Alexandra Tănase, voluntar în cadrul Departamentului de ambulanţă Bucureşti Ilfov, lucrează pe ambulanţă de doi ani şi ne-a împărtăşit din experienţa ei: Simt îmbunătăţiri cu trecerea timpului, în sensul în care coordonatorii îşi dau interesul ca noi să avem cât mai mult confort şi să ne putem face meseria cât mai bine. Serviciul de ambulanţă are trei tipuri de ambulanţe. Ambulanţele de tip A, doar cu ambulanţier, care se ocupă de transportul pacienţilor, ambulanţele de tip B, care au asistent şi ambulanţier şi, opţional, voluntarul, şi ambulanţele de tip C, care au ambulanţier, asistent şi medic şi, opţional, voluntar. În funcţie de gravitatea cazului, dacă este vorba, de exemplu, despre un stop cardio-respirator sau un accident, se trimit ambulanţele de tip C. Cu cât problema medicală este mai gravă, cu atât echipajul care se trimite este mai competent. Pentru problemele mai uzuale se trimit echipaje de tip B, iar dacă acestea întâmpină probleme şi nu fac faţă, sau au nevoie de întăriri, solicită echipaj de tip C.”



    Şi dacă una dintre problemele semnalate la Congresul interdisciplinar de medicină de urgenţă de anul acesta era faptul că nu există toate secţiile necesare într-un singur spital, am întrebat-o pe Alexandra Tănase care este procedura după care personalul de pe ambulanţă decide către ce spital să transporte un pacient: Există comunicare prin staţii şi, în funcţie de starea pacientului, noi cerem îndrumare către ce spital să transportăm pacientul respectiv. Sau, dacă nu, îl ducem către spitalul cel mai apropiat. Mi s-a întâmplat să avem un pacient în decompensaţie, şi era clar că deşi noi trebuia să-l ducem la un spital anume, am ales să-l ducem la cel mai apropiat spital, pentru siguranţa pacientului.”



    Din practica ei, Alexandra ne-a spus că, deşi sunt multe cazuri la urgenţă, fiecărui pacient i se oferă serviciile de care are nevoie, chiar dacă se poate să aştepte mai mult. De ce îmbunătăţiri ar mai fi nevoie? Alexandra Tănase: Modernizarea ambulanţelor, mărirea numărului de ambulanţe şi creşterea numărului de angajaţi de pe ambulanţă, pentru că aici e clar că avem o problemă. Chiar şi implicarea oamenilor obişnuiţi, pentru că e important cum reacţionează oamenii în primele minute de la producerea accidentelor. La nivelul ţării există un program, numit Există un erou în fiecare dintre noi” pentru că fiecare dintre noi poate ajuta, făcând ceea ce trebuie, pentru că primele minute după un accident sau după o traumă contrează foarte mult pentru viaţa pacientului.”



    În privinţa dotărilor, se simt îmbunătăţiri. Astfel, spre exemplu, Spitalul Judeţean de Urgenţă “Sf. Ioan cel Nou” din Suceava urmează să fie dotat cu un computer tomograf de ultimă generaţie, cu finanţare de la Ministerul Sănătăţii şi Consiliul Judeţean. De asemenea, baza de ambulanţe veche din 2007 de la Serviciul Judeţean de Ambulanţă Brăila, a fost înnoită, cu sprijinul Ministerului Sănătăţii, cu trei ambulanţe noi, de tip B şi există promisiuni că programul va continua.

  • Mobilizare pentru înlăturarea efectelor inundaţiilor

    Mobilizare pentru înlăturarea efectelor inundaţiilor

    Ploile torenţiale care au cazut în ultimele zile în sudul şi sud-vestul României au făcut prăpăd şi s-au soldat cu victime. Cele mai afectate au fost judeţele Vâlcea, Teleorman, Olt, Argeş şi Gorj. În aceste zone a plouat foarte mult, iar multe râuri au ieşit din matcă.



    Peste două mii de case şi anexe gospodăreşti din aproape două sute de localităţi au fost afectate, mii de hectare de teren arabil au fost inundate, iar peste o mie de persoane au fost evacuate. Nici reţeaua rutieră nu a scăpat de furia apelor. Au fost distruse mai multe porţiuni de drumuri naţionale, judeţene şi comunale, iar mai multe poduri au dispărut luate de şuvoaie. Zeci de localităţi au rămas fără curent electric, după ce mai mulţi stâlpi de înaltă tensiune au fost doborâţi de vântul puternic.



