Tag: vanzarea online

  • Românii și comerțul electronic

    Românii și comerțul electronic

    Cea mai mare temere a românilor când vine vorba de cumpărăturile online
    este legată de securitatea plăților. Alături de aceasta, experiențele neplăcute cu produse
    comandate i-au făcut pe mulți să fie reticenți. Datele statistice arată, în
    același timp, că doar
    pentru 10% din companiile
    din România, comerțul electronic reprezintă cel puțin 1% din cifra totală de
    afaceri, acest lucru plasând țara pe penultimul loc în Uniunea Europeană la
    comerțul online.

    Cu toate acestea, conform studiului Raport European E-commerce 2023,
    România se află pe locul al treilea în Europa Centrală și de Est în ceea ce
    privește volumul vânzărilor statelor membre ale UE, după Polonia și Cehia, și
    pe locul 12 raportat la nivelul continentului.

    Vânzările online de bunuri şi servicii generează peste 3%
    din Produsul Intern Brut al României, transmite Asociaţia Română a Magazinelor
    Online. ARMO precizează că sectorul de comerţ electronic din România domină
    piaţa din Europa de Est, generând aproape 60% din vânzările în regiune, cu o cifră de afaceri
    estimată la aproape 10 miliarde de euro pentru anul 2023, dintr-un total de
    17,6 miliarde de euro.


    Raportul confirmă
    statutul României de hub regional de e-commerce, ecosistemul dezvoltat la nivel
    național fiind un model de inovație și investiții în economia digitală. (…)
    Vedem că românii vor o gamă cât mai mare de produse din care să aleagă și caută
    avantajele concrete aduse de acest sector, anume economia de timp și de bani.
    Tocmai de aceea, suntem încrezători că sectorul de comerț electronic din
    România va avea o dinamică pozitivă și în anii următori,
    a declarat
    Cristian Pelivan, directorul executiv al Asociației Române a Magazinelor
    Online.


    94% dintre
    cumpărătorii români preferă să comande online de la magazinele din România, dar
    21% au comandat şi de la magazine străine. La nivel european, cele mai comandate
    produse sunt cele din categoria hainelor, încălțămintei și accesoriilor
    vestimentare (68% dintre produsele comandate online), urmate de cărți, CD-uri,
    DVD-uri (34%), livrări de la restaurante (30%) și cosmetice sau produse de
    înfrumusețare (27%).

    ARMO mai
    precizează că, în ultimii trei ani, preţurile din mediul online au înregistrat,
    în general, o evoluţie sub rata inflaţiei. Astfel, în prima parte a acestui an,
    s-au observat scăderi semnificative la preţul produselor alimentare, cum ar fi
    laptele, uleiul de floarea-soarelui sau făina.


    Raportul European E-commerce 2023 acoperă
    37 de țări de pe continentul european, dezvăluind perspective bazate pe date
    privind dimensiunea actuală și proiectată a piețelor lor digitale și tendințele
    consumatorilor în utilizarea internetului și cumpărăturilor online. Lansată în
    2010, Asociația Română a Magazinelor Online este membră a E-commerce Europe,
    singura voce a sectorului de comerț electronic european, și reprezintă peste
    150 de mii de companii prin intermediul asociațiilor naționale.