Tag: valori culturale

  • Program Erasmus+ la Craiova, despre experiențe și valori culturale

    Program Erasmus+ la Craiova, despre experiențe și valori culturale

    Începând
    din anul 2019 elevii Școlii gimnaziale Mihai Viteazul din Craiova au
    posibilitatea de a-si împărtăși experiențele și valorile culturale cu tineri
    din Franța, Germania, Italia și Turcia. Acesta este doar unul dintre cele patru
    proiecte din cadrul programului Erasmus + care se desfășoară în această școală
    și despre care vorbim cu doamna profesor Alexandrina Năstase, managerul
    unității de învățământ.


    În
    acest proiect se propune atingerea competențelor cheie și a valorilor europene,
    cum ar fi comunicarea și colaborarea într-o limbă străină, și aceasta a fost
    prima ideie care a generat implicarea nostră în acest proiect, utilizarea
    tehnologiei și a informației computerizate, competențele sociale și civice, și
    nu în ultimul rând dezvoltarea spiritului de inițiativă și mai ales exprimarea
    și sensibilizarea culturală în sensul acceptării diversității culturale. Vedem
    mereu că se generează fel de fel de evenimente neplăcute din cauza faptului că
    nu putem să acceptăm valorile culturale sau valorile religioase ale altor
    popoare.


    Pentru
    că proiectul a debutat în 2019 am putut organiza și o serie de deplasări la
    partenerii proiectului, apoi activitatea a început să se desfășoare online, așa
    cum s-a întâmplat cu școala din întreaga lume.


    S-au
    desfășurat activități online în care elevii au fost implicați pentru a face
    schimb, de exepmplu, în luna decembrie de felicitări online, după care au avut
    întâlnire pe platforma Zoom, în luna februarie, câte cinci elevi din fiecare
    țară, care și-au împărtășit pasiunile și au discutat despre școală în pandemie.
    Ceea ce ne-a bucurat pe noi a fost faptul că discuția a avut loc în limba
    franceză, elevii noștri neavând nevoie de ajutor pentru a se înțelege cu
    colegii lor din celălalte țări care vorbeau această limbă. În școala noastră,
    la învățământul gimnazial, sunt organizate colective în care limba franceză se
    învață la nivel intensiv și am vrut să la dăm ocazia elevilor de la aceste
    clase să discute cu vorbitori nativi de limbă franceză, de vârsta lor, probleme
    de interes pentru ei.