    Efective importante de pompieri, jandarmi şi poliţişti acţionează pentru salvarea persoanelor aflate în pericol şi pentru diminuarea pagubelor. Sunt pregătite să intervină şi forţe suplimentare în judeţele vecine celor afecate, cărora li se alătură militari şi mijloace tehnice de la Ministerul Apărării.



    Autorităţile locale şi centrale sunt în alertă maximă şi au fost luate măsuri pentru avertizarea populaţiei din localităţile aflate în zonele vulnerabile sau expuse riscului la inundaţii. Au fost identificate locurile de refugiu, traseele de evacuare şi zonele de acordare a primului ajutor pentru persoanele care ar putea fi surprinse de ape.



    Specialiştii de la Apele Române au încercat să explice undele de viituri prin creşterea rapidă a debitelor râurilor. Unele cursuri au crescut şi de aproape 400 de ori – spun ei. Însă viituri s-au produs inclusiv în zone declarate sigure. Spre exemplu, pentru judeţul Argeş, unul din cele mai afectate, regia Apele Române a realizat, chiar în acest an, harţi de risc de inundaţii, care au costat zeci de milioane de euro şi care au consemnat că nu există nici un pericol. Iată că realitatea acestor zile a contrazis flagrant părerile specialiştilor!



    Directorul aceleiaşi regii şi-a dat demisia: se afla în concediu, în condiţiile în care sudul şi sud-vestul ţării sunt grav afectate de inundaţii.



    În plus, vicepremierul Liviu Dragnea a anunţat o anchetă la Apele Române, fiind nemulţumit de modul greoi în care au fost ridicate sau consolidate, în ultimii ani, digurile de protecţie. A cerut, totodată, structurilor implicate şi autorităţilor locale din sudul ţării să rămână în alertă.



    La Bucureşti, Comandamentul pentru situaţii de urgenţă este, şi el, în stare de alertă maximă pentru a afla de la autorităţile locale evoluţia situaţiei pe teren şi dacă acestea au nevoie de ajutor. În următoarea perioadă, vremea nu se va îmbunătăţi, iar meteorologii avertizează că ploile nu se vor opri până pe 1 august.

  • Situaţii de urgenţă

    Situaţii de urgenţă

    Guvernul de la Bucureşti a decis, prin ordonanţă, să înfiinţeze un departament de intervenţie în caz de intemperii. Acesta va funcţiona în cadrul Ministerului de Interne, însă va avea atribuţii legale de coordonare a unor forţe din alte ministere. In urma acestei hotărâri, vicepremierul pentru siguranţa naţională va coordona operaţiunile în situaţii de urgenţă, iar secretarul de stat Raed Arafat le va coordona pe cele generate de intemperii. De menţionat că medicul Raed Arafat este cel care a pus bazele Serviciului Mobil de Urgenta, Reanimare şi Descarcerare din România în anii ‘90. De altfel, pentru remarcabila sa activitate în medicina de urgenţă, el a primit, în 2003 şi, respectiv, 2005, două importante decoraţii din partea statului român. Ordonanţa de urgenţă aprobată de guvern modifică, astfel, actualul sistem de funcţionare şi coordonare a instituţiilor publice.



    Premierul Victor Ponta a explicat că, în acest fel, nu se vor mai pierde timp şi energie cu prea multe chestiuni birocratice. El a subliniat că nu putea fi păstrat sistemul actual, în care ministrul de Interne trebuie să coordoneze instituţii care ţin de alte puteri ale statului, cum e cazul Serviciului de Telecomunicatii Speciale. Ministerele, Serviciul Mobil de Urgenţă, Reanimare şi Descarcerare, Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă, celelalte instituţii şi autorităţi trebuie să funcţioneze în coordonare şi sub autoritatea unei singure persoane, astfel încât reacţia să fie mult mai eficientă.



    Clarificarea comenzilor şi a responsabilităţilor pentru situatii de urgenţă vine după ce premierul a criticat intervenţia autorităţilor în cazul accidentului aviatic de săptămâna trecută petrecut într-o zonă accidentată din Muntii Apuseni şi în urma căruia două persoane şi-au pierdut viaţa şi cinci au fost rănite. Avionul de mici dimensiuni care transporta, de la Bucureşti la Oradea, o echipă medicală specializată în operaţii de transplant, a fost găsit după ore întregi de cautare, la care au participat pompieri salvatori, jandarmi montani, poliţişti, salvamontişti şi localnici. Grav este că, în era tehnologiei ultramoderne, primul care a găsit victimele a fost un pădurar, iar premierul a catalogat drept un eşec acţiunile de salvare a supravieţuitorilor.



