Tag: vinieta

  • De sărbători se poate circula pe ambele sensuri ale Podului Giurgiu-Ruse

    De sărbători se poate circula pe ambele sensuri ale Podului Giurgiu-Ruse

    Lucrările de reparare majoră a Podului Prieteniei Giurgiu-Ruse vor fi temporar întrerupte în perioada 20 decembrie 2024 – 7 ianuarie 2025 şi se poate circula din nou pe ambele sensuri, urmând ca din 8 ianuarie 2025 reparaţiile să fie reluate. În perioada în care reparaţiile sunt întrerupte, se va circula pe ambele sensuri cu precizarea că, pe segmentul rutier deja reparat, sensurile de mers vor fi despărţite de parapeţi de beton.

    Potrivit Ministerului român al Afacerilor Externe (MAE), autorităţile bulgare au anunţat că, după reluarea lucrărilor, acestea se vor efectua, de regulă, ziua şi vor implica circulaţia pe pod, pe tronsonul rutier bulgar, pe o singură bandă, cu accesul alternativ al autovehiculelor şi semnalizare prin sisteme de semafoare adaptive, indicatoare rutiere şi personal de dirijare.

    MAE reaminteşte că, din 5 iulie 2024, taxa de pod poate fi plătită şi în sistem online, dar numai pentru autovehiculele cu capacitate de transport de persoane de până la 8+1. Taxa de pod poate fi în continuare plătită cu cardul bancar sau în numerar, respectiv 2 euro sau 4 leva. În punctele de frontieră bulgare, funcţionează centre de colectare a sumelor de bani provenite din taxe, impozite, amenzi de circulaţie sau taxe compensatorii la regimul vinietei electronice, aplicate pe teritoriul Bulgariei. În astfel de cazuri, cetăţenii români identificaţi de sistem sunt obligaţi să îşi achite toate debitele către statul bulgar, plata efectuându-se numai cu card bancar.
    În acest context, MAE subliniază că este important ca şoferii români să se informeze corect şi să-şi achiziţioneze în timp util vinietele electronice pentru folosirea infrastructurii rutiere publice din Bulgaria, înainte de a intra pe teritoriul bulgar. Autorităţile bulgare recomandă ca vinieta electronică să fie achiziţionată online prin intermediul website-ului www.bgtoll.bg, care are versiune în limba română, sau de la terminalele specifice montate în incinta punctelor de frontieră.

    Luând în considerare şi evoluţia dinamică a condiţiilor meteorologice pe teritoriul bulgar pe timpul sezonului de iarnă (coduri de atenţionare pentru temperaturi scăzute, precipitaţii sub formă de lapoviţă şi ninsoare, viscol şi formare de polei), MAE recomandă turiştilor români să se asigure că au suficient combustibil, apă şi alimente şi că menţin în stare de funcţionare telefoanele mobile.
    Cetăţenii români pot solicita asistenţă consulară la numerele de telefon ale Ambasadei României la Sofia: +35929712858 şi +35929733510, apelurile fiind preluate de către operatori call-center în regim de permanenţă. De asemenea, cetăţenii români care se confruntă cu o situaţie dificilă, specială, cu caracter de urgenţă au la dispoziţie telefonul de permanenţă al Ambasadei României în Bulgaria: +359879440758.

  • Taxe împotriva poluării auto la Bucureşti

    Taxe împotriva poluării auto la Bucureşti

    De la 1
    ianuarie anul viitor, cel puțin un milion de proprietari de mașini ar urma să
    plătească o taxă pentru a circula în București sau în centrul orașului,
    dacă va fi aprobat un proiect anunțat de edilul
    Gabriela Firea
    . Denumit simbolic Oxigen, acesta urmează să-i sufoce însă pe
    șoferii cu mașini cu norme de poluare Non-Euro, Euro 1 și Euro 2. Aceste
    autoturisme vor avea interzis în centrul Capitalei și vor plăti o taxă ca să
    aibă acces în restul orașului. Gabriela Firea nu a uitat nici de vehiculele cu
    motorizări Euro 3 sau Euro 4 – acestea pot circula în continuare în zona
    centrală, dar numai contracost.
    Cele cu norma Euro 5
    și 6, dar și cele electrice şi hibrid nu plătesc
    nimic, pentru că sunt maşini prietenoase cu mediul, spune edilul.

    Vinieta pentru Bucureşti va avea
    tarife cuprinse între 500 lei (105 euro) şi 1.900 de lei (400 euro) pe an în
    funcţie de norma de poluare. Ea se poate achita şi pentru o perioadă mai mică,
    de o zi, o lună sau şase luni. Cel
    mai mult vor plăti posesorii de autoturisme non-Euro. Astfel, vorbim de un tarif de 15 lei pe zi (3 euro) sau 300 de lei (63 euro) pe lună.
    Pentru şase luni vor plăti 1.100 de lei (231 euro), iar pentru un an aproape
    2.000 de lei (420 euro). Prețul
    scade proporțional cu norma de poluare, iar pentru vehiculele euro 3 se achită
    5 lei pe zi sau 700 de lei (147 euro) pe an. Restricţiile
    din proiect nu vor fi impuse în zilele de weekend şi în zilele de sărbătoare
    legală, dar nici noaptea, între orele 22.00 şi 7 dimineaţa. Sunt exceptate de la plata vinietei mașinile
    instituțiilor publice.

    Aceasta se
    va putea cumpăra prin SMS sau de la benzinării, iar sistemul va fi monitorizat
    video. Cei care vor fi prinși că nu au achitat
    taxa vor plăti amenzi între 1500 lei (315 euro) și 2000 de lei (420 euro). Sumele încasate vor constitui
    venit la bugetul Municipiului Bucureşti şi vor fi folosite cu prioritate pentru
    lucrări, investiţii şi proiecte din domeniul protecţiei mediului şi al
    mobilităţii urbane, se arată în proiect. Acesta este în dezbatere publică și dacă
    se aprobă, ar urma să fie aplicat de la începutul anului viitor. Datele puse la dispoziție de primărie arată că în București și Ilfov sunt înmatriculate
    1,6 milioane de mașini. Una din cinci nu va putea circula
    prin centrul Capitalei, iar alte peste 650 de mii vor trebui să plătească
    vinietă pentru a circula prin oraș, dacă este aprobată taxa.

    Pe langă poluare, cu această
    măsură se dorește și fluidizarea traficului, spun autoritățile locale. Și
    dacă tot vorbim de poluare,

    nu trebuie uitat faptul că, în 2018, primăria Capitalei cumpăra 400 de autobuze turcești, diesel,
    deși la licitație au participat și firme celebre cu modele electrice. Acuzată direct pentru
    rezultatul licitației, Gabriela Firea a replicat că decizia a aparținut
    exclusiv specialiștilor din instituție. Autobuze electrice circulă deja în
    Cluj-Napoca (centru), oraș care se gandește
    să treacă la cele cu hidrogen. Realimentarea
    unui astfel de autobuz durează aproximativ 7 minute.