    Tragedia aviatică s-a lăsat, de altfel, cu demisii şi demiteri. Criticat pentru modul în care ministerul de Interne pe care îl conducea a acţionat în orele care au trecut de la momentul prăbuşirii până când victimele au fost găsite, ministrul de resort Radu Stroe a demisionat, afirmând că este un gest făcut în semn de onoare. Demisia lui a fost precedată de cele ale directorului general şi directorului de operaţiuni al Administraţiei române a Serviciilor de Trafic Aerian, si de cea a şefului Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă.

  • Egipt: evitarea călătoriilor care nu sunt necesare

    Egipt: evitarea călătoriilor care nu sunt necesare

    Ministerul român de Externe recomandă evitarea deplasărilor în anumite zone şi localităţi egiptene din cauza situaţiei de securitate din acesta stat. Cetăţenii români sunt sfătuiţi să nu meargă în Ismailia, Suez, El Arish, Badr, Helwan, Dahab, Taba, la mănăstirea Sfânta Caterina, Peninsula Sinai şi în zona cuprinsă între Cairo şi Luxor.



    De asemenea, diplomaţia de la Bucureşti recomandă celor care urmează să se deplaseze pe teritoriul Egiptului să se informeze, în prealabil, asupra situaţiei de securitate din zonele în care urmează să călătorească.



    În prezent, autorităţile egiptene au instituit starea de urgenţă ce presupune anumite interdeplasaridicţii de deplasare. Astfel, între orele 24.00 şi 5.00 dimineaţa şi vinerea între 19.00 şi 5.00 este interzisă deplasarea în guvernoratele supuse restricţiilor, respectiv Cairo, Giza, Alexandria, Sinaiul de Sud (cu excepţia localităţilor Sharm El Sheikh, Taba şi Dahab), Sinaiul de Nord, Suez, Beheira, Minia, Assiut, Sohag, Beni Suef, Ismailia, Qena şi Fayoum.



    Sursa: MAE.ro

  • UPDATE Egipt: stare de urgenţă şi violenţe

    Autorităţile egiptene au modificat modificat restricțiile de circulaţie în 14 guvernorate. Astfel, Este interzisă circulația în Cairo, Giza, Alexandria, Sinaiul de Sud (cu excepția localităţilor Sharm El Sheikh, Taba și Dahab), Sinaiul de Nord, Suez, Beheira, Minia, Assiut, Sohag, Beni Suef, Ismailia, Qena și Fayoum în intervalul 21.00 – 06.00. În zilele de vineri, restricţiile se aplică începând cu ora 19.00.



    Starea de urgenţă decretată în urmă cu două săptămâni rămâne în vigoare. Ministerul român de Externe păstrează recomandarea de a evita deplasările pe teritoriul Egiptului. De asemenea, diplomaţia recomandă cetățenilor români să nu tranziteze Sinaiul, declarat zonă militară închisă.



    Protestele continuă în Egipt iar situaţia s-a înrăutăţit în ultimele zile. Ministerul egiptean al Sănătăţii a anunţat că 173 de persoane şi-au pierdut viaţa vienri, majoritatea în Cairo (95). Peste o mie de persoane au fost rănite în conflictele dintre protestatari şi forţele armate.



    Încă de miercuri a fost instituită starea de urgenţă şi au fost impuse restricţii de circulaţie în 14 guvernorate: Cairo, Giza, Alexandria, Suez, Ismailia, Assiut, Sohag, Beni Suef, Minya, Beheira, South Sinai, North Sinai, Fayoum şi Qena. Între orele 19.00 şi 6.00 este interzisă circulaţia.



    Ministerul român de Externe a dat publicităţii un comunicate de presă în care recomandă celor care au programate sejururi în staţiunile de la Marea Roşie să le reprogrameze, iar celor aflaţi în staţiunile Hurghada şi Sharm el Sheikh să nu părăsească zona hotelurilor şi să renunţe la excursiile ce presupun deplasarea în afara lor. Siturile arheologice şi muzeele sunt închise pe o perioadă nedeterminată.



    Diplomaţia de la Bucureşti recomandă operatorilor români din turism să manifeste maximum de profesionalism şi să nu rişte viaţa cetăţenilor români în baza asigurărilor primite de la operatorii egipteni privind siguranţa staţiunilor egiptene.



    MAE a reluat apelul către cetăţenii români care se află în această ţară să se adreseze Ambasadei României în Egipt şi să îşi anunţe prezenţa în regiune, comunicând coordonatele personale, pentru a putea fi contactaţi în situaţii de urgenţă.